Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aims

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:38

Ohh van die fotos wordt je toch gewoon blij Tong uitsteken Dat koppie op de eerste foto gewoon om verliefde op te worden toch..
En heb je al meer nieuws over haar veulentje? Of heb ikd aar over heen gelezen Clown

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 13:44

Nope, nog geen extra nieuws van het veulen. Enkel dat het groeit en dat het al besproken is door een meisje die hem/haar een goed leven wil bieden. Moet enkel de wei nog es checken enzo, maar heb al foto's gezien en het ziet er goed uit.

De DA is gisteren geweest omdat ik me zorgen maakte om een oedeempje op haar buik waar ze al een kleine 2 weken mee rondloopt. Het is niet erg, we gaan het zo laten, want ze heeft er ook geen pijn in. Als het binnen een week of 3 niet weg is, gaan we zien wat we kunnen doen. Maar normaal zal het weg zijn...
Ze zei, - de DA - dat ze er erg goed uitzag en dat het normaal is dat ze zo mager is. Het veulen neemt veel en door het feit dat ze al niet veel overschotte had/heeft komt ze er dus zo uit te zien.
Ik heb gevraagd wat ik nóg meer kan doen, maar ik kan niet meer doen dat voort doen gelijk of ik bezig ben. Dus ja...

Als de tandarts geweest is, begin ik toch wel weer met een kuurtje EquiTop Forte. Ben heel tevreden van da product, ze is er vorige keer ook goed door opgeknapt.

Edit: ze heeft idd een héél tof hoofdje, je zou ze zo "opeten" Vingers aflikken

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:49

Eigenlijk bijna alleen maar goed nieuws dus Ja Lachen Gelukkig maar..
Ook leuk dat je al een meisje hebt die eventueel het veulen gaat kopen/krijgen.. kan ze er van de geboorte af aan bij zijn neem ik aan? Beetje band opbouwen enzo.
Maar als je naar de eerste fotos in dit topic kijkt en dan naar de laatste zie je al zo veel verandering.. gewoon die hele blik al..
Je hebt het al vast vaak gehoort, maar ik vind dat niemand het te vaak kan zeggen; je merrie heeft maar geluk met jou..

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 14:06

Thx Haha!

Ja, mn DA zei het ook. Zij zou nooit een dergelijk paard kopen, maar ze heeft het wel getroffen bij mij, zei ze. En toen ging Ceara met haar hoofd naar mn DA haar hoofd en dan was ze zoooo lief aan t doen. Kwerd er zowaar helemaal melig van. En toen zei ik: "zo zie ge maar da ze al héél wa veranderd is. Dat zou ze eerder nooit gedaan hebben." Haha, ze knikte, lachte en gaf een aai aan Ceara Cool

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:47

Hallo, ik lees toch vaak even mee hoe het nu met haar gaat en het doet me goed elke keer weer positieve berichten te lezen en foto's te zien Lachen
Als straks het veulentje geboren is, houd haar dan erg goed in de gaten. Ik heb zelf een merrie die compleet leegezogen werd door haar veulentje en binnen no time zo ontzettend afviel dat ze er ten slotte maar bij ging liggen (is gelukkig weer goedgekomen).
Omdat Ceara geen reserves heeft wil ik je op het hart drukken om hier heel waakzaam voor te zijn. Wellicht onnodig om jou hierop te attenderen, maar toch Knipoog
Wanneer was ze nou ongeveer uitgerekend?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:49

Daar dacht ik ook aan, Alet!Als het dier het echter conditioneel aankan om haar dracht goed te doorstaan geeft het ook hoop... Knipoog

Gelukkig zijn er middelen en is er melk aan te maken..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:56

Fijn om te zien dat ze weer zo vrolijk is en dat ze jouw vertrouwd. Ik vind het been er ook steeds minder dik uitzien, maar ja jij zelf kunt dat natuurlijk het beste beoordelen. Is te hopen dat ze genoeg reserves heeft om het veulen je kunnen blijven voeden. Maar inderdaad zoals detour zegt je kunt ook melk gaan bijvoeren. Maar eerst zo eens aankijken hoe het gaat, maar het jouw inzicht gaat dat helemaal goed komen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:12

Ze ziet er vrolijk uit op de foto's! Het is een goed teken dat ze zo allert is vind ik. Ze gaat heel langzaam vooruit, maar ik zie heel veel verschil met eerst.

Als ze zo mager blijft is het wellicht een goed idee om het veulen met de fles te gaan bijvoeren zodat de merrie het niet nog zwaarder krijgt.
Ben zeer benieuwd naar het veulen wat eruit zal komen. Weet je wanneer ze ongeveer uitgerekend is?

Toen wij onze friese merrie kochten was ze ook drachtig en hadden we ons voorgenomen om het veulen te verkopen. Maar we hebben het toch maar zelf gehouden (konden er geen afstand van doen) en achteraf hebben we daar geen spijt van. Nu hebben we er nog een mooi rijpaardje bij.

Veel succes nog met je paardje!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:23

Ceara is uitgerekend voor april, waar ergens in april heb ik geen idee van. Tzal op het gevoel moeten zijn, vrees ik.

Het veulen kan niet blijven en ik had het zo afgesproken met mn vriend dat hett verkocht zou worden. Hij/zei is (onder voorbehoud) reeds besproken en ik ga da meisje nu niet gaan vertellen dat dat veulen toch hier zou blijven.

Ooit wil ik wel een veulentje houden van haar, dan heb ik al een dekhengst in mn hoofd. Maar dan moet ik, vrees ik, nog een tijdje sparen. Het zou toch niet voor de komende jaren zijn, hoor, dat ik een veulen zou houden van haar. Zij is ook nog maar 8 in wording...

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:21

Inderdaad, en natuurlijk moet ze eerste helemaal 100 % gezond zijn! Maar welke dekhengst heb je in je hoofd? Ben wel nieuwschierig Bloos

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:38

Aims schreef:
Maar welke dekhengst heb je in je hoofd? Ben wel nieuwschierig Bloos

Fabe Kwijl

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:53

Ik ga even rond kijken op het internet, ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet :p

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:08

Afbeelding
deze??

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:11

Oeh dies wel mooi, ik heb wel een filmpje van Fabe gezien, en zijn zoon (Sape heet die geloof ik..) Wat kunnen die ongelooflijk mooi lopen zeg! Volgens mij is Fabe wel een goede keuze als ik dat filmpje en die foto bekijk Knipoog Tong uitsteken

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 00:05

Ja, die is het. Wat een héérlijk paard en zn zoon Sape is al net zo mooi. Zo goed als alle Fabe-nakomelingen trouwens.
Maarja, dat is voor later. Het dekgeld is zeker niet weinig en tegen de tijd dat ik een veulen ga houden...

Eerst maar es zien hoe ik het ervan af breng met deze. Daarna mag ze op rust en ik zie wel in 2009. Als het aan mn vriend ligt, wordt ze in 2009 gedekt, ik wil het nog even bezien hoe ze ervoor staat met haar lijf.

Kan er mij iemand helpen met een idee hoe ik op een voordelige manier 1 of 2 Vitasporal Horse-spuiten tot bij mij kan krijgen. Hier in België moet het via de apotheek en ze rekenen ferm door.
In NL kost het niet zo héél veel, maar die verzendkosten zijn meestal méér dan het eigenlijke product. Kan iemand me helpen? Bloos

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:04

Vandaag nog een wandelingske weest maken met Ceara. Ze had er terug zin in en het weer was fantastisch.
Heb weer héle mooie plaatjes geschoten die ik jullie niet wil onthouden...

Zie eens hoe lang haar staart al is geworden op deze 4 maanden Haha!
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0428.jpg

http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0426.jpg

Deze zijn genomen tijdens de wandeling. Ik ga nog niet heel ver en ook niet heel lang, want haar conditie is echt 0. Ik hoor dat goed aan haar ademhaling. Maar dat betert wel met de tijd, als me iedere week een wandelingetje maken...

http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0430.jpg
Deze nam ik tijdens ons stappen, dus die is nie echt scherp:
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0432.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0434.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0435.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0436.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0438.jpg

Voila, dat was het weer zo even Clown

Omdat de foto's blijkbaar te groot zijn, wil de site ze niet uploaden. Kheb ze daarom moeten in link zetten jammergenoeg Boos! Ik weet niet hoe ik foto's moet verkleinen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:20

Ik vind het elke keer weer super om te lezen hoe je voor haar gaat OK dan!
Zo te zien is ze ook gelukkig met jou,ze straalt tevredenheid uit.

Ik blijf jullie volgen.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:52

Het komt al dichtbij he, het veulentje! Hoe lang blijft het bij jullie?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 15:45

poes schreef:
Het komt al dichtbij he, het veulentje! Hoe lang blijft het bij jullie?

Ja, é, begint al te korten en de spanning te vergroten.
Het veulen is dus besproken en zal normaal bij ons blijven tot zeker december/januari. Dat meisje is héél paardminded en vindt het ok dat het veulen zo lang blijft. Zij heeft het zelfs deels zo voorgesteld Haha!

Ik zal mogen beginnen zoeken naar een geboortemelder om te huren. Iemand tips waar ik da kan doen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:21

Fijn dat het veulen zo lang mag blijven Ja Ik hoop dat je merrie dat ok aankan straks uiteraard. Want je merrie haar gezondheid is ook belangrijk e Lachen Mooi dier wordt het, ik ben benieuwd naar het veulen Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:38

zo ik vind haar echt supermooi worden !!
wat een prachtig hoofd en wat is haar blik veranderd !
vol vertrouwen lijkt ze nu te zijn Ja

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 17:14

Ik heb wel het vermoeden dat ze het zal aankunnen, denk ik zo. Ze gaat goed vooruit en haar been is al veel sterker. Zéker als je t vergelijkt met 4-5 maand terug.

@ kekaro: ik vind idd ook dat ze een mooi hoofdje heeft, een lief kopke Ja
En ze heeft meer vertrouwen in mij, maar ook in de wereld. Ze is niet meer zo wereldvreemd als in het begin. Er mogen soms zelfs al vreemde mensen aan haar komen, hoewel ze dan toch nog af en toe argwanend is. Maarja, hoe zou je zelf zijn...?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:00

aan mijn lijf geen vreemden.....iets wat ik regelnatig riep toen ik zwanger was, om de een of andere reden denkt iedereen dan zomaar aan je buik te kunnen gaan voelen....

erg vervelend hihihi maar dat ze vertrouwen heeft in jou en toch ook nog in de wereld verder om aan haar heen....dat is alleen maar top !!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 23:06

Nja, tis nie raar da ze nie veel vertrouwen eeft in vreemden, é. Zo verwaarloosd geweest enzo... wie weet (bent praktisch zeker) ook mishandeld. Is normaal da ze naar eigen mensen trekt, é.

Ivm haar zwangerschap doet ze nie raar tegen ons, mensen, ma ze wil wel geen andere paarden meer in haar buurt.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 12:32

De tandarts is net geweest en wat ik vermoedde was waar Ja Ze had erg veel haken waardoor ze haar voedsel minder goed kon kauwen en opnemen. Nu dit probleem van de baan is, zal ze terug optimaal kunnen eten en aankomen Vork