[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jinthe1

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:27

Oei zonnebloem, ben je niet bang dat ze de andere kant van de sloot gaat opzoeken? Of staat ze dan nog safe?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:14

Dankjulliewel Absolem en Jinthe :D
Kan niet wachten tot ik er weer op kan :):)

Ohhh da's wel schrikken ja Zonnebloem!! :oo Maar wel mooi dat het goed gaat op de wei verder :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:51

Lekker van genieten Utopia!

Imke, hoe gaat het met je paardje? Heeft de medicatie zijn werk gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:55

Jinthe1 schreef:
Oei zonnebloem, ben je niet bang dat ze de andere kant van de sloot gaat opzoeken? Of staat ze dan nog safe?

Ze wist nu niet hoe snel ze terug moest naar de kant, de andere paarden kwamen ook meteen aan gehobbeld.
Maar aan de andere kant van de sloot staat een groot hek (achtertuin van andere mensen) dus ze kan daar niet de kant op.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:49

Jinthe1 schreef:

Doe ik zeker <3 Dankje :D

Ohh dat scheelt Zonnebloem, dan is ze goed geschrokken :=

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:03

Jinthe1 schreef:

Imke, hoe gaat het met je paardje? Heeft de medicatie zijn werk gedaan?

Nee helaas niet. Gister was het nog steeds toch behoorlijk dik. Heb coolingsgel gehaald & zijn nu 2 keer op een dag het aan het afspuiten. Vandaag doet de staleigenaar het voor mij omdat ik echt niet naar stal kan; dus ben benieuwd hoe het er morgen uitziet. Gister was het ook helemaal hard geworden & toch behoorlijk warm; ze was er niet meer gevoelig op gelukkig. Scheelt ondanks alles dat ze er wel gewoon mee eet & fit oogt.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:59

Ik trof Floris vanmiddag in het andere stukje land aan, met draad kapot.. hij heeft een wondje onder z’n kaak, heel raar en weet dus niet of het nu van dat draad komt of niet.

Maar goed, wat smeren jullie op wondjes/plekjes? Ik heb er nu sudocreme op gedaan, omdat ik eigenlijk niets anders had liggen. Echt heel slecht, ik heb niks aan ehbo dingetjes voor het paard. Ja een fles Cooling gell.. maar dat is natuurlijk niks. Hebben jullie een lijstje wat ik voor ehbo koffertje kan gaan maken?
Ik dacht sowieso Colosan, en dus iets voor wondjes etc.. graag tips!!! :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:18

Ik hoor veel mensen over honingzalf voor wondjes :j

Verder heb ik ook wat blauwsel (of een andere ontsmettende spray) en zelfklevend verband, thermometer, ontsmetspul voor de thermometer :P (steriele) doekjes, tondeuse... uhhh en meer kan ik ff niet op komen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:12

Ik heb betadine, dat blauwe spul en ik wil nog honingzalf.
Thermometer is ook wel een goede.
Gelukkig sta ik op een grote pensionstal dus is er altijd wel iemand die iets heeft, maar wel makkelijk om het zelf te hebben.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:21

Ehbo voorraad moet ik ook nog maken. Heb tot nu toe alleen byemit en uiercreme. Voor de rest niks nada.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:09

Oja betadine heb ik ook liggen inderdaad :j En babydoekjes :D Die gebruik ik echt voor alles haha

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:25

Ohh wat fijn dat jullie zoveel tips geven! Ik ga zeker wat dingetjes in slaan!

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:12

Zelf zou ik voor wondjes eerder even afspuiten met lauw water zachte straal ( haal
Je meeste vuil er vanaf ) vaak was ik het dan met betadine en daarna als droog ik lekker dik honing zalf er op binnen paar dagen gaat het wondje dicht!
Ik heb het volgende hele ehbo koffer werk zelf in een apotheek dus dat is makkelijk
-makuna honing zalf echt top spul wel duur
- sudocreme
-vaseline
-miconazol voor evt schimmel
-betadine zalf
Betadine scrub
-violet spray
-mokzalf
-honing gaasje
-zellfklevend verband
-traumeel gel echt top spul
-arnica gel voor evt zwellingen
-klei
-thermo meter
-vita pos = oogzalf voor evt ontstoken ogen =
vitamine a
- soda zout
En denk nog wel wat dingen waar ik nu niet op kom
Altijd handig heb altijd iets wat goed van pas komt :)

Wat een leuke paarden allemaal zeg!
Ik moet nog een maandje wachten dan breng ik mn drachtige merrie (van Jehannes) naar okkema in training voor de keuring spannend allemaal.. *\%/*

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:37

Afbeelding
Wat raden jullie voor hoofdstel aan voor een Fries met wat boller koppie?
Heb hier een Kieffer, een BR en een Waldhausen Sensation liggen, maar echt mooi zit t niet.

Of haar neus is wat te breed of ik vind de gespen onder haar frontriem teveel op t bot vallen.

Hebben jullie een aanrader? Ik heb t liefst anatomisch.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:38

Als je drie hoofdstellen hebt liggen en alledrie niet mooi passen dan zou ik er eentje laten maken bij iemand die het hoofdstel aan komt meten. Dan wordt het op maat gemaakt en weet je zeker dat het past. Hoe doet ze het trouwens?

Sannahtris, spannend!gaat ze in Augustus naar de keuring?

Wij bekijken nog even of we met de veulens naar de keuring gaan maar dat zou dan een nakeuring moeten zijn. Ze zijn nu nog te jong.

Ik ben gister wel op pad geweest met mijn Thorben merrie. Ik had net voor Corona een startkaart aangevraagd en ingeschreven toen alles is stilgelegd. Gister dus voor het eerst weg geweest en twee keer winstpunten erbij. Had twee keer 191,5 punten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:48

Jinthe1 schreef:
Als je drie hoofdstellen hebt liggen en alledrie niet mooi passen dan zou ik er eentje laten maken bij iemand die het hoofdstel aan komt meten. Dan wordt het op maat gemaakt en weet je zeker dat het past. Hoe doet ze het trouwens?

Wij bekijken nog even of we met de veulens naar de keuring gaan maar dat zou dan een nakeuring moeten zijn. Ze zijn nu nog te jong.

Ik ben gister wel op pad geweest met mijn Thorben merrie. Ik had net voor Corona een startkaart aangevraagd en ingeschreven toen alles is stilgelegd. Gister dus voor het eerst weg geweest en twee keer winstpunten erbij. Had twee keer 191,5 punten.

Ja, aan maatwerk heb ik ook al aan zitten te denken. Maar, als dat niet hoeft, is dat fijner :D .

Ze doet t goed. Rustig aan gedaan omdat wat basis zaken niet op orde waren. Maar, toch merk ik al vooruitgang.

Ze staat iig weer mooi op haar voeten. Morgen de tandarts en later in de week de zadelmaker en masseur en dan wil ik haar graag meer oppakken.

Ze is echt waanzinnig makkelijk en lief in de omgang.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:58

boemel schreef:
[ [url=m/mWOAMz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb hier een Kieffer, een BR en een Waldhausen Sensation liggen, maar echt mooi zit t niet.

Of haar neus is wat te breed of ik vind de gespen onder haar frontriem teveel op t bot vallen.

Wat een mooi hoofd heeft ze <3

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:40

Jinthe1 schreef:

Wauw nette punten zeg! Zou zegge lekker doorpakken ik heb ook toen precies daarvoor startkaart aangevraagd.. alleen door geen goed zade etc kan ik al even niet rijden en ze gaat bijna weg voor training dus helaas..
Jaa 21 augustus ook een thorben !

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:41

boemel schreef:

Ik heb het huismerk van ej zelf heel fijn hoofdstel niet duur en anatomisch gevormd geen idee of die fijn zit bij wat breder hoofd kwestie van passen denk.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:13

sannahtris schreef:
Jinthe1 schreef:

Wauw nette punten zeg! Zou zegge lekker doorpakken ik heb ook toen precies daarvoor startkaart aangevraagd.. alleen door geen goed zade etc kan ik al even niet rijden en ze gaat bijna weg voor training dus helaas..
Jaa 21 augustus ook een thorben !

Wat toevallig dat je ook een Thorben hebt, leuk! Misschien breng ik haar volgend jaar ook naar de keuring maar dan zou ik liever eerst een goede ibob erbij hebben. Even kijken hoe ze zich ontwikkeld.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:40

boemel schreef:

Ik heb er zelf een van Rossner en vind die mooi vallen.
Als ik voor een nieuwe zou gaan, zou ik denk ik een laten samenstellen/aanmeten bij Bridle2Fit. Zie daar mega mooie dingen voorbij komen <3

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:31

Ik heb ook een samengesteld hoofdstel, ander paste het ook steeds net niet.

Ik ben hier aan het wachten op de da. Ik was gisteravond bij Nanne en flink snotterig en hoesten, longen klinken ook wat vol. Getemperatuurd en hij had 39.1. Heb ze vannacht maar op stal gezet. Staat hij even droog en warm.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:27

ik zat zelf van de week ook te denken aan een hoofdstel van Bridle2Fit, Ali heeft een hoofdje maat cob neusriem eigenlijk full. Oftewel van alles wat

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:31

Nanne heeft rhodococcus

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:10

Ohh, arme Nanne... :(:) Wat is zijn prognose?