Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:37

Een liedje zingen helpt bij mij voor een ander type spanning en ontspanning. Dat deed ik vooral in het begin :') maar ik merk dat ik daardoor niet mijn lichaam ga ontspannen. De meeste spanning komt bij mij vanuit mijn schouders, daarom denk ik dat de tip van Flubberboot wel een hele goede gaat zijn :j
Fijn dat iedereen zo meedenkt <3

Flubberboot

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:11

Fijn dat je verwacht zo veel aan mijn tip te hebben! Het heeft mij iig enorm geholpen toen ik eenmaal over mijn angst voor galopperen was maar nog wel veel spanning in mijn lichaam had. Kan nu ook heeeerlijk zitten in de galop en kan het ook uren doen! Peet zit zooo lekker als hij voor elkaar is <3
Zondag hebben wij ons L1 debuut! Ben benieuwd of het allemaal doorgaat en of ik nog wat kan rijden deze week. Als rijden niet lukt, meld ik me af. Vind dat niet zo eerlijk naar hem toe!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:34

Nero ook! Hij galoppeert zo fijn en ik kan daar echt zo van genieten maar blijkbaar heb ik evengoed nog spanning. Raar hoe en brein soms kan werken :')

Spannend je L1-debuut!! Ben je er klaar voor?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:38

Ja zijn aparte dingen die breinen!

Geen idee :') Wijken zit erop en grotere passen in galop ook. Ga er heel blanko heen. Gaat het goed, dan gaat het goed, gaat het niet doen, dan weet ik wat mijn huiswerk is! Voorbereiding is nu sws niet echt top dus verwacht niet al te veel. Zolang we maar genieten! Laatste wedstrijd was in oktober dus alweer even geleden

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:35

Wat een heerlijke instelling Flubberboot, gingen er maar meer mensen met die mindset op wedstrijd!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:24

@Elisa, ja dat betekent denk ik hetzelfde :) en haha, sneeuw eten, ja dat herken ik ook! wat vond ze ervan? :p

@Flubberboot, ohjee, ook schrikken dan! Hoe loopt die ondertussen? Wel een superfijne instelling om zo op wedstrijd te gaan, ik duim alvast dat jullie kunnen gaan!

@Tarzan, benieuwd van de lymfedrainage zal doen!

@Autumn, klinkt als een interessante les! Haha, dat uit zichzelf beginnen wijken is ook herkenbaar, Jenara heeft ook netjes leren wachten, zeker nu we zigzaggend wijken door de bak :p echt 1-2 pasjes rechts, dan 1-2 pasjes links en ik probeer niet voorspelbaar te zijn naar welke kant we beginnen.
Geen tips voor de galop ... ik denk dat ik zelf best ontspannen zit, dus zou niet weten hoe je daaraan werkt.
De tips die hier voorbij komen lijken mij wel heel goed!

Jenara loopt nog steeds stijf, echt heel duidelijk rechtsachter. Mijn verzorgster is gisteren geweest om te checken en wat te stappen en ik vandaag weer ... Maandag kan de fysio pas komen ... Tot die tijd rustig stappen. Ik vrees dus wel dat het toch iets anders is dan spierpijn, anders zouden we denk ik al wel wat verbetering moeten zien ... ik gok nu op uitgeschoven en zich bezeerd ... Haar been zelf is ok en in stap rechtdoor loopt ze niet echt kreupel, maar ze wil die rechtsachter niet goed onderzetten bij bochten of zijwaarts.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:34

Nadir schreef:
Wat een heerlijke instelling Flubberboot, gingen er maar meer mensen met die mindset op wedstrijd!

Dankjewel! Het scheelt mij heel wat druk en stress. Al heb ik als ik eenmaal op het terrein ben wel stress over hoe het gaat, maar dat is een gezonde hoeveelheid. En vlak voordat ik opstap is het ook even paniek :') Plastron doe ik vaak pas op het paard om. Punten vind ik natuurlijk leuk en ik scoor graag hoog, maar dat is niet altijd in mijn controle. Ik kan alleen mijn best doen, de rest is aan de jury.

Kwa training gingen we echt enorm lekker. Worden elke week weer een hechter team <3 Hij heeft ook echt een bizar fijne instelling. Hij wilt echt pleasen en horen hoe geweldig hij is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:23

Ik ben met je tip aan de slag gegaan Flubberboot! En het hielp wel! Het zal er wel heel raar uit hebben gezien denk ik :') maar ik merkte wel dat ik op die stukken beter in mijn zadel ging zitten +:)+ ik ga het even volhouden!

dat is super balen Jenara! Heb je niet zoiets van ik bel een DA?

Afbeelding
Groetjes van deze spierbundel <3

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:29

Fijn om te lezen Autumnn!! Knap paard ook! Hoe houd je die zo wit in deze tijd? Peet gaat door het leven als een zwartbonte palomino :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:40

Als je goed kijkt zie je dat rechtsonderin op de grond liggen :)) _O-
Spoiler:
dekens, dekens, dekens

En scheren en elk vies plekje schoonmaken. De whitestarshampoo is mijn beste vriend *D super handige spray

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:20

Autumn kun je naast het paard je spieren bewust aan en ontspannen? Dat oefenen..bewust ontspannen, zacht blijven, goed door de buik blijven ademenen kan ook helpen ohz dat je het sneller zelf herkent.

Ik hoop dat je nog wat kunt rijden en het debuut door gaat Flubberboot! Zo'n eerste keer in een nieuwe klasse is ook altijd even aftasten. Meestal is het toch dat je in een klasse groeit. Maar met zo'n fijne instelling als Peet heeft kom je vast een heel eind. :-)

Haha dat dacht ik al Jenara, maar toch grappig die net wat andere uitspraken. Volgens mij vond ze de sneeuw en het sneeuw eten wel leuk maar na een paar minuten ging de interesse toch naar hooi eten.
Wat vervelend dat Jenara nog steeds niet goed loopt..met dit weer kunnen ze natuurlijk ook buiten makkelijk schuivers maken. Hopelijk valt het mee!

Ik ben ook benieuwd naar de lymfedrainage Tarzan, het klinkt veelbelovend in ieder geval.

Ik ben wel blij dat ik geen schimmel heb haha, ook al vind ik ze verder echt prachtig.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 13:07

@Autumn; Vroeger zou de DA al geweest zijn, maar ik heb ondertussen geleerd om soms dingen even aan te kijken en aangezien mijn vermoeden is dat het eerder een blokkade of verrekking is, lijkt een fysio mij hier de betere keuze dan de DA ...
Ze loopt ook niet echt superkreupel ofzo, gewoon wat stijfjes in dat rechter achterbeen.

Wat ziet hij er knap uit op de foto trouwens :D en zo wit inderdaad!!

@Elisa, haha ja klopt, ik probeer er soms op te letten om niet té vlaams te schrijven hier, maar soms val ik dus toch door de mand blijkbaar :p
Haha, ook zo'n typische PRE reactie :"oh wat is dit? ah ok, niet zo boeiend" en dan gewoon door met het leven :p

En ja, even aankijken hoe het evolueert, het is in ieder geval niet erger geworden en het ziet er ook echt niet super ernstig uit.
2 jaar geleden had ze ook ergens een blokkade na een uitschuiver en toen steigerde ze als ik haar die moeilijke kant wou opsturen. Nu zie ik het wel aan haar blik dat het wat lastig is, maar ze reageert niet zo heftig, dus ik ga er momenteel nog even vanuit dat het allemaal wel meevalt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 13:55

Ah misschien wel dezelfde plek..sommige plaatsen blijven dan zwak. Ik zou het ook eerst even aankijken als er geen been warm of dik is.

Haha ja ik heb ooit een Belgische instructeur en werkgever gehad, moest altijd lachen om zijn uitspraken. Ik vind jullie zulke grappige uitspraken hebben. Net als Zeker en Vast en hier zeggen we Vast en Zeker haha.

Nee ze geeft weinig om die sneeuw, moet ook eerlijk zeggen dat dat paard sowieso niet snel onder de indruk is. :+ Het is meestal..kun je er in bijten? Nee..oh dan is het niet interessant.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 08:57

Jeetje, ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik ga een poging wagen om bij de paarden te komen …. :=
Afbeelding
Ik hoop dat m’n auto überhaupt van z’n plek komt :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:55

:=
Hier in het westen helemaal niks

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:09

Hier ook geen sneeuw, wij zaten blijkbaar een beetje op het randje en hebben dus net niks gehad. Wel spekgladde wegen door ontdooide en daarna aangevroren sneeuw, maar die hebben we al een paar dagen :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:13

Niks? Hier lijkt het wel Siberië _O-
Afbeelding

Paardjes zijn weer verzorgd en toen stond ik wél vast haha sneeuw lag dieper dan m’n auto is _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:18

Ziet er wel mooi uit!

Hier ligt nog een beetje sneeuw van maandag maar er is niks meer bijgekomen. Wel is het ijzig koud.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:52

Jaloers ik wil ook sneeuw -O-

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 13:31

Autumnn schreef:
Jaloers ik wil ook sneeuw -O-

Zal ik het even komen brengen?

Ben er zooooo klaar mee! Ik ga over een paar weken een lang weekend naar Spanje, mooi hoofdstel kopen O:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 13:56

In Rotterdam, daar was ik vanmorgen, heeft het wel gesneeuwd maar het bleef niet liggen. Het is wel verraderlijk glad op veel plekken.

Autumnn jouw paard heeft zo’n leuke uitstraling en als je 3 schimmels op een rij zet ( of wel meer ) dan pik je hem er zo uit :D
Natuurlijk ik zelf pik mijn Izarra er ook uit zelf maar toch :P

Mooi plaatje Tarzan! Maar ik ben erg blij dat het niet hier zo is. Vandaag kan ik nog niks doen. Ik duim vooral dat het morgen niet meer glad is en de bak ook goed is ( we kunnen al wel rijden maar niet in het midden van de bak )

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 15:09

Ja mag wel hoor Nadir :D
Ah lief zeg Ineke <3 dat vind ik ook! Hij heeft zo’n lieve en rustige uitstraling.
Dat was ook de reden dat ik ook bij hem was wezen kijken. Ik zag zijn foto op marktplaats en hij had echt iets vertrouwd, geen idee wat het was. De rest is geschiedenis :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:09

kom dan hierheen Autumnn, kun je sneeuwritje maken :Y)
Snap je helemaal Nadir maar ergens vind ik zoveel sneeuw ook wel wat hebben :D
Ineke, ik duim met je mee voor morgen!
En wat Ineke zegt ga ik in mee Autumnn, hij heeft zo'n herkenbare uitstraling, die pik je er zo tussenuit haha!

Aangezien ik nog geen foto's van Fuego heb _O- en een oproepje zag staan voor een sneeuwshoot, ook maar even een shoot gehad vanmiddag :D
Ik ben zooooooo benieuwd naar de foto's! Deze fotograaf heeft een heel andere bewerking als m'n "vaste" fotograaf dus echt rete benieuwd :D

We waren buiten de poort foto's maken en ik had hem alleen aan een fotohalster meegenomen, dus alleen zo'n touwtje en dacht in het veld, hmmm misschien was dat niet handig :') _O-

Hier Fuego behind the scene *D
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:18

Mijn hemel wat ligt er een pak sneeuw zeg!! Wat tof een sneeuwshoot, ik ben heel benieuwd naar het resultaat! Deel je wat hier? :D
Ik denk als ik met nero een sneeuwshoot ga doen je alleen maar zijn donkere manen ziet _O-
Limburg is helaas wel een beetje ver voor mij maar anders was ik graag langsgekomen!

Ik ga morgen t/m zondag naar Apeldoorn met Nero dus ik hoop dat daar nog iets ligt <<)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:44

Jaa zal zeker wat delen!! :D
Ligt inderdaad een dik pak, 25cm zeiden ze op het nieuws.

Oeeh leuk!