Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lauke schreef:Lastig L_vie. Klinkt een beetje als hetzelfde waar ik nu tegenaan loop alleen doet verna het alleen met de galop. Ik weet helaas ook nog geen oplossing
Lastig ook om een oorzaak te vinden. Het kan vanalles zijn al denk ik toch echt dat t bij verna in het koppie zit. Dir is gewoon veel te slim
Sanet schreef:Je moet echt een plan hebben met rijden. Waar je naar toe wilt werken. Maar ook hoe de lijnen eruit zien die je wilt rijden. Niet 2 meter voor Abedenken dat je bij A wilt afwenden. Bereid je oefeningen en je lijnen voor. Niet "dom" veel oefeningen rijden, overhaast en onafgerond.
Ik deed dat ook regelmatig, maar dat was mijn doel eigenlijk niet. Ik wil dat ze gehoorzaam is en meewerkt en haar best doet.
Het moeilijkst vind ik om rustig te blijven als het niet goed gaat. Maar hoe rustiger ik blijf, des te eerder krijg ik wat ik wil. Als ik boos of ongeduldig word, dan zij ook en dan gaat het van kwaad tot erger. Maar ik moet wel volhouden met wat ik wil. Niet perse veel groter of heftiger, ademhalen en nog eens proberen. Anders terug naar stap, daar doen wat ik wil en dan weer naar draf of galop.

Sanet schreef:Ja, je moet haar wel aan het werk houden, daar ben ik helemaal mee eens.
Bij mij ging het dan vaak al mis omdat ze zo druk was en ik geen tempo controle had en dan ging ik wel die oefeningen rijden en dan ben je nog niet aan het werk aan de gehoorzaamheid.
L_Vie schreef:Lauke schreef:Lastig L_vie. Klinkt een beetje als hetzelfde waar ik nu tegenaan loop alleen doet verna het alleen met de galop. Ik weet helaas ook nog geen oplossing
Lastig ook om een oorzaak te vinden. Het kan vanalles zijn al denk ik toch echt dat t bij verna in het koppie zit. Dir is gewoon veel te slim
Ja het zit ook een stuk in haar hoofd.
Maar zie dat er maar eens uit te krijgen. geef nu al een tijdje magnesium en dat werkt aardig. Tot vandaag dat ze weer zo'n bui heeft en ik dan gelijk weer gefrustreerd raak
Sanet schreef:Ja, ik snap het helemaal. Ze zijn soms zo vlug als water en dat is heel vervelend.
Als ze gaat, wat doe je dan? Rij je gelijk nog eens dezelfde lijn of?
Ik zou die lijn niet perse vermijden, maar wellicht steeds meer opbouwen, of de lijn beginnen en dan toch een volte ofzo?
Ik heb zelf ook veel het klavertje gebruikt, dat is ook fijn omdat je elk blaadje ook een andere kant op kunt maken.
Ken je die oefening?
leuk dat er word mee gedacht
L_Vie schreef:Snap heel goed dat je dan gefrustreerd raakt. Maar dat moet je eigenlijk gaan voorkomen (weet hoe moeilijk dat is). Want dan gaan jullie elkaar versterken.
Ik heb meestal een plan B klaar als ik met moeilijke oefeningen bezig ben en het wil dan niet lukken. Doe ik tussendoor eerst iets wat ze en graag doet en dus makkelijk vind. Om daarna weer met dat moeilijke aan de gang te gaan.
leuk dat er word mee gedacht[/quote]