Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:12

Een clinic lijkt me superleuk met allemaal Friezen. Ik ga snel het topic checken.

Wat zenuwen betreft, had ik alleen de eerste wedstrijd last van enorme stress. Ik doe het voor mijn plezier en geniet echt van het rijden in de proef, zeker als het goed gaat. :j

Jamiejoyce

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:43

Ik ben alleen wel bang dat ik te ver woon .
Ik denk dat ik volgende keer eens met bach bloesem probeer

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:35

Heb ik ook heel erg, die wedstrijdzenuwen.. Klap dan dicht en ga op de automatische piloot en dan gaat het niet erg lekker, zeker niet met een kijkerige Fries.. -O- Hoop dat dat nu beter gaat, nu ik ouder ben.

MAAR ik mag toch gaan starten met mijn knapperd! *\%/* De verkoop heeft geen haast dus ik laatst overlegd met de eigenaar, als we er klaar voor zijn mogen we op pad *\o/*

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:49

Leuk joh! Succes alvast.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:54

Thanks! :o :D

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:56

Morgen laatste selectie alweer.. Iemand die trouwens meerijdt in hilvarenbeek? Met de fokdag?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:00

Ik heb me voor het eerste opgegeven met mijn friesje voor een clinic buiten de deur.
Rijd altijd wedstrijden op loopafstand, dus ik ben eigenlijk nooit echt op ander terrein geweest.
Vind het wel spannend hoor!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:37

Spannend kaula! Hier niks op loopafstand helaas. Maar vindt t ook wel fijn al die vreemde terreinen kunnen ze er lekker aan wennen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:28

Dat zou ik ook graag willen, heb alleen geen eigen vervoer. Dan vind ik het toch best prijzig om een paardentaxi in te huren voor die twee proefjes.
Ik wil voor volgend jaar toch eens kijken naar een auto die wel mag trekken, maakt het allemaal toch wat makkelijker.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:13

Ja het is allemaal wel een investering. Ik ben nu klaar met aanschaffen gelukkig.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:37

DynamiteS schreef:
Heb ik ook heel erg, die wedstrijdzenuwen.. Klap dan dicht en ga op de automatische piloot en dan gaat het niet erg lekker, zeker niet met een kijkerige Fries.. -O- Hoop dat dat nu beter gaat, nu ik ouder ben.

MAAR ik mag toch gaan starten met mijn knapperd! *\%/* De verkoop heeft geen haast dus ik laatst overlegd met de eigenaar, als we er klaar voor zijn mogen we op pad *\o/*

Oh super leuk!
Maar uiteindelijk moet ze dus wel verkocht? Jammer!

Kaula schreef:
Ik heb me voor het eerste opgegeven met mijn friesje voor een clinic buiten de deur.
Rijd altijd wedstrijden op loopafstand, dus ik ben eigenlijk nooit echt op ander terrein geweest.
Vind het wel spannend hoor!

Is wel super handig op loop afstand, maar heb je dan niet weinig keus?
Wat voor Clinic heb je je voor opgegeven?

Nou wij zijn weer thuis. Super veel zenuwen, was ik ook nog m'n jasje en handschoenen vergeten. Dus door alle stress niet echt aan losrijden toe gekomen. Uiteindelijk de eerste proef wel fijn gereden 2de was echt afgeraffeld door mij haha. Toch 185 en 184 punten dus niet super slecht.
Volgende keer hopelijk richting de 195 of hoger :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:07

_R_G_ schreef:
Is wel super handig op loop afstand, maar heb je dan niet weinig keus?
Wat voor Clinic heb je je voor opgegeven?

Ja, dat wel. Rijd nu 1x in de maand wedstrijd, iets vaker zou best fijn zijn.
Maar ik mag niet klagen, ben allang blij dat ik wedstrijd kan rijden en dat het best aardig gaat zo.

Ik heb me opgegeven voor een clinic van Herman Wientjes. Heb er goede verhalen over gehoord,
dus ben erg benieuwd.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:08

Oh dat is idd wel vaak!
Hier op loop afstand is 2x per jaar haha
Klinkt wel heel bekend die naam :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:10

Wij hebben naast de deur 1x in de maand of om de maand wedstrijd.
Verder ga ik ook niet naar vreemd terrein ook geen vervoer, huur soms een paarden taxi maar dat wordt voor elke keer wel een beetje te gek.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:26

Start ook alleen hier in de buurt, heb nl. ook niet altijd vervoer.
En dat is de ene maand 1 keer en de andere maand 2 of 3 keer. Komt ook wel eens voor dat ik een maand niks heb.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:29

Dat is wel heel fijn dat er bij jullie zo veel in de buurt is!
Ik kan met mijn gezondheid toch niet zo veel starten maar toch wel vaker dan 2x per jaar haha
Al gaan wij ook niet heel ver weg, een uur rijden is geloof ik het verste geweest tot nu.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:33

Wij gaan ook niet verder dan een uur rijden weg. Of het moet al een heel leuk concours zijn. In de winter start ik helemaal weinig. Heb in principe 2 locaties waar ik graag start. En in de winter gaan de proeven gewoon minder goed. Omdat ze het binnen niet leuk vind om te lopen. Gebruik dan meestal ook de winter ook om ervaring in een nieuwe klasse te krijgen. Zo gaan we aan het eind van dit seizoen over naar de L2.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:06

Ik moet er helaas altijd wel een stukje voor rijden. We zitten al snel een uur in de auto. De dichtstbijzijnde wedstrijd is dan Emmeloord, dat is net iets minder dan een uur rijden. In de zomer start ik namelijk alleen op zand en dat valt hier in het noorden nog wel eens tegen.
En in de winter zijn de Z-wedstrijden ook maar beperkt.. En dan rij ik wel graag op een goede locatie met een mooie baan. Maar dan starten we maar net hoe het uitkomt. Soms een maand niet en soms 4x per maand..

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:13

_R_G_ Ja helaas wel,maar hopen dat er nog heel lang niemand komt :o
Kaula Veel succes! Komt vast goed met je Friesje ;)
Sanet oh das echt balen zeg :( Hier in de buurt gelukkig genoeg wedstrijden (Kempen).
Is gras niet fijn om te starten?

Vandaag begonnen met zadelmak maken van een ander Friesje op stal, zo braaf! Keek nergens van op of om en heb er (binnen) zelfs opgezeten! Deze week nog een paar keer hangen en binnen erop en dan waarschijnlijk naar de (buiten)bak :)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:56

Wij mogen 15 aug voor het eerst naar een onderlinge wedstrijd!!! *\o/* (als ik vrij krijg van me werk) ik zou er naar toe kunnen lopen maar twijfel of ik misschien toch met de trailer ga weet niet wat slim is

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:29

Ligt er aan hoever het te paard is. En meestal is het wel goed om er lopend heen te gaan, als dat kan. Ben je je spanning al kwijt voordat je op het terrein bent. Plus dat je je paard al los hebt gereden. En niet te lang op het inrijterrein rond hoeft te rijden.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:33

Ik denk te paard 20 min misschien zelfs een half uurtje. Andere van me stal doen het ook. Alleen is die van mij net 5 en moet ik door een dorp heen en langs een drukke autoweg. Twijfel daarom nog een beetje

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:37

Ga je samen met anderen naar die wedstrijd? Zo ja, zou dan gewoon samen met hen lopend er heen gaan.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:49

FriesWytske schreef:
Ga je samen met anderen naar die wedstrijd? Zo ja, zou dan gewoon samen met hen lopend er heen gaan.

Nee ik zal alleen gaan de andere springen ook alleen geloof ik. Er kan wel iemand mee fietsen dan is ze wel braaf maar wel weer nieuw terrein en nieuwe weg ik ga het eens overleggen van de week als ik les heb

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:08

Kan je het niet een keer oefenen van te voren?
ik ben hier ook lopend naar locatie gegaan. Is maar 5 minuten, maar wel langs een hele drukke weg en wist niet hoe ze was met verkeer.

ik ben toen op een rustig moment eerst dat stuk met der gaan lopen en dat elke week even meegepakt als we gereden hadden. Gewoon hengstenketting er aan voor de zekerheid en verder gewoon aan de teugels vasthouden en gaan :)
Zo heb ik jhet bij beide aangepakt