Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:50

Leuke foto Angela <3

Nee, viel mee hoor, alleen een flinke zwarte bloeduitstorting op mijn heup! Maar die is nog heel _O- Is wel eens anders geweest!

Lollieloes: herkenbaar maar mijn Modesta is dan ook echt een trauma paard...
Valt me al alles mee dat ik gisteren redelijk normaal kon rijden, laatste keer dat ik eraf gevallen was kon ik weer van voren af aan beginnen en ben ik 3 maanden kwijt geweest om de ontspanning er weer in te krijgen.

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:00

Afbeelding
Oh gelukkig Robijtnjah maar ook die zal best zeer doen!

Wat een verhaal Lollieloes maar beter goed opnieuw beginnen dan doorgaan en het misschien steeds erger wordt.

Ik heb gisteren lekker een uur in het bos gewandeld:)

Dorien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:36

Heerlijk Charly!
Wij gaan morgen onze eerste wandeling maken, in de sneeuw! Ben benieuwd hoe m'n puppy het vindt.

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:14

Dorien, Is er bij jou gewoon sneeuw? lijkt me ook leuk om daar in rond te banjeren:)
Wandelse en geniet ervan:)

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:41

Weer een kleine update van mn knappe Gijs. Het blijft een heerlijk dier, 2 weken niet kunnen rijden geen probleem. Ff longeren en hoppa er weer op. Wel heb ik van de week het bit gewisseld. Ik had eerst een KK aurigan dubbelgebroken en nu een KK aurigan enkel gebroken. Nu heb ik eindelijk druk in mn hand ipv niks... Hij neemt dit bit fijner aan en is rustiger in zn mond. Ik zag op mn dubbelgebroken allemaal krassen staan... zo kauwerig was hij erop...

Maar tegenwoordig laten we zo de hond uit... Wou hem ff delen haha
Afbeelding

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:13

Wat een knap koppie Charly! Lekker hoor! Heb je fijne uitrijmogelijkheden? Heerlijk!
Gaaf zeg Alenthe, genieten zo :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:35

Leuke wandelfoto's weer ! <3
Fijne manier om hondje uit te laten Alenthe ! :D

Dorien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:18

Hier ligt indd nog sneeuw Charly. Guapo was super braaf en vond het erg leuk. Zeker voor herhaling vatbaar! :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:20

Alenthe05 schreef:
Weer een kleine update van mn knappe Gijs. Het blijft een heerlijk dier, 2 weken niet kunnen rijden geen probleem. Ff longeren en hoppa er weer op. Wel heb ik van de week het bit gewisseld. Ik had eerst een KK aurigan dubbelgebroken en nu een KK aurigan enkel gebroken. Nu heb ik eindelijk druk in mn hand ipv niks... Hij neemt dit bit fijner aan en is rustiger in zn mond. Ik zag op mn dubbelgebroken allemaal krassen staan... zo kauwerig was hij erop...

Maar tegenwoordig laten we zo de hond uit... Wou hem ff delen haha
[ Afbeelding ]

Ow dat wilde ik ook altijd!
Ben alleen als de dood dat het mis gaat :')

Tesssz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:51

Mag ik mij hier ook aanmelden? Ik heb een PRE ruin van 5 jaar. Ik herken echt super veel dingen die ik hier lees, echt heel leuk! Het is een super aanhankelijk paard. Ik zeg vaak voor de grap dat z'n vader een hond was omdat hij mij overal naartoe volgt. Ik dacht altijd dat het wel meeviel met zijn eenkennigheid, totdat ik er iemand anders op liet, diegene had de grootste moeite een fatsoenlijk rondje met hem te rijden omdat hij continu naar mij toe wou.. :') Ook is hij super koel in zijn hoofd, schrikt nergens van en niets is eng (behalve de plantenspuit...). Ik heb hem zelf beleerd en hij heeft nooit één stap verkeerd gedaan echt geweldig gewoon, ik zou ook nooit meer anders willen! Herkenbare problemen zijn wel dat hij zich snel opkropt en hier moet ik dan ook heel erg op letten onder het rijden. Waar ik wel nog benieuwd naar ben is hoe jullie PRE's zijn in de omgang met andere paarden? Die van mij is echt ontzettend speels. In de wei valt het wel mee (eten is zijn favoriete hobby) maar als ze in de paddock staan zit er gewoon geen rem meer op, vaak tot irritatie van andere paarden... Ik ga er vanuit dat dit voor een deel nog de jongigheid is, maar ben benieuwd of dit ook echt een PRE trekje kan zijn?

Hier tot slot dan nog twee foto's:

Afbeelding

Afbeelding

lanasjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 07:31

Wauw Tesssz mooi paard. De mijne is onderdanig en eerder bang voor andere paarden. En ja eten is ook zijn hobby.
Ik zal binnenkort ook eens een foto van de mijne plaatsen.

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 10:03

Wat leuk om zo de hond uit telaten Alenthe05.
En welkom Tesssz, wat een leuk dier.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:09

Laat ik ook eens binnenvallen hier, ik heb een 21 jarige Spaanse hengst P.Piropo, die ik in 2000 in Madrid gevonden en gekocht heb en zijn zoon van 3.5 P.Viano.
PI is nog steeds gewoon actief, al doen we geen wedstrijden meer en ben ik 'officieel' gestopt met het geven van demo's. We rijden nog steeds wel met de Garrocha en hij wordt ook nog gewoon dresuurmatig getraind onder het zadel en aan de hand.

VI is net 'zadelmak' gemaakt dus daar gaan we heel rustig aan mee aan de gang, hij is nog maar een puppie dus van hem wordt verder nog niet echt wat gevraagd.

Foto's staan volop in mijn profiel;)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:23

Wauw Cloris, wat een gave paarden heb je!

Ik heb helaas sinds afgelopen vrijdag niet meer gereden. Heb tot 15 januari tentamens die ik echt moet halen dus dan ga ik weer.
Denk dat Fee dan een 5 weken lang durend bootcamp krijgt zodat ik daarna mijn beste vriendin wat zitlessen kan geven op haar. :)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:45

Wauw gave paarden komen er weer voorbij zeg <3

Tesssz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:02

Dank jullie wel! Ik zie hier ook zoveel mooie paarden voorbij komen <3 En Cloris wat een onzettend leuk puppy paard!
Ik moet ook maar eens mijn profiel gaan vullen, ben eigenlijk meer een stille meelezer, maar met zo'n leuk topic vind ik het toch wel erg leuk om mee te praten :D
@lanasjoe, het grappige is dat Madoff onder het zadel vrij angstig is van andere paarden en in de groep is hij vrij laag in rang volgens mij: als een paard maar boos naar hem kijkt is hij zo weg...om vervolgens met 2 seconden weer vrolijk door te gaan. Beetje een brutale aap dus :+

Dorien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:24

Mooi paard Tesssz!
De mijne is precies hetzelfde, kan de hele dag spelen. :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:07

Tesssz, ik heb toevallig ook nog niet zo lang geleden de foto's in mijn profiel aangepast, die waren wel erg gedateerd inmiddels:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:12

Tesssz en Cloris wat een mooie paardjes ! <3

Tesssz mijne is ook zo'n brutaal aapje }> Ik heb ze meestal apart staan, maar als er 2 bij elkaar staan, loopt ie ook de hele tijd te klieren en te treiteren...tot de merrie er genoeg van krijgt en dan krijgt hij kletsen :') Maar zijn vriendinnetje is ook al een dame op leeftijd, en dus niet meer uren in voor een spelletje :P

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:38

Bink wil ook steeds donderjagen, het is net een speelse hond. Hij bijt Iowa (24) stiekum snel in haar bil en rent dan weg, gooiend met zijn hoofd!!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:11

Wat een knappe paarden hebben we allemaal toch! Welkom Cloris en Tesssz!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:19

Ik zwaai even simpel, ben echt belachelijk ziek :')

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:22

Beterschap! *zwaait terug*

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:46

Beterschap! :)

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 09:26

Beterschap Robijntjah