Jongste tauromatische amazone

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Re: Jongste tauromatische amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:05

Cyrina schreef:
uhm..ze had het over watdanhe.....

Ik zit hier met verbazing te lezen, je zult je maar aangesproken voelen.......
Gelukkig zit het met mijn sociale vaardigheden wel goed, maar bedankt voor je interesse!

He bah, ben ik ineens een besje,,,,,,,

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:07

tsja, meningen verschillen, get real, mamma! Sommige besjes zijn best lekker, hoor!
Al betwijfel ik de wat ouwere..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:08

Inderdaad, nogmaals;

Cyrina schreef:
watdanhe schreef:

Dus jou boeit het niet dat die paarden ipv 1 vrijwel pijnloos schot door hun hoofd eerst getraint(?), vervolgens -hoe zal ik het zeggen- opgejaagd worden en daarna nog eens op de hoorns van een stier worden geregen? en dán pas afgemaakt worden?

Slacht=Slacht, maar de manier waarop maakt héél veel uit!!

Knipoog

Uhh..ten eerste hebben deze 2 dingen niets met elkaar te maken....

Ten 2e is het niet de bedoeling dat het paard gedood wordt en dat gebeurt ook niet vaak. Het zijn super getraind gigadure paarden..

Ten derde wordt het paard niet opgejaagd door de stier.

Anders moet je eerst even het topick helemaal lezen...

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:11

Cyrina schreef:
Dat is me inmiddels duidelijk ja, dat je het niet helemaal heb doorgelezen (watdanhe) . Misschien eerst doen voordat je dingen "roept".

Wat ik al schreef; de paarden zijn daar niet om gedood te worden, die paarden zijn echt ontzettend duur en hebben een lange training achter de rug. Daarnaast zijn het paarden waarop de ruiter moet kunnen vertrouwen en niet zomaar een willekeurig paard.

ik heb het globaal gelezen, en ik heb het niet over jullie posts, maar over de 1e post waar wij nu alemal op reageren?

Er staat in: Ik ben nite anders omdat ik vrouw ben, en ik voel me gelijk met de mannen daar ofzo.. enzovoort Knipoog

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:12

Daar gaan je post tot voorkort niet over...

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:13

Alet74 schreef:
[

ok dan, sorry mijn fout dan Bloos

okm et de quote is wat verkeerd gegaan maar kan het niet meer weghalen
Laatst bijgewerkt door xxxNaatjuhxx op 21-11-08 15:16, in het totaal 2 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:15

Hahaha.. Ik kom hhier niet meer bij. Watdan? Clown
Nou, watdanhe, ik dacht dat je een stopwoordje was. Bloos

Sorry hoor! Ach gut

je bent een volwaardig wezen. Maar als ik zo verder lees klopt er geen ruk meer van, heerlijk, it's friday.. Pling Tong uitsteken

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:17

detour schreef:
Hahaha.. Ik kom hhier niet meer bij. Watdan? Clown
Nou, watdanhe, ik dacht dat je een stopwoordje was. Bloos

Sorry hoor! Ach gut

je bent een volwaardig wezen. Maar als ik zo verder lees klopt er geen ruk meer van, heerlijk, it's friday.. Pling Tong uitsteken

Eigenlijk spreek je het uit als: wat dan hee??? Omdat alle namen die ik wou bezet waren

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:17

Oke, maakt niet uit, hopelijk vergeef je me.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:20

Cyrina schreef:
Daar gaan je post tot voorkort niet over...

Nee, maar nu wel en hallow mag ik? Niet iedereen is goed in het lezen van stukken tekst die ze niet kunnen vinden HMPF! Ik had haar post verkeerd begrepen, dat jullie dan allemaal lekker kort door de bocht denken: dom kind.. Jullie keuze! Niet mijn probleem, maar volgens jullie wel!

en wat betreft mijn leeftijd... jullie zijn dan miss wel volwassen maar kibbelen als kleuters omdat 1 iemand iets verkeerd begreep Knipoog

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:21

detour schreef:
Oke, maakt niet uit, hopelijk vergeef je me.

ik vergeef u Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:22

Daar heb je gelijk in, hoor! Ach gut
Ik heb me verlaagd tot gekibbel, maar het was ook wel ff lekker. Bloos
Vooral omdat ik er nu de humor van in zie. Haha!

Maar heb jou niet willen passeren, watdanhe, want ik acht je als volwaardig bokster! Cool

Mijn stiefdochter is 14 en ze is soms wijzer dan haar paps en haar boze stiefmoeder bij elkaar, hoor! Knipoog

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:24

Hahah Tong uitsteken Ik vind het ook wel grappig Tong uitsteken nouja, mijn kat heeft gister in mijn hand gebrakd en die doet nu dus au Clown dus ik ga!

dahaag! Tong uitsteken

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:27

Citaat:
Nee, maar nu wel en hallow mag ik? Niet iedereen is goed in het lezen van stukken tekst die ze niet kunnen vinden HMPF! Ik had haar post verkeerd begrepen, dat jullie dan allemaal lekker kort door de bocht denken: dom kind.. Jullie keuze! Niet mijn probleem, maar volgens jullie wel!

en wat betreft mijn leeftijd... jullie zijn dan miss wel volwassen maar kibbelen als kleuters omdat 1 iemand iets verkeerd begreep

ik zeg niet dat je dom bent! Zeer zeker niet! Dat je jong bent kan me ook niet schelen, want idd kunnen volwassenen nog veel idioter doen (Ik vindt mezelf niet eens volwassen, haha)

Maar wat ik jouw, maar ook anderen kwalijk neem; is dat je niet eerst goed leest voordat je post. De stukken hoef je niet op te zoeken, alles is hier al voorgekauwt.

Ik zal ff een samenvatting van het topick maken;

*Men is al lang overeengekomen dat het bloedloos moet, dus met klitteband.
*Er zijn filmpjes laten zien van de stieren op de campo (dus hoe mooi ze leven).
* Er is al lang door mensen met ervaring duidelijk gemaakt dat de meeste van deze paarden niet bang zijn voor rundvee, ze zijn er voor gefokt.
* Er is al lang verteld dat de paarden goed opgeleid worden.
enzenz.

Waar gaat het hier eigenlijk nog om ,hahaha

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:31

neem aan voor de mensen die de stieren niet zielig vinden,en die het traditie vinden en een mooie sport,dat jullie dit dan ook niet zielig vinden..

http://img222.imageshack.us/my.php?image=paard1bv2.jpg

of er nu een stier doorboort wordt of een paard,toch??

vraag me af als ze paarden gevechten zouden houden,waarbij een speciaal gefokt paard alvorens hij geslacht wordt in een arena met speren wordt doorboort,of iedereen dan ook zou zeggen,wat een mooie dood,of wat super tof voor dat paard dat hij dat mag meemaken...

tis inmiddels zo "geaccepteerd" dat het normaal gevonden wordt,het is nu eenmaal zo...

dit is ook traditie,en in mijn ogen niets anders als het doden van een stier in een arena...
http://img222.imageshack.us/my.php?image=walvisel1.jpg

puur vermaak voor de mens...wij übermensch...zum kotzen.. Huilen Huilen

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:38

Nogmaals, we waren al kweetniet hoeveel pagina's terug het er over eens dat het bloedloos moest!

Dus stier met klitteband op zijn rug en beschermkappen op zijn horens voor paard.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:41

Maar als een stier hard stoot, wat maken die beschermdingen dan uit? Dan mag je er wel enorm veel wattenschijfjes of i.d. om heen wikkelen!
Laatst bijgewerkt door detour op 21-11-08 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:43

Mag ik dan toch bij de club horen die dit liever helemaal ziet stoppen, ook bloedeloos? Ik vind het een zinloze toestand eerlijk gezegd.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:43

Allebei zeker zielig, maar voor mij zit er toch zeker verschil in dieren die dicht bij je staan of een walvisachtige.
Ik vind het in de arena ook niet nodig, bloedvergieten, maar het is nu eenmaal zo, daar veranderen wij niets aan.

De foto van het doorboorde paard is erg, zal vast de fout van de ruiter zijn,geloof ook niet dat dit heel vaak voorkomt, de wereld is wel groter geworden door You Tube etc, daarvoor gebeurde het ook, maar wist je het niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:44

Cyrina schreef:
Nogmaals, we waren al kweetniet hoeveel pagina's terug het er over eens dat het bloedloos moest!

Dus stier met klitteband op zijn rug en beschermkappen op zijn horens voor paard.

maar dat gebeurd niet,zelfs het oefenen doen ze duidelijk met kalfjes die gewoon met speren bewerkt worden,pas als het verplicht!! wordt zullen ze er langzaam en zeker aan beginnen,tot die tijd willen ze graag bloed zien vloeien,en dát is wat mij zo tegenstaat aan het stierenvechten op de portugeese manier,het is gewoon geen haar beter als die spaanse manier,buiten dat daar het dier uit zijn lijden verlost wordt,en in portugal het dier met een gapende wond weer op de wei gezet wordt..

ik kan daar niets moois van maken,helaas...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:46

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het gebeurt en komt ook echt niet vaak voor. Maar als het toch gebeurt, zal de stier daarmee niet kunnen doorboren, is heel stevig materiaal...een kneuzing zal er dan wel zijn, maar dat heb je met een klap op een springbalk ook

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:53

Heb je foto?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:55

kimmie261 schreef:
Cyrina schreef:

maar dat gebeurd niet,zelfs het oefenen doen ze duidelijk met kalfjes die gewoon met speren bewerkt worden,pas als het verplicht!! wordt zullen ze er langzaam en zeker aan beginnen,tot die tijd willen ze graag bloed zien vloeien,en dát is wat mij zo tegenstaat aan het stierenvechten .

En ook dat is al een heel stuk geleden weerlegt, de klittebandversie begint op te komen en wordt al uitgevoerd.

Ben het met jee eens dat Spaans of Portugees geen zak uitmaakt.
Ik denk dat het zelfs beter is om er dan maar gelijk een einde aan te maken i.pv. met verondingen ook nog eens naar het slachthuis te moeten, of infecties te kweken op het veld.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:55

filmpje..ff zoeken...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:58