Zou dit een echte Fries zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avelienvd schreef:http://www.angelfire.com/tx2/friesians/red.html
Als je deze link kopieert naar je adresbalk dan zie je de voskleurige friezen.
stef schreef:
stef schreef:Als je verder leest:
Friesian/American White Stallion
Kruising dus.
Dit is wederom een cremelo, en het fries ras draagt de verdunningsfactor niet (en heeft dat ook nooit gedragen)
Dus 100% cremmelo friezen kunnen al helemaal niet
horseyfries schreef:Volgende keer op je fototoestel het "rode ogen" knopje even inschakelen.....
stef schreef:
jiehaaa schreef:Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar heb wel even gegoogled op albino fries omdat ik het erg fascinerend vond. Ik vond deze foto:
http://pets.webshots.com/photo/29222244 ... 7916RWTTaY
Hadden jullie deze al gezien?
eigenwijs23 schreef:albino paarden bestaan. maar dat is eigenlijk een ongelukje en ze worden ook zeer zeker niet bewust gefokt. ook is het vaak dat die veulens nauwelijks levensvatbaar zijn. in de natuur worden ze ook vaak gedood. die dieren zijn enorm huidkanker gevoelig omdat ze snel verbranden in de zon.
horseyfries schreef:Volgende keer op je fototoestel het "rode ogen" knopje even inschakelen.....
stef schreef:horseyfries schreef:Volgende keer op je fototoestel het "rode ogen" knopje even inschakelen.....
valt me een beetje tegen dat jij kennelijk de enige bent die begrijpt waar eensmiley voor staat.
Ik plaats voor dat bericht notabene een quote uit een amerikaanse site waar het bestaan van albino's ook ontkent wordt.
dat een niet zwarte fries per definitie geen fries is kan ik het niet mee eens zijn.
Ook in NL komt het nog weleens voor dat een 100% fries x 100% fries een vos of bruin veulen krijgt.
Over het algemeen hebben deze beestjes echter geen lang leven en vertrekken ze gelijk naar de slager, het mag tenslotte niet bekend worden dat hengst X een vos veulen heeft gegeven, want dat is slecht voor de zaken.
Zelfde geldt voor aftekeningen, komen voor, alleen worden ze niet in het stamboek opgenomen. Dan zijn ze IMO nog steeds 100% fries
stef schreef:he? nu volg ik het niet meer...
Ik neem toch aan dat iedereen kan bedenken dat als ik eenerachter zet, dat ik ook wel snap dat de pony op de foto rode ogen heeft van de camera?
Jij was de enige die er niet serieus op inging dat het geen albino was, vandaar dat het me tegen viel dat er zoveel reageerden met: dat is geen albino (nee duh, dat snap ik ook)
Birgit_ schreef:
Orola schreef:Birgit_ schreef:
Hier kwam ik ook al mee aanzetten toen ik op white friesian zocht.