[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:46

Zooooo weer even geshopt! En waarom:

Kwam op stal: 1 natte bende. Nou dat werd dus niet rijden of longeren. Het goot de hele tijd bah bah. Jippe wilde liever naar buiten in de regen op de paddock staan dan vast op de poetsplek (geef hem geen ongelijk wat het stilstaan betreft...) dus hij naar buiten en ik binnen mesten. Door de enorme plassen naar de mesthoop gelopen... tenen werden al een beetje klam.
Heb daarna in de regen een wandeling gemaakt de oprit af (die is best lang) tot het toegangshek. Nou.... DAT was toch een eng ding }:0 Snuiven, snorken etc. Heb als een gek mens dat hek staan aaien tot meneer rustig werd en toen terug gelopen. Beide doorweekt dus... ;( En mijn voeten waren aan het watertrappelen. Leuk hoor als je gewone hoge schoenen niet waterdicht dus als stalschoen gebruikt... En om elke keer mijn leren jodphurs aan te trekken is ook zo zonde... DUS

Paard weer op stal gezet en naar de ruitershop gegaan... Mama gaat sint spelen!

Heb voor beide kids een zwart halster gekocht met zilver erin. Dochter krijgt er een zwart halstertouw met een soort pluisjes eraan (heel blingbling) bij en zoon een zwart met zilver/grijs touw. Beiden een neusbontje met in zwart Jippe erop. Voor dochter in fuchsia roze en voor zoon in rood.
Voor mezelf thermolaarzen gakocht die de goede lieve sint gaat geven en ook waterdichte stalschoenen van Aigle geloof ik. Maar die heb ik nu al in gebruik genomen! Ook lekker warm en waterdicht bij hondje uitlaten :Y)
En verder een zwart met wit touwhalster. Dat ga ik uitproberen met de lange lijnen hoe Jipp erop reageert, op dat zijwaardse druk. Tevens krijg ik van Sint HET boek Vrijheidsdressuur (moet nog even een clickertje kopen) Dus dan kan ik ook daarmee aan de slag. En het boek van Hempfling ligt ook al klaar om ingepakt te worden!

Ben nog aan het twijfelen over een Jollybal voor Jippe. Geen idee of hij er iets mee zal doen en kost toch weer zo'n 25 a 30 euro...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:21

Ilona -> Ik ben gezegend met een paard wat maar weinig wintervacht aanmaakt. ;)
Rints staat tot nog toe enkel nog onder een fleecedekentje, heeft het heerlijk warm, en nog geen wintervacht te zien.

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:32

Jij hebt jezelf verwend zie ik wel, maar je hebt gelijk, ik heb voor dit weer gevoerde kaplaarzen lekker warm en waterdicht.
Voor de hond uit te laten en trainen heb ik van die outdoorlaarzen gekocht bij de ANWB.

Wat betreft dekens, Boukje en de rest staan onder een simpele deken van Dominick niet extreem dik, alleen mijn pupertje staat er nog wel eens onder te zweten en dan krijgt zij een zomerdek op.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:49

Hosante schreef:
Jij hebt jezelf verwend zie ik wel,

Soms moet je jezelf even kietelen... :D

En het meeste wordt bewaard en door Sint gegeven anders wist ik toch niks te vragen. _O-

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:25

Ohh Zilfstar, die thermolaarzen.. komen altijd van pas in dit weer!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:48

Jesser schreef:
Ohh Zilfstar, die thermolaarzen.. komen altijd van pas in dit weer!

Moet nog even tot 5 december wachten hihi maar je hebt helemaal gelijk!
En zeker omdat ik dus:
* vaak longeer (sta je toch stil op de koude grond)
* meestal 1 keer per week lange teugelwerk doe
* minstens 1 keer per week met kind op stal ben, en dus met kind op paard mee moet lopen/ longeren (sta je ook weer meer stil)

Heb wel al gruwelverhalen gehoord over het blijven hangen ermee in stijgbeugels dus rijden ermee ga ik maar niet doen.

Tot Sint geweest is kan ik gelukkig wel de Aigles dragen. Die zijn ook lekker gewatteerd!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:14

Haha, dat hoofd van Chico :')

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:28

Ilona, grappige foto's :D had t wel irl willen zien met die zweep :))

Net lekker gegeten. Uit t werk naar stal gegaan.
Heb Pablo met zijn andere tinkerdin in de grote losgooibak gezet.
Die hebben gezellig geknabbeld aan elkaar. Even nog boos gedaan en daarna lekker door de bak gestruind.
In de tussentijd hebben we lekker met Flan gewandeld en haar op t gemakje gepoetst.
Ff ongezond een sigaretje gerookt en in de kantine gezeten.
Toen we ze weer gingen halen stonden ze al bij t hek te wachten.
Jammer dat t al weer zo snel donker is :\
Iig Jan Pablo meegenomen en ik zijn dinnetje.
Pablo mee naar de wasplaats. Had hij niet veel zin in maar deed t wel..
En ik zijn din op stal gezet. Pablo afgespoten.
Dat vind ie wel spannend en gaat dan piafferen op de wasplaats.
Toen ik hem eraf wilde halen liep hij me, eik doordat Jan precies op een onhandige plek stond,
bijna omver. Helemaal druk. Dus ik hem even in achteruit gezet..
Jan dacht lief te zijn en die denkt, ik pak hem wel maarja..
dat werd juist meer stress :+ dus ik zei; Ga even terug en loop netjes eraf..
Ook dat ging weer rommelig waar ik dan zo van baal. Iig hem voor de stal gezet.
Jan had de kruissingels los en ik de voorgespen.. trekt Jan de deken van hem af en toen zaten dus nog de beensingels (of hoe noem je die)
erom heen :roll: Dus Pablo natuurlijk stuiterend van schrik op de voergang..
Stalgenoten zullen ook wel gedacht hebben :o Iig stopte hij toen de druk verdwenen was.
Maar toen bleek zijn buik en bovenbeen ook smerig..
Dus weer terug naar de wasplaats.. Ik hem meegenomen en geen centje pijn..
Kon hem netjes neerzetten en afspuiten.
Met t afspuiten is hij wel druk. Daarna heeft Jan hem drooggetrokken, en dat deed hij weer keurig.
De weg naar stal ging gelukkig ook een stuk soepeler :)
Soms is t dus niet handig om met zijn 2-en met 1 paard bezig te zijn -:)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:58

Ilona, mooie chico! Querido kan ook altijd zo om mij heen galoperen en zo kijken.. Wat een boefjes he!!

Jellie, hahaha, lekker gestuntel zo met z'n tweeen..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:01

Ik zag vandaag ergens een schitterende foto van een PRE... pfff... ik wil ook!!! :+

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:38

Jesser, nou he.. waren echt aan t klungelen :roll: :+

Net nog ff op stal geweest. ZO lekker dat we dichtbij wonen. Dekentje gewisseld en nog ff met de paardjes geknuffeld.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:24

Goedemorgen iedereen! Wat is het rustig hier.

Ilona: prachtige foto's. Gaaf paard die Chico en zo te zien ook al zo'n heerlijke uitslover.

Jellie: zie het helemaal voor me. :D Inderdaad het is niet altijd handig. Heerlijk dat je zo dicht bij stal woont.

Annash: snap ik, ze zijn dan ook helemaal geweldig.

Hier een drukke dag vandaag, nog wat studeren, even wat leuks met mijn eigen paardjes doen en dan inpakken om een weekend clinic te gaan geven. Heb er veel zin in alleen vind ik het altijd moeilijk als ik Aliso en Bully achter moet laten.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:39

Bully, t is echt ideaal zo dichtbij stal :j
Jij een druk dagje. Heel veel plezier met t geven van je clinic!
Wel jammer dat t niet leuk aanvoelt om je Aliso en Bully achter te laten :(:)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:14

Zilfstar schreef:
Hihi...

Was op zoek naar een mooie foto van het paard uit Ladyhawke ivm het borsttuig dat hij om heeft in de film. Kon nergens iets vinden. Dus de Rutger Hauer fanclub in beste engels aangeschreven per mail. Zondag was dat. Krijg nu net een mail terug met dat ze geen goede foto hebben kunnen vinden, maar er wel 1 bijgedaan! En daarom is de uitrusting best te zien. En Rutger ook :D :9

Tadaaaa....

Afbeelding

Toch ook maar de film besteld bij BOL.com.... :D :D

Edit: had zelf gedacht dat het wat uitbundiger was, maar vind dit ook wel mooi staan, zo'n brede leren band.

Lekker ding!! Dat paard bedoel ik dan.
Dat is familie (broer of oom) van Atlas. *D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:23

Wanda: De sint heeft je al vroeg verwent. Haha.
Goed idee trouwens, ik ga zaterdag ook even op thermoboot jacht. Die ik nu heb zijn helemaal gescheurd.

Jell: Het is wel lief bedoeld van Jan. Toch??
Mijn vader dacht ook een keer lief te zijn en alvast Atlas zijn deken af te doen. En liet toen ook de bilkorden vast. Gelukkig stapte Atlas braaf uit zijn deken, alsof het een broek was. Haha.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:26

Gisteren was het bij ons ook zwemmen. De bak stond onder water en de longeerbak ook.
Er kwam iemand kijken naar Atlas om hem te gaan verzorgen en die ging dus longeren.
Atlas had het enorm naar zijn zin. Lekker de persoontjes in het midden laten lopen en zelf lekker stilstaan en kijken wat er gebeurd. Met lopen lekker stampen. Dat is helemaal leuk.
Woensdag komt de zadelmaker. Joepie.
Ik ben zaterdag naar het strand geweest met Atlas, hij was zo braaf en fijn te rijden, dat ik de roze wolk weer op klim.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:28

Eline, jaa tuurlijk had hij t goed bedoeld :j Haha Atlas reageerder daar wel anders op :)) Lekker nuchter..
Jammer dat je bij jullie ook kon zwemmen.. Atlas vond t wel leuk dus..
Gaaf dat de zadelmaker woensdag komt. Lekker op je roze wolk blijven *D

Vanmiddag hadden we fijn vrij :) Na t lunchen gelijk naar stal gegaan.
Wilden eerst paarden los doen maar de bak was even bezet dus plan wat aangepast.
Pablo gepoetst en opgezadeld en daarna naar de buitenbak gegaan. Vond hij wel even spannend.
Op t land lag veel water en daar moest hij toch naar kijken.. maar na een paar x passeren was t al een stuk minder.
Jan heeft voornamelijk gestapt met hem. Zo raakte hij niet bezweet en kon hij later nog met zijn dinnen buiten.
Toen de bak vrij was heb ik Flan en Pablo's din buitengezet.
Pablo afgezadeld en bij de dames gezet. Ging heel harmonieus :)
Ze hebben wel even gek gedaan.. naja met name Flan :+
Ze heeft weer als heel vroeger staat steiger, bok, steiger, bokken.. Zo goed te zien dat ze t weer kon.
Ook heeft ze meerdere malen gerold. Kwam weer goed overeind.
De paarden hebben lekker een tijd rondgestruind... echt leuk.
Merk wel dat Pablo meer mens-minded is. Hij kwam steeds naar ons toe.. dus wij hebben ons maar verstopt :)*

Uiteindelijk was t weer tijd om ze te halen. Pablo kwam natuurlijk snel naar t hek toe.
We konden hem netjes meenemen zonder dat hij ging klieren omdat hij zou willen dat zijn dinnen meekwamen..
Daarna even de regendeken afgedaan en hem meegenomen naar de wasplaats.
Hij twijfelde wel even met erop lopen en toen hij t netjes deed, uitvoerig beloond.
Alleen de hoeven afgespoten. En hij vond de slang wel leuk :))
Kon hem super netjes van de wasplaats laten lopen, helemaal ontspannen *D
Was even zo'n natte ogenmomentje :+ uiteraard weer verteld dat t een super knap dier was en hem in zijn box gezet.

Ik heb t dinnetje binnengehaald en Jan heeft voor de zekerheid nog even met Flan gewandeld. Gaan we vanaaf weer doen om iig te zorgen dat ze zoveel mogelijk loopt.

De smid belde nog. Hij vertelde dat Pablo t netjes had gedaan +:)+ Zijn hoeven waren best aardig al is zijn ene voorvoet ietsje breder dan zijn andere. Hij moest hem wel met een appeltje lokken want hij wilde eerst niet naar de smid toekomen :=
Over Flan was hij helemaal enthousiast. Die had haar benen nog nooit zo makkelijk gegeven. Dus ik hoop dat t op goed nieuws duidt mbt injecties :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:00

Jellie, lekker weer korte voeten bij de paardjes! :D Chico is gisteren ook geweest. Haha, wat een geknungel kan het nog zijn met zn 2e he ;) . Ach joh, kan iedereen gebeuren..

Shanna, je maakt me nieuwsgierig! :D Waar is die foto te vinden?! En hoe is het met je trainingspaardje? Pakt ze het nog steeds zo leuk op? Haha, dat hoofd van Chico, zo kijkt ie altijd, leuk he :') Ik herinner me ook jou speelfoto's met Vaj nog.. die kon ook zo lekker gek doen he?

Saida, ideaal! Nou ik heb Chico toch onder een warmere deken dus, dat gaat prima! Wel fijn dat Rints ook zo dun in t haar zit. Als je dan lekker bezig bent met dr, dan zweet ze niet zo snel!

Hosante, okee, dat klinkt al positiever! Succes ermee.

Eline, nog steeds geen verzorgster voor Atlas gevonden? Ik dacht dat je inmiddels iemand had, je vriendin?

Bullymonster, ik ken het! Ik ben nu een weekend bij me vriend (woont 150 km verderop) dus moest Chico ook 2 dagen uit handen geven.. Toch altijd wel rot hoor :o . Maar weet wel dat ze hem goed verzorgen, geeft een hoop rust.. Succes met je clinic!

Naat, hahaha, de deugnieten he, die mannen van ons :D ! Ik wil echt nog eens bij je op bezoek komen :j

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:18

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:33

Nou Ilona, als Cora weer hersteld is, kun je een keer meerijden met haar! Moet je nog even geduld hebben.. (armbreuk herstelt nog niet zo snel...)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:53

Zo even alleen ego.. morgen ga ik wel bijlezen..

Nou ik heb me het weekje wel zeg! Echt druk gehad!

Maandag hèèlse mert natuurlijk, dinsdag een tegenvaller, want mijn eerste zadelmakersles ging niet door. Dus maar flink geruimd enzo. Woensdag druk, donderdag haastdag met een verjaardag en 's avonds naar de zadelmaker. Ik mocht een avond meekijken bij een klant met meerdere paarden om zadels te bekijken.
Het was al met al keileerzaam enne... mijn zadel past perfect op mijn paard haha!

Het rijden gaat momenteel heel lekker. Vanwege de nattigheid zit ik er meer op dan gepland. Ik had meer longe willen doen. Ik heb een goede singel gekocht. Hopelijk komt ie maandag of dinsdag.

Morgen vroeg op, want dan zit ik weer in Barneveld... Morgen vertel ik wel weer uitgebreider...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:39

Prinslover schreef:
Shanna, je maakt me nieuwsgierig! :D Waar is die foto te vinden?! En hoe is het met je trainingspaardje? Pakt ze het nog steeds zo leuk op? Haha, dat hoofd van Chico, zo kijkt ie altijd, leuk he :') Ik herinner me ook jou speelfoto's met Vaj nog.. die kon ook zo lekker gek doen he?

Was deze foto:
Afbeelding

Echt zo boevig... die uitstraling, die blik in die ogen... kan bijna niet missen of 't moet een paardje zijn waarvan 't karakter heel goed bij mij past ;)

Win doet het heel erg leuk ja! Heb gisteren mijn 1e lesje gehad en zeker niet ontevreden. Over 1,5 week wil ik met haar naar de clubles, kan daar drie keer proberen. Da's dezelfde instructeur als waar ik gisteren eens heen geweest ben.
Volgende week vrijdag mag ze mee voor een oefenproefje in de L1. Nog wel een beetje lastig voor haar, maar gewoon voor de ervaring. Dan weet ik weer waar ik thuis extra aandacht aan moet besteden.

Vaj was inderdaad ook een boefje. Sterker nog... ik heb altijd alleen maar van die boevige pony's en paarden gereden... :O dat past bij mij haha, kan het niet anders zeggen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:43

Wauw, die is zeker knap zeg, ik hou normaal niet zo van bruine PRE's maar deze heeft een mega uitstraling!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:44

Het zal mij benieuwen waar ik uiteindelijk mee thuis ga komen :')

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:29

Shanna -> Wauw! Wat een kanjer dat paard!
Is ook wel echt mijn typje! :D
Ik weet ook nog een hele gave friese hengst voor je te koop.
11 jaar, Z1 startgerechtigd, 1.74 hoog en een mega uitstraling.