[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 00:56

Utopia gaaf ! Zijn de krullen van hemzelf of door vlechten ?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:30

Wat een mooie foto van Dije!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:32

Mooie foto van Dije, ik zag pas dat hij ook Rindert als vader heeft.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:05

Knappert hoor, die Dije.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:46

Wauw wat een knappe foto van Dije! <3

Im haar bult is gelukkig weer helemaal geslonken; geen idee wat het geweest is. Vandaag hebben we weer een online proef gereden, maar dit ging niet helemaal lekker aangezien ik toch ruim 1,5 week niet gereden had. Ze was erg kijkerig & sprong overkruist aan wat ze nooit doet. Zadel ligt opeens ook erg krap, dus morgen de zadelmaker bellen :Y)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:37

Wat fijn dat de gekke bult weer weg is!
En een niet goed passend zadel kan enorm in de weg zitten, heb het zelf ook ervaren :+

Hier gister de eerste merrie geïnsemineerd en morgen de andere. Komend jaar dekken we er maar twee.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:12

Ja gelukkig wel! Normaal ga ik een keer in het half jaar toch echt wel naar de zadelmaker, maar nu met Corona is dat er een beetje bij in geschoten. Het staat in ieder geval nu alweer in de agenda :D

Leuk, welke hengsten heb je uitgekozen?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:03

Wauw wat een hoop reacties! :D Leuk zeg! Dankjulliewel :+: Ik geef ze allemaal door, zowel aan fotograaf als aan Dije :P :+:

Cas10 schreef:
:wow: :wow: :wow: Knappie!!! Vindt hij zelf ook volgens mij :D

Haha nou, dat valt nog wel mee!! Mijn andere (14 jarige) hengst heeft dat duidelijk wel. Dije stond nu voor het eerst in de achterste weide en zag dingen die ie nooit kon zien, dus hij was serieus gewoon gebiologeerd door alles om 'm heen :') Hij komt op mij juist heel bescheiden en rustig over <3

Janinevv schreef:
Utopia gaaf ! Zijn de krullen van hemzelf of door vlechten ?

Krullen zijn van hemzelf :+: Zo gaaf!!

Zonnebloem92 schreef:
Mooie foto van Dije, ik zag pas dat hij ook Rindert als vader heeft.

Ja klopt, is een Rindert zoon <3

Fijn dat de bult weer geslonken is Imke! Volgende online proef beter :P +:)+ Kan niet altijd prijs zijn haha

Leuk Jinthe! :+: Heb hier een 21 jarige merrie staan, niet van mij, maar met pensioen. Heeft al enkele veulens gehad, en de (oude en nieuwe) eigenaresse denkt er nu over om nog weer een veulen met haar te fokken. Ik heb altijd al een veulen van Tamme willen hebben... nu stelt de DA voor om Tamme er op te zetten (heeft al eens natuurlijk gedekt en doet dat heel lief :+: ), maar ik twijfel enorm over de leeftijd van de merrie... ik zou het mezelf nóóit vergeven als er iets misgaat, ondanks dat de eigenaresse mij al haar zegen geeft... Wat denken jullie...

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:09

Ik zou dan in ieder geval ervoor zorgen dat Tamme getest is & je zeker weet dat je geen risicoparing doet m.b.t. waterhoofd & dwerggen. Wij hebben in Drenthe ook een aantal oudere friese merries & die doen het zelfs stukken beter wanneer ze een veulen aan de voet hebben lopen; maar is per merrie natuurlijk ook verschillend. Mocht de eigenaresse erachter staan, kan je het altijd proberen toch :Y)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:23

Oh da's wel een goeie ja, sowieso, om te testen bij 'm! Is dat zoiets als kleurtesten, m.b.v. genetica, bij zo'n bureau?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:28

Ja bij KFPS merries is het verplicht om ze te laten testen als je ermee wilt fokken, ook stermerries moeten verplicht getest worden op genetische afwijkingen. Yes, het kan via het KFPS & dr. van Haeringen laboratorium voert die testen uit. Geen idee of je ook particulier daar deze testen uit kan laten voeren.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:20

Imke95 schreef:
Ja gelukkig wel! Normaal ga ik een keer in het half jaar toch echt wel naar de zadelmaker, maar nu met Corona is dat er een beetje bij in geschoten. Het staat in ieder geval nu alweer in de agenda :D

Leuk, welke hengsten heb je uitgekozen?

We hebben voor de eerste merrie voor Auwert gekozen. De merrie morgen is nog een twijfel. Er stond Boet gepland maar ik gebruik die liever niet. Manlief durft dat wel aan. Even kijken of het toch ook Auwert gaat worden of toch Boet :o helaas voor mij dan :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:46

Ben benieuwd jinthe!

Gister met onze Tjitske geoefend en t gaat echt goed! Ze is ook zo lief :o
We willen binnenkort beginnen met het longeren, zelf geen ervaring mee maar dat is voor in onze les ! :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:35

Kan ik iemand even berichtje sturen over ons a.s veulentje. Maak me wat zorgen maar wil dit niet openbaar hebben staan, lief wel met wat nuchtere kijk.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 23:15

Je mag altijd een pb sturen hoor. Maar ik zal pas morgen antwoorden. Nu bedtijd :D

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:07

Je mag mij ook altijd een pb sturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:51

Knapperd Janinevv, hoe oud is ze?

Ik heb Emma nu 2 en halve week en wat doet ze het goed, puppypaard! Gister er voor het eerst even op geweest

Afbeelding

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:17

Wat fijn dat het zo goed gaat Zonnebloem, heerlijk! En nu al op pad en braaf, daar ga je een fijn paard aan hebben. Wat is haar afstamming ook alweer?

Janine, je hebt een pb terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:15

Jinthe1 schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat Zonnebloem, heerlijk! En nu al op pad en braaf, daar ga je een fijn paard aan hebben. Wat is haar afstamming ook alweer?

Ja echt super fijn, zo'n nuchter paard.
Ze is een Rindert x Norbert, moeder is kroon dus lijkt mij wel leuk om voor de keuring te gaan.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:33

Leuk zonnebloem! Fijn dat het goed ging!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:36

Rindert <3 :P

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:19

Zonnebloem92 schreef:
Jinthe1 schreef:

Ja echt super fijn, zo'n nuchter paard.
Ze is een Rindert x Norbert, moeder is kroon dus lijkt mij wel leuk om voor de keuring te gaan.

Leuk! En als ze zo nuchter is dan heb je daar ook veel voordeel van op de keuring. Je ziet zoveel paarden die door de spanning niet kunnen laten zien wat ze in huis hebben. Altijd jammer!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:56

Zonnebloem92 schreef:
Knapperd Janinevv, hoe oud is ze?

Ik heb Emma nu 2 en halve week en wat doet ze het goed, puppypaard! Gister er voor het eerst even op geweest

[ [url=m/ZCmvEK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tjitske is nu bijna 2,5 :D

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:10

Ali is aankomende week alweer een half jaar bij mij (zo wat gaat dat snel) en het gaat steeds beter, ook leren we elkaar steeds beter kennen. Ze begint nu zekerder te worden over haar zelf en vertrouwd mij ook steeds meer. Heerlijk paard is het en ik hoop nog vele jaren van haar te mogen genieten.
Afbeelding

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:45

Mijn nieuwe Fries heeft vorige week de grote check en behandelweek gehad.
Hoeven en tanden weer netjes, zadel is aangepast en ze heeft een Equine Touch behandeling gehad. Dat laatste om haar los te maken en ook een stukje mentale ondersteuning.

Daarna heeft ze even rust gehad en gisteren heb ik haar voor het eerst meer opgepakt.

De afgelopen weken, heb ik vooral in stap veel met haar gewerkt.
Ze was nml niet nageeflijk, niet aan de hulpen en niet in conditie.
In stap veel tempowisselingen gereden en door het rijden van voltes met afwisselend binnen/buiten stelling, haar uit haar houdinkje willen halen.

Ze gaat nu hard vooruit. Wordt losser en oplettender. En steeds fijner rond te rijden. Zondag mag ze even haar hoofd leegmaken en mee op buitenrit. :D