Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:14

Jeetje EdkingEzno wat een pech. Kwam de verstopping door de verhuizing of had het daar niets mee te maken?
Fijn dat het nu weer wat beter met ze gaat. Wat heeft Enzo voor operatie gehad?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:16

Ik heb gister met Dantes een heel klein sprongetje gemaakt. Hij vind het heel moeilijk maar wel heel leuk :). Kunnen jullie anda's goed springen? Ik durf zelf niet hoger dan dit :'). Eerst maar eens veel oefenen, cavaletti enzo vind ik ook leuk.

Afbeelding

En nog een standfoto. Barokkie!
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:17

Over de omheining van 1.10 gaat hij met gemak. Onder de man durf ik niet hoger dan een laag kruisje

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:20

Lynn_Nikita schreef:
Over de omheining van 1.10 gaat hij met gemak. Onder de man durf ik niet hoger dan een laag kruisje

Neeeee serieus?! Hoe heeft hij zich dat aangeleerd? Oooohh brrr doodeng!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 06:55

Geen idee. Estee keer losbreken in de bak aankoop en hoppa. 2e keer net niet gezien ik stond met de rug naar hem en ineens stond hij op de wei.Nu de draad maar verhoogd en dat gaat prima

Afbeelding
foto van gisteren

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:04

Wees blij dat de jouwe over hek sprong, mijne is afgelopen woensdag op hek gesprongen en staat in kliniek.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:14

Dat meen je niet..is het ernstig? sterkte Sandra!

Lollieloes, jouwe is echt helemaal mijn type..knapperd

Sterkte EKE, dat zijn geen leuke dingen

Dankje voor je leerzame input Cyrina, dat zijn toch ook allemaal erg belangrijke dingen om te weten als je een PRE zoekt lijkt me. Om een passend dier te vinden voor je doel..

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:15

hij is buiten levensgevaar sinds gisteren, maar is behoorlijk ernstig gewond geraakt, hebben geluk dat darmen niet geraakt zijn

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:57

Verschrikkelijk SandravB echt een nachtmerrie, sterkte!
Leuk lolliloes! Hij is mooi uitgezwaard!

Ik hoor vaak dat Pre's best leuk kunnen springen, die van mij doen dat ook eigenlijk allemaal wel. Ik laat ze ook wel met enige regelmaat losspringen, als ze dat goed doen dan pakken ze het onder het zadel ook goed op. Al zijn ze wel heftiger met schrikken als de balk valt vind ik.
Mijn hengst sprong toendertijd ook continu over het hek, jammer want daardoor moest hij gecastreerd worden.
Nu heb ik er die continu onder de draad doorgaat, heel irritant. Geeft niet zoveel om de stroom.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:38

Ohh gaaf tuig Lynn! En wat een achtergrond! Prachtig.

Pffff balen Sandra, sterkte :(. Weet je ook waarom die sprong? Jeetje wat schrikken zeg.

Dankje Elisa! Ik hou er zelf ook van, maar ik vind de hoogbenige types ook wel errug mooi!

Pfff paard die niet om stroom geeft, wat een gedoe. Ben je 'm vaak kwijt?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:42

Lollieloes, hebt een mooie barokke...mooi type!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:21

Ja ze loopt nooit ver weg maar staat geregeld in de voortuin van mijn moeder of langs de vijver.
Bij ons aan huis doet ze het ook en dan loopt ze af en toe het bos in. Gelukkig geen wegen in de buurt..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:08

Ik had topic gezien idd, bij mij was het draad geen hekwerk gelukkig al kunnen ze daar ook smerige verwondingen van oplopen. Nu die op 1.50 staat gaat hij r niet meer overheen gelukkig

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:15

Oooh wat baal ik van die zomer exceem, Dadivosa is zo'n geweldige merrie. Beest rijd als een trein. Wat was dat een super merrie geweest om mee te fokken :\
Afbeelding

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:17

Is het wel echt zomereczeem ZsaZsa? Heb je een officiele diagnose via bloedtesten? Kan best zijn dat het schuren een andere oorzaak heeft.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:28

Ja heb haar helemaal na laten kijken, biopten, bloedtesten, wassen met speciaal spul etc. Maar alleen wanneer je haar inpakt in een deken stopt ze met schuren. We hebben haar ook zo arm mogelijk gevoerd maar dat maakt niks uit.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:51

He bah, echt jammer dan. Mooie merrie inderdaad. Hopelijk vind je snel iemand in een mugjesarme omgeving die haar wil hebben.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:10

Je wilt haar niet gewoon als rijpaard aanhouden ZsaZsa? Balen hoor :(.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 23:13

Ja, dat zou wel kunnen maar ivm mijn gezondheid rijd ik weinig en ik heb nog genoeg anderen staan die ik ook kan rijden. Mijn hoofddoel ligt toch bij het fokken. Daar had ik haar ook voor gekocht. Er is vandaag een leuke meid geweest en die reed er zo mee weg. Die komt nog een keer rijden en wie weet word het een nieuw maatje voor haar.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 23:31

Ah snap ik helemaal! Wat fijn dat er vandaag een leuke koper is geweest. Duim voor je dat ze dan wordt verkocht, al is het natuurlijk een beetje zuur.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:06

Ik kruip even onder mijn-mee-lees-steen uit :)

_Zsazsa_ schreef:
Ja, dat zou wel kunnen maar ivm mijn gezondheid rijd ik weinig en ik heb nog genoeg anderen staan die ik ook kan rijden. Mijn hoofddoel ligt toch bij het fokken. Daar had ik haar ook voor gekocht. Er is vandaag een leuke meid geweest en die reed er zo mee weg. Die komt nog een keer rijden en wie weet word het een nieuw maatje voor haar.

Wat heerlijk voor je dat je een fijn iemand voor haar gekocht hebt. En wat word ze ontzettend mooi. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je haar niet kan aanhouden. Maar zoals je zei je hebt gelukkig nog meer fijne paardjes om op te rijden. Hoop dat je, je gauw weer voldoende goed voelt om toch weer wat meer te kunnen rijden

En EdkingEnzo, ik zag al op FB dat je, je paardje weer terug hebt. Wat ontzettend fijn.... want ik kan me voorstellen dat je, je veel zorgen hebt gemaakt. En leuke foto's had je weer geplaatst. Heb je nou uiteindelijk je start kaart nog aangevraagd ?
En je andere paardje nu weer helemaal hersteld van de slokdarm verstopping.. gelukkig was je er snel bij :)

En Lollieloes ik ben ook niet zo een spring held hoor :o
maar net als jij zou ik ook best een gaatje hoger willen in de staander hi hi hi
Maar wie weet in de toekomst ...

En Especial dank je wel voor je heldere uitleg
Ik heb er net nog even naar gekeken en ga later vandaag nog eens googlen of ik wat plaatjes kan vinden van de paarden die je hebt toegelicht. +:)+

Nou iedereen een fijne dag... ik ga maar weer eens op pad.
:wave:

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:44

*komt weer even binnen vallen*
Ik zag van de week ergens een Dark Buckskin PRE. Hij ziet er nu vooral zwart uit, met wat lichtere (minimaal) appeltjes er door heen. Enig idee hoe zo een kleur er naar verloop van tijd uit komt te zijn? Hij komt uit 2013 dus is nog vrij jong.
Geen idee of het net zo is als bij schimmels dat ze lichter worden met de tijd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:09

KellyR schreef:
*komt weer even binnen vallen*
Ik zag van de week ergens een Dark Buckskin PRE. Hij ziet er nu vooral zwart uit, met wat lichtere (minimaal) appeltjes er door heen. Enig idee hoe zo een kleur er naar verloop van tijd uit komt te zijn? Hij komt uit 2013 dus is nog vrij jong.
Geen idee of het net zo is als bij schimmels dat ze lichter worden met de tijd.

Dat wisselt wat per seizoen maar veranderd vaak niet echt.
Diva heeft nu ook een zwarte hals, maar als de laatste restjes wintervacht eraf zijn is ze weer gewoon bruin.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:35

De zomervacht is vaak lichter en word in de winter donkerder is mijn ervaring.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:07

Hier ook de ervaring dat de zomervacht lichter is van kleur. Voor ze verharen worden ze vaak nog een tint donkerder en die donkere haren verliezen ze dan.
Mijn bruintjes zijn dan bijna kameleons :)

Alleen mijn zwarte hengst wordt in de zomer inktzwart, terwijl hij in de winter een soort meelsnuitje krijgt en wat roodbruine haren er doorheen.

Een hele donkere valk met appeltjes zal wrs een sooty zijn. Die zal deze zomer wrs een pak lichter worden.