[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:39

Pablo is zooo mooi <3

Siebe had vandaag weer eens een ' spring in't veld ' dag :') <3
Afbeelding

Pien1989

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:18

Zucht... Pablo <3

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:58

Wat een prachtplaatjes komen er weer voorbij!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:06

wauwwwww die foto van pablo op het strand <3 <3 <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:07

Waauuwww wat een prachtige foto van Pablo!! <3

Lieff Kitty! :+:

Haha blije Siebe! :):)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:13

Ik heb even een klein probleempje, misschien herkent iemand het wel.
Sinds een paar maanden rijd ik een jonge Fries van 6 jaar bij. Hij is vanaf begin al schraal en altijd geweest. Hij is ook nog eens super sensitief. Al een tijdje komt hij steeds een klein beetje aan, en vorige week was ik zo trots en had ik een mooie foto van hem gemaakt in het weiland. Hij zag er echt top uit, lekker wat vollere billen en buik, en een dikkere hals. Het rijden gaat ook steeds beter, hij vind meer zijn balans en gaat meer dragen. Helemaal fijn dus. Vandaag kwam ik echter op stal en plukte ik ineens weer een mager dier van het weiland. Alles was er voor mijn gevoel weer af. Toen ik opstapte voelde hij ook heel schriel onder me, wat ik al een tijd niet had gevoeld. Na een kwartiertje ben ik afgestapt, hij was best wel gestrest en het voelde niet goed. Dus paard weer op de wei gezet. Verder was er niets aan hem te merken, wel heel alert, lekker rollen in het zand en er leek niets aan de hand, behalve dat hij weer een stuk schraler is. Hebben jullie dit al eens meegemaakt?

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:46

Welke periode is hij weer schraler geworden? Datje verschil zag en voelde?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:22

Maandag tot vandaag. In de tussentijd heb ik hem niet gezien.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 00:23

Vorige week kwam een meisje met haar pa met een collectebus...
meisje 10 jaar en zag de paarden dus ik vroeg ben je gek op paarden...jaaaaa
ze mocht er even op zitten maar was al laat dus zei kom ng maar een keertje en dat was dus woensdag...
Daar kwam ze hoor, mama mee en......... kijk maar....
Op Hayke

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 00:56

Maanlicht: dit probleem heb ik ook heel vaak gehad met mijn Fries. In deze tijd, elk jaar weer. Nu zijn we er op voorbereid en voeren we hem tijdig bij. Heb het idee dat het iets te maken heeft met het klaarmaken voor de winter, het ruien dus.. Kost hem blijkbaar een hoop energie en als je dat niet aanvult dmv bijvoeren ga je dat zien. Mijn paarden staan 24/7 op het land, maar er zitten nu niet veel voedingsstoffen meer in het gras om een buffertje op te bouwen..

Vanmiddag nog lekker rondje met mijn Friezel Tamme en Splash met een vriendin samen gedaan :+: Ze zijn zo leuk samen!

Afbeelding

Kreeg honger onderweg :P Paarden konden er niet naar kijken :')

Afbeelding

En m'n PRE Talante had 't op z'n heupen.. Liet zich ineens niet meer vangen..... Eikel.. Maar levert wel mooie plaatjes op!! <3 En daarna echt nog heerlijk getraind haha, maf paard :')

Afbeelding

Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:28

Dank je wel Utopia! Hij wordt flink bijgevoerd, dus ik hoef me geen zorgen te maken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:41

Hoop dat het bij jou hetzelfde is, maar natuurlijk als ie te lang schraal blijft toch even aan de bel trekken en een arts ernaar laten kijken..

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:36

@maanlicht hier krijgen de paarden op het land nu bijgevoerd, omdat een paar schraal werden.

Maar laten de andere paarden hem wel eten en met rust?

@talithah wat ontzettend lief van je , je kon dat meisje geen mooiere dag geven! En wat is hayke braaf zeg.

@utopia ziet er heerlijk relaxt uit en wat een knappe pre heb je!

Ik ben blij, begin eindelijk weer een zwart paard te krijgen. Het is wel duidelijk dat het geen zomer paard is. Ze is nu weer zo alerter, veel fijner en ziet er beter uit.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:27

Wat een prachtige, lieve en ook leuke Friezen komen er weer voorbij zeg!

Ik ben echt even heel blij. Gisteren was ik weer bij Lord en heb ik, voor het eerst los, met alleen een halster een rondje om het huis gestapt! En dat terwijl hij normaal alleen daar rent als hij uitgebroken is, hij wat hyper was en hij nooit super goed bereden is. Daar word ik gewoon echt even happy van. :D
Afbeelding

Margareth69

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:11

Goedemorgen. Ik ben sinds gisteren ook bij de bokt club. Ik heb even een vraag. Mijn paadd is lang ziek geeeest

Margareth69

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:20

Margareth69 schreef:
Goedemorgen. Ik ben sinds gisteren ook bij de bokt club. Ik heb even een vraag. Mijn paard is lang ziek geweest.Nu is ze gelukkig eeer helemaal gezond. Ze lijdt namelijk aan de kwaal Slokdarmverwijding. Ze was erg vermagerd maar is nu weer lekker rond. Al moet ik haar wel veel bijvoeren. Nu rijd ik 2 a 3 keer per week.ze doet het erg leuk. Ze was fokmerrie. Ze heeft alleen de galop in de bak nog niet door. Terwijl ze op buitenrit over de velden wel met mij galopeerd. Wie heeft er tips voor mij. Normaal heb ikgeen problemen op een ander paard in galop te komen. -

LadyKim schreef:
Welkom op het officiële Friese paarden topic deel 2 ! *\o/*

Wat begon als een show topic is uitgegroeid tot een heerlijk en gezellig topic waarin het Friese paard centraal staat .

Stel hier je paard / verzorgpaardjes voor , praat er vooral over .

En vergeet vooral geen foto's te delen

Hopelijk wordt deze weer net zo leuk als het vorige topic!
[FOTO] Friese Paarden

Liefs Famke // LadyKim

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:10

Pablo <3

En wat een kindervriend, Talitah, leuke foto's :)

Wat kan jouw PRE ook mooi showen, utopia! Ziet er trouwens uit als een geslaagde rit :)

Hier absoluut geen last van schrale paarden, eerder veel te dik _O-
Probeer haar hopeloos op gewicht te houden maar ze komt gewoon van lucht aan.
Momenteel loopt ze weer helemaal als vanouds dus ze staat weer volop in de training.
Alleen na de training krijgt ze een paar handjes muesli en als ik haar weer naar de wei heb gebracht krijgt ze een klein appeltje van de appelboom op stal. Verder staat ze nog 24/7 in de wei.

Hahah gett, hier ook een steeds zwarter wordend paard, ben er ook wel weer blij mee hoor. Alleen jammer dat de dagen ook steeds korter worden, ik moet Wikje altijd in het donker naar de wei brengen en dat werkt niet altijd even soepel :+ ze luistert aan de hand gelukkig wel erg goed dus dat scheelt.
Maar fijn dat Geeske weer wat fijner wordt ^^

Super Kashimono!

Sorry Margareth69, daar kan ik je helaas niet mee helpen, maar misschien iemand anders in het topic wel.

--

Hoi!
Ik heb Wikje van de week in 2 dagen een nieuw kunstje aangeleerd: gekruist staan :D het moet natuurlijk wel nog bevestigd worden, maar ze snapt wel helemaal wat ik bedoel.
Best wel grappig haha, ze kent nu al redelijk wat:
- spagaat
- berggeit
- flemen
- kusje
- nee schudden
- jambette
- voorwerp oppakken en aangeven
- blijven staan aan de ene kant van de bak terwijl ik wegloop en pas komen als ik dat zeg
- gekruist staan
:D

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:35

Hier een update over de cure-mok:

Ik gebruik het nu al 3 weken en ik zie al aardig wat verschil *\o/* het is nog weg want Yke maakt nog steeds die wondjes open maar dat doet ze al een stuk minder vaak. Het is wel vermoeiend om elke ochtend voordat je naar school gaat er heen te gaan en ook nog savonds uit school of nog nadat je klaar bent met werken. Alleen de plekjes lopen ook omhoog naar haar benen :( dus ik ben bang dat het geen mok meer is (ergens heb ik gelezen dat als mok op haar benen zitten dat het dan rasp ofzo wordt genoemd of mijt, moet er nog even verder naar informeren) wat mij zekers heel erg heeft geholpen was delfen op de wondjes te smeren, maar je mag het niet elke dag doen dus ik denk 1 keer in de week of in de 2 weken. De koolholten worden er een stuk schoner van alleen dat spul stinkt GIGANTISCH en je ruikt het dagen lang in je kleren en na een paar keer wassen ruik je het nog.
Kortom ik ben super tevreden of de cure-mok & maandag een nieuw potje ophalen

Edit: Ik merk ook dat Yke nu beter in haar vel zit en er beter uitziet. Ze stampt niet meer naar het rijden of tijdens het rijden (heeft ze 1 keer gedaan) en ze loopt nu ook veel fijner en is ook energievoller, of het door de pillen komt weet ik niet maar het valt mij wel op :D ook komt ze nu heel leuk naar mij toe lopen als ik haar roep en ze ziet me <3

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:38

Top dat de pillen goed helpen!
Hier ook een energieker paard maar dan zonder pillen hahah. Wel krijgt ze sinds kort af en toe muesli, misschien komt het daar wel van.

Vanmiddag is ze lekker keihard aan de bak geweest, t witte schuim stond op haar flanken hahah :P
Daarna nog even lekker gewassen voordat t weideseizoen afgelopen is :)
Na het wassen:
Afbeelding

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:06

@Yke lover fijn dat de pillen voor je paard helpen ! niks fijner dan een paard dat zich ook fijn voelt.

@nynke jouw fries ziet er lekker gezond rond uit ! :)

ik ben vandaag op het flaeijelfeest in nieuwehorne geweest.
smorgens zonder zadel de optocht gereden (2 uren stappen over 5,6 km) :')
en smiddags nog een show/demo gegeven met de vereniging over het draven van vroeger tot nu.
en WOW wat een drukte daar ! :wow: reed dit keer wel met zadel, was hard nodig (plat door de bocht heen te draven)
Afbeelding

ben nu trouwens wel lichtelijk doof van de trekkers, stoommachines, trekkertrek, mensen en van de kermis attracties :') :')

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:11

Lord is stoer kashmino!

Margaret, gelukkig heb je haar ziekte nu onder controle. Over de galop zou ik Hulp zoeken, ga lekker lessen.

Het is vanaf een scherm lastig uitleggen :)

Nynke dat is idd jammer dat het weer vroeg donker is. Maar stiekem ook wel lekke. Knusse tijd komt er weer aan! Wat ziet ze er trouwens goed uit!

Wat knap dat wikje het zo goed oppakt.

Dankje over de updaten van de mok pillen! Fijn dat het zo goed werkt :D alleen balen dat het sochtends en savonds gegeven moet worden. Als ik daar mee begin, blijft er niets meer van me over...

Jeetje SCC dat je daar gereden hebt! Wat een ongelovelijk braaf paard moet je dan hebben!!

--

Ik ben blij, vanavond les gehad en het ging weer stukken beter!

Instructrice zegt ook dat Geeske een super fijn dier is en dat ze graag voor me werkt. Paardje met een top karakter!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:06

Haha ik heb er ook eentje die zowat aan komt van lucht en de andere die altijd een beetje schraal is en ik nu eindelijk een beetje op gewicht heb. Blijft een lastig dingetje vind ik...

Ben benieuwd naar jullie mening, ik heb gister voor mijn verjaardag een prive les cadeau gekregen en ik mag zelf kiezen van wie. Judith Pietersen of Adelinde Cornelissen *\o/*
Wat zouden jullie kiezen?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:14

gett schreef:
Jeetje SCC dat je daar gereden hebt! Wat een ongelooflijk braaf paard moet je dan hebben!!

het is ook echt onwijs gaaf ! *\o/* en inderdaad het paard is een enorme brave schat. <3
hij is nog wel bang voor sommige dingen. maar dan gaat hij iets bibberen. het voordeel van dit paard is dat hij met wat aanmoediging van een vertrouwde ruiter wel zo braaf is om door te lopen en te vertrouwen op de ruiter.
ben blij dat ik dit paard mag rijden van mijn zusje. Het is haar paard ;)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:11

Oeh leuk cadeautje droversrun! Ik zou voor Judith Pietersen kiezen denk ik :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:20

droversrun schreef:
Haha ik heb er ook eentje die zowat aan komt van lucht en de andere die altijd een beetje schraal is en ik nu eindelijk een beetje op gewicht heb. Blijft een lastig dingetje vind ik...

Ben benieuwd naar jullie mening, ik heb gister voor mijn verjaardag een prive les cadeau gekregen en ik mag zelf kiezen van wie. Judith Pietersen of Adelinde Cornelissen *\o/*
Wat zouden jullie kiezen?

Judith!!!! Ik weet niet of Adelinde er voor "open staat!?" Sowieso geen ervaring met de lessen van Adelinde, van Judith wel! :j