[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:06

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:11

Wat heb je toch een geweldig mooi paard. Ik stem voor nog veel meer spammen. :j

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:24

Mensjes, hoe is het met jullie?

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:15

Bullymonster schreef:
Jellie: ik zag een paar pagina's terug een prachtige foto van jou en Flan, wat een mooi paard ook. Ze doet me iets. Pablo is wel een heel paard dus. Ach wel leuk een beetje karakter.

Ilona: dankje!

Ingrid: wat doet je merrie?

Mijn merrie wil niet aandraven en dan probeert ze steeds te stoppen en omhoog te komen, nu kan ik dat wel voorblijven en op een gegeven moment gaat ze wel draven en dan gaat het goed.
Maar als ik dan weer even een paar rondjes ga stappen en dan weer wil draven beginnen we weer van voor af aan. Nu is d'r zadel weg om aan te passen en rij ik met het zadel van de fries met een extra sjabrak eronder dus dat kan niet te krap liggen en het ligt ook niet op haar schoft. Maar het zal wel goed komen ik ga proberen haar wat vaker te gaan rijden misschien dat het kwartje dan valt dat het niet werkt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:19

Roze wolk!!!!! Vandaag 45 minuten gereden en na een goede warming up heel veel draf met doorzitten gedaan (dat wordt spierpijn morgen!!!) en dan in de aanleuning zien te krijgen. Paar mooie stukken gevoeld zeg. Hij draagt me dan echt. Achterhand eronder... heerlijk. Ik kon prima doorzitten net als dochterlief afgelopen zaterdag haha.

Alleen..... Gaat meneer dan zo enthousiast aan de slag dat ik zijn oren zo ongeveer niet meer zie en in de schaduw zie ik dan dat ie in de rollkur loopt terwijl de teugels in boogjes hangen :roll: Tsja een Fries he, die kunnen zo opkrullen. Beetje been eraan en neusje kwam alweer iets omhoog hoor en weer aan de teugel ipv dat ze los hingen. Maar toch, blijft zoeken naar goed tempo, mooie aanleuning. Maar dit was de tweede keer weer echt rijden en de eerste keer zoeken naar aanleuning/ over de rug laten lopen etc. Voelde hem ook echt eronder komen en dansen onder me. Prachtig.

Hij werd er ook weer zekerder van, begon wat meer balans te vinden op die manier. Tsja, hij is al een tijdje niet zo gereden en zo te merken vond ie het wel fijn dat ik ook die knopjes ken en nu bij hem aan het opzoeken ben. Hij is dit duidelijk gewend! Verder gestapt en gegaloppeerd al leg ik nu de komende tijd de nadruk op de draf. Dat ie niet gaat jagen en dat hij goed gaat lopen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:35

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:25

Afbeelding
Oh, dit is echt net een schilderijtje!

Marielle -> Je krijgt zo een pb-tje! :+

Ilona -> Een 380 grams deken??? Jeutje, zweet ie zich niet kapot dan?
Rints voelt zich lekker onder een 200-250 grams, maar ik heb vorig jaar een 300 grams gekocht en die is eigenlijk voor haar wat te warm.
Wat een verschil hè, tussen de jouwe en de mijne?

Luxket -> Fijn dat jullie een nieuwe eigenaar voor Santos hebben kunnen vinden!
Hopelijk mag hij hier nog heeeeeeeeel lang blijven in goede gezondheid en met veel plezier! ;)

Benthe -> We kunnen beter vragen hoe het met jou is? :P

Ingrid -> Vervelend dat je merrie steeds probeert te staken.
Weet je zeker dat er niets anders aan de hand is?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:54

ik weet het bijna zeker saida.. Die man heeft heel zijn levensverhaal gehoord en ziet net als ons in dat hij een grote bek heeft maar een heel klein hartje heeft. OP het moment dat hij praatjes krijgt met rijden en omdraait, spant hij zich gelijk omdat hij bang is dat hij gruwelijk op zijn flikker krijgtn.. Hij en ik zien allebei in dat hij zich dan toont van ik laat het wel over me heen komen.. hijw eet dat dat tijd kost en trekt er onwijs lang voor uit.. Hij gaat de komende tijd neit rijden, maar eerst veel aan het vertrouwen werken door middel van grondwerk enz..

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:07

Ik ga ervan uit dat het niets lichamelijks is, der rug is niet gevoelig, in de wei kan ze de meest rare sprongen maken en rennen en ze is zo lenig dat ze onder een draadje van 60 cm. kruipt. In stap is ze heel relaxed en wil ze zelfs een pasje wijken. Ze gedraagt zich als een echte merrie als je aan wil draven echt op je been, in het begin moest je met afstappen echt eraf springen want je mocht niet langs haar lijf glijden, kreeg je gelijk een trap onder je kont, dat is nu over. Vorige week was het echt mijn zadel dus misschien denkt ze daar nog aan.
Maar als het zo blijft laat ik nog wel een osteophaat of zo komen.

Ingrid

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:41

Hosante: het kan goed hoor dat het niks fysieks is. In mijn werk kom ik het eigenlijk best vaak tegen. Paarden die fysiek volledig in orde zijn en toch niet vooruit gaan. Bij sommigen uit zich dat in bokken of steigeren. Zelf heb ik er een staan die vroeger onmogelij harder ging dan stap. Ik ben toen gaan leren hem te motiveren en sindsdien is hij gewoon goed voorwaarts. Bij de mensen waar ik het verder zie is het ook altijd op te lossen, het is wel een kwestie van tijd en goede motivatie. Veel rechte stukken in het begin, weinig cirkels. Fysiek minder, maar als het paard dusdanig niet wil zal je er toch doorheen moeten.

Vorig jaar kwam ik een paard tegen in training bij Parelli. Het paard was een springer en zijn broers hadden allemaal ruim een ton opgeleverd. Hij had voor rond de anderhalve ton weg gemoeten, maar hij haatte het om te springen. Het begon met slomer worden en uiteindelijk bokte hij bij het leven en beet hij de ruiter in zijn benen. Ze hebben hem weer een eind goed gekregen, alleen was het geduld van de eigenaar op en begon hij te snel weer met op hoog niveau springen. Echt zonde.

Succes in ieder geval met je paard. Het komt vast goed!

Zilfstar: klinkt fijn!

Even in het algemeen, over denkens gesproken. Watvoor dekens hebben jullie? Aliso heeft qua lengte maar een 125/175 nodig, maar daar past zijn dikke nek onmogelijk in. Dan kan hij niet meer bewegen. Zijn er speciale dekens voor barokke paarden?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:09

luxket schreef:
ik weet het bijna zeker saida.. Die man heeft heel zijn levensverhaal gehoord en ziet net als ons in dat hij een grote bek heeft maar een heel klein hartje heeft. OP het moment dat hij praatjes krijgt met rijden en omdraait, spant hij zich gelijk omdat hij bang is dat hij gruwelijk op zijn flikker krijgtn.. Hij en ik zien allebei in dat hij zich dan toont van ik laat het wel over me heen komen.. hijw eet dat dat tijd kost en trekt er onwijs lang voor uit.. Hij gaat de komende tijd neit rijden, maar eerst veel aan het vertrouwen werken door middel van grondwerk enz..

Klinkt goed en precies wat het dier nodig heeft. Een kans om tot rust te komen, vertrouwen te krijgen in 1 iemand en het vertrouwen terug te krijgen en zichzelf te laten zien!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:14

Dank je Bullymonster, ik denk wel dat het goedkomt het kost alleen wat meer geduld en dat heb ik genoeg gelukkig. Ik zit er nu maar ca. 10 min. per keer op en als ze een paar rondjes gedraafd heeft ben ik al blij en zo ga ik maar even verder. Ik heb gelukkig Boukje nog die wel heel goed gaat op het moment en dat heeft ook bijna 5 jaar geduurd.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:52

Het leven met paarden is een grote uitdaging... ! En dat blijft het gewoon, tis altijd goed om te controleren of er fysiek niets aan de hand is. Je weet maar nooit...

Ik heb gisteren heerlijke les gehad! Querido doet erg zijn best, ik rij hem veel afwisselend met spaanse stang.. maar ook gewoon met trensje. Gaat prima, hij heeft een zacht mondje, en pakt beiden goed aan. Af en toe de stang, en af en toe de trens. Meestal de trens in de les, voor het loswerken en de oefening, en als het erin zit, rustig met stang. Gisteren een eerste oefening en poging gemaakt voor een eenvoudige galopswissel. Wow had niet gedacht dat we dat al mochten gaan proberen.. Daarnaast verder geborduurd op de appeyement, en ook daar wordt hij steeds constanter in. Vandaag gereden, en ik voelde dat hij echt zo'n 'aha' moment daar in kreeg! Op gegeven moment hoefde ik maar licht aan te geven en hij begon al met appeyement. Mooie jongen! Mijn bak wordt erg zwaar en nu mag ik het afwisselen met mijn WE parcours op het weiland. L geoefend, ging eerst even wat minder, hij tikte de balk aan met het achterwaarts gaan, en werd onzeker, wilde liever niet draaien op die kant.. Maar ik heb hem toch aangemoedig, kom jongen, maakt niet uit als het niet goed gaat, maar wel links naar achteren inbuigen.. En gelukkig, hij voelde zich weer vertrouwd genoeg om het weer te doen. Daarna geoefend in de roundpen. Gewoon rustig stap van buitenlangs.. Altijd leuk om te doen en te proberen hem zo relaxt mogenlijk te krijgen. Daarna erin gereden en ik voelde hem met de stap ontspannen. Draf erin ging ook goed, alleen galop weer wat gespannen. Blijf toch wel wat spannend voor hem.. Maar hij doet het wel, en probeert niet te vluchten! toen nog even weer terug de bak in, Querido dacht er beslist anders over, en wilde naar stal terug.. Nee dat gaan we niet doen.. dus terug naar de bak.. ! En toen na twee passen erin hij weer ontspannen liep, eindigde ik het, lang teugeltje, rustig uitstappen, en daarna naar stal.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:32

Hosantje, je Friesje wel braaf maar je gelderse dame niet.. jammer joh.
Hoop dat t pubertijd is..

Bully, lief dat je dat zegt over Flanna :) T is echt een heel lief dier.
Ze is zo zachtaardig. Pablo is heel anders maar is ook super :j
Bof met beide beestjes.
Ik heb momenteel op pablo een deken van 185/140 liggen van Harry's horse.
Verder heb ik 205 dekens van Flan en die passen hem ook maar beetje oversized :D

Kelly, super foto's!

Vandaag druk dagje gehad. Om 7 uur al bij de paarden. Pablo losgegooid. Doe ik dus ook niet meer als hij alleen is.
Dacht ik stap Flan in de tussentijd en dan ziet hij haar wel maar hij werd helemaal hyper en rende zich in t zweet.. :=
Dus toen ik hem zag stomen heb ik maar ff Flan in de paddock gezet en hem aan de hand 'uitgestapt'.
Flan ging lekker rollen dus die zag er niet meer uit.. :D Heb Pablo maar onder de zweetdeken gezet en stalgenootje was zo lief om hem te verwisselen later op de ochtend. Die mafkees ging nog rollen terwijl de stalbaas zijn box uitmestte :+ Dus we wisten weer dat Pablo er ook is hihi.. Flan ook weer binnen gezet.
Later mocht Flan met haar din de wei op dus dat was wel erg lekker. Helaas kwamen ze toen ik ze vanavond ging halen in volle galop naar voren en ze mag alleen stappen deze week :\ dus kan ze tot vrijdag niet de wei op.. echt balen maar t is niet anders..
Wil ook niet dat de behandeling straks niet goed werkt.

Ben heel de dag voor mijn werk op pad geweest. Was leuk :)
Was wel later thuis ivm file maar ach dat mocht de pret niet drukken :D
Jan heeft lekker gereden op Pablootje.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:43

Hihi...

Was op zoek naar een mooie foto van het paard uit Ladyhawke ivm het borsttuig dat hij om heeft in de film. Kon nergens iets vinden. Dus de Rutger Hauer fanclub in beste engels aangeschreven per mail. Zondag was dat. Krijg nu net een mail terug met dat ze geen goede foto hebben kunnen vinden, maar er wel 1 bijgedaan! En daarom is de uitrusting best te zien. En Rutger ook :D :9

Tadaaaa....

Afbeelding

Toch ook maar de film besteld bij BOL.com.... :D :D

Edit: had zelf gedacht dat het wat uitbundiger was, maar vind dit ook wel mooi staan, zo'n brede leren band.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:28

Ik vind dat wel een mooi tuig hoor.

Jellie ik hoop ook dat het de pubertijd is, van de week maar weer proberen maar voor vandaag vind ik het wel goed.
Vanochtend tussen de buien door Boukje gereden en daarna schoongemaakt want de modder zal overal en toen uitgemest, hopelijk van de week beter weer, want met al die plassen in de bak ga ik niet met mijn pubertje rijden die houdt niet van natte voeten. (ze kan dan wel d'r benen hoog optillen)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:20

Ohhh wat heerlijk robuust! Paard Man Tuig Vogel en Landschap
Mijn favo acteur!
Wat ontzettend tof van die fanclub zeg!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:43

bedouin schreef:
Ohhh wat heerlijk robuust! Paard Man Tuig Vogel en Landschap
Mijn favo acteur!
Wat ontzettend tof van die fanclub zeg!

:j :j :j :D

Moet ik er wel zo'n cape bij aanschaffen :Y)
En zo'n vogel natuurlijk hahahaaaa!

Heb de film ook binnen dus ga ook eens dek etc bekijken. Volgens mij is alles in zwart...

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:57

Hosante: Fijn voor je merrie dat je zo de tijd neemt voor haat. Inderdaad korte sessies zijn altijd slim in zo'n geval. Heel veel succes, zo moet het vast goedkomen.

Zilfstar: Ga je als Rutger verkleed? :D

Jellie: Dat is nog het meest leuke toch, 2 verschillende paardjes? Je leert er veel meer van en ik vind zelf dat je daardoor vaak van beide de positieve dingen meer gaat zien. Jammer dat Flanna. Ik heb het even gemist geloof ik, maar waarom mag ze alleen stappen? Een deken van 205, ik wist niet dat ze zo'n reus was. Doen Jan en jij Flan ook samen, hebben jullie samen zeg maar echt 2 paarden?

Vandaag ben ik de hele dag op stal geweest. Tussendoor gestudeerd daar en toen het droog was om de beurt met mn beide jongens wat gedaan. Best lekker weer eens zo'n dagje met alleen eigen paarden. Van allebei werd ik zo blij, Bully omdat hij zich uitsloofde voor mij, prachtige Spaanse passen deed hij me heerlijk aan het lachen maakte. Aliso omdat het me ontroert hoeveel dat grote puppypaard voor me wil doen en hoe snel alles gaat. Het is gewoon super om de wei in te lopen, in een flinke kudde, waaruit mijn 2 geweldige mannen me in een drafje tegemoet komen. :+: Soms kan ik er ook gewoon echt niet over ophouden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:22

Nee voor zoonlief met de show in september haha. O! Heb nog een Zorro cape liggen hihi.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:24

Zilfstar schreef:
Nee voor zoonlief met de show in september haha. O! Heb nog een Zorro cape liggen hihi.

Wat gaaf! Krijgen we dan een foto van je setje?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:50

Leuk zilfstar :)

Ingrid, wel lekker op Boukje gereden. Hoop voor je op droger weer.

Bully, ja dat vind ik ook. 2 uitersten vormen juist 1 mooi geheel.
Flanna heeft afgelopen vrijdag weer synnovia injectis in de peesschede gehad.
Ze heeft nl. bindweefsel vorming in de peesschede.
Flan is echt een flinke meid. Ze is 1.60 hoog en erg breed.
Jan en ik doen Flan en Pablo samen. T zijn onzer beider paarden.
We wisselen zeg maar t paard per dag. Zo hebben we toch nog fijn aandacht voor beide paarden.
Ik heb ook nog 1 verzorgfjordje. En we mogen weleens een andere fjord rijden en zorgen heel af en toe nog voor en KWPN-er.
Lekker zo'n dagje op stal en dan nog in combi met leren.
T klinkt heerlijk en blij hoe je over je paardjes praat.

Vanaaf eerst uit t werk naar stal gegaan. Pablo gepoetst en gezadeld. Daarna de binnenbak in. Na 1 rondje met lange teugel te hebben gestapt, ging ie ff er vandoor want hij schrok van een geluid buiten. Maar dan is hij ook snel terug te nemen +:)+
Zaten fijne stukjes in. Had alleen de pecht (of mss ook wel juist goede oefening) dat er meerdere paarden heen en weer werden gestapt op t pad. Daar reageerde hij wel dus hij liep niet heel ontspannen.. maar ging wel netjes door.
Na t rijden, heb ik hem nog ff aan de hand uitgestapt. Daarna ff uit laten wasemen. Hij was vandaag heel netjes met halster af doen in de box. Gaat vooruit en houdt meer rekening met ons :)
Jan had met Fantje gewandeld dus die heb ik alleen een dikke kus gegeven :+:

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:12

Marielle -> Leuk te lezen zoals Jan en jij vooruit gaan met Pablo!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:41

Marielle, fijn dat het zo goed gaat met Pablo. En dat hij zo snel weer terug is te nemen, ook wel belangrijk :D ! Zo fijn dat jij en Jan samen de paarden kunnen doen. Lijkt me wel leuk een hobby delen!

Bullymonster, hihi lekker gevoel he? Die paarden kunnen geven.. Ik geniet ook echt elke dag weer van me kanjer! Als 2 paarden op je af komen draven dan voel je je volgens mij ook wel errugg goed hoor! Is toch een teken dat ze je heel graag zien he :))

Zilfstar, zo das nog eens een show kostuum :D !

Naat, ohh weer heerlijk bezig met jou Querido :+: . Mooie verhalen weer. Hij heeft veel voor je over he? Jij ook voor hem trouwens! Jullie zijn echt een mooi stel, ik blijf het zeggen :D !

Saida, hij heeft die deken nu nog niet op hoor :+ ! Das nu echt nog veel te warm. Ik wil hem pas op doen als het echt rond het vriespunt komt.. Dus voorlopig blijft ie nu onder een 150 a 200 gr. staan! ;) Maar hij heeft nog een lekker dun vachtje, dus dat houd ik liever zo! Tot nu toe heeft hij nog geen 1 keer gezweet, ben ik wel blij mee :D ! (Aangezien er een hoop bij mij op stal gingen zweten onder de deken..)

Hosante, ohjee zijn geen goede berichten over jou paardje. Is het echt puberen? Of ben je daar nog niet helemaal achter.. Goede instructie, heb je die? Zonde om te verkopen hoor.. denk er goed over na! Krijg geen spijt :(:) .

*Sjorrie, verder kan ik niet terug scrollen.. Nog wel een klein ego'tje ;) *
Had ik al verteld dat ik gisteren vreselijk om Chico moest lachen?! :D Ik kwam niet meer bij.. Meneer stond los in de bak en ik zat in de kantine. Heeft hij het touwtje van de longeerzweep te pakken, en gaat lopen.. Toen kreeg die in de gaten dat ie "achtervolgd" werd.. _O- Hij ging rennen als een malle hahaha :D En maar vast houden he, niet loslaten!! :') Maar met een paar schuine ogen kijken naar het ding dat je wil pakken! Zag er komisch uit. _O-

Daarna nog gespeeld met hem in de bak... :D Wat kan ie dan heerlijk eigenwijs zijn :+ Kijk maar:
Afbeelding

Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:01

Jellie: Wel heerlijk dat jullie samen zo van de paarden kunnen genieten en ik hoop dat het met Flan helemaal goedkomt.

Prinslover: Ik hoop met haar volgende week een half uurtje te kunnen lessen bij Pedro, als ze fysiek iets mankeert ziet hij het meteen en anders zal hij me wel even op weg kunnen helpen, en ik zorg dat er regelmatig iemand meekijkt als ik rij zodat ik het niet verknal.
Wel lachen als je paard zo lekker bezig is he, ik kan er ook zo van genieten.