My_Chimanga schreef:Dames!
Al een flinke tijd geen update meer vanuit onze kant… Chimanga en ik hebben de laatste tijd (en eigenlijk al vanaf begin winter) gewoon geen geluk gehad en wel veel pech.
Zou het aan het ras liggen? Mijn halve Mangalarga Marchador (x Andalusier) heeft ook even een pechperiode; twee ongelukjes gehad waardoor hij van de dierenarts zes weken op rust moest omdat de aanhechtingen van zijn schouder verrekt had. Na vier weken voelde hij zich weer helemaal 200%, was veel te vrolijk voor een paard dat alleen mag stappen en is in een speelrondje met zijn vriendje in de bak er volledig doorheen gegaloppeerd en was weer helemaal opnieuw kreupel.
Wat bij hem gelukkig heel goed werkt is hem helemaal platgooien met kalmerende kruiden. Hij kreeg al wat kamille en valeriaan om hem iets rustiger te houden, maar sinds zijn galopavontuur vorige week staat hij nu op de volledige dagdosis kamille en valeriaan en nu is hij mooi rustig en vindt het prima om alleen nog maar te stappen. Nu laat ik hem ook op die hoogste dosis staan tot de dierenarts hem helemaal gezond verklaard heeft want van mij hoeft dit avontuur ook niet echt meer veel langer te duren. Misschien dat dat ook voor jullie een optie kan zijn?