Kwam op stal: 1 natte bende. Nou dat werd dus niet rijden of longeren. Het goot de hele tijd bah bah. Jippe wilde liever naar buiten in de regen op de paddock staan dan vast op de poetsplek (geef hem geen ongelijk wat het stilstaan betreft...) dus hij naar buiten en ik binnen mesten. Door de enorme plassen naar de mesthoop gelopen... tenen werden al een beetje klam.
Heb daarna in de regen een wandeling gemaakt de oprit af (die is best lang) tot het toegangshek. Nou.... DAT was toch een eng ding

Paard weer op stal gezet en naar de ruitershop gegaan... Mama gaat sint spelen!
Heb voor beide kids een zwart halster gekocht met zilver erin. Dochter krijgt er een zwart halstertouw met een soort pluisjes eraan (heel blingbling) bij en zoon een zwart met zilver/grijs touw. Beiden een neusbontje met in zwart Jippe erop. Voor dochter in fuchsia roze en voor zoon in rood.
Voor mezelf thermolaarzen gakocht die de goede lieve sint gaat geven en ook waterdichte stalschoenen van Aigle geloof ik. Maar die heb ik nu al in gebruik genomen! Ook lekker warm en waterdicht bij hondje uitlaten

En verder een zwart met wit touwhalster. Dat ga ik uitproberen met de lange lijnen hoe Jipp erop reageert, op dat zijwaardse druk. Tevens krijg ik van Sint HET boek Vrijheidsdressuur (moet nog even een clickertje kopen) Dus dan kan ik ook daarmee aan de slag. En het boek van Hempfling ligt ook al klaar om ingepakt te worden!
Ben nog aan het twijfelen over een Jollybal voor Jippe. Geen idee of hij er iets mee zal doen en kost toch weer zo'n 25 a 30 euro...