Berberpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:02

Dat is inderdaad de Berber die ik gezien heb. Op het filmpje wel duidelijk nog jonger dan hoe ik hem gezien heb. Dit filmpje stond aan de zijkant: http://www.youtube.com/watch?v=bjAM9xOk ... ure=relmfu en lijkt recenter (locatie klopt hier ook) De man die er bij loopt is de man die ik gesproken heb.

Ik heb toen enkel de man gesproken, de vrouw niet gezien, en dacht dat het zijn paard was? Omdat hij bij aankoop een groter paard nodig had vanwege zijn lengte. Hij was heel schichtig toen ze hem kochten, maar hadden al heel wat vooruitgang geboekt zeiden ze. Hij was inderdaad wat terughoudend, maar wel benaderbaar en je kon hem zeker aanraken als vreemde. Ik vermoed dat de eigenaars er meer mee konden, dan een wildvreemde die plots aan de deur van zijn box staat.
Ik heb hem niet zien lopen, hoogstens wat rondstappen richting een hooiplukje, dus qua rad lopen kan ik niets zeggen.

Die 1m60 zou ik hem trouwens nu nog niet geven. Misschien dat hij nog wat groeit? Mijn merrie is 1m62, de berber was kleiner. Misschien niet zo veel, maar toch kleiner.

Over de criollo heeft hij het inderdaad ook gehad, die is weg gegaan omdat hij te klein was dacht ik? De lusitano heb ik niet gezien.
Er zijn daar 3 boxen, waarvan 1 vol staat met hooi, dus eigenlijk niet geschikt om een paard bij te proppen. Ik had er 1 voor mijn paard, en de berber en ijslander stonden inderdaad in 1 box. Dus ofwel is er nadien nog een paard bijgekomen, ofwel zijn ze "verplicht" 1 box vrij te houden? De eigenaar van de B&B is eigenaar van de stal en grond. Eigenaar van de Berber huurt de locatie. B&B wil ruiterarrangementen kunnen aanbieden, dus wel nood aan een box eigenlijk.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:34

Dat was ongeveer wat ze me vertelde. Echter niet dat het zijn paard was en dat hij schichtig was in het begin. Nu, dat is geen probleem als je op goeie manier werkt met een paard. Toch, dacht dat het een bomproof paardje was...
Was dat een grullo merrie die ze verkocht hebben?

Ashkerlon

Re: Berberpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:53

geen idee, ik weet enkel dat het een criollo was. Het geslacht is me zelfs niet bekend.
Waar de berber nu staat hangen in ieder geval verschillende plastiek zakken aan het hekwerk. Ik had al een vermoeden dat het was om "de schrik" er uit te krijgen.
Mij zei hij dat er met het paard langs de drukke baan gewandeld kon worden. De Berber was terughoudend naar mij toe, maar heb wel vanuit het raam gezien dat hij gezellig stond te keuvelen met de eigenaar in de paddock.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:24

Op dat tweede filmpje ziet hij er wel veel relaxter uit ja :) ook wel een stuk kleiner dan 1.60 inderdaad, maar dat was ook wel heel erg groot geweest voor zijn leeftijd en het ras.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:52

Ik dacht dat hij op die tweede foto nog veulen was, hij ziet er gans anders uit! Lijkt me geen paard van 1m60, maar gelukkig voor hem, zo groot hoort een Berber niet te zijn.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 01:17

Ik heb in ieder geval foto's van hem, die ik begin oktober gemaakt heb. Ik plaats ze liever niet open en bloot op internet omdat het mijn paard niet is, maar kan ze wel doorsturen per pb. Als je vlak bij hem staat is het echt een knappe jongen :) heel vertrouwde blik in zijn ogen ook.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:42

Ashkerlon schreef:
Ik heb in ieder geval foto's van hem, die ik begin oktober gemaakt heb. Ik plaats ze liever niet open en bloot op internet omdat het mijn paard niet is, maar kan ze wel doorsturen per pb. Als je vlak bij hem staat is het echt een knappe jongen :) heel vertrouwde blik in zijn ogen ook.

Ken jij Tanya persoonlijk? Ken je mijn Magico dan ook?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:59

nee, ik was er toevallig begin oktober een weekje op vakantie :) http://www.decasteleer.be/
de eigenaars van de berber huren het stalgedeelte voor hun paarden.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:35

Ashkerlon schreef:

Mail maar door hoor als je nog foto's hebt ;-)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:11

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:57

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:30

Thx!!! Was bang dat je PB niet zou antwoorden...ik ben vreselijk ongerust, is er nog maar eens weer eentje erbij ...

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:19

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:49

En een filmpje uit Tunesie:

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:03

Leuk, vooral de verassing als die durfal in het roze een lange vlecht blijkt te hebben!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:38

Ja he, vond het ook zo leuk! Lijkt haast wel een familie, vader en dochter en zoon..

Hier nog een fotootje van Raqas, die het springen wel errrg leuk lijkt te vinden:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4815_n.jpg

Wat een paardje is het, word steeds maar gekker op hem! Hij is zo relaxed, aanhankelijk en intelligent <3

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:11

Schitterende foto tegen die achtergrond!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:09

Zalig die galloping drum in het filmpje!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:37

Zouden jullie nog voorbeeldjes hebben van muziek met drum zoals in het filmpje?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:46

vind het echt een braaf paardje hahaha, maar rondgaloperen en oortjes naar voren de hele tijd terwijl er maar mensen rare dingen op de rug doen :')

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:36

Zeker een braaf paardje :=

Cambiar moet je even op zokra (die soort fluit die je hoort) en tabla (dat is de drum) zoeken of tabal/tabbala zakar :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:56

Thx Zitouna voor de tip ;-)!

Ik heb een mailtje gekregen van Hélène de Verseau, die, ik mocht het vermelden van haar, in zeer moeilijke situatie zit voor het moment.
Ze zoekt een koper voor Adwas, een Berber die homozygoot is voor het crème gen en naar de 1m60 toe groeit (groot voor een berber). Voor het ogenblik staat hij bij een kennis, die zou hem kopen, maar heeft het geld niet omdat ze een premie niet gekregen heeft.
Adwas heeft een enorm aanhankelijk karakter, zeer betrouwbaar.
Gezien hij als veulen op een bepaald moment ziek is geweest, heeft hij wat moeten knokken en Hélène zoekt iemand die hem wil gebruiken als vrijetijdspaard, geen wedstrijdpaard. Alles wordt op een eerlijke basis en in vertrouwen geregeld.
Hélène zit in een verhuis ( wegens echtscheiding) en heeft dringend geld nodig om de kosten te kunnen betalen voor opbouw van stallen, ze heeft ook problemen met de hooileverancier, waardoor ze genoodzaakt is om het hooi 3x duurder aan te kopen dan gewoonlijk.
Ze heeft me vaak gemaild, maar nu heb ik begrepen dat ze echt in een noodsituatie zit. Ze vroeg me om haar tekst te vertalen, omdat ze weet dat in Duitsland en Nederland enkele Berber liefhebbers zitten, zelf is ze de taal niet machtig. Dit is het minste wat ik voor haar kan doen.

Voor meer info kan je altijd mailen.
Ik zal ook een advertentie maken op boktmarkt.

bonoenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:22

Hallo,

Heb de 15 pagina's niet doorgenomen, maar ik heb ook een Berber, zuiver Algerijns. Gekocht in België bij Berber Al Mansour. Zijn naam is Orpheo des Aures, zijn vader is Rachik des Aures en zijn moeder Habba des Aures. Ik heb hem als 3-jarige hengst gekocht, maar hij was een best vervelend hengstje, dus is gecastreerd. Zijn megalang behang (had manen tot bijna aan zijn knie en ponie tot aan neus) is helaas drie jaar daarna ook gehalveerd. Hij is superintelligent: zitten, knielen, liggen, plië, Spaanse pas, aporteren. Helaas is hij wel schrikachtig, niet voor verkeer of grootverkeer, maar struiken betekenen gevaar, denk dat hij iets heeft meegemaakt als veulen. Van karakter is het net een hond en een echte knuffelaar.
Zal binnenkort eens proberen wat foto's te downloaden.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:39

Cambiar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, stel hem maar uitgebreid voor :D is hij er al/wanneer komt hij?

bonoenpepper leuk dat je er ook bij bent in het topic, je maakt ons wel nieuwsgierig naar je paard natuurlijk! Foto's zouden leuk zijn :D

Die van mij zijn over het algemeen niet erg schrikachtig, alleen Darius waar flink wat arabisch bloed in zit kan wel een beetje een gek doen af en toe als hij ergens van schrikt. Het is wel altijd snel weer over gelukkig. Mabrouk is met rijden niet bang maar wel een beetje nerveus en druk. De rest is allemaal vrij cool, af en toe worden ze wel eens heet natuurlijk maar ik heb ze eigenlijk allemaal gewoon de eerste keren dat ik erop zat (alleen) buiten gereden zonder problemen. Wel zijn ze af en toe een beetje heet natuurlijk...

Hier mijn onverschrokken Berber Flavio, mister cool..
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 6572_n.jpg

En berber-arabier Darius, mooie shootfoto
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6211_n.jpg

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:00

Welkom Bonoenpepper! Yes, Foto's!!
Hoe ben je bij berbers terechtgekomen?