[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:05

edit

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:11

bokt doet heel raar
bovenstaand bericht geëdit maar dat doet die niet Bloos
en als ik dan op edit druk zie ik mijn gewijzigde bericht
en dan druk ik op verzenden en dan staat het oude er nog ??

maar okee
hier geëdit bericht Haha!

welkom woofur

he wat fijn femke dat die ouwe ook weer beetje het ventje is

lusitana jouw stal lijkt op die van mij Haha! alles behalve luxe Bloos
maar goed genoeg Knipoog

tip tegen vliegen ..knoflook.. werkt beter als citronella Knipoog
niet knoflook voeren , heeft geen zin
paard heeft zo enorm veel nodig wil de zweetlucht daar naar ruiken
en bij die hoeveelheid is het giftig voor het paard
maar druppeltje olie op staart manenkam en hoefjes
neit te veel op de huid , met de zon brand dat in , dus huid contact vermijden ! of erg verdunnen

jammer dat je zover weg zit (verzendkosten) wij hebben
heerlijk vliegenspul (met dus oa knoflook) wat zelfs redeljk goed tegen dazen wekrt en die mini etters die waar mijn paarden gelukkig niks
van hebben maar ik wel ,,mijn armen worden cm dikker , begrijp heeeel
goed hoe een zomer exceem paard zich voelt Bloos
(ben zelf allergisch voor veel van die prik dingen maar die kleine etterbakkies zijn wel heel erg
dus al ik zomers rijden ga spuit ik buiten mijn paard mijn zelf ook in Bloos
en ut werkt , ook tegen vreemde mensen Haha! Haha! Haha! niemand die dan in
mijn buurt wl komen Haha! Haha! Bloos Vork

tot groot verdriet van mijn man
is het ook niet weg na een douche beurtje Bloos )

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:12

hum nu heeft die m toch gewijzigd ,,humm
och zo is t ook goed

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:00

Lusitana, mijn merrie zit op 9 en halve maand nu. Ik verwacht het veulen zo half april. Capriola begint nu ook net wat uier te krijgen, het begon een week of 2 met wat dikkere tepels maar nu is een uier toch al duidelijk dikker. (misschien heb je iets aan de info)

Jouw merrie krijgt ook inderdaad nu wel een zwangere buik. Voor jouw dubbel spannend omdat je helemaal niet weet wat er precies uit komt he, ja een veulen dan haha. Fijn dat ze zich wel beter voelt, ik merk bij Cap niet echt dat ze last heeft van de dracht. Ja met rijden, ze kan natuurlijk niet alles meer, maar dat is logisch.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:10

Welkom woofu, foto's?

Lusitana ze ziet er echt goed uit spannend hoor

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:47

Ik weet dat het van een Lusitano hengst is. Daar heeft ze een maand bij gelopen, ik weet alleen niet wanneer, behalve dan dat het vóór de tijd was dat de handelaar haar kocht, in augustus.
Branca begint ook al een beetje uier te maken en daarom denk ik dat ze al wat verder is dan ik oorspronkelijk dacht. Meestal doen ze dat toch niet echt maanden van te voren. Vandaar dat ik overal loop te vergelijken. Maar omdat ze mager is van haarzelf vertekent het. Haar bekkenspieren zijn altijd slap geweest en het staartbeen steekt al erg uit omdat ze zo mager is, dus daar heb ik dus ook niks aan als tekenen. Ik hoop dus maar dat ze duidelijk gaat kegelen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:53

lusitana mijn fries had toen ze drachtig was van jippie met 8 maanden al een flinke uier,en deze keer met 10 maanden een flinke uier.

ik hoop inderdaad voor je dat ze het duidelijk aangeeft met bv kegelen of harsen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:03

Ik denk ook aan 8-9 maanden...

nickyu, ik zal eens knoflook proberen. Dat is hier heel goedkoop.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:12

Misschien zitten we ongeveer gelijk inderdaad met onze merries. Je weet dus wel wie de vader is begrijp ik?

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:29

Nou, ik ben Milou ten Dam, ik ben 15 jaar oud en ik woon in Hellevoetsluis. Ik heb nu al bijna 2 jaar een gelders paard genaamd Tatort dus ben ik al trotse eigenaresse van een barok diertje Haha! . Verder ben ik helemaal verliefd op de Andalusier, en mijn toekomst droom is dan ook om over 20 jaar naar Spanje te gaan en een Andalusies hengstveulen mee te nemen (als de omstandigheden er naar zijn, als ik dan nog niet genoeg ervaring heb, of ik heb geen plaats voor een hengstveulen dan wil ik gewoon een keer een kijkje nemen op een stoeterij) Misschien een beetje Penny, maar ik vind ze gewoon geweldig. Met Tatort rijd ik dressuur, ik ben 11 februari voor het eerst gestart, en toen was ik 2 x eerste van de 4 met 194 en 193 punten. Verder vind Taat springen geweldig, dus dat willen we volgend jaar ook gaan doen.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:38

Tatort schreef:
Nou, ik ben Milou ten Dam, ik ben 15 jaar oud en ik woon in Hellevoetsluis. Ik heb nu al bijna 2 jaar een gelders paard genaamd Tatort dus ben ik al trotse eigenaresse van een barok diertje Haha! . Verder ben ik helemaal verliefd op de Andalusier, en mijn toekomst droom is dan ook om over 20 jaar naar Spanje te gaan en een Andalusies hengstveulen mee te nemen (als de omstandigheden er naar zijn, als ik dan nog niet genoeg ervaring heb, of ik heb geen plaats voor een hengstveulen dan wil ik gewoon een keer een kijkje nemen op een stoeterij) Misschien een beetje Penny, maar ik vind ze gewoon geweldig. Met Tatort rijd ik dressuur, ik ben 11 februari voor het eerst gestart, en toen was ik 2 x eerste van de 4 met 194 en 193 punten. Verder vind Taat springen geweldig, dus dat willen we volgend jaar ook gaan doen.

WelkomMilou,

Een gelders paard vindt ik geen barok...maar wel heel klassiek paard Haha!

Ik vidnt het niet penny hoor dat je Andalusiers geweldig vindt..heb er zelf ook last van en ik ben de 30 reeds gepasseerd Knipoog

Netjes dat je meteen 2x eerste bent geworden op wedstrijd! Toppie.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:07

regine schreef:
Misschien zitten we ongeveer gelijk inderdaad met onze merries. Je weet dus wel wie de vader is begrijp ik?

Nou, toen ik de eerste keer bij de handelaar was, toen hij haar net had opgehaald, zei hij dat ze drachtig was, want ze had een maand bij een hengst gelopen. Dus ik vroeg wat voor een hengst en hij zei dat het een volbloed Lusitano was, maar zijn naam wist hij niet en de kleur ook niet, hij had het ook maar van de eigenaar gehoord, zie je, en niet verder gevraagd. Toen ik maanden later voor de tweede keer ging kijken, was ze niet dikker, dus we dachten dat ze dan toch niet drachtig was. Maar ja, nu werd ze wel dikker en zag ik ook beweging en het veulen heeft zelfs al tegen mijn hand getrapt, dus nu weet ik het zeker. Ik weet dus alleen niet wanneer ze gedekt is en door wie precies, behalve dan dat het een Lusitano was.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:23

Owh op zo'n manier, is nu ook moeilijk te achterhalen begrijp ik. Dat is dan wel jammer.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:55

Ja, jammer wat het berekenen van het tijdstip betreft.
Wie de vader is maakt me verder niet uit, het kan toch niet ingeschreven worden, omdat de moeder geen papieren heeft.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:04

Lusitana, knoflook is familie van de ui. Dat schijnt niet zo heel erg gezond te zijn voor paarden. Veel mensen geven het tegen de vliegen maar het effect ervan is zeer klein. Zou er nog even meer naar zoeken, misschien voedingsadvies via de pavo site? Maar ik zie nu dat Nickyu ook al aangeeft dat het in grote hoeveelheden niet goed is voor het paard (dubbelop dus..)

Zit iedereen al volop op het barokkepaarden forum?

Even kort een updateje van mij: Na een week verbouwen zijn we zo goed als klaar! Alles is geschilderd en een nieuwe vloer in het huis. Eerst alles gestript natuurlijk. Ik heb echt een superklusteam!
Morgen de meeste dingen verhuizen, warm water en kabel regelen en dan ben ik er klaar voor! Zal wel even wennen zijn, in mijn eigen huisje...

Mooie foto's van Enno zag ik voorbij komen!!!

Alle nieuwe leden, welkom!!

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:31

Tja,
Als trotse Andalusier-hengst- Friese ruin- en drie Halvalusier-merries - bezitter (en nog een paar ponies) , zal ik me hier ook wel aan moeten melden.. (zal mn profiel wel bij moeten werken, staan de halva's niet op...)
Leuk dat er zo veel veulentje op komst zijn, is altijd weer spannend... Ik heb er op het ogenblik even genoeg van, want het kost me altijd ongelooflijk veel zenuwen als er eentje op komst is... maar het komt ooit wel weer!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:44

Lusitano, ik ga de knoflook niet voeren, maar op haar hoeven smeren voor de stank Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:46

Hallo Basje98. Wat heb jij een grote stapel!
Mijn veulen was een beetje een verrassing.

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:53

Haha! die van mij ook...
Hengst is braaf, geen probleem... merries zijn snachts door de stroomdraadjes gelopen en toen hebben ze met zn allen lol gehad... 's ochtends kwam ik in stal en ze stonden gezellig naast elkaar te grazen...
Paar maanden later had ik een paar Halva's... Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:22

Hahaha. Ondeugende merries toch!!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:46

Basje98 schreef:
Haha! die van mij ook...
Hengst is braaf, geen probleem... merries zijn snachts door de stroomdraadjes gelopen en toen hebben ze met zn allen lol gehad... 's ochtends kwam ik in stal en ze stonden gezellig naast elkaar te grazen...
Paar maanden later had ik een paar Halva's... Lachen

Hahaha errug! Haha! ik zat in je profiel te spieken en vroeg me al af hoe dat kon Tong uitsteken
Leuke paardjes hoor, ik ben ook een anda/pownie mens Knipoog
Welkom in het topic, veel postplezier!

Sorry jongens dat ik niet zo veel gepost heb de laatste twee weken maar het was hier een beetje een gekkenhuis op het werk en met het paard Haha! Het gaat echter super met hem, hij mag sinds dinsdag aan de longeerlijn kleine stukjes draven en dat gaat prima! Hij is gelukkig erg braaf en goed rustig te houden. Vanaf aanstaande dinsdag mag ik er weer op en dan langzaam opbouwen.

Bulten zijn helemaal weg maar nu zitten er nieuwe bulten aan de zijkanten van zijn staartwortel Verward *ZUCHT* Verder is hij helemaal schoon. Maandag heb ik lekker een dagje vrijgenomen want dan komt de homeopate dus die kan dan mooi gelijk naar die bulten kijken.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:08

Welkom basje98

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:10

ook sorry van mij dat ik even niet gepost heb. Ik zit in de zadelmolen. Morgen ga ik een rossner america halen en ik ken iemand van wie ik even een kieffer lech mag proberen. Ben dus al de hele week aan het longeren.

Vandaag is de hoefsmid ook weer geweest. Die heeft ook een aantal osteopatie dingen gedaan ( heb 3 behandelingen gezien van een echte osteopaat en hij doet dezelfde dingen.

mijn hoefsmid is fernand van geene. misschien kennen jullie hem wel. het is een holistische hoefsmid.

malin fijn dat het weer wat beter gaat. Je hebt aardig wat pech de laatste tijd.

Marit hoe gaat het met sam? zeker nu hij ruin af is. Is er al veel te merken en bevalt je stal nog?

lusitana. spannend allemaal. zeker als je niet weet wanneer het komt.

tatort. jij ook welkom!

basje88 welkom. Foto's zijn altijd welkom hier!!

patries. heb je nog wedstrijden gereden eigenlijk?

regine hoe is het met jou?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:18

sorry dames maar ik geloof dat ik het één en ander heb gemist met name het barokkepaardenforum kan iemand mij dat geven?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:50