LuciLusitano schreef:Elisa2 schreef:.
Ai dat klinkt niet fijn Luci, soms worden ze ook koliekerig van nat gras.
ze staan nog op paddock met slowfeeders gevuld met kuil.
Is al gebleken dat hij niet zo goed tegen kuil kan. Tot nu toe ging het goed met buiten kuil, op stal hooi. Het is niet mogelijk om buiten hooi te voeren helaas.
Nu denk ik eraan om hem maar over te zetten van Vitalbix breed&grow naar Metazoa fitright espracette. Omdat er lucerne brokjes in de Vitalbix zit, misschien kan hij daar niet tegen.
Wat voeren jullie de jonkies?
Is Vitalbix niet ook verkrijgbaar met Timothee nu? Of enkel de DC? De fitright is vergelijkbaar met DC toch? Achteraf over Metazoa verschillende verhalen gehoord dat gezondheidsproblemen daar mee schenen te matchen, ik heb het verder nooit uitgediept - wij voerde het ook toen de stal over ging op een andere leverancier.
Het is sowieso raadzaam om met periodes te stoppen en/of even te wisselen van brok.
Waarom kan er geen hooi op de paddock gevoerd worden als ik vragen mag?
Hoe lang staan ze op de paddock? Als het korte periodes zijn, kan je dan niet overwegen om tijdelijk geen kuil te voeren? Zien hoe dat gaat?
Of zijn er opties dat je zelf je hooinet vult met hooi? Samen koppelen met een paard die ook op hooi staat?
En als je de brokken wilt testen kan je natuurlijk ook gewoon even stoppen met voeren

----
Verder gaan jullie onwijs hard. Leuk dat er nieuwe mensen aan gehaakt zijn