[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:35

Thanx anouk. Dat van ons nichtje heeft er flink ingehakt..
Maar voel me dan weer zo rottig als ik de boel hier verslof :o al weet ik dat t niet zou hoeven..

Bedankt Esther :)

Monya, hopelijk komt er een fijn baasje voor Santos :)

Edit; 3 mensen die bijna tegelijk aan t posten waren dus ff aanvulling :D

Bedouin mooie foto's geplaatst.. wat een omgeving zeg :*

Moppielover, lekker gereden +:)+ alleen gisteren bokkerig..
En t idee dat hij niet helemaal fit was..
Ga je morgen weer?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:45

Jellie Hier zie je de omgeving wat duidelijker op en weer de snelle barb op kop!

Afbeelding

en daarna gaat het over in:

Afbeelding

Duin op en af rijden. Ik vind het heerlijk!

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:05

Zo dat lijkt me ook heerlijk! Ik gaat misschien in de woestijn van Egypte een ritje maken, maar dat ziet er toch wat anders uit ;).

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:35

Luxket, welkom op dit topic, maar je komt een beetje binnenvallen met je 'gel*ld! Dat kan toch ook via pb?

Hier ga ik weer verder met mn roze wolk,...
Wij hadden de hele week onze stoere Noor mee, die couscous en macaroni en brood en melk heeft gegeten! En hij vond het heerlijk! Mee met d e[paarden en 'wilde' dromedarissen opdrijven!

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:43

Bedouin: Mooie foto weer! Lijkt me echt heeeerlijk rijden daar!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:49

Esther, In Egypte zal het vast ook erg fijn zijn. Meer bergen denk ik. Hoe zijn de duinen daar? Of is daar enkel meer steppe?
Ik zie in je profiel dat je ook niet bang bent om op een hoge dromedaris te rijden of om waterpijp te roken! hihi.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:52

Hahahahaha dat heb ik ook allemaal al gedaan ja :D. De kant waar ik zit is voornamelijk bergen en niet echt duinen. Toen we naar luxor reden had je eerst een gedeelte rotswoestijn en daarna weer echt zand ;).

Dus duinen heb je niet echt.... Het is redelijk recht daar :). Wel net van die ribbeltjes dat als je met een Quad rijdt je helemaal heen en weer schud :P.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:01

Ik ben blij dat Bonnie en Monya dit verder via pb afhandelen.

Cyrina, wat gaaf. Maar het ontgaat mij eerlijk gezegd met wie je op pad was als Epona?

Hier gelukkig goed nieuws over Frío: gisteren heeft hij even in de stapmolen meegelopen en dat ging goed. Vandaag even aan de longeerlijn gekeken en meneer liep prima. Vond het heerlijk om weer eens een drafje te kunnen doen. Wilde niet meer terug naar stap :+
Morgen mag hij weer onder het zadel aan de slag. Verder wordt woensdag zijn harige harrie look verwijderd. Ben benieuwd of er een witje, spikkel of grijsje te voorschijn komt :D
En dan natuurlijk zaterdag de lange teugel les van Piet Bakker. Heb er enorm zin in! *\o/*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:03

Fijn dat Frío beter loopt! Succes met het scheren ;) en veel plezier bij Piet Bakker!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:11

branka : Fijn dat het beter gaat met frio :D Ga je hem voor het eerst scheren of heb je hem al vaker geschoren?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:22

luxket schreef:
heey jasmijn :)

Jasmijn? :?

moppielover schreef:
branka : Fijn dat het beter gaat met frio :D Ga je hem voor het eerst scheren of heb je hem al vaker geschoren?

Ik laat hem scheren want ik heb er geen ervaring mee. Stalgenoot wel en die gaat dus aan de slag. En het is de eerste keer. Hoopte dat het niet nodig was maar hij is dit jaar echt bolliewollie en aangezien het rijden erg lekker gaat maar ook een stuk intensiever, wordt hij helaas niet goed meer droog. Dus meneer moet er aan geloven :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:24

Branka : Okee, succes voor je stalgenoot ;). Dyio is dit jaar ook voor het eerst geschoren, hij werd ook te wollig en aangezien ik regelmatig s'avonds rijd en hij na 1 a 2 uur op stal staan nog niet droog is werd hij ook geschoren

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:33

Monya/ Evalyne: Laten we het er maar op houden: Zo veel mensen, zo veel verhalen en iedereen vertelt wat in zijn ogen het belangrijkste is. En wie is het slachtoffer? Juist!... Sneu hoor. Als ik er aan kan bijdragen dat dit paardje een goed thuis gaat krijgen, dan doe ik dat, maar ja, zelf heb ik er jammergenoeg nu geen plek voor en het is algemeen bekend dat ik een voorkeur voor bruin, palomino of een andere 'aparte' kleur heb. Ik val graag op met iets aparts. :+ Momenteel met een zeer eigenwijs kijkende WPN'er... Ow jongens, geef me veel werk als zadelmaker en ik koop een stalletje voor hem!

En Luxket: Leuk dat je je ook even netjes voorstelt hier. Wij houden hier niet van kinnesinne. Die in Lisse was fout, die koopt een paard om er vervolgens zo'n reis van te maken voor dit dier. Van die hoop ik dat ze geen paarden meer houdt nu. Dat is er duidelijk één die een paard niet waard is.

Jelly: Daar zijn we voor hè? Hier oordelen we niet. Dat vind ik zo fijn aan deze site.

Wenda: Wow! Da's nou de droom van Sam! Zo veel zand...
Gave foto's joh!!! Jij mag vaker spammen!

Branka: Wat heerlijk dat Frío weer beter is! En nu nog een scheerapparaat. Ik voel me een gelukkig mens met een 48% volbloed, dat betekent zomer en winter een superdun vachtje, zelfs zonder winterdeken. En geloof me Sam heeft het nog nooit koud gehad! Sinds van de week begint zijn vacht wat dikker te worden.

Despi heeft ook geen overdreven dikke vacht en ja, ach Prince is gewoon schattig nu. Hij zweet wel op de ponyclub. Dan is ie wel nat, dus ik ga wel als hij naar de ponyclub gaat een dekentje meenemen voor hem.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:37

idefix4 schreef:
Branka: Wat heerlijk dat Frío weer beter is! En nu nog een scheerapparaat. Ik voel me een gelukkig mens met een 48% volbloed, dat betekent zomer en winter een superdun vachtje, zelfs zonder winterdeken. En geloof me Sam heeft het nog nooit koud gehad! Sinds van de week begint zijn vacht wat dikker te worden.

Mwah, Frío is anders ook redelijk warmbloedig hoor (kruising Andalusiër x Arabier) en tot vorig jaar had hij een redelijk dun vachtje. Wel wat langer, maar niet zo vol als dit jaar. Blijkbaar is ook daar zijn erg goede conditie in terug te zien. Hij haarde ook veel minder lang en extreem dan vorige keren. En waar hij normaal een koukleum eerste klas is, had hij daar nu ook weinig last van. Geloof dat op dat punt de haver wel hielp.
Heb lang getwijfeld of ik hem zou laten scheren. Maar het moet er maar van komen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:41

sorry brankaz... ff in de war, maar jij was toch ook altijd bij poelenburgh

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:42

of ben ikn ou helemaal in de war, anders sorry daarvoor

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:45

Tja, bij Sam begin ik er maar niet aan. Hij is zo nerveus bij vreemde dingen. Hij begint nu vertrouwen te krijgen en hij heeft het nog niet echt nodig. Ik vind scheren ook absoluut niet leuk. Vind het een vreselijke klus! Dus reden te meer om het niet te doen. :+ Maar ieder doet voor het eigen paardje wat ze het beste vindt toch? ;) Ben wel benieuwd naar het resultaat!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:52

Zoo ineens weer een hoop geklept.

Woeii prachtig Bedouin. Lijkt me heerlijk rijden daar..

Esther gaaf dat je naar Egypte gaat.

Santos maakt een hoop los hier...

Branka fijn van Frío!

Anouk, heb je bij Depsi een deken op? En Prince een lekker vachtje :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:58

Jellie: Nee, bewust geen dekens voor geen van de paarden. Als het echt koud wordt kan ik er wel één opgooien, maar vaak zorgen de paarden zelf voor een warme deken, omdat hun lichaam daar zelf voor zorgt. In de winter gebruik ik wel na de concoursen dekens op Sam, omdat hij anders te veel inlevert. En ik gebruik een zweetdeken als hij nat is van het werk. Hier heeft Sam als enige dekens! En die liggen in de plastic van de wasserij al 2 jaar te wachten tot ik ze nodig heb.

Eén pony van mijn schoonpa kan wel eens een deken omkrijgen hier, maar dat zal meer om schoonhoudredenen zijn dan andere! Hij is wit en heeft een hekel aan zijn kleur. :+

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:12

Anouk, bewust geen dekens.. Ik doe t bij Flan ook niet meer :n
Maar bij Pablo heb ik t toch wel gedaan. Die had al deken op bij de handelaar...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:14

idefix4 schreef:
Eén pony van mijn schoonpa kan wel eens een deken omkrijgen hier, maar dat zal meer om schoonhoudredenen zijn dan andere! Hij is wit en heeft een hekel aan zijn kleur. :+

Hahaha! Heel herkenbaar! Frío is ook zo'n wannabee bonte :+ Geen reden om een deken op te doen, maar het is wel een fijne bijkomstigheid.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:22

Haha, ja, mijn schoonpa vindt het een ware viespeuk! Die is regelmatig idd ook zwart of bruinbont.

Gisteren gaf hij zowaar Despi een compliment. Hij opperde om Sam te verkopen en dan een Anda voor mij te kopen... Frank zei heel wijs: "Ik ga geen paarden kopen!" Of te wel... Sam gaat niet weg. Dat is echt mijn besluit hoor. Als ik Sam wil verkopen, moet ik dat doen en bemoeit Frank zich er niet mee. Als ik echter een Anda ga kopen, denk ik dat ik zijn hulp wel meekrijg tzt. Maar wij realiseren ons echt terdege dat Despi wel het toppunt van rust en gemak is. Zo is er ook geen 2e... En ik denk persoonlijk ook dat Des voor mij tè braaf is. Bij mij moet er wel wat pit in zitten.

Jellie: Ja, als je paardje al een deken om heeft, zou ik het nu waarschijnlijk ook zo laten, alhoewel het nog redelijk zacht is. Vandaag was het ook 16 graden. Niet echt koud dus!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:27

BrankaZ schreef:
Cyrina, wat gaaf. Maar het ontgaat mij eerlijk gezegd met wie je op pad was als Epona?

Met Bobby, er is geen ander paard waar ik dat mee durf ;)
Bedoyn; wat een geweldige foto's!! Al is zo'n omgeving niets voor mij...is met toch wel te droog/ dor.

Romantico; wat een prachtig paard!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:28

Hij heeft ook een dun dekentje op. Ik doe t dit jaar iig wel en kijk volgend jaar wel wat ik doe.
Leuk compliment van je schoonpa! Beetje pit is wel leuk :D

Ga zo bed eens opzoeken, trusten!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:32

Cyrina schreef:
BrankaZ schreef:

Met Bobby, er is geen ander paard waar ik dat mee durf ;)

Had al zo'n vermoeden, maar ja kan ik niet vanuit gaan. Je hebt tenslotte nog een paar kanjers staan.