[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:00

Goedemorgen allemaal!

Kelly, welkom! Wat een verhaal joh, hopelijk mogen die schroeven er snel uit, dat lijkt me geen pretje! Ik heb ook een keer mijn enkel gebroken, met een shet over de kop geslagen haha Haha! Daar staken ook allemaal pennen uit, die heb ik allemaal bewaard trouwens.

Cloor lachen joh, whaha dat had ik nog helemaal niet gezien!

Marit ik weet hoe je je voelt, had echt precies hetzelfde met Suev, maar heb nooit 1 seconde spijt gehad. Suevo is nog steeds wel echt hengst wanneer hij met merries op de wei gaat, aangezien hij daarmee deze zomer zijn griffelbeentje gebroken heeft (die merrie wilde niet dus dat werd knokken Haha! Voor het verhaal moet je maar even op de eerste pagina's kijken van dit topic, we zijn nu nog bezig met revalideren). Ik wil hem dus niet meer met merries op de wei.
Verder is hij minder druk geworden en minder happerig. Ik heb het uiteindelijk toch gedaan, ook al was hij APTO, omdat het mij zo ontzettend veel energie kostte hem steeds op zijn plek te zetten. Hij is vroeger slecht behandeld geweest dus van straffen werd hij ook ontzettend nerveus, terwijl het er niet minder om werd. Ik kreeg ook helemaal niet echt een band met hem, omdat hij steeds weer probeerde boven mij te komen. Hij heeft volgens mij ook de paardenvorm van ADHD want hij was erg druk en beweeglijk en kon zich erg moeilijk concentreren. Dit is ook veel minder geworden. Hij was dan zo met alles bezig dat hij gewoon geen erg in je had, en dwars over je heen liep, kopstoten gaf omdat hij ineens aan de kant waar jij stond iets zag, en noem het maar op.
Verder liep hij zichzelf altijd helemaal op te fokken, hij werd mager, dus het was gewoon echt beter. Hij zat gewoon met zichzelf in de knoop. Cloris en Idra hebben mij ontzettend gesteund toen in die periode dat ik ging beslissen, ik vond het zo erg. Ik betrok het ook op mezelf, net of ik niet goed genoeg was om hem aan te kunnen ofzo. Maar op een gegeven moment had hij na een hele reeks voorafgaande vervelende dingen ook nog eens mijn springles verpest, en dat was de laatste druppel. De dag daarna heb ik gelijk gebeld naar de kliniek en toen was het binnen een week gebeurd. Ik heb hem over de lies laten castreren omdat ik de operatie zelf op zich ook al iets verschrikkelijks vond. En toen was hij er zo weer bovenop. Dat was de eerste keer dat hij naar de kliniek ging, en hij was gelijk al een heel stuk rustiger toen hij terug kwam. Misschien ook omdat hij geopereerd was, was hij ook veel aanhankelijker naar mij toe.

Toen we nog in Spanje woonde was het allemaal veel makkelijker, daar worden de hengsten en de merries gescheiden gestald. Als er met rijden eens een merrie mee ging was hij altijd heel braaf, ik kon gewoon beugel aan beugel met een merrie stappen. In Nederland heb ik met rijden ook nooit problemen met merries gehad. Het was echt alleen als je er naast stond, of als hij op stal was.

Het enige wat ik erg mis en wat ik enorm zonde vind, is dat zijn mooie hals weg is gegaan, en dat je die er zelf weer op moet trainen. Zelfs dan kom ik nooit meer in de buurt bij de hals die hij had, toen hij nog hengst was Verdrietig Maar ach, hij is nu gelukkig, zn ADHD is een stuk minder, hij staat lekker met vriendjes en wij hebben inmiddels een superband Lovers

*edit typos*
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 23-11-06 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:07

Eef ik zal aan je denken zaterdag, ben heel benieuwd!

Welkom Lachen alle nieuwe mensen!

Foogul wat gaaf, die man is echt zo fantastisch geweldig! Ik zou ontzettend graag een clinic van hem meerijden maar heb geen vervoer. Haha les zou nog beter zijn, maar dat zal wel heeeeeel duur zijn Tong uitsteken

Nu ga ik ff ontbijten (voel je maar vereerd, jullie komen voor mijn ontbijt Haha!) en dan komen er pipos van de woningbouw de flat inspecteren. We hebben namelijk een huis gekocht en krijgen 15 december de sleutel. We hopen dan binnen een maand volledig verhuisd te zijn!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:12

Spannend DInkeyGirl! Eetse overigens Knipoog

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:44

ook goedemorgen iedereen

hee malin,wat leuk zeg! een huis gekocht. in de buurt van waar jullie nu wonen of gaan jullie heel ergens anders heen?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:56

Nou die man is alweer weg, haha das snel!

We blijven in dezelfde plaats, maar dan een eensgezinswoning. De paardjes staan in Alblasserdam, die staan daar perfect. En Ambacht is precies in het midden van mn werk en mn paarden Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:04

DinkeyGirl schreef:
Goedemorgen allemaal!

Mogguh Chica Knipoog

Citaat:

Goed he Haha! als ik de baan inkom roep ik ook vaak; Opgepast Springpaard in de baan Clown

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:11

nickyu schreef:
welkom ranna FOTO !

Zou wel willen maar via mijnalbum lukt niet omdat mijn virusscanner dat niet toelaat en ik heb geen idee waar ik anders foto's kan plaatsen. Hoe doe je het trouwens hier niet de link maar direct de foto te plaatsen Blond

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:25

ranna schreef:
nickyu schreef:
welkom ranna FOTO !

Zou wel willen maar via mijnalbum lukt niet omdat mijn virusscanner dat niet toelaat en ik heb geen idee waar ik anders foto's kan plaatsen. Hoe doe je het trouwens hier niet de link maar direct de foto te plaatsen Blond

Even naar; www.imageshack.us en daar je foto uploaden, dan de onderste regel waar de URL instaat even kopieren, hier plaatsen.. selecteren en op het img knopje hierboven drukken

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:14

goedemiddag ondertussen (ja, ben net pas uit mijn bed dat heb je als je niks te doen hebt Bloos )

zo kjoetie dus ik heb nog wat voor de boeg met mijn been
geen pretje he, wat breken?!
mijn achillepees is ook ingekort omdat mijn voet 10 weken heeft vast gestaan, duurt lang voordat dat weer opgerekt is
maar, zoals ik lees heb ik dus ook kans dat ik mijn hak niet meer goed kan uitdrukken?
nou ja, ben al blij dat ik er weer op zit had ook anders af kunnen lopen

en dinkeygirl, eng he in het begin die pennen?!
ik heb ze ook bewaard, net als mijn gipsen been
mijn pa is er nu een heel kunstwerk van aan het maken Haha!
ik zal wel een foto maken als hij klaar is

btw is het bij jullie ook zo'n kl*te weer?
het regent hier echt aan een stuk door Boos!
het word weer tijd voor een beetje zon zeg

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:21

Malin:
Ik vond het ook een vreselijk moeilijke beslissing en begrijp dus heel goed in welke situatie jij hebt gezeten! Ook ik werd gek van het continue corrigeren van Sam. Ik ben zijn enige verzetje en zelfs daar mag hij zijn energie niet op botvieren....
Wel balen dat Suevo zo lang moet revalideren. Geluk bij een ongeluk dat een gebroken griffelbeentje redelijk ´onschuldig´is als je je bedenkt hoe het ook had kunnen lopen. Heb je recente foto´s? Ben benieuwd hoe hij er nu uitziet als ruin. volgens mij is het nog steeds een onwijs lekker ding.

Ben nu blij met de beslissing. Er is een hoop veranderd in mijn leven en heb nu gewoon hulp nodig met Sam, ik red het niet alleen (een bijrijdster dus) Voor een hengst had ik dat niet aangedurft vanwege de grote risico´s.
Sam heeft zelf overigens nog niets in de gaten Lachen maar ik merk wel dat hij liever is geworden, knuffeliger al. Dat kan natuurlijk ook komen doordat hij zich nog niet zo geweldig voelt!

Gaaf dat je een huis hebt gekocht! Ik had een apartement maar woonde nog bij mijn vriend. We zijn nu uit elkaar en er zitten nog huurders in Boos! Wel al druk bezig met voorbereidingen voor verbouwing en het aanschaffen van eigen meubeltjes. In februari kan ik er pas in....nog even geduld dus.

Zie ook een hoop nieuwe gezichten hier! Gezellig!

Nickyu: hoe is het met jou! Weet nog van het andalusiertopic dat je een hoop pech had...heb je jouw kanjer weg moeten doen?! Als je wilt ben je meer dan welkom om eens een rondje op Sam te karren als hij weer aan het werk mag!!

Cloris: hoe gaat het met piep? Geweldig ongetwijfeld. Met zo´n multigetalenteerd paard Lachen En de nieuwe man, is die alweer op de goede weg na zijn ongeluk? (even zijn naam kwijt..)
En je veulen? Ik zag foto´s staan in het topic maar heb helaas niet alles kunnen lezen. Ze zag er goed uit! Lekker bolletje wol!

Misschien nu eens tijd voor een echt andalusier meeting...het wil er maar niet van komen!

Is er nog iemand naar Paard en koets geweest?? Mijn juf trad op en ik wilde heel graag heen. Door ´scheidingsperikelen´ helaas niet aan toe gekomen.... Ach gut

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:26

cloris schreef:
Even naar; www.imageshack.us en daar je foto uploaden, dan de onderste regel waar de URL instaat even kopieren, hier plaatsen.. selecteren en op het img knopje hierboven drukken

Oké dank je, ga ik me es in verdiepen Lachen maar nu eerst naar m'n werk.

Toch even proberen of dit werkt Cool
Als het gaat zoals het hoort moet'ie hier te zien zijn.
http://img170.imageshack.us/img170/798/ ... 608dw4.jpg

Mmmm.... had gehoopt dat hier direct de foto te zien was.
Naja, jullie kunnen mijn spetter nu in elk geval zien.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:42

foto is te groot om direct te zien te zijn. wel een heeeel mooi spikkelpaard!!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:07

Lusitano schreef:

Ben nu blij met de beslissing. Er is een hoop veranderd in mijn leven en heb nu gewoon hulp nodig met Sam, ik red het niet alleen (een bijrijdster dus) Voor een hengst had ik dat niet aangedurft vanwege de grote risico´s.
Sam heeft zelf overigens nog niets in de gaten Lachen maar ik merk wel dat hij liever is geworden, knuffeliger al. Dat kan natuurlijk ook komen doordat hij zich nog niet zo geweldig voelt!

We gaan voor het laatste Knipoog

Citaat:
Cloris: hoe gaat het met piep? Geweldig ongetwijfeld. Met zo´n multigetalenteerd paard Lachen En de nieuwe man, is die alweer op de goede weg na zijn ongeluk? (even zijn naam kwijt..)
En je veulen? Ik zag foto´s staan in het topic maar heb helaas niet alles kunnen lezen. Ze zag er goed uit! Lekker bolletje wol!

Ja hij gaat lekker, ben zooooo tevreden en blij met hem Lovers Ik neem aan dat je Gitano bedoelt? die is dinsdag weer thuis gekomen en moet nu 2 maanden stalrust hebben, daarna weer een scan hoe het met die knie gaat, je ziet er overigens niet veel meer van (fotos staan op het Anda-forum)
Alegra is zo'n lekker wijfie, het is een wolbaaltje idd en morgen ga ik haar opzoeken na haar 1e week in de opfok Knipoog

Citaat:
Misschien nu eens tijd voor een echt andalusier meeting...het wil er maar niet van komen!

Lijkt me nog steeds leuk!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:10

cloris schreef:
DinkeyGirl schreef:
Goedemorgen allemaal!

Mogguh Chica Knipoog

Citaat:

Goed he Haha! als ik de baan inkom roep ik ook vaak; Opgepast Springpaard in de baan Clown

Mogguh hehe nou ja middag Tong uitsteken

Je moet ook nog eens met Suev komen springen he! Jouw springachtergrond en mijn springliefhebber haha dat lijkt me een goede combi Knipoog

Suevo is ook erg veelzijdig, hij is dol op springen. In Spanje reden we veel door de bergen, beetje cross-achtig met natuurlijke hindernissen, dat mis ik nu wel. Verder dressuur ik met hem en buiten rijd ik op zijn Spaans, soms met Dinkey ernaast.

Hier een foto'tje uit mn profiel, alweer een paar jaar geleden:
http://www.dreamteam.demon.nl/bokt/Dsc05818a.jpg

Ik heb nog dressuurfoto's van het voorjaar, en foto's van pasgeleden van net voor het scheren, maar heb ff geen tijd om ze erop te zetten!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:11

cloris schreef:
Lusitano schreef:

We gaan voor het laatste Knipoog

Citaat:

Ja hij gaat lekker, ben zooooo tevreden en blij met hem Lovers Ik neem aan dat je Gitano bedoelt? die is dinsdag weer thuis gekomen en moet nu 2 maanden stalrust hebben, daarna weer een scan hoe het met die knie gaat, je ziet er overigens niet veel meer van (fotos staan op het Anda-forum)
Alegra is zo'n lekker wijfie, het is een wolbaaltje idd en morgen ga ik haar opzoeken na haar 1e week in de opfok Knipoog

Citaat:

Lijkt me nog steeds leuk!

Huh heb ik iets gemist over Gitano ofzo? En wat is de link van dat andalusierforum?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:14

ranna schreef:
cloris schreef:

Oké dank je, ga ik me es in verdiepen Lachen maar nu eerst naar m'n werk.

Toch even proberen of dit werkt Cool
Als het gaat zoals het hoort moet'ie hier te zien zijn.
http://img170.imageshack.us/img170/798/ ... 608dw4.jpg

Mmmm.... had gehoopt dat hier direct de foto te zien was.
Naja, jullie kunnen mijn spetter nu in elk geval zien.

Nadat je de link hier hebt geplakt moet je em even selecteren en dan op het img knopje boven aan je tekst veld drukken dan zie je [img] ervoor en [/img] erachter staan zonder spaties Knipoog

Maar vind bij Imageshack dan ook even een kleiner formaat aan, dat wijst voor zich, wat deze had je zowieso niet gezien hier omdat het formaat te groot is

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:06

@Kjoetie, tank joe. Ik noem hem dus ook Spikkel in het dagelijks leven Knipoog

@Cloris, zal ik vanavond es proberen. Dank je.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:59

Nog een poging
Afbeelding
Jep, gelukt.
Hier staat Spikkel te wachten tot we vertrekken naar een wedstrijd.

Afbeelding
Tijdens een les.

Zo, weet nu tenminste ook hoe imageshack werkt Knipoog

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:20

wat een leuk paard...

hahaha waarom schrijft iedereen van die emens lange verhalen joh Tong uitsteken ik ben aan het einde va het verhaal het begin alweer kwijt Haha! Heb dus niet echt veel onthouden van wat er allemaal gezegt is Lachen Maar vond het wel interessant om te lezen hoor Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:37

Jee, wat kletsen jullie veel zeg! Haha!
Waar halen jullie de tijd vandaan... Clown

Gave foto's allemaal!
En stoer hoor, dat springen!

Ik heb met mijn eigen paard ook springles gehad, maar ik vond het best eng eerlijk gezegd, zij nam zulke megasprongen!
Wel ook een paar keer een terreinrit gereden, dat was echt super gaaf!
Met de lusitano dames heb ik nog nooit gesprongen, misschien eens proberen... Cool

De witte merrie loopt onder het zadel en voor de wagen en daar kan ik ook super mee over straat.
Van de week voor het eerst in het stikkedonker een rondje over straat geweest, ze was echt super braaf, zelfs met grote trekkers, echt heel gaaf! Pling

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:38

MsMarit schreef:
wat een leuk paard...

hahaha waarom schrijft iedereen van die emens lange verhalen joh Tong uitsteken ik ben aan het einde va het verhaal het begin alweer kwijt Haha! Heb dus niet echt veel onthouden van wat er allemaal gezegt is Lachen Maar vond het wel interessant om te lezen hoor Lachen

Gewoon nog een keer lezen Clown

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:09

nou nouvel, je breekt gewoon je poot en dan heb je tijd zat om achter de pc te zitten haha Haha!
maar ik zou het de mensen niet aanraden

en wat een ontzettend leuk spikkelpaard Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:58

Bijna goedenacht allemaal Haha! Weer even een pagina bijgelezen, wat een verhalen allemaal!

Cloris gaaf die sprong! Het lijkt alsof hij behoorlijk enthousiast is Ja

Regine, Cap ziet er goed uit, mooie fotopagina op de site.... Wanneer verwacht je je nieuwe aanwinst?!

Ranna, wat heb je een ontzettend leuk paard zeg Kwijl Apart paard om te zien, leuk!!

Dinkey, ik blijf Suevo een prachtig paard vinden!

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:00

Pff het gaat veel te snel hier haha
Kan het amper bij houden!
Zal morgen wel even fototjes laten zien van mijn friesje, en onze andere friezen, en schwarzwälders,,

Leuke paardjes allemaal!!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:29

loveseben schreef:
nou nouvel, je breekt gewoon je poot en dan heb je tijd zat om achter de pc te zitten haha Haha!
maar ik zou het de mensen niet aanraden

en wat een ontzettend leuk spikkelpaard Haha!

Dank voor de complimenten allemaal, ben ook errug trots op mijn knollie en ja in de wedstrijden val je wel op als je met zo'n kleurig paard start. Voordeel daarvan is dat je tijdens het losrijden snel te vinden bent voor manlief of bekenden die komen kijken Haha!

Ehm... persoonlijk vind ik het nogal drastisch om je been te breken om op Bokt te kunnen Loveseben.
Goed, je moet er wat voor over hebben maar toch wel een beeeeeetje drastisch.
Beterschap trouwens, kan geen pretje zijn. Wordt je paard nog steeds door anderen gereden en verzorgt?