[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:08

Ja, was je nog op tijd voor het schrijven?

Hoop dat ik niet te veel eisend was, maar ik gun Pal gewoon echt een leuk leventje, en wil niet dat ze echt een standaart manegeknol word zeg maar. Ze moet wel vertroeteld worden :+

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:10

Oh jee, lig alweer heeeel erg achter... na een dag :roll:
Ik pik er even een paar uit hoor, respect voor de volledige bijleesposten maar dat ga ik niet redden ;) .

Nog even over de natte met zand gepaneerde paarden, ja ik kan hem inderdaad op zich wel binnen zetten om te drogen, maar het probleem was dat hij niet meer ging drogen voor het donker :P . En ik heb nog geen verlichting bij mijn bak. Ach straks gaat de deken er op en is het geen probleem meer. Onder de deken is ie droog.
Het dekenloos heb ik geprobeerd vorig jaar maar is me toch niet goed bevallen. Het systeem werkte ook niet feilloos hoor, zoveel haar krijgen als je nodig hebt. Rico kreeg te weinig haar en had het koud, Veludo te veel dus die zweette zich ongelukkig tot ver in april. Ik moet wel zeggen dat het me om hem begonnen was, omdat hij natuurlijk tot achter in oktober nog met de eczeemdeken op moest staan, en eindelijk eens in zijn blootje kon. Ik wist dat het te druk zou zijn om serieus te werken met de paarden, en leek me dan eigenlijk wel handig als ze dan als het er eens van kwam, niet ineens rete-fris waren als ik de deken er af trok. Maar ik ga in ieder geval Sol nu korter in het haar proberen te houden hoor, daar wil ik toch mee aan de slag. Kan altijd uitrijdekentje doen als ik denk dat ie het te koud heeft, toch?
Dus een die-hard natural ben ik ook niet hoor Cloor :D . Maar het zelf in en uit kunnen lopen bevalt me wel heel goed, en ik vind het ook interessant om te zien waar ze voor kiezen, de stal, de bomen, of het "open" deel. Sol kan er niet heen, en Nugget bleef bij hem, maar met de vliegende wind vandaag stonden Veludo en Peanuts het liefst in de bak, dus in het meest open deel.

Yenneke, ik wist het dus al van je werk, en je klinkt nu wel redelijk over de eerste schrik heen gelukkig. Balen blijft het, maar wie weet waar het goed voor is. Al vond ik jou altijd als een vis in het water overkomen in je laatste job, die commerciele functie in de ruitersportbranche lag misschien wel op je te wachten! Ben benieuwd. Je laat het me wel weten hè? En heeeeeel veel succes met X-je bij de eerste ronde!

Duivelsklauw: ik had de vloeibare variant maar daar kreeg Veludo dus weer een jeukstuip van, waarschijnlijk van de dextrose. Ik twijfel nu over gedroogde, of dat ik overga op gember. Ik ben zelf met gember begonnen voor mijn schouder en heb wel het idee dat ik er baat bij heb. Er is ook meer onderzoek naar gedaan dan naar Duivelsklauw, en er schijnen ook bij zomereczeem resultaten mee behaald zijn. Dus dan zou ik twee vliegen in 1 klap slaan.

Naatjuh, Bentunero heeft het naar zijn zin daar, of niet? Hij kijkt lekker relaxed en tevreden. Je merrie is een plaatje. Geneest de mok goed?

Wisten jullie al dat Gab een kind van mij heeft, en ik een kind van Gab? 8-) . (dit wordt er vast weer een voor de quotes van het nieuwe topic )

Afbeelding

Afbeelding

Mijn eerste is de mamma van Gab's eerste, en mijn tweede is een kind van Gab's tweede :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:12

Die tweede is leuk Karina!!! :D

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:28

qua kleur kan ik ook mee doen denk ik (bruin zwart wit alleen zit het op andere onderdelen van de hond :D )...

'ik lust jullie rauw' door Karenfotografie:
Afbeelding

ehm hond? die soms denkt dat ze een knijn is :+
Afbeelding

ik lees en reageer morgen bij dames... ga nu me bed in!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:36

zasread schreef:
En nu wil ik eigenlijk nog graag nieuwe laarzen, een mooie witte riem en een tas.. maarja, nu is eerst het geld op. Iemand geld over? :+

Ik denk dat Cynthia vast wel één brievenbus wil komen legen bij je. _O-

nombrado schreef:
for the outsiders...master valt op blonde vrouwen :+

En NIET! op petjes, hahaha!

Yenneke -> Snel je CV opsturen! Ik hoop voor je dat het wat wordt!

Wenda -> Goed teken dat je een gat hebt ontdekt, dan is iig de haard van de pijn ontdekt.
Wat het ook is geweest, het is knap vervelend en ik hoop dat Omar snel verlost kan worden van die pijn/ontsteking!

Sanne -> Jaaaaa, heerlijk hoor at ie morgen weer thuis komt!
We hebben hem alledrie hier behoorlijk gemist!
Hij ons gelukkig ook, maar hij vindt het daar ook erg leuk zei hij.
Gelukkig maar, het is natuurlijk heel belangrijk dat ie het daar naar z'n zin heeft.
Jorick reist met een busje van Connexxion, leerlingenvervoer, geregeld en betaald door de gemeente.
Gelukkig hoeven we hem niet steeds heen en weer te rijden, en hoeft hij ook (nog) niet met OV. ;)

Wanda -> Ik denk niet dat als je besluit om Jippe zonder deken te laten staan dat hij hier dan last van krijgt.
Hij heeft nu immers de kans om een wintervacht aan te maken.
Wil je juist die dikke vacht voorkomen (mocht ie die krijgen dan, is natuurlijk ook per paard verschillend) dan zou ik wel een deken gaan gebruiken ja.
Rintske maakt niet heel veel wintervacht aan, dus wat dat betreft hoef ik haar niet vroeg onder een deken te zetten om dat te voorkomen.
Ook is ze gezond en ze wordt niet snel verkouden oid, dus ik begin eigenlijk vrij laat met de dekens.
Bij haar doe ik 's nachts een deken op wanneer de temperatuur dan rond de 5 graden komt.
Ik begin dan met een fleecedeken.
Is de temperatuur overdag ook rond de 5 graden dan blijft de fleecedeken overdag ook op, en krijgt ze 's nachts een zomerdeken extra of een regendeken op.
Komt de temperatuur rond het vriespunt dan gaat er een winterdeken op, eentje van 300 gram.
Eerst alleen 's nachts en naarmate het kouder wordt ook overdag.
Rintske heeft het daar warm genoeg onder. :j
Ik heb voor Rints 2 staldekens van 250 gram, maar die hoef ik niet te gebruiken op stal want die sloopt ze binnen no-time.
Verder heb ik 3 fleecedekens, een ongevoerde regendeken met flanel aan de binnenzijde, en 2 winterdekens van 300 gram met een buitenstof van 1700-1800 DN (sloopproof).

Cynthia -> Jij bent errug! _O-

Karina -> Die 2e foto is echt supergaaf!

Wat een leuke foto's van jullie honden!
Zal ik mijn Tommie dan ook even plaatsen?
Afbeelding

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:40

Utixo schreef:
Ja, was je nog op tijd voor het schrijven?

Hoop dat ik niet te veel eisend was, maar ik gun Pal gewoon echt een leuk leventje, en wil niet dat ze echt een standaart manegeknol word zeg maar. Ze moet wel vertroeteld worden :+

Ja, was nog mooi op tijd. Manege is ook heel dichtbij. Ik begrijp wat je bedoelt voor wat betreft Pal.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:42

Leuke hondenfoto' s allemaal. Karina: die van jou kan echt vliegen wow.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:43

Lemmyteck spot allemaal lekkere honden :))
Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:46

Ok, dan is het goed :). Ik ga haar morgen met vakantie brengen, ze staat dan in Drenthe voor een maand. Wellicht handig voor als je haar eens wil zien.

Volledige naam is trouwens Paljas, maar dit heeft niets met haar karakter te maken, dat is geweldig. Ilona kent haar sowieso.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:48

Jellie schreef:
Zie een hoop dingen voorbij komen voor in de poetskist/stalkast. Herinnert me eraan om ook eens een thermometer te kopen.
Pasgeleden hebben wij een fijne tang gekocht om de sporen en zwilwratten af te knippen. Onze 1e smid deed dat altijd standaard maar bij de andere smeden moeten we er steeds om vragen en dat vergeten we weleens.

Sporen en zwilwratten afknippen? Ik moet opzoeken wat dat zijn, maar misschien ben jij sneller met een uitleg en kan ik dat ook zelfdoen?

Karina Ik heb begrepen dat gember ook goed werkt als parasietwerend middel voor paarden. In welke vorm zou jij dat dan gebruiken? Vloeibaar of de wortelvorm? Ik wil het ook graag gaan toepassen. Hier op de markt heb ik in ieder geval wel de wortelvorm gevonden, die ik voor mezelf wel eens in de spinaziesoep gebruik.
Geweldige foto's van die frisbie vanger!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:50

Sporen zijn van die rudimentaire overblijfselen die net boven de koten groeien.. en zwilwratten zijn die soort rubberactige enge dingen die aan de binnenkant van t been van je paard groeien..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:52

Yenneke Gadsie wat erg zeg! Ontslag..brrr

Anouk Nee heb hier denk nog geen foto's van Forturo geplaatst.
Op Jacq haar website staan wel foto's van hem!
En wat betreft Sam, je hebt gelijk hoor! Lekker lang is heel belangrijk als ze iets goeds hebben gedaan.
Zeker nu hij andere spieren gaat gebruiken!
Wel heerlijk voor je dat hij het zo goed oppakt weer.
Leuk dat je ook weer een wedstrijdje gaat doen!
Goed thuis kijken na welke oefeningen en hoeveel tijd hij het lekkerst loopt zodat je ook bewust kan inrijden met hem op een wedstrijd :j

Soeske Waar kan je die Reiki cursussen doen? Lijkt me namelijk heel intressant :j
Mijn 6de zintuig is goed ontwikkeld dus sta heel erg open voor dat soort dingen.

Jellie Het is toch ook zo dat Reiki vaak ontspannend werkt.
Tenminste als iemand het bij mij doet wordt ik ook heel slaperig :D
Hoe was het met de scan van je nichtje?

Nadina Ja ik voel me altijd een heel rijk mens bij Jacq en Ricardo, die mensen zijn zo geweldig!

Ilona Ik zal eens kijken of ik morgen nog een paar hele mooie foto's van hem kan maken :D
Desnoods bind ik hem aan de omheining ..
Vandaag was hij zoooo super relaxed ondanks dit vreselijke stormige weer...
Hij liep heerlijk achter me aan de hele bak door te slenteren ... heerlijk diertje... lieve Adorno
Buiten rijden is toch ook heerlijk!! Die bak komt vanzelf wel hoor!
Lekker morgen weer les, veel plezier! Enne hou je telefoon in de gaten hoor in de middag ;)

Soeske Wat een prachtige plaat van je diertjes! Heerlijk in droomland..

Naatjuh Wat leuk dat het met je merrie zo goed gaat!
Wat is een postomentje? Soort blok?
Spaanse jurk heb ik toen ook gezocht, op Ebay staat nog weleens iets.
Mooie foto's ook! Stoer borsttuig :~

Amable Binnenkort hebben we weer show dus komen er vast weer een hoop foto's!

Mies Whaha jij ook al zo'n schaamteloze poes :D
Leuk he die oude muziek!
Heerlijk vind ik dat.

Zilfstar Wat heerlijk dat je band met Jippe aan het groeien is.
Mooi gevoel geeft dat!

Saida Jeeeej Jorick morgen thuis :):) *\o/*

Bedouin Oww auw... hopelijk hersteld het spoedig
Campeoneren is het naar buiten draaien van het onderbeen.

Sanne Wt goed dat het met het pupje beter gaat..
oww gekke Iggie... auw in zijn been.
Zal wel een beetje verdraaid zijn.
Je zal wel geschrokken zijn :(:)

Madelief Slim paard jouw Furia!
Vraagt wel om foto's he!

Mayke Benners zijn vreselijk lieve honden! Echte aandachtsvragers. Vind ze ook erg leuk :j

Marialva Waar woon jij? Kom ik onder je brievenbus liggen _O- _O-

Sanne oef shoppen!! Heerlijk is dat he haha..
Als shop ik meestal meer in de paardenwinkel..
Vandaag heel trouw alleen maar acedermzalf gehaald.. Dornie heeft zijn koppie gestoten net boven zijn oog.
Hij liet het wel toe met de acedermspuit maar vind zalf dan lekkerder.

Lisenka Start je op dit moment niet dan?

Leuke hondenfoto's allemaal :D
Ik heb ene Parson Russel Terrier.. alleen door omstandigheden zit hij al bijna een jaar bij een vriendin van mij.
Daar heeft hij het perfect.. gezellig met haar JR en ze lopen de hele dag buiten!
Zie hem nog heel vaak en hij heeft het daar zo super dat ik hem nu ook niet meer mee naar huis wil nemen, hij is daar zo gewend, is echt zijn huisje.

Haha jemig dit topic gaat echt hard!!!
Heb trouwens een heel leuk t-shirt gemaakt met achterop een plaatje van Adorno, dat heb ik helemaal gemaakt met steentjes.
Zal er binnekort ook even een foto van maken, is echt heel gaaf.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:52

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:57

Leuk om de honden achter de mensen te zien *D

Mag mijn look-a-like cavia niet ontbreken natuurlijk:

Afbeelding

ben niet gek...ben een border:

Afbeelding
(papa van de vliegende border van karina)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:14

bedouin schreef:
Karina Ik heb begrepen dat gember ook goed werkt als parasietwerend middel voor paarden. In welke vorm zou jij dat dan gebruiken? Vloeibaar of de wortelvorm? Ik wil het ook graag gaan toepassen. Hier op de markt heb ik in ieder geval wel de wortelvorm gevonden, die ik voor mezelf wel eens in de spinaziesoep gebruik.
Geweldige foto's van die frisbie vanger!

Mij is aangeraden voor paarden de gesneden gedroogde vorm te gebruiken, helaas kan ik dat in NL nog niet vinden om te bestellen. Maar nu kwam ik wel een product in poedervorm tegen wat toch ook speciaal voor paarden was, en verkrijgbaar in NL. Alleen volgens degene die mij de gember voor Veludo aan heeft geraden is geschnitten getrocken besser ;) . Voor mezelf gebruik ik de verse wortel, ik doe een schijf in mijn thee. Ook lekker voor je maag :D .
Ik heb het ook zelf geraspt en gedroogd op lage temp in de oven, maar het was een pokkewerk, koste veel tijd, en het rendement was maar een klein bergje. Daar krijgt Veludo nu wel nog wat snippertjes van.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:15

borderjay schreef:
(papa van de vliegende border van karina)

Moet je eigenlijk zijn woest vliegende watersprong-foto doen :P

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:20

Nadina: hehe een kwartier is ook best lang als je gaat tellen.

Naatjuh: mooi he!! Hihi weet niet, wel een beetje vreemd dat hij op al die foto's erbij staat eigenlijk he... misschien is dat wel een verkooptechniek?? Waaauw wat een paard die Betunero :~ leuke foto's! En waaauw Jamaica! Wil ik ook nog eens naartoe 8-) zijn jullie met een groep gegaan?

Cynthia: nee nee, ik ga geen paard uit Europa kopen.. Daar hebben ze meestal al een goed leven, kan er beter een van hier kopen denk ik.. Hihi en die katten van jou! Vooral die eerste foto :D geniaal!

Wenda: ja he, zo mooi maar zo lastig... Zn tanden zien er goed uit, lijk genoeg ruimte te hebben ook. Hihi jij zou er ook nog wel een paardje bijhebben?? Als de rest van de stallen af zijn nemen kopen jullie dan ook nog meer paarden? Haha en ja die vent lijkt er idd wel iets te veel van te genieten! Arme Omar! Bleef hij kalm met de injecties? Hopelijk komt het allemaal goed. Een leuk, weer gepubliceerd :D

Nombrado: lekker ding hoor Goloso, hij heeft een echt modderplakkaat op z'n kont :D

Laura: haha ze hebben hier wel loterijen ja. Maar hier is alles een stuk goedkoper sowieso dan in NL, veel meer mogelijkheden dus! In NL is het zowat onmogelijk geworden om een leuk huisje met een aardig stukje land te kopen voor een redelijke prijs.. Hier kan je voor die prijs zowat een kasteel kopen :D Zo even schrikken, zat het ijzerdraad er diep in? Whoo en nog een keer met de wei, nog geluk gehad inderdaad!

Saida: leuke foto's :) mooi hoofdstel ook. Haha nou die vent nog achterop ;)

Danielle: ja, nu moet ik het even rustig aan doen met hem want als ik te hard van stapel ga lopen wil hij er misschien weer onder uit _O- altijd voorzichtig doen met die mannen he ;)

Hihi en over die vent, op zich toch niks mis mee, alleen hij kan wel beter z'n ogen openhouden. Ik houd overigens meer van het donkere mediterrane type :))

Anouk: nee, er zitten best wel tussen die wat relaxter zijn met de paarden. Vooral de eigenaars, zij weten meestal wel wat beter hoe ze er mee moeten omgaan. Helaas werken de paardjes vaak echter met jonge jongens die hen de hele dag opjagen en aan het eind van de dag weer naar de eigenaar terugbrengen. Darius heb ik van een handelaar, wel een van de meer betrouwbare, maar hij stond er zo zielig bij Daartje.. niet alleen aan een halster vast midden in de zon, maar ook nog met zijn voor en achterbeen aan elkaar vastgebonden... Hij had ook een flinke wond op zijn achterbeen daarvan ;( had gewoon medelijden met hem en kon hem niet laten staan! Sam gaat lekker dus :) je hebt hem al lang he? Hoe ben je aan hem gekomen?

Yenneke: oooh wat een rotnieuws.. Hopelijk vind je snel wat anders.. Die sollicitatie klinkt interessant :)

Sanne: gelukkig gaat het goed met de pup :) Flaaf was weer schrikachtig en chagrijnig vandaag. Had eigenlijk gedacht misschien weer een ritje te maken vandaag maar het voelde niet goed dus heb ik het maar gelaten :n Owow Igneo is ook al zo'n wildebras.. Gelukkig gaat het nu beter met het hoesten :) hij deed dat dus al heel lang?

Als het dan toch over honden gaat (leuke honden trouwens allemaal :) ) hier dan ook Kleintjes koppie, we zijn vandaag naar het strand gegaan :)

Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:24

borderjay schreef:
Leuk om de honden achter de mensen te zien *D

Mag mijn look-a-like cavia niet ontbreken natuurlijk:

Afbeelding

)

heeee, die ken ik...die zit wel eens bij gemelo op zn staart :(:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:28

Naatjuh: Mooie vakantiefoto's! En je ziet idd dat de beentjes van de paarden er heel goed uit zien! Ik heb zo vakantie gevierd in Bubion (Spanje) Al weer 8 jaar geleden, dat wel en die paardjes zagen er ook niet heel dik uit, ook wat knokig, maar ook deze man zette alles op alles om zijn viervoetertjes gezond te houden. Hij wist ook al dat de paardjes het in de zomer het slechtst hadden. Hij zei dat ook al. Toeristen wilden als de mussen van het dak vallen nog op het paard zitten. Hij vond de voorjaarsritten ook het mooist. Wij gingen mee op de eerste rit in het voorjaar (begin april). We pauzeerden heel vaak om de paarden langs de bermen lekker te laten eten. Dus ik heb toen met veel plezier rondgehobbeld (nou ja, hobbelen, de mijne had het meeste pit) door de Alpujarra.

Het zal daar ook wel met paarden net zo zijn als met kinderen in de armere landen. Met meer paarden heb je eventueel reserve. Kids dienen ook dat doel. Dat is ook oudedagsvoorziening. We kunnen moeilijk een hele cultuur veroordelen hè? Ik ben het ook een beetje eens met Nombrado, dat het toerisme dit soort dingen aanwakkert. Volgens mij heb ik van Bedouin en Martine ook al gehoord dat er ook zulke praktijken zijn in Tunesië. Op Nederland is ook zat aan te merken. Hier gaat de regel op: niemand is perfect.

Wanda: Ja healen is absoluut niet mijn ding. Ik kan het wel, maar ik zoek het niet. Ik vind het leuker om het te gebruiken om mensen en vooral dieren in te schatten en ze op een andere manier te begrijpen. Ik voel bepaalde situaties haarscherp aan. Dat kan in mijn voordeel werken. Mooi vak hoor, assistent paraveterinair. Om die reden begin ik in oktober met een studie zadels aanmeten. Doe ik toch nog wat goeds voor het paard: Ik meet een passend zadel aan. De cursus wordt gegeven door een fysiotherapeut. Ik heb al begrepen dat je ook veel gaat leren voelen mbt spierproblemen, dus ik heb heel erg benieuwd!

Ik kies juist bewust ook voor mannen, met het idee: Hij went er maar aan! Sam mept een DA zowiezo de stal uit. De geur zegt hem al genoeg. En de hoefsmid is een heel goeie, dus ik wil geen andere, met het risico dat het gefrot wordt. Sam is inmiddels makkelijk naar mannen en vrouwen toe, als hij maar kalm benaderd wordt. Niet gaan zwaaien enzo. Hij heeft wel een voorkeur voor vrouwen, die kan ie makkelijker inpakken. Mannen trappen er niet in en Jasmijn ook niet haha! Dat is de enige dame waar ie niet meteen bij in de broekzak kroop. Gewoonlijk is ie altijd één en al charme naar vrouwen. Het echte pennypaard.

Laura: Nee, niks gehoord van Superhorse. Ik ga er maar van uit dat ik het niet ben geworden. }:0
Dat is wel heel leuk! Dat een moeder dat zo wil laten weten. Ik hoorde mijn tante zeggen dat ze elk schooljaar een 'terloopse' vraag hebben om te checken of er dyslexie is. Dat is een soort van graadmeter hoeveel kans er is. Het eerste jaar vragen ze de datum van de verjaardag, 2e jaar dagen van de week ofzo? Hoe zat het ook al weer? Hopelijk vind jij ook snel een leuke school, waar je les kan geven!

Heeey, jaren negentig waren tof joh! Ace of Base was gaaf! Dr. Alban vond ik leuk, Aqua, de Spice girls hadden ook wel wat en ik vond Take That en London Beat ook wel gaaf... :+ Frank had poing. Maar ja, ik ben 10 jaar ouder? :o Ik vind jaren 80 ook leuk. (Was Doemaar Fan). Wat zong 5ive?

Ja, het waaide hier ook al zo hard! Prince geeft er gelukkig niks om en Despi ook al niet. En zelfs Sam was relaxed! Sam gaat alleen rennen als ze met z'n allen op hem afkomen... Dat paardje van jou is echt geboren als Engel zeg!

Wanda: Lekker joh!

Sanne: Zou het helpen als je Amber met vaseline ofzo de huid om de tepels masseert? Het moet op gang komen hè? Dat heeft allemaal nu wat langer geduurd. Hopen dat het het nu de komende 6 weken goed blijft gaan, dan kan de pup over op bambix... STERKTE! Een Basset, dat zijn van die kleine witte met vlekken honden met van die enorme oren, toch? Mij is wel verteld dat die vaker moeite hebben met bevallen. Ik was al verbaasd dat er 'maar' 2 pups waren.
3e man? Uhm, na Frank en Sam volgt Despi... haha!

Zo dat was schrikken met Iggie! Een spiertje kan je wel verrekken natuurlijk. Dat kan altijd. Sam heeft dat met allevier zijn benen gepresteerd het eerste jaar dat ik hem reed. :+ Hopelijk is het een kleinigheidje. En wat heerlijk dat ie nu hoestvrij is! En Vai ook al lekker aan het werk. Lekker roze wolk?

Mayke: Is die Berner van jou? Met stamboom? Wat is het er voor één. Mijn moeder heeft echt meer dan 15 jaar berners gefokt en onze buuv doet het nu nog. Ik heb ook een zwak voor Berners. Ben er groot mee geworden.. Wat lijkt ze mooi getekend! Hij lijkt op de eerste Berner die mijn moeder had. Aura heette die. Zij kwam uit Frankrijk. Een zoon van haar El-Tjip uit 't Groes heeft heel wat dames zwanger gemaakt.

Sam is dol op honden! Hij besnuffeld ze en hij knabbelt ook aan ze. Carzan de herder van de pension vond ie ook geweldig leuk. haha. Wat een ding ook. Typisch Berner om in de hoefslag te gaan liggen!

Gab: Ook een mooie hond...

Wanda: Sam is geen Fries natuurlijk, maar een KWPN. De meesten op zijn stal stonden met deken om, maar die stal was winddicht en nooit onder nul, dus Sam had geen deken om. Hij sloopt ze. Er stond ook een Fries: zonder deken volgens mij. Ik gebruik in de winter wel fleece na het rijden. Deze als vochtopnemer van het zweet en ik heb een 350 g liggen voor de winter. Sam sloopt deze ook als ie langer op zijn rug ligt, maar zonder vallen zijn flanken behoorlijk in. Het hangt van de stal af. Hoe staat hij op stal? Open stal, waar het ook kan vriezen? Of een stal waar het nooit vriest? Qua wintervacht is mij eens uitgelegd dat het komt omdat de dagen korten. Het heeft dus niks met koude te maken. Paarden maken haar aan, omdat de dagen donkerder worden. Een vriendin van mij heeft om die reden een lamp boven haar oude paard hangen die om 11 uur 's avonds pas uitspringt. Bij haar arabierpaard werkt het uitstekend, maar ze weet ook dat het bij andere paarden niet uit maakt. Het is maar een tip. Mss heb je er iets aan? Als je wintervacht wil voorkomen, moet je nu al beginnen met een dunne deken. een 250 g ofzo. En kou, als ze het koud krijgen zie je dat snel genoeg en dan is een deken zo gekocht. Voor op de wei hadden wij van die canvas dekens. Onverwoestbaar!

Mooie hond ook. Ras? Of Poolse scheepskees? Het lijkt wel een Rottweiler zonder bruin. :o

Cynthia: Als jij te ver weg woont mogen ze het ook bij mij in de brievenbus gooien hoor hahahaha :D Die ga ik als blog in mijn hyve zetten!

Denise: Daar is Sam dan weer zeer geschikt. haha! Die showt wel graag. Wel balen als een paard zich niet toont hoor. Maar de jouwe hoeft geen dekhengst te worden?

Jellie: Volgens mij wordt het niet vergoed, maar het is niet duur volgens mij. Ik zou het mijn schoonzusje even moeten vragen, maar zij ging regelmatig met de oudste, want die heeft Astma en ook de jongste is er geweest voor zijn oren. Horen ging daarna beter, maar luisteren? :D Meestal heb je aan 3 of 4 behandelingen genoeg en deze dame doet het ook meer omdat ze mensen wil helpen, dan om dat ze er geld aan wil verdienen. Ze oefent een oude vorm van chinese geneeskunde uit.

Ik ben in de jaren 90 2 keer naar Bryan Adams geweest en ik heb bijna alle veronica Beach-concerten meegemaakt. En de Radios, dat was mijn ding. The Scene vond ik ook gaaf. Ik vond Bon Jovi een snoepje en Axl Rose vond ik een scheermes. Nirvana vond ik ook beter dan Metallica. Ik vind muziek al snel leuk, als de tekst maar ergens over gaat en het swingt. Elke soort heeft charme. Zonder muziek gaat mijn dag niet door.

Sanne: Wat voor lingerie? Tijgerprint? :+ Ik zou ook wel eens zo uit de band willen springen, maar mijn banksaldo zegt ook al heel lang neee!

Lisenka: Dat is goed dat ik het weet... Als ik weer eens in de buurt ben, neem ik er een aantal van mee. Oké? Die van Frank zijn de besten van Europa. En Queen, ja, die CD heb ik ook. Wel alleen de best of, maar toch, mooie muziek. Ik kan de jaren 70 en 80 ook wel waarderen. Zelfs de beatles hebben heel mooie muziek. :P
Wat jammer dat het weer niet meewerkt. Maar jij hebt toch een binnenbak, of vindt Halley die niet geschikt?

Regien: Ooooh een commissaris Rex!! Leuk! Zulke leuke honden! Deze is niet hypernerveus? Zo te zien niet.

Karina: Mooie hondjes joh! Gaaf!

Saida: Wouw, mooie Jack! Reu?

Jellie: Da's ook een heel mooie foto van Lemmy

Kelly: Mijn ervaring tot nu toe is dat ik altijd een half uur moet rijden om hem op zijn best te krijgen. Met 2 proeven is dat heel onhandig. Hij gaat nu idd heel anders lopen, dus dank voor de tip. Ik ga zeker nog even een aantal keren klokken.
Ben benieuwd naar jouw hondje hoor en ook naar dat t'shirt. Is het er wel één met lange mouwen?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:35

nombrado schreef:
speciaal voor Jasmijn
http://i915.photobucket.com/albums/ac35 ... nfauno.jpg
een dikke knuffel van Master

for the outsiders...master valt op blonde vrouwen :+

*zwaait naar iedereen en knuffelt knappe Master even terug.. (ben nu trouwens nog blonder door de zon haha!)
Morgen weer een poging het bij te houden ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:45

Zo even ego!

Laura: Wat gebruik jij tegen schuren? Is dat ook geschikt voor de staart? Sam heeft er ook een handje van en een merrie hier ook. Als het werkt haal ik een wit voetje bij mijn schoonpa!

Verder hebben we vandaag veel met de paardjes gedaan. Frank heeft Despi gereden, nadat Michelleke hem heeft losgestapt. Haha, ze wilde er niet af! Toen moest Frank toch praten als brugman!

Basje heeft opa geholpen met stallen mesten en is mee geweest op de traktor.

Sabrina heeft Prince gereden. Ze draaft al echt als een ponyruitertje. Schupt hem met veel geweld naar voren, als ie stil valt. Prince bedenkt zich dan geen moment en gaat weer verder met zijn drafje haha. En vandaag wat het zo ver: Ze wilde de galop proberen. Dus eerst achter Despi aan, maar toen ging ie alleen maar harder draven. Prince houdt Des bij in draf... :+ Maar uiteindelijk: JAAAAH in galop!!! Ze maakte er wel heel veel lawaai bij, maar het ging heel goed. Na drie keer een klein stukje galop hebben we het zo gelaten. Ze is megatrots op zichzelf haha. Daarna heeft ze zitten glunderen op Despi, terwijl Michelle Prince uitstapte. Ze reed Despi helemaal zelf, terwijl Frank haar aanwijzingen gaf.

Daarna heb ik Sam ingespannen. Even aan de longe vanwege de waaiwind. Maar hij was relaxed. Daarna rijden en hij wordt steeds nageeflijker. Ik had Frank gevraagd om mee te kijken. Zijn tempo mocht nog lager. En toen zijn we een flinke poos samen bezig geweest. Hij wordt steeds nageeflijker, maar er is nog zat werk. Maar ik weet weer hoe het moet voelen en daar borduur ik weer op verder. Frank haalde daarna Despi binnen en Prince en liet het hek open staan. Daardoor waaide de stroomlint met de wind mee. Nou, dat was pas eng! (volgens Sam) Omdat we al een uur hadden gereden heb ik gelaten voor wat het was.

Al met al een leuke middag dus!

Afbeelding

Ik moet nog een foto van mijn Jackies op internet zetten, die komt morgen...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:46

Deze is bij ons komen aanlopen, een paar maanden eerder dan de mams met pup. Deze was aangereden en is hier alweer helemaal herstelt van alle gaten en butsen.
Wat is dit voor ras? Ik ben geen hondenmens nee. Ik ben van de rode katers, maar die is nog niet aan komen lopen.
Afbeelding

Martine ja hoor stal nr. 5 is erg groot, met erg zacht zand en helemaal leeg!
van 3 andere daarvan staan de fundamenten en zijn de poortjes al klaar.

Of ik een beauty van een probleempaardje onder mijn hoede wil nemen bedoel je te vragen?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 00:01

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 00:26

idefix4 schreef:
Wanda: Sam is geen Fries natuurlijk, maar een KWPN. De meesten op zijn stal stonden met deken om, maar die stal was winddicht en nooit onder nul, dus Sam had geen deken om. Hij sloopt ze. Er stond ook een Fries: zonder deken volgens mij. Ik gebruik in de winter wel fleece na het rijden. Deze als vochtopnemer van het zweet en ik heb een 350 g liggen voor de winter. Sam sloopt deze ook als ie langer op zijn rug ligt, maar zonder vallen zijn flanken behoorlijk in. Het hangt van de stal af. Hoe staat hij op stal? Open stal, waar het ook kan vriezen? Of een stal waar het nooit vriest? Qua wintervacht is mij eens uitgelegd dat het komt omdat de dagen korten. Het heeft dus niks met koude te maken. Paarden maken haar aan, omdat de dagen donkerder worden. Een vriendin van mij heeft om die reden een lamp boven haar oude paard hangen die om 11 uur 's avonds pas uitspringt. Bij haar arabierpaard werkt het uitstekend, maar ze weet ook dat het bij andere paarden niet uit maakt. Het is maar een tip. Mss heb je er iets aan? Als je wintervacht wil voorkomen, moet je nu al beginnen met een dunne deken. een 250 g ofzo. En kou, als ze het koud krijgen zie je dat snel genoeg en dan is een deken zo gekocht. Voor op de wei hadden wij van die canvas dekens. Onverwoestbaar!

Mooie hond ook. Ras? Of Poolse scheepskees? Het lijkt wel een Rottweiler zonder bruin. :o

Ik denk dat je het over de mijne hebt: Maar die is 100% Labrador Retriever uit een pure jachtlijn. Dus mooie brede kop en niet de smalle show-lijn (net als bij Friezen je de barok en de sport variant hebt, heb je bij de labs de show en de werkhondenlijn. Zie je ook bijv bij Duitse herders)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:08

Goedemorgen,

Kelly, dat klopt. Ik heb mijn reikicursus in Gorinchem gevold.
Je kan ze door t hele land wel volgen. De longscan zag er goed uit.
De rest krijgt ze nog uitslag van of moet nog onderzocht worden.
Klinkt gaaf van het shirt. Hoe is t met Perla?

Leuk om de honden van iedereen te zien :)

Anouk, jij helemaal enthousiast over de jaren 90 muziek :D
Als je t eens wilt vragen aan je schoonzus, graag. Ben benieuwd.
Zou t wel fijn vinden om weer eens normaal de trap op en af te kunnen rennen of
gewoon te kunnen galopperen met een paard zonder te moeten puffen.
Axl rose een scheermes whahaha.. hoe kom je erop?!
Ik ben echt van de rock en punk en kan soms nog wel van die jaren 60 muziek waarderen.
Volgens mij wil heel je familie aan de pre :D Leuk dat haar galop op prince goed ging.
Sam ook lekker gewerkt. Mooie hond!

Martine, tjee dat filmpje... :=

Heb gisteren mijn nieuwe studiemateriaal binnen gekregen. Ze hadden t bij onze buren bezorgd maar de buurman kletst zoveel en daar kom je bijna niet bij weg, dus ik baalde al.. gelukkig kwam de buuf het afgeven _/-\o_ Meestal laat ik dingen op mijn werk bezorgen maar die optie had ik hier niet bij. Maar t is nog heel stil op t werk dus ik kan er vandaag eens lekker in duiken :)

Fijne dag allemaal!