Snowy2004 schreef:Anouk: Wat fijn dat het met jou en Sam weer beter gaat. Ik heb het een tijdje niet meer allemaal kunnen volgen, maar zo aan je verhaal van woensdag te zien gaat het wel lekker.
Arme opa. Eng zeg, dat ze zo op de openbare weg kunnen.
Wij wonen behoorlijk in de polder, dus daar ontkomen we niet aan. Deze pony's lopen redelijk langs de doorgaande weg. Gewoonlijk komen ze helemaal niet op straat hoor en ik had begrepen dat er één op straat liep, maar die was ook aan de wandel gegaan richting stal. Dus ze zijn uiteindelijk niet van het terrein afgeweest. Als je kritisch kijkt, zijn er verdraaid weinig paarden die niet op de weg kunnen komen.
Onze eigen paardjes lopen op een ander stuk land en moeten nog een heel eind, voor ze op straat staan, dus die lopen niet zo'n risico.
Branka: En nu maar hopen dat Peter het bij het rechte eind had en dat jij ook snel weer naar je roze wolkje kan!
Elizabeth: Ja, heel herkenbaar. Eerst was er KWPN Sam met al zijn capsones en toen kwam er Despi en die krijg je echt niet overstuur. Maar Sam leert van hem, hij begint nu echt relaxed te worden!
Esther: Ja, volgens mij wel. Wrom? Interesse? 
Sandra: Gewoon super! We horen het wel wat en hoe. Het gaat om jouw gevoel erbij en eerlijk is eerlijk: Sam is door mij opgevoed en ik kan hem soms achter het behang plakken, maar missen kan ik hem ook niet. Snap je besluit heel erg goed. Een paard vanaf het begin is heel bijzonder.
Vandaag weer een fijne les gehad met dubbele longe met Sam. Hij had wat kuren bij de instructrice, maar ze kon hem goed corrigeren, ook al ging dat niet zo makkelijk als ik had verwacht. Ergens heel leerzaam om te zien hoe een ander problemen oplost met je paard en ook om te merken dat hij dat dus ook bij anderen doet en niet alleen bij mij. Ik zoek de fout nog wel bij mezelf, maar hij zou het ook wel eens gewoon kunnen gebruiken om iets niet te hoeven! Ik merkte wel dat Sam heel goed op mijn stem reageert. Meer nog dan op die van een vreemde! Maar ja, ze gebruikte dan ook commando's waarvan Sam echt even moest nadenken, van wat wil ze dan ook al weer? Ik gebruik iets andere commando's.