Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 08:35

Lijkt me ook een verstandig besluit Century, en er is nog zoveel wat je nog meer kunt doen naast het rijden.

Dat klinkt positief Jolmer, het is natuurlijk altijd lastig om een stal te vinden die echt aan alle wensen voldoet.

Mooie aanvulling die onkruiden Dartel.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:57

Ik hoop dat je snel iemand vindt die bij je past century! Kan goed dat je dan ineens snel meters maakt

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:58

Succes met verhuizen jolmer!
En succes met de zoektocht century!

Ik heb net een shoot gewoon hier op de track gehad met mijn meiden en mini heer.
De zwarte liet zich weer van haar beste kant zien... Not :')

Maar denk dat ik vooral heel blij ben met de fotos van mijn lieve witje <3

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:16

Wat leuk Audesta, hopelijk komen er mooie foto's uit!

Ik had een ongeplande schriktraining vandaag hier. Er stond van alles in de buitenbak, dus daar wilde ik gebruik van maken. Maar het was echt wat te heftig allemaal voor Navaro, dat had ik verkeerd ingeschat. Hij wilde ook de bak niet meer uit (omdat hij er dan langs moest).
Dus dat werd een ander paard inschakelen want dan loopt hij er wel achteraan. Dat pak ik de volgende keer anders aan...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:23

Oh dat is balen century, dan sluit je het ook niet zo af als je wil…

Ik heb vandaag niks gedaan, want we hadden al 8km gewandeld met de honden en de kids en vanmorgen al druk geweest dus kwartje op :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:34

Nee dat was niet helemaal zoals ik het wilde. Ik was van plan te gaan longeren vandaag, maar dit stond er, en ik dacht "hé, dat is misschien ook wel leuk voor Navaro". Hij is normaal niet zo heel snel bang, dus ik dacht even rondje en er weer uit. Maar dat was dus compleet verkeerd ingeschat.
Toen we eruit waren, werd er net een groep paarden binnengehaald, daar had ik in alle commotie niet goed op gelet, dus toen stonden we alsnog met veel spanning buiten terwijl er losse paarden langskwamen... maar hij bleef toen wel bij me. Eenmaal in stal was hij gelukkig redelijk snel weer ontspannen.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 18:39

Ah balen Century, denk je wat leuks te gaan doen en dan zoveel spanning.

Ben benieuwd naar de foto's Audesta!

Een dagje niets is ook wel lekker Maartje en jij was al druk geweest, lekker gewandeld!

Vandaag lekker rustig aan gedaan, paard helaas flink aangevallen in de paddock, snel eruit maar toch wat plekjes op de onderbenen. Dus vandaag maar even extra uit stal gehaald en gewandeld, loopt gelukkig niet slechter en is niet warm of dik, dus hopelijk met de schrik vrij.
Lekker met mijn oude leasepaard rondje buiten gedaan en daarna nog even gegraasd en gerommeld met mijn paard.
Toch stiekem wel wat spanning voor donderdag. Dan gaan we naar de kliniek voor klinisch beeld en foto's van haar been. Hoop zo dat de breuk dicht is en we nu echt groen licht krijgen...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:48

Leuk Audesta, een shoot!

Verstandig om even rustig aan te doen Century. Slim om even een ander paard in te zetten na de onverwachte schriktraining.

Het was heerlijk weer om te wandelen Maartje!
Ik ben ook net terug van een lange boswandeling met de honden, fijn dat dit nu na het eten weer kan.

oliebol, dat is balen Tatyana. Hopelijk krijg je van de week groen licht!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:09

Benieuwd naar de foto’s Audesta!
Century, Ohjee leer voor de volgende keer :=
Lekker Maartje, heerlijk om te wandelen vandaag!
Balen Tatyana, hopelijk niet te ernstig!

De wedstrijd met Rambo ging goed!!
Hij liep echt heel fijn, dus ik ben echt heel tevreden, echt een enorm fijn eraan kunnen rijden en een mega verschil met eerst <3 <3

Afbeelding
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:29

Fijn lekker wandelen Maartje en Nadir! Het was echt mooi weer vandaag.

Tatyana, wat schrikken! Ik hoop dat alles meevalt!

Dat ziet er goed uit Tarzan! Wat fijn dat jullie zo lekker samen door de bak gaan! Ik ben jaloers :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 00:19

Ahh wat balen dat het zo heftig voor m was Century!

Leuk zeg Audesta, een shoot! Ben benieuwd naar de resultaten!

Spannend Tatyana, hopelijk groen licht inderdaad!

Ziet er goed uit Tarzan!
Heerlijk gelopen dus!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:27

Gefeliciteerd Jolmer *\%/*

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:39

Gefeliciteerd Jolmer

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:43

Ik duim ook tatyana!

Jolmer Gefeliciteerd!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:44

Gefeliciteerd met je verjaardag Jolmer!

En Tarzan wat fijn dat de wedstrijd goed ging, leuke combinantie zijn jullie.

Klinkt heftig dat aangevallen worden Tatyana, daar zou ik niet blij van worden bij een geblesseerd paard. Hopelijk is alles goed bij de controle.

Nou klinkt alsof je dat ook niet van te voren had kunnen weten Century, heb je gewoon weer een puntje voor de grondwerklessen.

Ik ben benieuwd naar de foto's Audesta!

Wij hebben gisteren lekker in het bos gewandeld, mevrouw was zo blij dat ik de tong op de knieen had haha.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 11:31

Gefeliciteerd Jolmer!!

Ik ben weer terug van weggeweest! Wel hele tijd meegelezen maar niks spannends gedaan! Jullie zijn wel hard gegaan zeg! Best wat pagina's erbij!!

Ik mag me sinds dinsdag eigenaresse noemen van deze knappe jongeman!
Afbeelding
Pietje is een lusitano x PRE. En wat het extra bijzonder maakt is dat hij het halfbroertje van Pedro is <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 11:54

Wat leuk, dezelfde vader? Vond je dat niet eng qua gezondheid?

Gefeliciteerd met Pietje! Ik ben benieuwd naar meer foto,s.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 14:27

Gefeliciteerd!!!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 14:59

Dezelfde vader inderdaad!!

Ergens wel, ergens denk ik, Peet heeft niet de beste jeug gehad, kende op 6 jarige leeftijd alle zware kunstjes al terwijl het vaak wel laatbloeiers zijn. Kans is ook aanwezig dat ze hem te vroeg te zwaar hebben laten werken en dat daar de blessures uit voort komen. Met die gedachte in het achterhoofd wel de gok durven nemen! Pietje gaat mooi de tijd krijgen om paard te zijn en worden en zeker niet te snel te veel doen.

Dankjulliewel!! Meer foto’s volgen binnenkort zeker!!

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:21

Proficiat flubberboot!

Tarzan, ziet er netjes uit en wat fijn als het dan gewoon lekker rijden is. En een wat mooie kleur heeft je blouse.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:31

Flubberboot schreef:
Dezelfde vader inderdaad!!

Ergens wel, ergens denk ik, Peet heeft niet de beste jeug gehad, kende op 6 jarige leeftijd alle zware kunstjes al terwijl het vaak wel laatbloeiers zijn. Kans is ook aanwezig dat ze hem te vroeg te zwaar hebben laten werken en dat daar de blessures uit voort komen. Met die gedachte in het achterhoofd wel de gok durven nemen! Pietje gaat mooi de tijd krijgen om paard te zijn en worden en zeker niet te snel te veel doen.

Dankjulliewel!! Meer foto’s volgen binnenkort zeker!!

Oja de kans is inderdaad groot dat ze hem dan geforceerd hebben. Ik snap de gok, als Pietje alle tijd krijgt en er met beleid mee omgegaan wordt komt het vast wel goed dan. Hopelijk geeft de vader hetzelfde fijne karakter door!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:40

Wat we so far merken, komt het deels wel overeen! Piet is nu al super slim, nieuwsgierig en mensgericht! Ook heel vriendelijk! Wel een typisch 7 maand oud veulentje, maar dat mag ook.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:30

Leuk nieuws fb! Fijn dat hij al zo mensgericht is.

Mooie ervaring weer opgedaan Tarzan, klinkt alsof je steeds meer vertrouwen in hem krijgt.

N.a.v. jullie "support" bij het lusitano veulen wezen kijken 2 weken terug. Beetje geschrokken van een aantal dingen, wilde het wel overwegen met een keuring bij mijn dierenarts. Enfin, dingen zijn gelopen hoe ze gelopen zijn, het contact is een doodgelopen. Het is goed zo.

Maaaar er is wel weer wat aangewakkerd in mij. Mede omdat hier schijnbaar in de buurt echt een hele leuke opfok zit en ik gewoon met regelmaat heen zou kunnen.
Ik wil wel echt gaan voor een PSL en geen PRE meer, dus hier ben ik dan wel een vreemdganger haha.
Binnenkort ga ik er nog naar 1 kijken hier in Nederland.

Als er hier mensen zijn met tips voor fokkers waarbij karakter (en gezondheid) op nummer 1 staat in, mogen jullie heel graag een pb doen.
Ondertussen ben ik met Lusitana in gesprek om te kijken of ik misschien naar Portugal wil komen en een aantal fokkerijen bekijken. :') Ja, zo erg is het haha.

Maar jeempie. Ik ben wel geschrokken van de transport offertes die ik binnen heb gekregen - hoop dat degenen die nog moeten gaan komen lager uit vallen. Nog even goed nadenken dus.

Ik ben dus heel bang dat ik ga kijken en natuurlijk een van de duurste uit kies, en dan even vergeet dat de transport kosten er nog bij komen. Mn vriend vond het vooral goed om te weten dat ik mezelf zo goed ken :o
Ag, geen haast. Het loopt hoe het loopt en het komt hoe het komt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:38

Gefeliciteerd flubberboot! En er was iemand jarig, ook gefeliciteerd!

Leuk Kelly! Wij accepteren ook vreemdgangers hoor :))

Niet veel blijven hangen van de laatste berichten want het was allemaal zooooo hectisch hier thuis :+ maar nu zijn de jongens logeren dus ik kan weer adem halen :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 21:16

KellyR schreef:
Leuk nieuws fb! Fijn dat hij al zo mensgericht is.

Mooie ervaring weer opgedaan Tarzan, klinkt alsof je steeds meer vertrouwen in hem krijgt.

N.a.v. jullie "support" bij het lusitano veulen wezen kijken 2 weken terug. Beetje geschrokken van een aantal dingen, wilde het wel overwegen met een keuring bij mijn dierenarts. Enfin, dingen zijn gelopen hoe ze gelopen zijn, het contact is een doodgelopen. Het is goed zo.

Maaaar er is wel weer wat aangewakkerd in mij. Mede omdat hier schijnbaar in de buurt echt een hele leuke opfok zit en ik gewoon met regelmaat heen zou kunnen.
Ik wil wel echt gaan voor een PSL en geen PRE meer, dus hier ben ik dan wel een vreemdganger haha.
Binnenkort ga ik er nog naar 1 kijken hier in Nederland.

Als er hier mensen zijn met tips voor fokkers waarbij karakter (en gezondheid) op nummer 1 staat in, mogen jullie heel graag een pb doen.
Ondertussen ben ik met Lusitana in gesprek om te kijken of ik misschien naar Portugal wil komen en een aantal fokkerijen bekijken. :') Ja, zo erg is het haha.

Maar jeempie. Ik ben wel geschrokken van de transport offertes die ik binnen heb gekregen - hoop dat degenen die nog moeten gaan komen lager uit vallen. Nog even goed nadenken dus.

Ik ben dus heel bang dat ik ga kijken en natuurlijk een van de duurste uit kies, en dan even vergeet dat de transport kosten er nog bij komen. Mn vriend vond het vooral goed om te weten dat ik mezelf zo goed ken :o
Ag, geen haast. Het loopt hoe het loopt en het komt hoe het komt.

Ik weet dat de voorzitter van het Lusitano stamboek recentelijk onverwacht overleden is en dat er uit zijn stal paarden een goed tehuis zoeken. Geen idee of daar ook veulens bij zitten. Hij werkte samen met Gaby Vegelin en zij bemiddelen ook in Lusitano,s.
http://www.lusitano-paarden.nl/clairmon ... /index.php

In ieder geval zou ik ook bij Hester Bisschot gaan kijken. Die fokken en rijden ook hengsten dus weten er veel vanaf.