[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:21

Ik bedoelde idd Michelle :+

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:24

@ zasread : okee sorry dan voor mijn berichtje ;)
Hij is nu dus nog steeds stijf sinds donderdag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:24

Utixo schreef:
Iedereen bedankt voor het medeleven, morgen horen jullie meer.

heel veel sterkte, ook namens mij...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:25

moppielover schreef:
@ zasread : okee sorry dan voor mijn berichtje ;)
Hij is nu dus nog steeds stijf sinds donderdag.

enorm balen zeg, zal wel schrikken zijn geweest, jij ook heel veel sterkte toegewenst, hopen dat 't snel weer in orde is!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:25

Dankje :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:36

Utixo: Sterkte morgen!! Hopelijk valt het allemaal mee.... Op internet worden de meest kleine dingen altijd heel erg gemaakt. Iemand bij mij op stal is zo zwaar in de stress geschoten toen ze over hoefkatrolontsteking op het internet ging lezen, uiteindelijk kan de paardje nu weer rustige ritjes onder het zadel doen. Ook fijn dat je een eerlijke dierenarts hebt! Je hebt er ook tussen zitten die met allerlei dure middeltjes een paard een mindere pijnlijke dag bezorgen, terwijl inslapen misschien toch een betere optie zou zijn....
Moppielover: Ook sterkte, hopelijk loopt ie weer snel beter!! Anders zou ik er denk toch even iemand naar laten kijken...

Met Atlas gaat het ook lekker ;). Hij heeft het erg naar zijn zin op het grote land :). Is nog lastig om m ervan af te krijgen :P. Woensdag mag ik weer een poging gaan wagen :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:44

ja, gewoon maar eerst rustig afwachten wat ze er van zeggen...

Mijn spook heeft lichte artrose, vorig jaar voorjaar ontdekt, ze liep licht onregelmatig op de harde volte.
Ze is ervoor behandeld en heeft rust gehad en nu ziet het been er weer keurig uit en ze loopt super!

hmm, lastig paarden op groot land, succes ermee! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:13

Atlas heeft ook artrose, maar je kan wel gewoon alles met hem doen zolang je er rekening me houd. Hij is er ook voor behandeld en krijgt nu ook elk jaar als ik het goed heb een spuit in die knie. En ook voedingssupplementen die het soepel zouden moeten houden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:49

zo, heerlijk dagje paarden gehad.
Eerst ff bij Balingehof langs, moest nog ff wat langsbrengen, toen door naar Callista, daar even lekker gereden en van t zonnetje genoten en toen naar huis en net nog ff met Goya gereden. Was ik heerlijk ontspannen bezig, komen er 2 friezen langs.. Niet meer ontspannen te krijgen natuurlijk.. naja, van de week maar weer ff proberen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:16

suus: als je dan toch al zo'n ontspannen dagje hebt, waarom reed je niet met die friezen mee op buitenrit?
ilona: san en chick is ook een mooie combi!
saida: zo jij hebt ook ff een grote vordering gemaakt zeg.
voor de rest weet ik het ff niet meer, drukke dag gehad dus ik hou t kort. net nog ff lekker gereden, dankzij het mooie weer. anders had ik de moed niet meer kunnen opbrengen om desje in te spannen. een stuk lange zijde ging ie zelfs al lekker rond over de rug lopen.
film wordt nu op de pc gezet. jeeee, ik verlang naar mallorca als ik de videobeelden van afgelopen jaar voorbij zie komen. wat een geweldig mooi eiland is dat toch. eens zien of we deze week nog een paar des-rij-fragmenten online kunnen zetten.

ff wat anders: weten jullie een manier om een losse mulle buitenbak wat steviger te maken door houtkrullen ofzo toe te voegen?? hij rijdt echt niet lekker.
en gaat er nog iemand naar de hoefslag horse expo in de brabanthallen? met knhs pas krijg je 2 kaartjes voor de prijs van een

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:22

Frank, kwist niet wie het waren haha. Was in de bak bezig..
Had mn nieuwe kaptoom en wilde deze even uitproberen uiteraard ;)
Wat vaak werkt voor een bak is van die tapijt dingen zeg maar. Zijn kleine stukken tapijt ofzo, weet niet precies hoe het heet..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:26

Dat soort tapijt spul hebben wij idd ook in de bak liggen, dankzij dat was de bak bij ons toen het vroor ook nog goed te doen ;).

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:26

Frank -> Hoe was het op de Zwaluwhoeve? Leuk gehad?
Bij ons in de bak ligt zand met daardoor soort van stoffen snippers.
Ik weet niet precies wat voor spul het is maar het is een soort stof, lijkt een beetje op vilt ofzo.
Dit rijdt echt super, en veert mee onder de paardenhoeven.

Vanavond even zonder zadel met Rints in de bak gereden.
Vanwege de flinke buitenrit gisteren wilde ik haar even laten bewegen ivm stijve spieren, maar het viel gelukkig heel erg mee.
Ze ging zelfs heel mooi van achter uit lopen.
Wat ze dan regelmatig doet als ze het zwaar vindt worden is dat ze dan gaat hangen aan de teugels.
Nu heb ik van iemand van het FPF een tip gehad die ik vanavond meteen heb uitgeprobeerd, en het hielp meteen!
Echt super! Ze leunde hele stukken niet meer op het bit en ik had vrijwel niets meer in m'n handen.
In juni wordt er via het FPF een clinic georganiseerd waar zij les geeft en waar ik graag eens naar toe zou willen gaan met Rintske.
Moet alleen wel eerst vervoer zien te regelen.......
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 06-04-09 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:27

daar hoor ik al veel slechte verhalen over dat het na een tijd een pulpzootje wordt. als je dat dan moet opruimen loop je ook weer tegen een probleem aan.
wat vinden jullie nou hiervan?: [ITP] Castratie Romeo
ik heb ook niet te mals gereageerd in het topic.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:32

Ik heb al eerder zo'n topic gezien.... Vind het toch al niet fijn om te zijn (kan niet echt tegen bloed). Van een casteratie zelf zou ik niet zoveel af weten.... Maar een topic er over openen zou ik ook niet doen...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:37

Ik zou daar ook geen foto topic over openen. Vind het er niet echt lekker uitzien.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:44

hihi, kheb al heibel daar. eigen mening wordt niet in elk topic gewaardeerd haha
overigens nog ff een geruststellende reactie voor joyce: met prince-je gaat het goed. gistermorgen het verband er af gehaald, tis een gaatje van een dikke cm. nu enkele keren afgespoeld en het lijkt allemaal mee te vallen. gister liep ie wat stijf, nu niet meer. alleen gister is het ook wat dik geweest vanaf de hak maar das nu ook weer over
Laatst bijgewerkt door frankiej op 06-04-09 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:45

frankiej schreef:
ff wat anders: weten jullie een manier om een losse mulle buitenbak wat steviger te maken door houtkrullen ofzo toe te voegen?? hij rijdt echt niet lekker.

Niet gaan hobbyen met zaagsel ofzo hoor, ook niet met gratis snippers van de gemeente, heb je binnen de kortste keren zware prut en moet je om te beginnen die laag er uit laten halen voor een vermogen en alsnog iets goeds kopen ;) .
Echt goede cheap oplossingen zijn er niet, en wat voor jouw bak geschikt is hangt ook van je zandsoort af. Naar van Doorn in Soest kun je een monstertje brengen/sturen en dan kunnen ze zo vertellen wat het meest geschikt is. Zij kunnen aan de korrel zien hoe het zich gedraagd en wat het nodig heeft om meer stabiliteit te krijgen. Bij ons raadden ze die geopad (dat kunststof) juist weer af, en het is ook niet goedkoop. Ik ben heel erg content met mijn Megatop (gedroogd naaldboomhout). Die komt overigens weer niet bij van Doorn vandaan maar bij de concurrent ;).
Wij hebben het ook wel bewust gezocht in de materialen waarvan je echt zeker kunt weten dat het niet als chemisch afval gezien wordt wanneer je het weer af moet voeren.
Zijn ook met kokoschips bezig geweest maar is duurder, en nog amper referentieadressen waar het al meerdere jaren ligt. Kokosvezels is weer goedkoper maar een enorme bult werk wat je zelf moet doen, en dan schijnt het erg moeilijk te slepen te zijn.
Hoop overwegingen, maar als je eenmaal een fijne bodem hebt is echt heel lekker! En een zware baan is echt de pest voor je paarden hoor...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:47

dank voor je reactie karina!! heb je een adres of website van die Van Doorn?? edit: heb het al via google

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:50

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:58

Ik zou er inderdaad ook geen topic over openen als fototopic. Bij informatief ofzo ok. Met verhaal en uitleg en dan de foto's als link of zo maar das anders.

Verder fijn dat het bij prince meevalt!

Zag op de hyves van een kennis van mij dat haar paard waarschijnlijk gestoken is met een scherp voorwerp. Dier heeft een wond net boven de knie was de DA zijn vinger zo in kon steken.. Er lopen toch een partij gekken rond zeg!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:33

Nouvel schreef:
Utixo schreef:
Iedereen bedankt voor het medeleven, morgen horen jullie meer.

heel veel sterkte, ook namens mij...

ok van mij heel veel strekte gauwje nieuws laten horen he

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:34

Frankiej ; ik vind het ook een beetje raar dat je daar over een topic aanmaakt vooral die foto's :S Er zitten ook jongere (kinderen) op bokt :S Bedoel die zullen dan ook niet echt meer lekker slapen!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:46

Benthe sterkte morgen!

Ben ik dan de enige die het niet raar vindt dat daar een foto-topic over gemaakt wordt? Ik had het alleen niet bij ITP gezet maar bij medisch denk ik. Dinkey is trouwens ook zo gecastreerd, Suevo is over de lies gedaan. Ik heb zelf ook de DA geassisteerd en foto's gemaakt, is toch niet zo raar? Ik vind het wel interessant en er zullen best nog meer mensen zijn die dat ook vinden hoor ;)

Saida zalige foto's, genieten is dat he, zo'n lekker ritje!

Soeske wat voor kaptoom heb jij? Ik heb een hele mooie gezien maar die is 85 euries :Y)

Evdpanne: lekker dat Atlas nu op het land staat!

Sanne van op het harde draven en galopperen krijgen ze volgens mij geen peesprobleem maar is wel slecht voor de gewrichten. Peesproblemen ontstaan eerder door een te zachte bodem, als je een peesblessure hebt moet je ook altijd op het harde stappen want dat is minder belastend voor de pezen. Ik draaf ook gewoon op het harde :j

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:53

hihi zou t komen omdat ik man ben? *denkt ondertussen stiekem aan z'n eigen zaakje*
nee, ff serieus net wat michelle al aangeeft, er kijken toch wel erg veel jonge oogjes mee. een ander punt is dat je wellicht bij sommige extreme dierenbeschermers de slapende hond wakker maakt. mijn da zei dat liggend vrij riskant is, daar de ingewanden tijdens het opstaan ineens naar de wond kunnen zakken. verder heb ik er zelf eens bijgestaan dat ie niet voldoende verdoofd was. mes erin en hoppa alle touwen werden als lucifers kapotgeslagen. nou dan wil je wel rennen voor je eigen veiligheid hoor.
btw had je nog nagedacht over een tijdstip voor een strandritje malin?