[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:21

Imke95 schreef:
boemel schreef:
Volgende week is een drukke week voor mn nieuwe aanwinst.
Hoefsmid, tandarts, zadelmaker en Equine Touch therapeute om eventueel vaste spieren weer lekker los te maken.

Dan kan ik de week erop het rijden fijn gaan oppakken :D .
En tot die tijd longeer ik, doe ik wat grondwerk en wat kort en rustig werk onder het zadel.

Fijn! Bij mij is 2 weken geleden de tandarts ook geweest & de zadelmaker staat op de planning. Zadel is opeens in zo'n korte tijd krap gaan liggen van voren; alweer mega aan het veranderen in bespiering terwijl ze ondertussen al 10 is :')
Vorige keer kon de boom niet meer breder, dus ben benieuwd _/-\o_

Oei, hopelijk geen ander zadel nodig.
Mijn zadel kan op de koudpers aangepast worden. Ik vermoed dat ie een tikkie smaller mag.

Lys_PPA

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:49

Wat komen er een hoop mooie foto's voorbij! Zonnebloem, fijn, veel geluk samen! <3

Ik heb de zadelpasser ook gevraagd, heb het vermoeden dat mijn zadel een stuk krapper is gaan zitten. Ik hoop toch van niet want volgens mij is er niet veel meer aan te passen en zo lang heb ik dit zadel nog niet :( Mn paardje is een spierbundel aan het worden :P

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:55

Lys_PPA schreef:
Wat komen er een hoop mooie foto's voorbij! Zonnebloem, fijn, veel geluk samen! <3

Ik heb de zadelpasser ook gevraagd, heb het vermoeden dat mijn zadel een stuk krapper is gaan zitten. Ik hoop toch van niet want volgens mij is er niet veel meer aan te passen en zo lang heb ik dit zadel nog niet :( Mn paardje is een spierbundel aan het worden :P

Dat laatste is positief :o

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 01:54

xXutopiaXx schreef:
Yeaahhhh gefeliciteerd :D :D :D

Haha GabberGill :P Te laat te koop bij mij of de vorige eigenaar? :P

Iemand vroeg of er nog iemand werkt met lange lijnen; ik! :D
Vind het een heerlijke manier om onbelast al rem/stuur erop te zetten :j

Bij jou. Ik had je nog op pb toen.
Je startte zijn 1e topic toen. Was gelijk weg van hem, maar je was nog niet helemaal uit wat je met hem ging doen enzo of in ieder geval hij zou nog even blijven

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:58

Gisteravond was Im erg gevoelig op haar kaak met halster aandoen, kwam erachter dat ze een lichte bult had. Even afspoelen & aankijken dacht ik.
Vanochtend om 06:10 uit m'n bed gebeld door de staleigenaar dat d'r kaak 3 keer zo dik was geworden. Meteen in de auto gesprongen, dierenarts gebeld. Deze komt eind van de ochtend, dus ben benieuwd.
Persoonlijk denk ik aan een steek door een beest of een ontstoken tand? Er zitten namelijk immens veel vliegen (vliegenkap 2 seconden af & ze wordt aangevallen)

Afbeelding

Mag denk ik niet meer roepen dat het zooo goed gaat, dan gebeurd er altijd wel weer zoiets |o

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:21

Imke95 schreef:
Gisteravond was Im erg gevoelig op haar kaak met halster aandoen, kwam erachter dat ze een lichte bult had. Even afspoelen & aankijken dacht ik.
Vanochtend om 06:10 uit m'n bed gebeld door de staleigenaar dat d'r kaak 3 keer zo dik was geworden. Meteen in de auto gesprongen, dierenarts gebeld. Deze komt eind van de ochtend, dus ben benieuwd.
Persoonlijk denk ik aan een steek door een beest of een ontstoken tand? Er zitten namelijk immens veel vliegen (vliegenkap 2 seconden af & ze wordt aangevallen)

[ [url=m/UpDheW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag denk ik niet meer roepen dat het zooo goed gaat, dan gebeurd er altijd wel weer zoiets |o

Ai vervelend. Hoop dat dat t is en geen probleem met de kiezen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:22

GabberGill schreef:
xXutopiaXx schreef:
Yeaahhhh gefeliciteerd :D :D :D

Haha GabberGill :P Te laat te koop bij mij of de vorige eigenaar? :P

Iemand vroeg of er nog iemand werkt met lange lijnen; ik! :D
Vind het een heerlijke manier om onbelast al rem/stuur erop te zetten :j

Bij jou. Ik had je nog op pb toen.
Je startte zijn 1e topic toen. Was gelijk weg van hem, maar je was nog niet helemaal uit wat je met hem ging doen enzo of in ieder geval hij zou nog even blijven

Oooohhh ja!! Moest ik ff voor graven weer hoor! Haha, dat was gelijk in het begin inderdaad!! :D :+:

Ach wat sneu Imke!! Hopelijk heeft de DA er een oplossing voor!! Ik durf ook nooit te hard te roepen dat dingen goed gaan... :7 Daarna is er altijd gelijk wel wat...

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:30

Ja, ben benieuwd! Zit op het telefoontje te wachten dat de dierenarts onderweg is, dan spring ik ook gelijk weer in de auto naar stal.

Als het de tanden zijn is het wel mooi vervelend, tandarts is 2 weken terug geweest _/-\o_

Zat al even te googlen om eventueel groene leem pasta te halen & dat erop te smeren. Heeft iemand daar ervaring mee? Of eventueel met Traumeel gel?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:34

Imke95 schreef:
Ja, ben benieuwd! Zit op het telefoontje te wachten dat de dierenarts onderweg is, dan spring ik ook gelijk weer in de auto naar stal.

Als het de tanden zijn is het wel mooi vervelend, tandarts is 2 weken terug geweest _/-\o_

Zat al even te googlen om eventueel groene leem pasta te halen & dat erop te smeren. Heeft iemand daar ervaring mee? Of eventueel met Traumeel gel?

Traumeel ben ik heel positief over, maar zou nu afwachten tot de dierenarts er is.
Als het een kies is, dan kan je beter Traumeel druppels gebruiken.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:30

Imke ohh jeetje wat vervelend hopen dat het niet ernstig is, ik ben alleen bekend met groene leem pasta en open wonden.

Ali is sinds gisteren een zilvere paard geworden en ze had meteen bekijks iedereen dat ohh een nieuw paard en kwamen aanrennen haha

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:33

Wat zei de DA Imke?

Knappe ingepakte Ali!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:43

Ben ook erg benieuwd Imke... hopelijk niets ernstigs!

Appaloosa, zo had ik gisteren een zebra haha:
Afbeelding
Afbeelding

Reed toch wel fijn, eerste keer lang ritje met vliegendeken en dat scheelde echt een hele hoop.
Ennn, hij heeft inmiddels ijzers voor. Opzich heeft hij geen slechte hoeven, maar bij wekelijkse buitenritjes zou ik er niet aan ontkomen zei de hoefsmid.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:47

Wat een mooie dekens <3 Past die Horseware deken goed? Ben er ook over aan het twijfelen zo eentje aan te schaffen voor Im aangezien er op de nieuwe stal echt veel meer vliegen zitten.

Dierenarts is net geweest! Temperatuur was 39.6 maar dat wil niet heel veel zeggen met deze temperaturen buiten. Hartslag & ademhaling was verder goed. Bult was warmer (ook weer dikker dan vanochtend), mondklem in gehad, aan de tanden & kiezen was niets te zien. Wel kon je zien dat de wang vanbinnen ook erg op spanning stond. Waarschijnlijk is ze toch gestoken & heeft ze daar een allergische reactie op gekregen.
Voor nu heeft ze een ontstekingsremmer in het bloed gespoten gekregen waar ze snel op moet gaan reageren & moet de bult koelen. Moet vanavond toch naar stal om een proef van een stalgenoot te filmen, dus komt goed uit! Hoop dat ik vanavond al verschil zie ..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:55

Gelukkig dat er geen schokkende dingen zijn gevonden, nu hopen dat dit aanslaat!! :(:)

Mooie dekens allemaal!!
Ben er nog steeds niet over uit of ik nu moet geloven dat zebraprint echt vliegenwerend is :')

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:01

Inderdaad, hopen dat het aanslaat. ik zal voor je duimen.

xXutopiaXx schreef:
Ben er nog steeds niet over uit of ik nu moet geloven dat zebraprint echt vliegenwerend is :')

Zebraprint had eigenlijk niet echt mijn voorkeur, maar ik wou graag een deken met afneembare hals en die zag ik niet echt veel voorbij komen in mijn haastige zoektocht. Achteraf nog wel wat andere opties voorbij zien komen maar inmiddels ben ik dus al voorzien. Ik heb 1,5 uur gereden en pas de laatste 10 minuten kreeg hij last van vliegen, dus echt wegblijven deden ze uiteindeiljk toch niet, maar het eerste uur en kwartier heerlijk kunnen rijden in ieder geval (dat was mij al veel waard).

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:09

Dát is inderdaad al heel erg fijn :j Ik hoef hier ook echt 't bos niet meer in te gaan -O-

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:14

Gelukkig Imke dat er op het eerste gezicht niks ernstigs aan de hand lijkt te zijn.

Hier ook een zebra deken. Weet ook niet of het de vliegen echt op afstand houdt, maar baat het niet dan schaadt het niet. :)

Nanne is vandaag voor het eerst bij de hoefsmid geweest. Alles zag er goed uit en we hadden goed geoefend op voetje geven. :')

Nu lekker niksen met dit warme weer.
Afbeelding

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:49

Jeetje dat is inderdaad schrikken zo’n bult! Hopelijk is het snel weer over!

Wat komen er leuke friesjes voor bij met hun pyjama aan haha!

Floris gisteren voor het eerst gelongeerd met klapperende beugels aan het zadel. Dat was echt eventjes rodeo maar uiteindelijk accepteerde hij het!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:40

Imke95 schreef:
Wat een mooie dekens <3 Past die Horseware deken goed? Ben er ook over aan het twijfelen zo eentje aan te schaffen voor Im aangezien er op de nieuwe stal echt veel meer vliegen zitten.

Dierenarts is net geweest! Temperatuur was 39.6 maar dat wil niet heel veel zeggen met deze temperaturen buiten. Hartslag & ademhaling was verder goed. Bult was warmer (ook weer dikker dan vanochtend), mondklem in gehad, aan de tanden & kiezen was niets te zien. Wel kon je zien dat de wang vanbinnen ook erg op spanning stond. Waarschijnlijk is ze toch gestoken & heeft ze daar een allergische reactie op gekregen.
Voor nu heeft ze een ontstekingsremmer in het bloed gespoten gekregen waar ze snel op moet gaan reageren & moet de bult koelen. Moet vanavond toch naar stal om een proef van een stalgenoot te filmen, dus komt goed uit! Hoop dat ik vanavond al verschil zie ..

Ja hij is top heb zelf een maat kleiner dan normaal gesproken en als je echt twijfelt heb je nog de amigo bug rug XL dus voor paarden met een bredere nek enz. nu bij hypostore met korting daar heb ik de mijne ook vandaan alleen ik de gewone.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:59

Afbeelding

Jut en Jul kwamen kijken toen we met de pony aan het mennen waren. Jelske is nu 1 jaar oud geworden op 15 juni.

This nu echt geen klein veulentje meer. := maar een knoeperd van een enter.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:28

Zooo dat is een beste enter!!! Wauw!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:35

Knappe knoeperd!! En ik vind z'n vriendje ook nog steeds heel erg knap <3

KIJK!! :oo :):) <3 :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor mij de eerste keer erop, 4e keer dat er überhaupt iemand op zijn rug zit, 3e keer draf en 1e keer los en dan draven ook gelijk!!! Wat een kanjer <3 <3 Niet 1x verschoten, alleen wat terughoudend/onwennig := :+: Wat een ontzettend lief dier.... <3

Ik ben overigens 1.85m en op de meeste jonkies lijk ik echt een reus _O- Maar dat vind ik bij Dije nog wel meevallen ook!! :+:

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:18

xXutopiaXx schreef:
Knappe knoeperd!! En ik vind z'n vriendje ook nog steeds heel erg knap <3

KIJK!! :oo :):) <3 :+:

[ [url=m/DyRYB8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dFag9m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6Kv6Gz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AUaaSN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor mij de eerste keer erop, 4e keer dat er überhaupt iemand op zijn rug zit, 3e keer draf en 1e keer los en dan draven ook gelijk!!! Wat een kanjer <3 <3 Niet 1x verschoten, alleen wat terughoudend/onwennig := :+: Wat een ontzettend lief dier.... <3

Ik ben overigens 1.85m en op de meeste jonkies lijk ik echt een reus _O- Maar dat vind ik bij Dije nog wel meevallen ook!! :+:

Hij past je goed! Mooi buigend achterbeen voor een paard die net ruitermak is!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:08

Ooh wat leuk Utopia! Je wil hem straks niet meer missen, heerlijk braaf zo en je past er prima op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:19

Ik heb Emma sinds maandagmiddag en wilde haar tot het weekend op stal houden om wat te wennen en dan 24/7 de wei op.
Ivm het warme weer toch besloten om haar uit de broeierige stal te halen en gister op de wei te zetten in de groep (samen met een ander nieuw paard).
Ging eigenlijk wel goed.
Nu zag ik vandaag wel wat wondjes, maar ze is zelf ook niet voor de poes heb ik gemerkt.
Ze moeten uit de sloot drinken en dat is goed te doen want loopt mooi af, dus ik haar meegenomen naar de sloot om te laten zien waar ze moest zijn. Loopt ze zo de sloot in (fijn dat kroos).
Dus ik ben een paar grijze haren rijker.