[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:57

Ja vind ik wel frank, bedoel kinderen gaan niet eerst daarboven lezen van als je niet tegen bloed kan moet je niet kijken. Die kijken zowiezo wel. Hou gewoon die foto's voor jezelf ;) Of aan wie je ze persoonlijk wil laten zien. Maar zet ze niet zo neer.
maargoed dat is mijn mening ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:13

Pffffffffffffff,ben kapot :Z
Vanmiddag even bakje koffie wezen doen bij karina en even genoten van haar uitzicht,kom ik thuis en rij even langs de wei,zijn ze aan het gieren....kijk ik nog eens,ligt er een schaap van me te bevallen!
Om een lang verhaal kort(nou ja,kort...) te maken: giermeneer weg gestuurd(komt andere keer maar terug) en schaap had het érg moeilijk...maar het is een erg lastig schuw schaap dus rende steeds weg terwijl koppie en nog iets er al een stukje uitstak.Na een hele poos ging het schaap heftig kermend liggen persen,maar het lukte niet...dus met hulp schaapje in een hoek gedreven en geprobeerd het lam er af te trekken...lukte niet...na een behoorlijke poos kon ik er een pootje uit trekken,toen ander pootje en toen kopje en de rest...jemig zeg,wát een bevalling!Lam lag met gevouwen voorpootjes waardoor de knietjes naar buiten staken met daarop het koppie :P
Lam gelukkig levend en best wakker,maar moeders had het ff heel zwaar.Ze likte na een poosje het lam wel,maar het lam mocht niet bewegen dan stootte ze het weg.Poos aangekeken,ooi vastgehouden en lam aan de tepel gehouden voor de biest,maar zodra ik uit de buurt was stootte de ooi met dr horens en maakte het lam dubbele salto achterover mét schroef....
Sjaakie de shet was ook ernstig lastig dus de pony's maar even uit de wei laten ophalen....en later ook de ooi met lam maar opgehaald en de ooi vastgebonden zodat ze niet kan stoten en het lam toch kan drinken...maar even afwachten of het goed gaat komen.
Morgen zal ik ff foto's plaatsen van het lammetje,ben nu bek-af,is om half 4 begonnen en ik ben nu net thuis!(had alle pecht die ik maar kon hebben,geleende auto start niet,trailer niet van de auto af te krijgen enz enz) ik zit nog helemaal onder de schapen stront/bloed en smurry,dus duik het bad in en dan mn bed!
Pfffff,en dan te bedenken dat dit nog maar de eerste ooi is en het eerste lam! Hopelijk gaat de rest beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:18

Wat een verhaal Gab :')

Hopen dat de ooi het lam nog accepteerd!

Ooh ik heb wel zo fijn gereden in de bossen vanavond :+:

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:19

hmm Gab, wat zielig voor het lam zeg! Hopen dat het nog goed komt!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:31

Malin, die van mij was zelfs nog ffies duurder hihi.. Doe het eigenlijk nooit, maar nu dacht ik, geef ons een kadootje.
Komt bij trekking saddles weg.
Is ontwikkeld door bent branderup
Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:16

Ik hoop dat alles goed gaat met het lammetje en ik hoop dat je niet te veel van zulk soort dagen hebt.

Frankiej: ik hoef zulke foto's ook niet te zien hoor en ik zou mijn paard gewoon op een clinic laten castreren wel zo veilig.

Saida, lekker dat je zo fijn hebt buitengereden met je paard.

Verder weet ik het niet meer.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:21

Gabriella: Hoe gaat het nu met het lammetje? Goed dat je het gezien hebt! wie weet hoe het anders was gegaan! Hoeveel verwacht je er te krijgen?

Frank+michelle: Ik vind ook dat een fototopic over castratie moet kunnen, evt de meeste 'heftige' foto's in een link ivm kinderen, maar als ze iets willen, zien ze het toch wel.
Persoonlijk vind ik het niet heel interessant om te zien, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dat wel vinden. Vind hun reactie in het topic dan ook meer dan terecht.
Zo vind ik het 'leuk' om een foto van een dekking te hebben (dit jaar met shakira en encanto, en ook van de vorige veulens heb ik een in de maak foto) ben wel benieuwd wat jullie mening is over dit soort foto's online?

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:40

goedemorgen allemaal

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:45

Oef Suus, das een mooie!!!

Fototopic van castratie staat idd een beetje op de verkeerde plek, maar vind het geen probleem dat het op bokt staat.
De kleintjes zien wel ergere dingen tegenwoordig en daarnaast is het zoals het is! Bijna alle mannelijke paarden ondergaan dit.
Waarom wel de castratie tooepassen en niet onder ogen komen wat er gebeurd?!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:11

Cyrina, uhu, kost wat maargoed...
En ja, castratie in de wei of op de kliniek.. Heeft beide zijn voor en nadelen.
Op de kliniek worden ze ook ingebonden en hangen ze vaak ondersteboven en gaan op hun rug op de tafel.. Of dat zo goed is..

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:12

ze gaan op de kliniek niet altijd onderste boven. vaak doen ze het op de kliniek ook gewoon staand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:12

Goedemorgen!

Ik ga zo naar het ziekenhuis voor die echo, en daarna lekker rijden om mijn gedachten even ergens anders op te zetten :+

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:13

hebben ze ook geen volledige anastasie

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:13

succes met de echo robijntjah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:17

Dankjewel :)

Heb er buikpijn van :=
Ga zo maar eens de paarden voeren en buiten zetten en dan richting een vriendin die meegaat....

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:31

Sterkte zo meteen. En niet alleen aan het allerergste denken he. Het kan ook meevallen. Nu piekeren helpt niet daar wordt de uitslag niet anders van en je weet hem ook niet eerder. Klinkt veel makkelijker dan het is maar probeer het toch in je achterhoofd te houden.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:44

Robijn sterkte!

Frank het is zeker geen goed half uur hihi := Mijn paarden staan in Rijsbergen net naast Breda. Dus denk dat het wel een dik uur rijden is. Voor mij is het zowiezo al een half uur naar mijn stal toe om er te komen. Daarom ga ik liever 's middags, maar dan aan t begin. Want ik moet ook nog helemaal terug he, en dan nog weer terug naar huis. Maar dat maakt niet uit, het kan ook de week daarna? Dus 9 of 10 mei?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:52

mies ; Snap best dat mensen het interressant vinden maar vind het niet zo kunnen met die foto's voor de kleine kinderen. Maargoed zoals ik al eerder zei, ieder zijn eigen mening.

Me cv ofzo iets is kapot. Het is fiets koud in huis en heb ook geen warm water. Ze denken dat GAS er iets mee te maken heeft. Dus kan nou lekker de hele dag gaan wachten tot zo'n mannetje komt om het te maken. BALEN!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:17

Benthe -> Succes vandaag met Irm, ben heel benieuwd naar de uitslag en m'n duimen draaien voor een positieve!

Malin -> Dankje! Ik heb ook ontzettend genoten van de rit en Rintske ook, die vond alles leuk.
Dit is weer een stukje droom wat uit is gekomen! :D

Gabriella -> Wat een dag had jij gisteren!
Hoe gaat het nu met het lammetje?

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:33

Sterkte Robijntjah

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:35

even ego berichtje...

Ben gsiteren gestopt met het werken bij ons op stal, kon het niet meer met al die rare mensen. Toen ik er alleen werkte ging het goed, toen kwamen er 2 bij, en ging het voor mij alleen maar slechter, werd rond gecomandeerd, kreeg van 1 steeds een grote bek en had er echt geen zin meer in.

Ook ga ik vanavond naar een andere stal (keytenburg) Bij ruchpen in de buurt is dat. Dan ga ik ook daar met me paardjes staan want de mensen op deze stal sporen gewoon niet en gunnn mij het licht in me ogen niet. Mocht zelfs 1x Betunero niet in de wei zetten, zeiden ze tegen me: dan meot je hem maar castereren. die zou je toch af willen schieten !!!
nouja dit even mijn verhaal...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:40

Laat ze de foto's van het topic zien! :+ hihi, flauw van mij...

Maar goed dat je zo snel een nieuwe plek hebt gevonden!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:46

Even een korte reactie op iedereen hoor, sorry als ik sommige vergeet, maar gaat zo hard :+

Over het foto-topic. Moet kunnen op bokt. Alleen waarschuwing in de titel was niet vekeerd geweest, en eerder op medisch in linken ;) .

Malin: Wat mij betreft is een weekje later ook geen probleem! Dus Frank, wat jij? ;)

Saida: Viel mij ook mee hoor, met Chico. Was toen ook 2,5 uur weg geweest, maar ook over strand en duinen geweest (rustig aan). Was toen ook bang voor stijve spieren, maar had ie totaal niet. :D Die paarden zijn gelukkig bere sterk :) .

Benthe: En, al nieuws? :(:)

Mies: He getver, balen zeg :( Net nu het wat viezer en kouder weer is.. :=

Jolijn: succes... :(:)

Suus: Mooi kaptoom :9

Michelle: :~ jou binnebak, ben jaloers!! Hij is mooooooooooooi!

Gab: Jee, wat een verhaal zeg! Hoe is het nu met het kleine ding en moeder schaap?

Die kleine spruit van mij is af en toe ook een puber hoor :D . Hij is zo lekker zn grenzen aan het verkennen.. Er was nu een ander paard mee, dus met zn 3e. En we hadden het heel rustig aan gedaan dus op het strand had meneer nog genoeg energie over. En omdat de Tinker voorop galoppeerde werd ie best sterk.. Was ik niet zo blij mee :+ Wil geen sterk paard buiten. Dus consequent geweest, en gewoon zo rustig mogelijk laten galoperen! De zee was opeens ook eng natuurlijk :z En dan spurt je keihard naar links, niet fijn.. ;) . Dus even een tik op de schouder gegeven (meteen de kop ingedrukt) en wat meer naar het midden van het strand gegaan (iets zwaarder). En daar even lekker door laten galoperen in een hand galopje }> En dat was best vermoeiend, en dan ga je zweten, en dan heb je opeens niet zoveel praatjes meer :D . Mijn kleine puber haha...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:53

Robijntjah: Sterkte vandaag!!
Borderjay: Hopelijk accepteerd de moeder het lam nog!! Anders ga je helemaal een vermoeiende tijd tegemoet, paplammeren hebben een beetje veel aandacht nodig ;). Bij ons op stal hebben we dr dit jaar ook weer aardig wat, maar voornamelijk door moeders die te weinig melk hebben.
Michelle: Hopelijk wordt je CV weer snel gerepareerd!! Gelukkig dat het nu gebeurd en niet van dit winter ;). Alleen wel ontzettend lastig dat je geen warm water hebt!!
Naatjuh: Fijn dat je een nieuwe stal gevonden hebt! Hopelijk krijg je hier niet van dat vervelende commentaar....

Mijn moeder gaat steeds leukere beloftes maken ;). Eerst al de helft van het stallingsgeld betalen en nu wil ze wel, wanneer ik een vaste baan heb, de kosten voor de aanschaf van een paard voorschieten :P. Dan kan ik het rustig aan af betalen ;). Dus ik ga als ik in Augustus klaar ben met school maar lekker op zoek naar een baan ;).

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:16

gelukkig is de nieuwe stal heel anders en ook meer "hengst vriendelijk" apparte hengsten weien en mensen die je alleen willen helpen en ook alleen als je rom vraagt, dus geen bemoeials :D hopelijk krijgt Betunero eht daar ook naar z'n zin.