[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:43

Afbeelding
Afbeelding

Super braaf paard op buitenrit!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:50

Aaaa wat heerlijk boemel!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 05:21

Oh heerlijk !

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:14

Dat is fijn Boemel! Heerlijk genieten!
Wil je haar ook op wedstrijd uit gaan brengen?

Hier vandaag toch besloten om een derde merrie te insemineren. Vanavond gaat het gebeuren en we hebben voor Menne gekozen. Dan hopelijk toch weer drie veulentjes volgend jaar <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:36

Jinthe1 schreef:
Dat is fijn Boemel! Heerlijk genieten!
Wil je haar ook op wedstrijd uit gaan brengen?

Hier vandaag toch besloten om een derde merrie te insemineren. Vanavond gaat het gebeuren en we hebben voor Menne gekozen. Dan hopelijk toch weer drie veulentjes volgend jaar <3

Ze begint beter te lopen. Als ik haar losser en stabieler heb, dan wil ik haar L1 starten.

Maar, geen haast!

Leuk! 3 veulens :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:11

Leuke plannen heb je Boemel, hopelijk kun je zo van haar blijven genieten!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:02

Jinthe1 schreef:

Toch weer 3!! Leuk! :D :D

Fijn dat ze zo braaf was buiten boemel!
En mooi dat ze nu zo hard vooruit gaat na zo'n weekje!

Ziet er fijn uit Appaloosa! Ik hoop het met je mee :+:

Tamme zag gisteren wat spannends _O- Zo lijkt ie heel wat! :oo

Afbeelding

Maar als ie dan naar m'n Quarter gaat om te vertellen wat ie heeft gezien, lijkt ie ineens niet meer zo groot :')

Afbeelding

Issie ook niet :') Maar oogt ie vaak wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:06

Nou ik vind het een stoere kerel hoor Utopia!

Super fijn boemel, ik zag de foto's ook al op Facebook voorbij komen

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:11

Stoere Tamme! Hij is nog echt het barokke type zo he

Zonnebloem, bij jou ook nog alles goed met je paardje?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:14

Ik ben ook fan van Tamme, hij is zo leuk!

Boemel, wat goed dat de buitenrit zo goed ging lekker genieten.

Jinthe, zijn je andere 2 merries al drachtig? Je had ook 1 door Jehannes laten dekken toch?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:20

ThornForest, we hebben dit jaar een veulen van Jehannes lopen, geboren op 6 juni. Ook nog een veulen van Menne en Matthys.

Nu gedekt met Menne (vandaag nog een keer), Auwert en Boet. 25 juli scan of het gelukt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:24

Spannend Jinthe, hopelijk is het raak!

Ja Emma doet het super, nu 3 keer gereden en ze blijft mij verbazen hoe braaf ze is. We doen het nog lekker rustig aan want ja ze is pas 3, en in augustus ga ik met vakantie. Na de vakantie wil ik het lessen weer gaan oppakken.
Staat me wel tegen overigens, op vakantie nu ik haar pas zo kort heb maar ik krijg mijn man niet zo ver om thuis te blijven :')

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:31

oh hahaha, ik snap je gevoel meteen! Je wil natuurlijk bij je paardje zijn. Maar manlief heeft ook aandacht nodig :D
Heerlijk dat ze zo braaf is, en dan kun je na je vakantie lekker aan de slag met lessen. Een leuk vooruitzicht als je op vakantie bent :)*

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:23

Dankjullie! :D Ik vind 'm ook geweldig :') Nog meer door z'n karakter, maar ik hou ook van z'n heerlijke barokke bouw inderdaad <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:28

xXutopiaXx schreef:
Dankjullie! :D Ik vind 'm ook geweldig :') Nog meer door z'n karakter, maar ik hou ook van z'n heerlijke barokke bouw inderdaad <3

Ik zat op jouw profiel te kijken(grappig dat je uit de buurt komt) maar heb jij alle paarden op jouw profiel nog?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:01

Oh leuk! Waar woon jij dan?! :D
En leuk dat je in m'n profiel hebt gekeken, daar issie voor en heb 'm pas nog geüpdatet :D Neehoor.. zie nu dat ik bij de trainingspaarden er niet bij heb gezet of ze verkocht zijn of niet. Alle eigen paarden heb ik nog wel, van de trainingspaarden alleen Dije nog :D Het kopje 'trainingspaarden' valt ook een beetje weg zie ik _O-

Edit: zo, even aangepast. Nu is het onderscheid wat beter te zien en even 'verkocht' erbij geschreven _O- Zou wel een hele drukke boel worden anders :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:10

xXutopiaXx schreef:
Oh leuk! Waar woon jij dan?! :D
En leuk dat je in m'n profiel hebt gekeken, daar issie voor en heb 'm pas nog geüpdatet :D Neehoor.. zie nu dat ik bij de trainingspaarden er niet bij heb gezet of ze verkocht zijn of niet. Alle eigen paarden heb ik nog wel, van de trainingspaarden alleen Dije nog :D Het kopje 'trainingspaarden' valt ook een beetje weg zie ik _O-

Edit: zo, even aangepast. Nu is het onderscheid wat beter te zien en even 'verkocht' erbij geschreven _O- Zou wel een hele drukke boel worden anders :=

Oja ik zie ik het haha, ik dacht al jeetje zijn ze allemaal van jezelf, heb je echt een dagtaak aan anders :')
Ik woon in Oostvoorne, maar mijn paard staat in Zwartewaal.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:29

Hahaha nee dat was niet te doen geweest _O-

Ooohh leuk!! Daar kom ik vandaan inderdaad :D En ben nog vaak in de buurt, want ik werk in Poortugaal :P Op welke stal sta je in Zwartewaal? Heb héél veel tijd doorgebracht daar in de polder :=

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:46

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:32

Jaa tuurlijk!! :D

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:41

Ik heb een vraag waar jullie misschien wel antwoord op weten.. Wat betaal je tegenwoordig voor een Fries veulen? Geslacht maakt niets uit, afstamming ook niet perse, wel graag aangesloten bij stamboek. Ik ben niet op zoek maar ben hier benieuwd naar..

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:54

Lys_PPA schreef:
Ik heb een vraag waar jullie misschien wel antwoord op weten.. Wat betaal je tegenwoordig voor een Fries veulen? Geslacht maakt niets uit, afstamming ook niet perse, wel graag aangesloten bij stamboek. Ik ben niet op zoek maar ben hier benieuwd naar..

Dat kan heel veel verschillen hoor. Komt het veulen bijvoorbeeld uit een sterpreferente merrie dan zou dat wat meer toekomstverwachting voor de keuring hebben dan een veulen uit een veukenboek of stamboekmerrie. De kwaliteit van het veulen speelt ook mee natuurlijk. Hoe is het beenwerk en hoe zijn de gangen. Ik denk dat als je echt gaat shoppen misschien nog wel een veulen van 2000 kan kopen maar er zijn er evengoed van het driedubbele bijvoorbeeld. Kortom, geen standaard prijs voor te noemen :P

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:09

2000,- betaal je al bijna voor een papierloze.

Zijn flinke bedragen wel ja

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:24

Jinthe1 schreef:
Lys_PPA schreef:

Dat kan heel veel verschillen hoor. Komt het veulen bijvoorbeeld uit een sterpreferente merrie dan zou dat wat meer toekomstverwachting voor de keuring hebben dan een veulen uit een veukenboek of stamboekmerrie. De kwaliteit van het veulen speelt ook mee natuurlijk. Hoe is het beenwerk en hoe zijn de gangen. Ik denk dat als je echt gaat shoppen misschien nog wel een veulen van 2000 kan kopen maar er zijn er evengoed van het driedubbele bijvoorbeeld. Kortom, geen standaard prijs voor te noemen :P

Mwaaah heel soms zit er een goedkope tussen. Maar meestal moet je kunnen banketstaaf-len als brugman.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:33

Kom even uit de meeleesmodus...
Wat is dan de beste vindplaats voor een veulen? Is bijv de veulenkeuring? Wordt daar veel gehandeld?