[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:40

Cyrina: Cantaor staat me nog op het netvlies, maar idd Bobby is er ook nog en dat is een paard van goud hè? Stoer hoor!

Epona was een gallische godin hè? En de Kelten hebben haar via de Romeinen. HEt witte paard aldaar stelt haar ook voor, want de Kelten vereerden Epona als een witte merrie... Even wat gegoogled..

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:43

Zo daar ben ik ook weer eens. Terug van 2 weken lesgeven. Ik lees morgen bij als ik weer wakker ben.

Anouk: Er is vast nog zo'n lief paardje als Despi, maar een beetje pit heeft toch ook wel wat. Zeker als je Sam gewend bent.

Branka: Fijn dat Frio weer goed is. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet na de knipbeurt. Het doet hem vast goed.

Bedouin: wat een foto's. Prachtig. Wat lijkt me dat geweldig. Komen er nog meer? :P

Aliso staat weer in zijn harem nu. We hebben een geweldige tijd gehad in Apeldoorn. Veel les gegeven. Leuke nieuwe mensen leren kennen en samen met Aliso fijne dingen gedaan. Iedere dag verbaasde hij me weer opnieuw. Alles gaat steeds beter. Hij sloofde zich uit in de bak en was al jongste paard nog veruit het braafste paard op buitenrit.

Iemand heeft nog wat mooie foto's gemaakt van hem.
Afbeelding

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:44

Patser... :D hahaha.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:48

Zo hee ging weer hard hier, en helaas ook weer gekissebis over dat paard Santos.

Wauw wat een mooie woestijn, is het niet zwaar om er paard te rijden? ivm het mulle zand, of valt dat wel mee?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:25

Gaat hard hier!
jammer dat het zo moet gaan met een paard..
Ik heb wel 2 stallen vrij maar geen geld dus.. :Y)

Wat lijkt me dat gaaf zeg om daar te rijden in de woestijn!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:08

Goedemorgen :O

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:23

idefix4 schreef:
Haha, ja, mijn schoonpa vindt het een ware viespeuk! Die is regelmatig idd ook zwart of bruinbont.

Gisteren gaf hij zowaar Despi een compliment. Hij opperde om Sam te verkopen en dan een Anda voor mij te kopen... Frank zei heel wijs: "Ik ga geen paarden kopen!" Of te wel... Sam gaat niet weg. Dat is echt mijn besluit hoor. Als ik Sam wil verkopen, moet ik dat doen en bemoeit Frank zich er niet mee. Als ik echter een Anda ga kopen, denk ik dat ik zijn hulp wel meekrijg tzt. Maar wij realiseren ons echt terdege dat Despi wel het toppunt van rust en gemak is. Zo is er ook geen 2e... En ik denk persoonlijk ook dat Des voor mij tè braaf is. Bij mij moet er wel wat pit in zitten.

Jellie: Ja, als je paardje al een deken om heeft, zou ik het nu waarschijnlijk ook zo laten, alhoewel het nog redelijk zacht is. Vandaag was het ook 16 graden. Niet echt koud dus!

De meeste anda's hebben juist meer pit dan een kwpnér vind ik, dus dat moet goed komen :+
idefix4 schreef:
Cyrina: Cantaor staat me nog op het netvlies, maar idd Bobby is er ook nog en dat is een paard van goud hè? Stoer hoor!

Epona was een gallische godin hè? En de Kelten hebben haar via de Romeinen. HEt witte paard aldaar stelt haar ook voor, want de Kelten vereerden Epona als een witte merrie... Even wat gegoogled..

Ja het is de Keltische godin/ beschermvrouwen van de paarden. Wort afgebeeld als vrouw met wit paard (en soms ook een witte hond) of alleen een wit paard op zich. Bobby is ook wit, dus dat was wel leuk.

Bobby is echt een paar van goud voor mij!!! Voor anderen is hij niet altijd even lief...vooral niet voor Berend, hihi

Bullymonster; wat een gave foto die eerste!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:42

Wat een gave woestijnfotos zeg! daar zijn die paarden echt voor gemaakt he prachtig om ze dan ook in hun omgeving te zien *D

Bullymonster wat een geweldige fotos, heerlijke patser!

Branka; hopelijk vindt frio het niet erg om geschoren te worden ;) Piropo geeft er niets om, ik was eigenlijk van plan het bij 1x te laten dit jaar (heb hem eind augustus al voorzien van korte coupe) maar de temperaturen zijn niet overeenkomstig met zijn vacht, hij zweet maar hij heeft er echt last van, minder conditie sneller moe en over het algemeen wordt hij een beetje blegh en taai lijkt het wel klinkt misschien wat vreemd maar hij is wat slomer. Ik ga hem dan toch ook maar weer scheren hoor haha ach uurtje werk maar dan heb je ook wat :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:16

Op dit moment heb ik het idee dat hij meer en meer gewoon last van die vacht heeft. Het is mij niet eerder opgevallen hoe hij begint te bijten op zijn schouders en lendenen zodra zijn regendeken af is (jaja, lenig is hij wel! :D ). Verder heeft hij deze herfst voor het eerst met zijn staart staan schuren. Dus ook bij de billen jeuk.
Hij zal even moeten wennen aan het scheren, maar degene die hem scheert verwacht bij Frío eigenlijk weinig problemen. En over evt. moeilijk doen doet hij ook vrij nuchter, hij heeft onlangs nog een pony geschoren die naar hem uithaalde. Dat zie ik Frío niet doen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:18

marielle: leuke foto's! Die laatste van jou en flan is lief!

anouk: Nog naar de markt geweest?

gave foto's gezien! Lijkt me leuk om een keer zo'n rit in de woestijn te maken! toch maar een keer op vakantie!

shannon staa nu onder een stal deken en als het rond het vriespunt komt gaat ze onder een 300 gram... bewust om dr niet helemaal een beertje te laten worden, shannon zweet vrij snel en nu met die binnenbak, die ook vrij warm is, anders krijg ik haar nooit droog! De rest staat wel zonder deken, die zweten niet zo ;)

Net terug van de paardenmarkt! We zagen nog een paardje staan wat tot een tijdje terug bij ons op stal heeft gestaan. Hij zag er goed uit (beter dan toen hij bij ons kwam) maar toch was het niet echt leuk om hem daar te zien. En voor shannon allemaal mooie spulletjes gekocht :D

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:11

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:07

Marielle -> Hoe reageert Flan op de spuiten? Zie je al verbetering?
Leuke foto's van je paardjes, vooral die laatste vind ik super!

Wanda -> Wat een gave foto's zo met die paarden in de woestijn!
Vooral die eerste vind ik heel gaaf gelukt!

Monya -> Heel vervelend als er onwaarheden worden verteld idd.
Maar het vervelendst vind ik het nog dat Santos nu steeds wordt verkast en steeds in andere handen terecht komt, dat heeft ie niet verdiend.
Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat dit door jullie komt, dat kan ik niet beoordelen, maar ik vind dit altijd sneu voor elk paard als ze steeds van hand tot hand gaan en steeds moeten verkassen.

Bullymonster -> Hele gave uitstraling heeft Aliso!
Ik heb zo'n merrie die dit ook uitstraalt en waarbij ik af en toe weer eens tussen haar achterbenen check of er écht geen ballen hangen! :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:53

Michelle: Jaaah, tuuuuuuuurlijk!!!! Jij ook? Voglens mij stond er één crusado bij. Ik dacht het te zien aan de oortjes, maar ik zag geen eigenaar om het aan te vragen en praten is verkocht momenteel, dus mond dichthouden! Haha

De rest hoort van mijn vanavond.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:55

ohhhhh wat is die Aliso een knapperd. Kijk nu ben ik jaloers!

Voor de liefhebbers nog een schilderijtje,...
Op weg naar de race!

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:37

Heey
Bedouin : Gave foto's zeg :D
bullymonster : Wat een knap paard is het :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:51

Mies thanx. shannon onder een staldeken nu. Met Pablo rij ik ook in de binnenbak in de winter..
en dat is toch een stuk warmer dan buiten. Met FLan reed ik altijd buiten.
Op de paardenmarkt geweest en leuke spullen gekocht. Sneu voor t paardje..

Saida, ik zie dat ze iig makkelijker vanuit stilstand wegstapt :)
Hoop dat t effect langdurig is. Thanx!
Hoe is Rints nu?

Bedouin, t lijkt idd wel geschilderd..

Zilfstar dat zijn leuke kado's voor je kids..

Ik ga zo naar stal :wave:

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:51

Bullymonster schreef:
Zilfstar: volgens mij ben jij terecht heel erg trots nu!

:j :j :j :j :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:44

Lees dat er nogal onduidelijkheden de wereld in zijn gebracht omtrent Santos. Ik hoop toch nog steeds voor t paard dat ie een goed huisje krijgt.. :j .

Zilfstar, apetrots jij op je paard ;) Super!

Jellie, ik zag mooie foto's van Pablo, stoer paard!! Hij doet het goed he! :D

Mies, mijn poown staat ook onder de staldeken hoor :D . Nu een 150 a 200 gr denk ik. Straks richting het vriespunt krijgt ie een 380 gr outdoor op.. Lekker kort in het vachtje dus :D ! Anders ben ik langer met droogstappen bezig dan rijden :=

Bedouin, wat een mooie foto's!! :~ Echt heeeeeeeel gaaf.

Bullymonster, wat een stuk is het, die Aliso van jou.. Die eerste foto is prachtig *D

Branka, ik las dat Frío een beetje zielig was. Gelukkig maakt ie het weer beter, altijd fijn :D ! Dat Frio al een teddy is ;) . Chico zit gelukkig nog lekker dun in het haar!

Cyrina, byzonder verhaal! Die Bob toch.. wat een paard is het he? :+:

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:28

Moderatoropmerking:
Mag ik jullie er aan herinneren dat het op Bokt niet de bedoeling is een advertentie te bespreken in een heel ander topic dan de advertentie zelf?
Zeker niet als de betrokkenen in eerste instantie niet eens weten van het bespreken van die advertentie en zich dus niet kunnen uitleggen.
Daarom zijn de berichten met en over die advertentie uit het topic verwijderd.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:29

anouk: Ik dacht ook zoiets te zien inderdaad, in een zijstraatje.
Ik vond de kwaliteit van de haflingers wel goed dit jaar! Stonden erg mooie tussen.

Ik ging niet om een paard te kopen, wel voor spulletjes...ik zou er nog wel een paardje vandaan durven halen, maar zonder al te hoge verwachtingen... meer een opknapproject.. al vond ik dat er dit jaar toch redelijke paarden tussen stonden. Mooie friese veulentjes en de haflingerkwaliteit was ook hoog!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:35

Hmmm en nu is dus mijn hele post over mijn paard en mijn dochter gewoon pats boem verwijderd... vanwege 3 zinnetjes over dat dus...
Hadden de mods niet alleen die zinnetjes kunnen verwijderen? Gatsie zeg. Ik heb er op deze manier echt geen zin meer in hoor.

Nou even voor de herhaling dan maar:

Dochterlief is mee geweest naar Jippe en heeft zaterdag 6 keer de volte rondgedraafd. Daarbij is hij dan heel braaf, gaat niet zo maar draven maar pas als ik eht zeg. En dan nog heel rustig. Dochter heeft prima zit: mooi rechtop, lange benen en zit mooi door op toch een Fries. Als zij hem op de poetsplaats naar beneden vraagt komt hij helemaal naar haar toe zodat zij zijn manen kan doen. Ook zijn voorpluk en dat vind hij best eng. Maar staat dan met zijn ogen dicht zodat zij kan kammen. :D

Vandaag gelongeerd, ook met bijzet en even een balkje meegepakt in stap en draf. Ging redelijk. Daarna nog als sprongetje neergelegd (Zonder bijzet) en daar sprong hij 2 keer overheen en daarna draafde hij eroverheen met zijn benen zo heel hoog optrekkend (zie je wel, ik ben en echte Fries!)

Nou ja, het was een heel lange post en leuker verteld. Maar nu snappen jullie waar sommige opmerkingen mijn kant uit op slaan.

Modjes: erg jammer dat jullie zo'n heel verhaal van mij moeten wissen. Als jullie post kunnen samenvatten, kunnun jullie ook wat zinnetjes verwijderen...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:24

Hier het laatste bericht van mij omtrent santos.. Hij is verkocht, hij gaat naar iemand uit geleen, die hebben eigen manege en al ruim 20 jaar ervaring met het rijden van probleem paarden of paarden die moeilijk in de omgang zijn, onzeker, bang, dominant enz. HIj is zondag wezen kijken en had gelijk een klik met hem. Ondanks het uitproberen van hem, ziet hij toch een toekomst met hem en hij komt hem zondag ophalen.. Gaat goed komen met hem daar :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:15

Ilona thanx :) Pablo is echt leuk :j Hij bevalt goed.
T is wel echt een mannetje.. kan hem geen vinger geven want dan pakt hij heel mijn hand.
We hebben echt 2 uitersten :))
Jij ook van de dekens. Staat hij bij 380 niet te zweten?

Santos een fijn baasje gevonden +:)+

Vanaaf lekker gelongeerd met Pablo. Hij is lekker aan t werk gezet. Stalgenootje heeft nog wat tips gegeven en die was ook wel tevreden met zijn vooruitgang tov een van de eerste keren toen ze ons hielp :) Daarna aan de hand uitgestapt op t erf.
Was ie nog ff drammerig omdat er 2 paarden we naar binnen mochten maar een donkere stem maakte wel wat indruk haha..
Met de trekker die de bak sleepte was hij weer erg braaf +:)+ Kon hem helaas niet los doen vanaaf, dus ik hoop hem morgenvroeg nog even los te gooien als ik met Flan ga wandelen.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:19

Anouk: Lekker gewerkt met de paardjes las ik wel, en ik heb ook wel eens een loslopend paard hier hoor, ze loopt gewoon onder de draad door als ze wil.

Ragdollcat: Fijn dat je je oude paard terug kan kopen.

Jesser: Ik wil ook nog een keer gaan kijken bij die Menorca paarden maar de tijd ontbreekt me, maar het gaat me nog wel lukken dit jaar.
Ik hoop dat het je gaat lukken, ik vind het ook altijd wel prettig om een papier bij mijn paarden te hebben.

Elizabeth: Welkom en volgens mij een leuk adres om stage te lopen.

Zilfstar: Wat heb je toch een heerlijk paard als ik dat zo lees.

Regine: Misschien wel eens leuk om te komen kijken op Paard en Koets.

Branka: Heerlijk dat je paard weer vooruit gaat, kan je weer lekker gaan rijden.

Romantico: Gaaf paard en ik vind hem al goed lopen hoor voor 5 maanden onder het zadel

Jellie: Leuk dat je er weer bent

Goed ik ben weer bij tot en met blz. 136.

Ik heb van het weekend lekker gereden op mijn Friesje mijn Gelderse merrie was minder braaf, ik hoop dat het pupertijd is anders zie ik het echt niet zitten om er mee door te gaan.

Ingrid.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:58

Jellie: ik zag een paar pagina's terug een prachtige foto van jou en Flan, wat een mooi paard ook. Ze doet me iets. Pablo is wel een heel paard dus. Ach wel leuk een beetje karakter.

Ilona: dankje!

Ingrid: wat doet je merrie?