Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Ik zet hem eigenlijk alleen maar recht zodat hij daarin kan ontspannen. Ik rij nog niet aanleuning toe.

LouiseB schreef:Ik moet er nog steeds aan wennen dat 'kijken niet gelijk staat aan schrikken'.

Dank voor je meedenken. Hem goed bezighouden helpt inderdaad wel. Voor nu blijf ik even makkelijke situaties creëren waarin hij vertrouwen kan op doen. Dan kijk ik over een tijdje wel weer hoe verder.
. Fijn he die Freibergers
!
Het ging gisteren ook écht heel fijn. Zo lekker had hij nog niet gelopen.
Ik kan zelf niet mennen dus ik hoop dat ik tegen een leuk iemand aanloopt die met de Kolonel wil gaan mennen, zou het tof vinden als hij bv een keer per week aangespannen loopt. Maar dat bewaar ik maar even volgend jaar. Kun jij zelf mennen Louise?
. Ik denk echt dat Nadia dat super zou vinden. Had op de Feldtest een 8 daarvoor en voor rijden een 7.
Hij vond het heel spannend in het begin, de sluipmodus stond aan. Toen ik hem wilde aaien schrok hij zo dat hij een meter de lucht in sprong.
Het poppeke.
Maar gaandeweg ontspande hij meer en meer. Stukjes kunnen draven op een rustige manier. Ik ben echt super tevreden. Knappe jongen.
Ja wel zo'n beetje denk ik. Ik les al jaren bij dezelfde instructrice, wat zij doet valt wel onder klassieke dressuur denk ik.
Weet eigenlijk niet hoe mijn instructrice het noemt.
, dus ik laat haar maar even met rust nu. Ik doe nu ook veel vrijheidsdressuur, en flemen is echt haar ding. Als ik tegen haar zeg; Wat zeg je?, dan begint het flemen. Bij elk zinnetje wat ik daarna tegen haar zeg hangt ze de clown uit met haar lip omhoog.
Vorig jaar was ze ook rond deze periode alerter, nerveuzer en meer last van hengstigheid dan anders. Gelukkig duurt die periode nooit heel lang! Met Nadia doe ik ook grondwerk. Vrijheidsdressuur lijkt me ook leuk!
. En ook echt schrikachtig, zelfs onze eigen auto is opeens eng. Maar verder heb ik er eigenlijk weinig last van gelukkig.
Ik les bij www.stalkarmie.nl Emem. Ben met het paard uit mijn profiel daar terecht gekomen, hij ging 'ineens' heel erg headshaken in het werk. De oplossing lag erin om hem recht te richten dus zodoende kwam ik bij Antoine de Bodt terecht en via hem bij Karmie. Dat is denk ik zo'n tien jaar geleden. In die tien jaar heeft zij zich natuurlijk verder ontwikkeld. Het rechtrichten zoals we dat van Antoine geleerd hebben vormt zeker nog een groot deel van onze lessen maar het ondertussen aangevuld met nieuw opgedane kennis. Daarom vind ik het lastig om te zeggen onder welk kopje de lessen vallen. Feit is dat ik er erg tevreden mee ben, Karmie kan als geen ander haar lessen aanpassen op de persoon/combinatie. Heel knap vind ik dat. 
Best duur zo'n paard de eerste maanden
).