[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:37

Nee, laat het weer aangroeien hoor Knipoog.
Was voornamelijk omdat ik benieuwd was hoe het stond en omdat zijn manen ontzettend ongelijk waren, en dun aan het einde. Nu mag het mooi weer aangroeien.

Ben er zelf wel heel blij mee dat ik het gedaan heb.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:37

Oeh nieuwe coupe! Lekker fris!
Als je het nu lekker dik aan laat groeien vind ik leuker Lachen
Ik lees het al! Goed idee denk ik
van mij ook maar een kort berichtje, straks een feestje en heb net gegeten..

hmm heb vanmiddag heeerlijk gereden! En een dekje van Martine (Luitje's eigenaresse) gekregen, heel chique Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:56

Dank je Lachen
Vind deze trouwens ook egr leuk;
Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:21

Barroco schreef:
Nee, laat het weer aangroeien hoor Knipoog.
Was voornamelijk omdat ik benieuwd was hoe het stond en omdat zijn manen ontzettend ongelijk waren, en dun aan het einde. Nu mag het mooi weer aangroeien.

Ben er zelf wel heel blij mee dat ik het gedaan heb.

O oke, ik begrijp het.
Het staat ook niet lelijk, maar bij een barok paard horen nu eenmaal lange manen
Ik had het bij mijn pony ook altijd kort
Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:25

Ben ik met je eens dat bij een barok paard lange manen hoor Haha!. Nu groeit het lekker gelijk aan en heb ik ook gezien hoe en kort koppie staat Ja

Kan je foto trouwens niet zien.

Edit nu wel, stoer!!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:22

Miichelle90 schreef:
Heidi : Al last van kwaaltjes?

alleen darm klachten maar dat hoort er vast bij Haha!
me darmen zijn een beetje van slag en houd lucht en gassen vast Bloos

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:53

haha, ja en dan hoor je gerommel in je buik he heidi Tong uitsteken
Had ik ook, mahjaa alles hoort erbij Lachen

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 23:16

hm, zwangerschapskwaaltjes kan ik helaas niet over meepraten haha Haha!

mijn darmen doen wel altijd hetzelfde als ik ongesteld moet worden, heel fijn

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:50

saida: Daar staat hij helaas te ver weg voor!
ik denk dat die arabische gewoon zich verveeld en dan in topic iets nutteloos post. Is ook een manier van tijdsbesteding, best sneu als je niks beters te doen hebt!

heidi: Fijn om te horen dat alles zo goed gaat!

sanne: Jongen Vork oude knar zul je bedoelen!

jasmijn: Tsjah ik ga toch ook voor de lange manen! Maar ik vind het zo wel leuker dan dat ze op handlengte getrokken zouden zijn. Nu kunnen ze weer mooi groeien!
Nou is bandito toch weer een grijze muis geworden!

Debby: Ahhh die pony is schattig!! Zit wel een erg eigenwijs hoofd op!

Mijn vakantie begint echt super! Sinds vandaag is alles officieel en heb ik mn eigen paard. Dr moesten nog wat papieren getekend worden e.d.
Gister was het leuk in de dierentuin. We gingen naar het gaiapark, ik had er nog nooit van gehoord. Maar het was wel heel mooi, echt een park en niet zomaar een straat met dierenverblijven. We misten alleen wel de zeedieren zoals pinguins enz. Maar het was leuk. Nog mensen voor de gek gehouden Tong uitsteken Iedereen zocht de wolven..dus wij stonden in een hoekje...oowww kijk daaar wat lief en een kleintje erbij!! heb je hem op de foto ja..oke we gaan verder....2 sec later stonden daar allemaal mensen te zoeken Vork Daarna zijn we nog in maastricht gaan winkelen en eten! Geslaagde dag gehad.
Vandaag weer rijden, de training gaat nu echt beginnen!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:01

@Machonito, Daar had ik ook last van maar ach als dat alles is......
@ Mies_Apollo, Hij was ook heeeeel eigenwijs, was een manegepony geweest en kon alle trucjes die je maar kon verzinnen.
Ik heb hem tot zijn dood gehad he was echt een grote boef maar ook een grote kanjer, heb heel vel van hem geleerd!!
Lekker vakantie... aan de slag met je "eigen" paard. Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:42

Hey iedereen!
Even snel een berichtje van mij om te laten weten dat ik nog steeds leef Clown
En ook meelees, maar ik heb het echt druhuk en zit weinig cahter de pc, behalve op werk maar daar is het ook druk!

Jasmijn, staat leuk, en het fijne is dat ze hierna ook errug mooit gaan aangroeien denk ik en dat je weet hoe het staat Haha!
Hij ziet er sowieso trouwens goed uit!!
Sanne, jammer dat ik je ook niet even heb gezien gisteen, gelukkig was mn zusje gezellig genoeg zo te horen Tong uitsteken
Frank, veel plezier in de drunense duinen daar wil ik toch ook weer eens heen, heerlijk rijden daar!

Nou, vandaag onderlinge wedstrijd op stal, heb helemaal geen zin in dat apenpakkie misschien dat ik wel in t oranje ga Clown En vanavond richting Amsterdam, met vriendinnen waarschijnlijk naar Paradiso.
En volgend weekend dus heerlijk weekendje weg met mn mams Cool

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:37

wat een schattige foto's zeg Haha!

Hihi we kwamen vrijdag met de auto de manege terrein op rijden en we parkeerde de auto.
zagen we een heel klein meisje eerst met een fries knuffelen heel lief en ze liep naar Llano zijn stal en ze had een emmertje bij haar.
maar ze zag Llano niet dus wat deed ze ze ging eerst aan kloppen op het deur hahahaha.
Maar nog steeds geen Llano toen deed ze de emmer op de deur zetten van kijk Lekkers meer helaas nog steeds geen Llano.
toen heeft ze maar de emmer op zijn kop op de grond gezet er ging erop staan om in zijn stal tekijken hahaha.
Tja stal was leeg Llano stond lekker in zijn land Vork Haha!

Wel lief hoor om dat te zien hahahah eerst aan kloppen hahahaha dat had ik nog nooit gezien Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:29

Barocco: Die korte manen staan ook wel leuk hoor Lachen. Maar lange zijn idd beter Haha!. Dat hoord er gewoon bij! Maar nu kunnen ze idd wel mooi gelijkmatig groeien. En bij de meeste groeit het wel aardig hard...

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:30

hahahhaha aankloppen Haha! superlief!
madelief: aaaaach joh, lekker zweten jij met dat apenpakkie Haha!
Mies_ : gemenerd, iedereen in de dierentuin voor de gek houden!

ik heb net eventjes in de wei gereden en papa ging proberen wat foto's te maken.. Hmmmm ok blijkbaar best lastig als je niet weet wat goede fotomomenten zijn enzo Knipoog maar hij heeft zn best gedaan en ik ga even kijken of er iets toonbaars tussen zit!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:45

Mijn moeder ging ook een keer foto's maken bij mij les Lachen. Maar ze durfde niet in de bak te staan dus het zijn allemaal een beetje dezelfde foto's Tong uitsteken. En ook niet echt scherp doordat ze niet dichtbij durfde te komen (mijn mams is echt bang voor paarden...., zelfs als Atlas op stal staat durft ze niet in de buurt te komen of als ie vast staat op de poetsplaats Lachen ). Ze heeft m één keertje geaait en dat was ook echt met een hele arm uitgestrekt Haha!.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:03

Heidi: Hahaha, vet schattig!
Zoe_iris: Nou ben benieuwd! Is wel grappig idd ouders die foto's maken van het rijden, snappen er nooit veel van Tong uitsteken

Zo, nou was 1e geworden Haha! 193 punten, we reden maar een proef, en een mooi oranje linten en een huge beker, is ook wel weer eens leuk!
Nu douchen en dan richting Amsterdam, iedereen nog een fijne zondag Doei!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:57

Fanny -> Ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe hoofdstel!

Lisenka -> Dan heb je zeker geluk gehad dat jullie er op tijd bij waren!
Bij dit veulen was er helemaal niets te zien.
Ik was erbij toen moeder en kind op stal werden gezet en ik vond er niets vreemds aan.
Het veulen zag er goed uit, dronk goed, plaste en poepte, was lekker levendig...... niets dat er op kon wijzen dat er iets aan de hand zou kunnen zijn.

Heidi -> Jezelf voorstellen hoeft tegenwoordig niet meer, je komt gewoon binnen waaien en nodigt jezelf uit voor een meeting! Hahaha!
Wat een draak is Macho!

Jasmijn -> Ah wat zonde van Bandito's manen!
Zou ik nooit zo gedaan hebben, misschien wel korter, maar niet zó kort!

Michelle -> Zo'n landbouwspuit kan heul ver spuiten, hoor!

Ik kan wel zeggen dat Rintske zich al aardig thuis begint te voelen, ze wordt steeds brutaler.
Afgelopen week had ik haar even in de binnenbak gezet en ging toen haar stal uitmesten.
Toen ik met de kruiwagen naar de mesthoop liep kon ik haar zien dus riep ik haar.
Ze kwam meteen naar het hek gedraafd met een blij koppie, ze dacht dat ze eruit mocht.
Dus toen ik weer wegliep werd ze boos!
Ze ging rondjes draven, draaiend met haar hoofd en bokken! Hahaha!
Met meelopen gaat het ook steeds beter, ik hoor van Jaap (de pensionhouder) en Saskia (dochter van Jaap) dat het steeds beter gaat.

Gisteren was ik Rintske aan het poetsen samen met Lisanne.
Omdat ze al wat moeilijk is met haar achterbenen doet Lisanne steeds haar voorhoeven uitkrabben en ik haar achterhoeven.
Ze trekt nl steeds haar been terug.
Meestal kan ik het wel tegenhouden, maar nu lukte het mij niet.
Ze trok haar been met flinke kracht terug en trapte nog even na.
Ik werd dus boos en gaf haar een tik op haar bil met een boze brul.
Daarna kreeg ik haar been weer en kon ik het afmaken.
Toen haar andere kant, daar deed ze dus precies hetzelfde, maar nu raakte haar hoef bijna mijn hoofd.
Ik was zó ontzettend kwaad dat ik haar een schop terug heb gegeven.
Ze reageerde heel verbaasd, had dit blijkbaar nooit verwacht, maar was daarna wel heel poeslief!
Misschien was het toch even nodig om haar zo te straffen, beter in 1x goed en hard dan maar.
Na het incident heb ik haar gelongeerd en dat ging super, daarna haar manen, staart en vrouwelijke delen gewassen en ook dat onderging ze prima.
Ik krijg steeds meer het idee dat er een behoorlijk koppie zit op deze dame!

Vandaag met Mayke gesproken en zij denkt dat we bijna wel een stapje verder kunnen gaan en een zadel erop kunnen gaan leggen. Go jij! Go jij!
Moet ik natuurlijk wel eerst een zadel hebben.
Zij heeft nog een 2e hands Zaldi New Kent liggen, maar is bang dat die te smal is.
We gaan het zadel binnenkort even passen en anders moet ik op zoek naar een ander 2e hands zadel met een behoorlijk brede boom.
Nog iemand die een zadel heeft liggen???

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:14

Tjee Saida, goed dat je haar op haar donder hebt gegeven hoor Vork .
Ik ben helemaal niet zo van het straffen maar losse beentjes accepteer ik niet.
Ik heb Xantha ook eens een schop onder haar kont gegeven toen ze zoiets dergelijks deed.
Ze heeft het nooit meer gedaan. Knipoog
Ik heb voor Xantha een Wintec dressuurzadeltje met de breedste boom erin.
Is goed te betalen, als ze later groot is koop ik een mooi zadel voor haar! (ik heb natuurlijk ook haar portugese zadel maar die gebruik ik momenteel niet)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:45

Hier hetzelfde. Ik hou ook niet van fysiek straffen maar als het nodig is... Zeker met losse benen. Frío had wat last van korsten in zijn kootholtes achter (vermoedelijk zonnebrand) en wel zoveel dat ik er niet meer aan mocht zitten terwijl hij met hoeven krabben uit zichzelf zijn benen optilt. Omdat de korsten hard en steeds dikker werden ben ik ze gaan insmeren met vaseline om ze zacht te houden zodat ze niet meer scheurden en nog dikker werden. Maar meneer was het ook daar niet mee eens en wilde zelfs uithalen. In een reflex heb ik toen terug uitgehaald. Miste bijna helemaal, maar de zachte aanraking die ik had was duidelijk genoeg. Meneer werkt weer volledig mee.
Ik hoop dat je een passend zadel voor Rintske vindt, Saida, anders is een Wintec niet zo'n gek idee.

@ Jasmijn: ik snap waarom je Bandito zijn manen hebt geknipt maar vind het evengoed toch wel zonde Bloos

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:31

Dat straffen was bij mij ook altijd een lastig punt, ik was veel te lief voor Atlas in het begin... Maar idd als ze zoiets uithalen... Een paard zou dat in de natuur ook doen als hij getrapt werd... Als je het toe laat dan kan je dr helemaal niks meer mee.... En uit ervaring weet ik dat ze dat heel goed kunnen onthouden en je het er niet makkelijk uit krijgt.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:24

Mies_Apollo schreef:
Gister was het leuk in de dierentuin. We gingen naar het gaiapark, ik had er nog nooit van gehoord. Maar het was wel heel mooi, echt een park en niet zomaar een straat met dierenverblijven. We misten alleen wel de zeedieren zoals pinguins enz. Maar het was leuk. Nog mensen voor de gek gehouden Tong uitsteken Iedereen zocht de wolven..dus wij stonden in een hoekje...oowww kijk daaar wat lief en een kleintje erbij!! heb je hem op de foto ja..oke we gaan verder....2 sec later stonden daar allemaal mensen te zoeken Vork

hahaha wat een geintje!! had ik wel eens willen zien.

saida: heb je nog mazzel gehad dat ie net langs je heen mepte.

gisteravond lekker gereden zeg!! het was iedeeaaalll weer en lekker rustig. echt ik heb genoten van de natuur, de rust en de gezelligheid. bijna geen wandelaars en fietsers. ook nog ff een lekker spetterspel gehouden in t vennetje, haha ik was ff blij dat sam zo hoog is. m'n maatje op d'r fjord was dus wel lekker natgespetterd door sam en mij, ja dan komt het ondeugende in frankie weer naar boven Tong uitsteken .Sam ging warempel ook nog in 1 keer de "ijsbaan" in. die loopt af tot een meter of 1,5. hij ging er dit keer bijna tot aan z'n buik in. sonja (de fjord) was zo diep dat haar dekje een 10 cm in het water hing.
desperado heeft vanavond een stevige schriktraining gehad, 1 keertje werd het hem wel teveel, maarja toen had ie ook een oranje dekzeil over z'n hoofd heen. ik ga nu ff de foto's (uit video gecaptured) uitzoeken en uppen bij photobucket. jullie zien ze wel verschijnen in een eigen topic.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:29

In eerste instantie was ik best wel geschrokken van mezelf, dat ik haar een rotschop had gegeven.
Maar later dacht ik dat het misschien wel ff goed is geweest om haar zo aan te pakken.
Lijkt mij dat je sommige dingen beter in 1x hard kan aanpakken dan telkens te zacht, dan gaan ze steeds een stapje verder.
En ik zit toch echt niet te wachten op een paard dat mij gaat vertellen wat ik wel en niet mag doen.
Wat ik me ook later bedacht is dat ze in de kudde ook nogal eens trappen krijgen te verduren en dat die van mij niets is ivm die trappen.
Maar ik was er behoorlijk van onder de indruk dat ik het had gedaan, heb ik nog nooit gedaan bij een paard en ik hoop dat het ook nooit meer nodig is.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:39

Saida : Had ik ook van de week. Na 3 jaar mij nog nooit geprobeerd heb te bijten of trappen (Wel naar andere mensen en vooral mensen die ze niet mag)
Bijt Femke me ineens en liet gewoon niet los. Nou ik gaf dr een klap en die was best hard. Schrok derzelf van.
En dr stonden nog 2 mensen met paarden 1 meisje en haar paard schopt naar alles. En ik liep weg met Femke en me vriend was nog ff poetsbak int kastje aan het zetten zegt dat meisje van paard wat schopt. Zoo dat zou ze echt nooit met mijn paard hoeven doen blablabla. Zegt zown andere vrouw, ja daarom slaat jou paard naar alles omdat het niet afgeleerd word.
Maar ik schrok echt, had nog nooit zo'n harde klap gegeven. Maar ze heb het niet meer gedaan en ook niet by mensen waar ze het normaal wel by probeerde.
Soms probeerd ze ook wel eens dr been uit te strekken by mensen die ze niet mag. Zelfs dat mag van mj niet.

Wel een geluk had je dat ze je niet geraakt heb.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:03

saida super opgelost zei het je net ook al
Knipoog en tuurlijk ben je normaal niet zo maar je laten schoppen is ook niet goed

vanmiddag zijn we met de paardjes naar huis gelopen
was voor tsjillert de eerste keer langs het (echte )verkeer
hij verblikte en verbloosde niet de schat alleen de ezels vondt hij eng die oppeens in een weiland stonden
hihi en op de stoep heeft meneer een pakketje achtergelaten Bloos
maar ja ik had geen bezem bij me
toen we bij huis waren liep hij gewoon de oprit op aslof hij thuis was lief he
Afbeelding
Afbeelding
hier nog twee foto`s van thuis
rest is mislukt dus nog ene keer een rede om naar huis te gaan hihi
ook hebben we de nieuwe cavia opgehaald hier ff de foto van de kleine muis
Afbeelding
ze is zo klein bijna vier weken lief he
Afbeelding
celine had het hok helemaal volgepakt hihihi

verder heb ik alles gelezen maar jullie gaan me nu iets te snel om bij te reageren sorryyyyyyyyyyyy

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:08