Pffffffffffffff,ben kapot
Vanmiddag even bakje koffie wezen doen bij karina en even genoten van haar uitzicht,kom ik thuis en rij even langs de wei,zijn ze aan het gieren....kijk ik nog eens,ligt er een schaap van me te bevallen!
Om een lang verhaal kort(nou ja,kort...) te maken: giermeneer weg gestuurd(komt andere keer maar terug) en schaap had het érg moeilijk...maar het is een erg lastig schuw schaap dus rende steeds weg terwijl koppie en nog iets er al een stukje uitstak.Na een hele poos ging het schaap heftig kermend liggen persen,maar het lukte niet...dus met hulp schaapje in een hoek gedreven en geprobeerd het lam er af te trekken...lukte niet...na een behoorlijke poos kon ik er een pootje uit trekken,toen ander pootje en toen kopje en de rest...jemig zeg,wát een bevalling!Lam lag met gevouwen voorpootjes waardoor de knietjes naar buiten staken met daarop het koppie
Lam gelukkig levend en best wakker,maar moeders had het ff heel zwaar.Ze likte na een poosje het lam wel,maar het lam mocht niet bewegen dan stootte ze het weg.Poos aangekeken,ooi vastgehouden en lam aan de tepel gehouden voor de biest,maar zodra ik uit de buurt was stootte de ooi met dr horens en maakte het lam dubbele salto achterover mét schroef....
Sjaakie de shet was ook ernstig lastig dus de pony's maar even uit de wei laten ophalen....en later ook de ooi met lam maar opgehaald en de ooi vastgebonden zodat ze niet kan stoten en het lam toch kan drinken...maar even afwachten of het goed gaat komen.
Morgen zal ik ff foto's plaatsen van het lammetje,ben nu bek-af,is om half 4 begonnen en ik ben nu net thuis!(had alle pecht die ik maar kon hebben,geleende auto start niet,trailer niet van de auto af te krijgen enz enz) ik zit nog helemaal onder de schapen stront/bloed en smurry,dus duik het bad in en dan mn bed!
Pfffff,en dan te bedenken dat dit nog maar de eerste ooi is en het eerste lam! Hopelijk gaat de rest beter!