Nou ik heb niks te klagen dit weekend! De Kolonel deed het fantastisch dit weekend. Vandaag ging ook al zo fijn. Ben erg trots op hem. 
Hier onder wat plaatjes. Niet scherp want met telefoon gemaakt maar het geeft een beeld. Hier nog samen aan het zoeken naar de juiste balans, we vliegen de bocht een beetje uit.
Ik zet hem eigenlijk alleen maar recht zodat hij daarin kan ontspannen. Ik rij nog niet aanleuning toe.

En hier is de balans gevonden. Goed om dit plaatje te zien want hij mag nog ietsje verder doorzakken.

Op de dagen dat ik niet rij werk ik aan de hand met hem. Dat kan longeren zijn, maar ook oefeningen aan de hand. Dat doe ik op verschillende plekken op het erf (bak en longeercirkel en paddocks) die hij spannend vindt in zijn eentje.
Vandaag ook nog met de trailer gespeeld, die vindt hij ook een beetje spannend. Hij gaat er wel in hoor maar hij vindt het eng. Dus de trailer neergezet en wat gespeeld. Zelf laten onderzoeken en op een gegeven moment stapte hij -per ongeluk- zo achter me aan de klep op en liep hij er vooruit weer uit (we hebben een Ifor Williams met voorlader)! Was echt heel tof, helemaal zonder spanning. Knappe jongen. 
LouiseB schreef:Ik moet er nog steeds aan wennen dat 'kijken niet gelijk staat aan schrikken'.
Ja, ik ook. 
@HH; jemig wat een mooierds weer!
Dank voor je meedenken. Hem goed bezighouden helpt inderdaad wel. Voor nu blijf ik even makkelijke situaties creëren waarin hij vertrouwen kan op doen. Dan kijk ik over een tijdje wel weer hoe verder.