[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:33

Angela ja dat is een nadeel he bij die paarden, veel sokken maar daardoor ook snel mok.. Maar fijn dat ze het zo goed doet!!

Met Hincapie gaat het trouwens ook goed! Hij was gisteren alleen een beetje te vrolijk... Ik ging in de springwei rijden en de bak was gesleept en er was nog niet gereden, dat was dus al heeel eng. Daarna bij iedere voetganger, iedere fietser, ieder zuchtje wind moest hij wegschieten. Toen kwam er ook nog een auto met karretje met klapperend zeil voorbij en toen was het helemaal feest. Heb uiteindelijk doorgereden tot hij rustig was en op mij lette en ben daarna lekker uit gaan stappen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:56

Heee Laura :D is het goed gegaan met je kanjer op HE?

Saida nog maar een kleine 2 weekjes nu voor je weer mag he? Over appelazijn, een klein beetje voor een korte periode kan toch geen kwaad? Bij Kalife hielp het echt super, foenegriek werkte niet..

En thanks iedereen nog voor Mabrouk, lekker dingetje wordt het he! Ik zal eens een keer een overzicht topicje maken van de afgelopen anderhalf jaar, hij is echt enorm veranderd. Echt van mager scharminkel naar speknekkie..

Anita klinkt goed lekker geinspireerd :D

Ilona lekker die vakantie! Turkije is leuk he :D

Hier alles goed, alle paarden hebben weer hun wormenspuit gehad en zijn weer bekapt, nu nog even wachten op de DA voor de halfjaarlijkse prikjes. Het is nog steeds mooi weer uiteraard :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:09

Hij heeft het super gedaan!!! Ben echt helemaal trots op hem! Ook al waren we laag geëindigd (had ik ook verwacht) Maar hij heeft zich zo voorbeeldig gedragen echt helemaal super!!

Fijn dat alles er weer lekker bij staat op stal!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:10

Debby - Fijn dat het beter gaat met de hoest van Xantha!

Martine - Ik hoef Rintske geen (appel)azijn te geven, dan weet ik zeker dat ze last krijgt van haar maag.
Ze is best wel gevoelig op de maag.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:45

Angela, wat fijn dat ze zo braaf is en jullie al gewoon een buitenrit hebben kunnen maken!

Debby, fijn dat het beter gaat met de hoestbuien van Xantha! Het is natuurlijk ook wel erg raar weer, ene dag heel erg lekker warm en andere moment is het fris.

Martine, hoe gaat het met de kleine dame :D

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:50

Hee Lau, gezellig dat je er weer bent! :D

Saida, aan het aftellen. :)

Angela, weer lekker buitengereden. ;)

Martine, kom maar op met die foto's *-:)

Xantha gaat weer goed!!!! Ze heeft al twee dagen niet gehoest, ook niet tijdens inspanning!! *\o/*
(misschien wel toen ik er niet was, maar het gaat iig beter)
Vandaag had ik les en ik heb het maar geprobeerd het ging super.
We begonnen in de buitenbak en toen het begon te regenen zijn we naar de binnenbak verhuisd.
Deze is niet zo groot en we reden er met zijn drieen. Toen kwam er een 4 de stalgenootje bij met haar hengst. Toen ze op wilde stappen stijgerde hij en schoot hij zowat weg. :( Was ik niet zo blij mee, ik had uiteindelijk les en vind het prima als er iemand bij komt, maar dan wel als ze het paard gewoon in bedwang kan houden :o
Xantha gelijk een bommetje, dus maar weer naar buiten, het was weer droog.
In het begin had ik een beetje moeite met haar omdat ze nogal hectisch was.
We werken vooral aan het vwnw en loslaten van de kaak, net dat laatste stukkie is moeilijk.
Maar het is weer gelukt, men wat gaat ze dan lekker lopen, zit weer eens op een hele grote roze wolk!!!! <3 <3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:51

Angela: Fijn dat het zo goed gaat met je nieuwe aanwinst! Ook al lekker buitenritjes aan het maken lees ik :). Hopelijk is de mok snel weg!

Debby: Fijn dat het weer beter gaat met het hoesten van Xantha! Fijn dat je les ook lekker ging, al was het dan een beetje chaotisch :).

Ik kruip ook weer op de roze wolk! Vandaag toch zo lekker buiten gereden met me pony :). Hij moest vandaag voorop want het andere paard was mee was is al helemaal geen held (Shaggy is een echte held op sokken maar gelukkig met wat aanmoediging van mijn kant durft ie meestal wel...). Op weg naar bos was ie nog wel redelijk alert en had ie echt een huppel stap :=. Hoofd omhoog oortjes naar voren en alllles eng vinden! In bos was ie ook nog wel even zo maar na het eerste drafje kwam de ontspanning er wat meer in. In bos ook nog een netjes handgalopje gedaan op een stuk wat een stukje omhoog loopt, was echt heerlijk! Daarna kwam die weer netjes terug. De zon begon ook steeds meer te schijnen dus toen besloten we terug maar over strand te gaan. Daar was ie ook super braaf (ook toen voor ons een paar paarden van manege bakker ineens wegschoten en rondjes aan het galloperen waren over strand :=). Op strand ook nog een netjes handgalopje kunnen doen :D. En daarna lekker aan een lang teugeltje kunnen stappen! Echt helemaal top! Het weer was super de paarden waren braaf, was echt genieten! Voor mij ook weer een hele overwinning, ik dacht echt dat ie op strand hard zou gaan (vooral na afgelopen weekend met de fotoshoot toen die dat mocht :P) en dat ie zou gaan kloten in het bos en wegspringen enz. omdat ie voor op moest maar hij was zo braaf! Zit nog na te genieten :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:53

debby fijn dat het goed gaat met Xantha!

laura super dat 'ie het zo goed heeft gedaan!

martine nog steeds mooi weer...
*jaloers*

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:39

Ellis zag op je facebook dat spookkie het echt super doet weer!! Echt super!

Esther heerlijk op je roze wolk! Zalig zo lekker buiten gereden!!

Deb ook al op een roze wolk! Fijn dat de les ondanks alles toch goed ging!! En dat ze niet meer hoest is helemaal super!!

Foto's van Hincapie tijdens de premiekeuring en een verslagje:
[ITP] Hincapie WH (PRE) @ een weekend premiekeuring
Laatst bijgewerkt door laulau85 op 18-09-11 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:41

Gister wezen neuzen bij Lustroso Andalusians....heb de hele dag met een bakje onder mijn kin gelopen. :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:09

Laura goed joh, dat is toch het belangrijkste, dat jullie samen plezier hebben gehad en dat hij zich goed gedragen heeft :D

Michelle ze doet het super :D wel veel wakker al vaak, jeminee wat een energie heeft zo'n klein hummeltje al! Ze is ook al anderhalve kilo aangekomen :wow: hoe gaat het met jouw kleintje? Nog steeds erg comfortabel op haar plekje daarbinnen? Oef kan me voorstellen dat je het nu wel een beetje zat begint te worden, liever in de armen nu dan in de buik he ;)

Debby goed joh dat ze alweer helemaal beter lijkt te zijn :D Oeh wel even geschrokken van die hengst, hmm kan me voorstellen dat mensen zo wel een hekel aan hengsten(eigenaars) krijgen, je loopt natuurlijk wel gelijk risico zo, hij zal er maar even bovenop springen voor de lol, dan ben je mooi klaar!

Esther dat klinkt als een heerlijke buitenrit!

Ellis ja het is weer verschrikkelijk bij jullie he? Wat een ellende, bijna geen zomer gehad zo.. Nou als je nog een weekje eruit wilt weet je waar je heen moet dus ;)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:03

Martine, jeetje anderhalve kilo al die groeit lekker door!! Leuk als ze zo wakker zijn, probeert ze ook al te volgen?
Kleintje zit nog steeds wel best daarbinnen volgens mij, gister en eergisteren goeie voor weeën gehad maar helaas gisteravond stopte het en heeft het niet doorgezet. Maar eerst maar zo de opzichter afwachten, heb een lekkage en ben benieuwd wat ze gaan doen. Maar het is als ze moeten slopen en doen beter als kleine nog even blijft zitten.. Lekkere timing ook voor een lekkage haha. Maar ben het inderdaad wel zat aan het worden.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:32

Ja het is echt een kijkertje haha. Aaah balen zeg, jij hoopte natuurlijk dat het nu eens zo ver was... Ahrg balen van die lekkage! Ben je bang dat het wat ingewikkelds is?? Hoop dat het makkelijk te repareren is! Daar zit je idd niet op te wachten net met een kleine beeb, allemaal werkers over de vloer :(

Heb een Mabrouk overzicht topic gemaakt: [ITP] Broekie, in 1,5 jaar van schrielkip naar gouden krachtpatser

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:26

Leuk topic! Hij is echt mooi geworden!

Owwww hoorde toch weer zo'n mooi verhaal van de staleigenaar :=. Shaggy was uitgebroken 's nachts en nu hebben wij zo'n grote vuilnisbak staan waarin het voer zit (zo'n ding die je in de groene en grijze variant hebt...). Maar goed toen de staleigenaar 's ochtends ging voeren stond Shaggy in zijn stal en de vuilnisbak stond voor zijn box :'). Hij zat kennelijk nog net vol genoeg dat ie m niet omkreeg maar te weinig dat ie m open kon maken en van boven eruit kon eten. Maar toen heeft ie m dus maar door het gangpad naar zijn stal gesleept... Jammer dat de camera's niet opnemen want dit had er echt eentje geweest voor funniest homevideo's. Ik kwam echt niet meer bij van het lachen toen ik het hoorde _O-.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:55

Heey

Laura: Ja, klopt. Gelukkig heeft ze maar een paar kleine plekjes. We zijn er mooi op tijd bij :).

Martine: Fijn dat alles goed gaat :D. Hier is het opzich ook wel mooi weer alleen wat fris.

Debby: Super dat het weer helemaal goed gaat met Xantha en dat je lekker hebt gereden :D

Esther: Ookal zo lekker gereden :D. Fijn hoor :D Haha, gekke Shaggy. Ik lig in een deuk bij het lezen _O-

Pff, we zijn ons net rot geschrokken. Nikita stond helemaal bezweet in de schuilstal. Ze reageerde helemaal nergens op en was heel loom. Toen halster omgedaan en uit de stal gehaald. Toen hebben we haar getemperatuurd maar der temperatuur was gelukkig normaal. Na een paar minuten werd ze ook weer alert.
Na nog een paar minuten was ze weer zichzelf en ging weer lekker grazen in de wei.
Waarschijnlijk heeft ze met Nouchka lopen donderen en is daardoor moe geworden. Ze heeft natuurlijk nog geen conditie.
Ik dacht echt dat ze ziek was maar gelukkig is er niks aan de hand.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:22

Debby - Fijne les gehad gisteren!
Ik kan idd haast niet wachten tot ik weer lekker met Rints aan de slag kan!

Esther - Klinkt als een heerlijke buitenrit!
Vanaf 1 okt mogen we bij Hargen weer overdag het strand op.
Als het goed gaat met mijn knie, dan gaan we zeker nog een aantal strandritjes meepakken!
Heb er nu al zin in!
Wat een grapjas is Shaggy ook met z'n nachtelijke avonturen! ;)

Laura - Wat een gaaf weekend heb je gehad!
Één groot avontuur! :D
Netjes een 16e plek van de 22!

Noor - Ben je gewoon voor de lol wezen neuzen bij Lustroso, of ben je op zoek? ;)

Miichelle90 - De allerlaatste loodjes...
Alvast sterkte en succes!

Angela - Gelukkig geen zieke Nikita!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:27

Hahah nee Saida, gewoon om lekker even te kwijlen! Nee heb paarden genoeg, nu twee en straks in mei Condo's veulentje, lijkt me voldoende...alhoewel....hahaha.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:59

Nieuwe PRE merrie in ons midden.
Sinds gister staat een nieuw meisje en moeder van de toekomstige veulens van mijn mannen in ons midden... *\o/*
Haar naam Chistosa
kzal binnenkort mooie foto's van haar plaatsen. *D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:03

Mayke, he dat is een bekende naam :D Fijn dat Chistosa bij jou een goed plekje heeft gevonden!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:06

Esther maffe Shaggy :') was inderdaad een actie om op video te hebben!

Angela oei even schrikken, gelukkig viel het mee..

Noor kwijlen mag altijd he!

Mayke ben benieuwd!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:22

Mayke, super dat Chistosa nu een plekje bij jou heeft :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:39

Chistosa is dus bij jou terecht gekomen. Veel plezier met haar :)

Saida, hoe is t met Rints? En met je knie? Al weer veel zin om te rijden?

Martine, hoe is t met de kleine beeb? Ik heb t topic gezien, wat is broukie mooi geworden <3 . Hij ziet er ontzettend goed uit. Was alweer bijna vergeten hoe hij kwam.. Echt mooi opgedroogd :9 .

Denise, hoe is t met jou en Heike? En met de nasleep van de operatie?

Angela, snap dat dat schrikken is! Gelukkig niets aan de hand ..

Laura, hahaha Hinc klinkt echt zó als Chico af en toe.. Soms super braaf en soms echt heeel irritant :D . En dan stampij maken van een dekje wat over de rand hangt ofzo haha! Maar echt super dat hij zo z'n best heeft gedaan op de campeonato :D .

Esther, heerlijke buitenrit zo te lezen, genieten is dat he :)) . Hahaha die Shaggy _O- . Wat een dondersteen! Ook echt naar zn box gesleept die container hahaha, te grappig!

Gisteren lekker met Chicky over t strand gereden. Hij is sinds dat ik terug ben van vakantie weer helemaal relaxt en super fijn te rijden! Echt genieten dus <3 . We gingen alleen langs de tennisbaan terug naar stal.. maar hij is echt heel gevoelig op geluid.. Dus dat was wel even heel spannend, ik dacht echt van "oliebol, hoe ga ik hier de controle houden..". := Maar gelukkig bleef het bij wat stuiteren en kon ik afstijgen, even ernaast gelopen en stukje verder er weer op :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:50

Chistosa is nu van een vriendin (via mij natuurlijk weer :D ) maar ze staat hier om de hoek.
Ik kon haar niet hier thuis op stal hebben , en zo kan ik toch van haar genieten. :D
Mooie merrie! Het kán zijn dat ze drachtig is van Halley, maar ze is nog niet gescand.
Mijn vriendin heeft nu paar jaartjes ervaring met de PRE, hier ze gereden en is een lekkere poetsmuts hahaahahah, dus ze wordt nu lekker vertroeteld.
Planning is, om haar te laten dekken door Nombrado volgend jaar.
(kzal er toch wat merries nog bijmoeten, want ik wil toch ook nog wel een nakomeling van Goloso en Fauno hahahahaha)

Ze heeft nog wel nu een Welsh cob, eigen fok (dus ze is bekend met fokken) maar die is helaas voor haar te klein gebleven. Meet nu 1.42 ongeveer. Die heeft ze nu te koop.
Is trouwens een super barok Welsh cob ruin, mooie beweging. Dus voor een meisje (of kind) een droompony.
We zoeken voor hem dus nog een liefdevol adres. Mocht iemand wat weten?

De hele buurt gaat hier al om....er zijn er nu al 3 in mijn omgeving die een PRE hebben.
Hilador staat ook om de hoek..., rijd ik nu 3x in de week ongeveer.
Ook zon kanjer van een PRE!
kzal binnenkort eens foto's van de pre in de buurt plaatsen *\o/*
wat wordt het mooi hé, op de weg, met al die PRE's

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:07

Ja, hier in Noord-Holland lijkt het inderdaad op een PRE explosie op het moment :D Niks mis mee uiteraard, heerlijk, dat er maar veel Spaanse kanjers in de Nederlandse omgeving mogen komen te staan.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:20

Vind het stiekem wel jammer, veel zijn toch niet kwalitatief hoog staand, en de exclusiviteit gaat verloren.