[HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannelover

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:30

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:32

dat is idd de gevlochten die ik heb gezien... ik lees op de Facebook alleen wat slechte recente ervaringen

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:33

ohw... misschiem gewoon even googelen?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:35

gedaan idd, maar heb nog even!
wat ik tot nu toe vond was in der verkeerde maat of buitenland etc

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:06

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:42

Sorry dat ik erg stil ben,
Werk heel veel snachts en ben overdag gewoon kapot ik rij de paarden amper nog
Hoop dat het snel veranderd haha

Veder alles goed met jullie en de paarden

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:11

Ga je je kruiwagen mest weg brengen gaat die puber snel onder de draad door de stal in ... Jammer joh dat zag ik !

Dus terug naar buiten met een waarschuwing en nog een "correctie" toen ze weer bij de draad stond.

Toen ik wel klaar was maar eens even aan het werk.
Eerst los even laten lopen daarna de dubbele lange lijnen (deed ze veel beter als verwacht. wijken voor druk moet wel aan gewerkt worden) en nog even los laten staan tijdens het opruimen.
Vervolgens wachte ze netjes op mij om naar binnen te gaan.
Liep netjes achter me aan (los).

Heb gelijk wat meet vertrouwen om later weer te mennen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:25

fijn dat er weer wat meer vertrouwen is, kunnen jullie weer lekker aan de slag!

hier in de streek weer een paar weken heel mooi en heel druk... 8-)
Afbeelding

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:42

wauw wat een gave foto!

Ik heb een hengstige troela op stal pfff
Maandag zette ik dr op de poetsplaats, meteen sluis open, ze plast anders NOOIT buiten dr stal, zelfs niet op de wei. Klaar met longeren, terug op poetsplaats, alles gedaan etc, wil dr bilkoord pakke, FLATS gewoon over mn arm! Gelukkig kon ik de humor er wel van inzien.
Hopelijk vandaag ook wat meer concentratie

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:44

altijd fijn een merrie in het voorjaar... :+

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:48

Ja echt heerlijk...
Vorig jaar eigenlijk niks aan dr gemerkt, maar nu :roll:

Gelukkig gaat het verharen voorspoedig, vind dr dan zo lelijk :=
En dan staat ze ook beetje knap op de foto volgende week. Denk dat ik dr maandag helemaal ga wassen, dan heb ik alle tijd want Damon is dan een dagje naar de Efteling dus kan ik lekker rustig aan doen, die paar dagen blijft ze wel schoon

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:31

Mooie foto nouvel.

Aan siep is ook niets meer te merken nu.
Net of ze het allemaal in 1x eruit gegooit heeft ...

Succes met wassen.
Gelukkig goed weer nu.

Na wat knutselen ( 2 dekjes en de longeer singel) !!5!! Min. Met siep gestapt !
Ook een paar pasjes draf en toen was het weer over (kreeg haar nog wel in stap.)

Weer een stap vooruit !
Dus ikke is wel tevreden vandaag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:28

super! +:)+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:53

ja idd.
al is het ook wel dubbel.
maar eerst de kittens, daarna meer daarover. :o

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:00

Dames!
Al een flinke tijd geen update meer vanuit onze kant… Chimanga en ik hebben de laatste tijd (en eigenlijk al vanaf begin winter) gewoon geen geluk gehad en wel veel pech.
Achterbeen dik geschopt vanwege buurman die ze niet mocht, lang mee rond-gesleept omdat ze vervelend bleef doen tegen alles en iedereen.
Eindelijk weer kunnen rijden; niet aan de bodem kunnen wennen en echt moeilijk gaan lopen. Ze is natuurlijk gangenpaard, maar meestal laat ze dit niet zien… op deze bodem kan ze geen normale draf/galop-pas laten zien helaas… ijzers er op en weer af, masseur erbij etc maar niets hielp… Maar weer wat op rust en veel gelongeerd en buiten gereden. Dat ging prima de meeste tijd, maar ook daar was ze behoorlijk explosief en gaf ze niet altijd het vertrouwen wat je wilt hebben.
Toen alles echt aan de beterende hand was is ze geblesseerd geraakt in de paddock (waarschijnlijk ook door een aanval op een nieuwe buur o.i.d.) en heb ik haar nu nogsteeds niet goed. Flinke wonden waar al een aantal keren iets aan gedaan is, nu eindelijk echt op een beterende hand maar is het vermoeden er toch dat de pees beschadigd is. Alles wordt beter maar de pees wordt niet dunner. Dit kunnen we pas laten scannen als de wond volledig weg is helaas :( Plus dat rust voor haar heel moeilijk is en voor mij levensgevaarlijk onderhand. Ze is zo onnozel momenteel, terwijl ze echt zo veel mogelijk buiten komt, maar dan op heeeel kleine stukjes etc…

Dip dip dus… ben heel erg benieuwd wat er uit gaat komen en of mijn dametje nog weer 'heel' wordt.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 01:00

aah wat balen komt hopelijk wel weer goed,
met die Goede zorg van jou ? :)

Sorry het zal wel een tijdje Stil blijven aan deze kant, :)
Ik lees soms even mee

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 07:25

allebei veel sterkte... :(:)

ik heb de de rest van de foto's toch maar in een topic gezet, ben er wel blij mee, mijn kleine ventje begint nu echt een groot paard te worden!
voor wie het leuk vindt, topic staat in mijn onderschrift.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:31

Fijn cherell!

Wat een pech M-C... Hopelijk is de pees niet blijvend beschadigd

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:43

Jeetje wat balen m-c.
Ik duim dat het goed komt, sterkte.

Ik had het gezien nouvel.
Er mooi en hij word zeker al een echte man.

Siep vond het masker op haar neus vervelend ... heeft ze precies het randje wat op de neusgaten viel eraf geschuurd XD wel het stikrandje eraf geknipt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:54

My_Chimanga schreef:
Dames!
Al een flinke tijd geen update meer vanuit onze kant… Chimanga en ik hebben de laatste tijd (en eigenlijk al vanaf begin winter) gewoon geen geluk gehad en wel veel pech.

Zou het aan het ras liggen? Mijn halve Mangalarga Marchador (x Andalusier) heeft ook even een pechperiode; twee ongelukjes gehad waardoor hij van de dierenarts zes weken op rust moest omdat de aanhechtingen van zijn schouder verrekt had. Na vier weken voelde hij zich weer helemaal 200%, was veel te vrolijk voor een paard dat alleen mag stappen en is in een speelrondje met zijn vriendje in de bak er volledig doorheen gegaloppeerd en was weer helemaal opnieuw kreupel. -O-

Wat bij hem gelukkig heel goed werkt is hem helemaal platgooien met kalmerende kruiden. Hij kreeg al wat kamille en valeriaan om hem iets rustiger te houden, maar sinds zijn galopavontuur vorige week staat hij nu op de volledige dagdosis kamille en valeriaan en nu is hij mooi rustig en vindt het prima om alleen nog maar te stappen. Nu laat ik hem ook op die hoogste dosis staan tot de dierenarts hem helemaal gezond verklaard heeft want van mij hoeft dit avontuur ook niet echt meer veel langer te duren. Misschien dat dat ook voor jullie een optie kan zijn?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 00:02

Thanx allemaal, we gaan rustig door en hopen dat het goed komt…

Zyzutu, wat grappig dat jij ook een kruising M&M hebt!
Das het probleem bij mijne,,, tot nu toe werken kruiden nog voor geen meter, ook magnesium niet. Heb haar al op krachtvoer zonder iets er in, magnesium en inderdaad ook op Kamille. Dar werkt dus tot nu toe niet… Ik maak wortel-taarten, verstop ze in haar ini-mini-landje, hooinetten, likstenen, bal…. vanalles maar dat doet haar niet zo veel.
Ze was vandaag gelukkig heel vrolijk en meewerkend, dus ik kon veilig een stukje met haar stappen zonder mn eigen leven op het spel te zetten O:)
Maar inderdaad, ze uitleggen om rustig weer op te bouwen, zou dat heeeeel fijn zijn. Bij t kleinste kansje gaan ze idd compleet uit hun dak en ben je weer terug bij af!!
Sterkte met t herstel van de jouwe dan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 00:24

Misschien dat valeriaan bij de jouwe ook nog iets extra werkt? Waar kamille de hele dag door werkt (en dus ook vrij mild is) werkt valeriaan wat zwaarder en ook maar een aantal uur, zo ongeveer vanaf een half uur na inname. Dat maakt het voor ons ideaal, wat daardoor kan hem eerst zijn voer geven en daarna relatief rustig met hem buiten wandelen zonder een ontploffing aan een touwtje te hebben. Want dat is niet alleen onhandig voor zijn schouder, maar ook reuze irritant voor mij. 8-)

Wel grappig dat de jouwe ook stopt met draven bij problemen; als [***] zich goed voelt dan draaft hij zoveel en ook opwaarts dat je echt niet zou zeggen dat het een half gangenpaard is. Hij is dan echt een drieganger. Gaat het iets minder met hem door bijvoorbeeld zo'n schouderblessure of doordat hij niet goed bekapt is, dan verdwijnt meteen het zweefmoment uit de draf, vervangt hij dus eigenlijk de draf door een soort marcha batida, en doet hij de overgangen met een soort marcha picada tussenpassen. Wel grappig om te zien dat een paard die extra gangen zelf dus ook echt gebruikt als hij ze nodig heeft en het niet alleen maar leuke aanfoksels zijn van de mens. :)

Komende zomer gaan we hem opnieuw inrijden en als ik de foto's bekijk van hoe hij draafde toen hij vorig jaar ingereden werd, dan draaft hij daar onder het zadel ook niet maar loopt hij in een soort batida. Ik denk dus dat hij bij het opnieuw inrijden het zweefmoment ook even eruit gooit, maar het zou natuurlijk het mooist zijn als hij uiteindelijk niet alleen een echte marcha batida kan onder het zadel maar ook een draf met zweefmoment. We zullen zien, eerst hem er maar eens van zien te overtuigen om die schouder een paar weken met rust te laten... :x

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:11

van 11:05 tot 14:10 zijn mijn 3 kittens gekomen.

1 zwart 71gr. ?kater?
1 zwart bi coller 68 gr. ?kater?
1 blauw bi coller 60 gr. ?poes?

foto's/filmpjes kan je het makkelijkste op F.B. pohebo persians .
moeder en kittens maken het goed.

(bi coller betekend kleur met max 50 % wit.)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:48

Gefeliciteerd!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:51

dank je wel.