[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:02

Och er is zooooo veel wat ik zou willen proberen zoals de Ghostzadels die ik nu bij deze webshops ook weer zag. En bitloos en noem maar op. Ben alleen bang als ik een week zo'n Ghost heb geprobeerd en we het beiden wat vinden (paard en ruiter) ik het toch niet kan kopen. Wat een prijzen zeg!

Ik ben nu op MP aan het snuffelen steeds voor een tweedehands bitloos hoofdstel voor klein prijsje om te proberen en voor een oefentuig voor het beleren voor de kar op termijn EN ik ben nog aan het sparen voor mijn show-voortuig (bijna!!!). Och och wat is er toch veeeeel te koop.

Trots op mijn dochter: vandaag met voltigesingel gereden (stap), wat oefeningen gedaan (op Jippe liggen, amazonezit en de vlag!) EN..... Ze heeft een halve volte gedraafd! Op die enorm grote Jippe! (Dochter is 104 cm Jippe 158 op de schoft)

Symphonic

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:19

Branka ik heb gisteren nog even rondgestapt met Frio. Hij ljikt wel weer wat beter te lopen.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:26

Anouk: Wat fijn dat het met jou en Sam weer beter gaat. Ik heb het een tijdje niet meer allemaal kunnen volgen, maar zo aan je verhaal van woensdag te zien gaat het wel lekker.
Arme opa. Eng zeg, dat ze zo op de openbare weg kunnen.

Ragdollcat: Gefeliciteerd. Wat leuk dat je je “oude” paardje weer terug hebt.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:27

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:29

Zo, ben even op vakantie geweest in België. Was erg lekker.
Het bijhouden hier wordt steeds lastiger. Ik probeer om de dag bij te houden, lukt niet altijd.
Atlas doet het nu super met rijden (nog steeds zonder zadel). Hij schuimt lekker en is goed nageeflijk.
Sinds dinsdag ben ik ook weer met mijn TaeKwondo begonnen en ik heb een spierpijn, dat wil je niet weten. Gelukkig kan ik nog wel paardrijden.
Mijn zadel wordt 11/11 nagekeken door een Schutte, de zadelmaker waar Esther het over heeft gehad. Ik hoop dat het haar wel lukt met dit zadel.
Probeer het vanaf hier weer bij te houden.
P.S. zijn tong is ook weer zo goed als dicht. 8-)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:31

Symphonic schreef:
Branka ik heb gisteren nog even rondgestapt met Frio. Hij ljikt wel weer wat beter te lopen.

Bedankt! Ga straks zelf weer heen.
Voor degenen die afvragen waarom Peter dit heeft gedaan: Peter staat met zijn paarden op dezelfde stal en gisteren had ik een uitje van mijn werk en dus (bij uitzondering) geen tijd om naar stal te gaan.
Het is dan heerlijk dat er een aantal stalgenoten zijn, waaronder Peter, die dan even tijd voor je paard maken! +:)+

Ben blij om te horen dat hij vooruit gaat. Straks Frío lekker poetsen, wandelen en een mandarijntje geven (is hij echt helemaal gek van!). Hopelijk kan ik na het weekend weer wat met hem doen. Zal hij zelf ook wel weer prettig vinden. Het is geen paard dat stil staan langer dan een paar dagen fijn vindt.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:42

Allemaal goed nieuws hier! :)
Het was weer druk vandaag. 2 hengsten gereden en voor het eerst op 3 merrie's gezeten. echt hoe meer je met die paarden omgaat hoe leuker je ze gaat vinden. we zijn dus bezig om 3 merrie's te beleren en je kunt er eigenlijk zo op gaan zitten. die paarden zijn zo nuchter! Julie kennen dat mischien wel maar ik heb altijd op sportstallen en hengstenhouderijen stage gelopen. Daar zijn de paarden niet zo rustig :Y)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:41

heey
Ragdollcat : Super dat je je oude paardje weer terug krijgt :D
snowy : Super dat het goed gaat met atlas :D, hopen dat het zadel gaat passen

gister avond gereden, ging echt bagger, hij was super druk en bij het minste of geringste wat ik deed gingen we rodeo rijden maar op het einde liep ie toch wel lekker dus we hebben wel goed afgesloten maar hij was echt verschrikkelijk :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:12

Dank jullie wel, voor de felicitaties, van dat mijn ex paard terugkomt, er was geen twijfel of wat dan ook, het was meteen van, ik neem hem met alle liefde over van jullie, en daar gingen ze over nadenken, ze wilden hem helemaal niet weghebben maar hem vroeg met pensioen laten gaan en op land laten genieten en op stal savonds, maar hij houdt erg van tutten en aandacht, en ik heb er de tijd voor en de ruimte voor, dus bood ik het aan, en zo is het balletje gaan rollen, en goed met elkaar over gepraat. *\o/*

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:41

Snowy2004 schreef:
Anouk: Wat fijn dat het met jou en Sam weer beter gaat. Ik heb het een tijdje niet meer allemaal kunnen volgen, maar zo aan je verhaal van woensdag te zien gaat het wel lekker.
Arme opa. Eng zeg, dat ze zo op de openbare weg kunnen.

Wij wonen behoorlijk in de polder, dus daar ontkomen we niet aan. Deze pony's lopen redelijk langs de doorgaande weg. Gewoonlijk komen ze helemaal niet op straat hoor en ik had begrepen dat er één op straat liep, maar die was ook aan de wandel gegaan richting stal. Dus ze zijn uiteindelijk niet van het terrein afgeweest. Als je kritisch kijkt, zijn er verdraaid weinig paarden die niet op de weg kunnen komen. :P Onze eigen paardjes lopen op een ander stuk land en moeten nog een heel eind, voor ze op straat staan, dus die lopen niet zo'n risico.

Branka: En nu maar hopen dat Peter het bij het rechte eind had en dat jij ook snel weer naar je roze wolkje kan!

Elizabeth: Ja, heel herkenbaar. Eerst was er KWPN Sam met al zijn capsones en toen kwam er Despi en die krijg je echt niet overstuur. Maar Sam leert van hem, hij begint nu echt relaxed te worden!

Esther: Ja, volgens mij wel. Wrom? Interesse? ;)

Sandra: Gewoon super! We horen het wel wat en hoe. Het gaat om jouw gevoel erbij en eerlijk is eerlijk: Sam is door mij opgevoed en ik kan hem soms achter het behang plakken, maar missen kan ik hem ook niet. Snap je besluit heel erg goed. Een paard vanaf het begin is heel bijzonder.

Vandaag weer een fijne les gehad met dubbele longe met Sam. Hij had wat kuren bij de instructrice, maar ze kon hem goed corrigeren, ook al ging dat niet zo makkelijk als ik had verwacht. Ergens heel leerzaam om te zien hoe een ander problemen oplost met je paard en ook om te merken dat hij dat dus ook bij anderen doet en niet alleen bij mij. Ik zoek de fout nog wel bij mezelf, maar hij zou het ook wel eens gewoon kunnen gebruiken om iets niet te hoeven! Ik merkte wel dat Sam heel goed op mijn stem reageert. Meer nog dan op die van een vreemde! Maar ja, ze gebruikte dan ook commando's waarvan Sam echt even moest nadenken, van wat wil ze dan ook al weer? Ik gebruik iets andere commando's.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:54

idefix4 schreef:
Branka: En nu maar hopen dat Peter het bij het rechte eind had en dat jij ook snel weer naar je roze wolkje kan!

In 1e instantie twijfelde ik daar vanmiddag even aan. Toen ik Frío uit de paddock haalde vond ik hem niet echt lekker lopen. Maar hij lijkt zijn rechter voorbeen wel weer meer te belasten.
Even zijn hoeven uitgekrabt en toen het weggetje bij stal afgelopen. Wel auto's egen gekomen, 1 had blijkbaar haast en reed nog net niet Frío zijn staart eraf :Y) Schrok hij wel van. Auto die er achter reed zag dat en reageerde erg sympathiek op mijn gebaar om wat rustiger te rijden. Hij wachtte tot ik Frío helemaal in de berm had staan en reed toen heeeeeel rustig door +:)+
Merkte tijdens het lopen dat Frío wat stijf was en naarmate we langer liepen ging hij beter lopen.
Morgen nog even wandelen, zondag kijken hoe hij aan de longeerlijn loopt en dan ook even wandelen. Als het goed gaat op zondag ga ik maandag weer rustig beginnen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:08

Idefix4: dank je wel, het hele verhaal komt, maar nu nog even niet. Ja ik heb hem 7 en half jaar om precies te zijn gehad.

Ik verheug me erop dat hij terugkomt.

Hoi allemaal, zoveel mensen en zoveel te lezen en ik ben nog steeds niet handig in, alles bij te houden en iedereen geluk te wensen en of sterkte te wensen, dat soort dingen, dus hierbij wil ik zeggen: Leuke verhaaltjes, lekker lezen voor mij, en sterkte met wie het minder gaat en veel plezier met wie het super gaat enzovoort.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:44

cloris schreef:
Zeg we gaan Piropo niet als witte Fries bestempelen he, hij is niet Fries en al helemaal niet wit, plus hij mist de sokken :D

Ja dat krijg je als je steeds alles eraf scheert.....
Maarre, volgens mij ziet hij een mooi fries chicky wel zitten, hoor! :D

Nathaly -> Heej wat tof dat je toch nog Querido zijn papieren kan aanvragen op deze manier!

Eline -> Fijne vakantie gehad en gelukkig gaat het weer beter met Atlas!

Esther -> Dit is idd die Santos ja.
Hij staat op ongeveer 500 mtr. bij Rintske vandaan.
Ik zei al, laat ze hem maar bij mij brengen, hihi!

Branka -> Fijn dat Frío al beter begint te lopen!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:34

Gaaf beest zeg! :oo
Ik vind hem niet eens zo verkeerd lopen zo :)
vandaag voor de 1e keer los gereden met een merrie. ze zijn echt zo braaf! :) heel verschil als je vervolgens op een hengst zit met een merrie naast je :+

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:26

goedemorgen!

Dat hoofdstel van rambo is best leuk! Het zou wel fijn zijn als die nog goedkoper ging worden ;)

branka: Gelukkig gaat het de goede kant op met frio!

elizabeth: verschil moet er zijn ;) Wel leuk dat je op stage zoveek mag rijden, is ook wle is anders!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:25

Mooie foto's! Lijkt een leuk paard.
Ik heb weer even tijd dus ik ga ook weer even alle websites langs... kijken blijft leuk... :D

Hoe is het hier verder?

Mijn stage is nog steeds leuk. Ben wel druk met 2 paarden na werktijd nog. Ze doen 't allebei wel oké.
Met Win ben ik gisteren voor het eerst een klein stukje naar buiten geweest. Ze was heel braaf en hebben ook een stukje gegaloppeerd. 13 november mag ze mee voor een oefenproefje, dat wordt nog iets lastiger denk ik :+ en a.s. vrijdag heb ik mijn 1e les (half uurtje) met haar. Bij een nieuwe instructeur. Hij geeft nu de clublessen dus wil eerst privé kijken of het klikt. De instructeur waar ik met Hilbert en Vaj bij leste mag gewoon blijven hoor! ;)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:47

Ja dat het wel eens anders is weet ik heel goed :)
dit is mijn 4e of 5e stage en de eerste waar ik zelf mag rijden.
maar dat komt ook wel omdat het voor hun een uit de hand gelopen hobby is. er hoeft daar dus niks.

Tyrol gaan we over een paar weken ook uitbrengen. ik mag dat nog niet want heb geen L2 gereden is opzich wel jammer maar ik blijf hem wel gewoon rijden :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:27

Net een hele reactie zitten typen, sluit ik het scherm per ongeluk... 8)7
Een paar leuke foto's gezien.

Jesser: het is zeker spannend! Jullie hebben er wel een prachtig feest van gemaakt he :) in Tunesie is alles wel weer snel geregeld gelukkig, je hoeft niet maanden tevoren al een locatie te huren. Dus kan nog even relaxen ;)

Probeer het weer even bij te houden, weekje NL is altijd hectisch! Dinsdag weer terug naar mijn ventjes :+:

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:15

Zo Sam liep lekker! Daarna heeft een vriendin van mij hem even gereden. Ook daar deed hij erg zijn best. De vriendin had al een anderhalf jaar niet gereden omdat ze een baby heeft gekregen en was wel wat hard in de handen geworden, maar ook zij heeft het gezien de situatie netjes afgesloten. Als het weer beter gaat, gaat ze een paardje van een andere kennis bijrijden en mss kunnen we in de toekomst een keer samen op pad in het bos!
Morgen gaan we weer met de longe aan de slag.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:52

Hoi hoi,
Kom me ook weer ff melden..
Zat laatste tijd zo slecht in mijn vel dat ik gewoon geen puf had om te bokken en overal op te reageren, solly Y;(
Hoop dat ik t nu weer een beetje bij kan gaan houden vanaf hier..

Iig allemaal een fijne dag :)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:06

Jan heeft nog een paar pic's geschoten *-:)

Afbeelding
Pablo op weg naar de wei.

Afbeelding
Saampjes met Flan aan de maaltijd :Y)

Afbeelding
Mijn allermooiste moppie.. die zo'n grote plek in mijn hart heeft *\o/*

Afbeelding
En ze kan zo lekker zoenen :+:

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:37

Jellie: Het verlies van je nicht zal ook wel niet in de koude kleren zijn gaan zitten! Solly is hier niet nodig hoor!

Mooie foto's!!! Die laatste... wouw

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:18

Romantico: Wat een mooie foto's van Pino!
Annash: Fijn dat het goed gaat met allebei de paardjes!
Cyrina: Wat een ervaring weer ;). Gelukkig heb je zo'n super braaf paard! En gaaf dat je misschien mee gaat doen aan de Sicab!
Jellie: Leuke foto's!
Jus: Dat vind ik ook idd, ik denk dat dit paard het heel leuk zou kunnen doen bij een goede ervare ruiter die hem wat vastigheid kan bieden... Helaas is ie nu in de handel terecht gekomen!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:33

Joehoe ik kom even langsgaloperen!
Hoewel met een foto waar ik zelf niet opsta, maar wel manlief op onze barb Rafale:

Afbeelding

en Rafele stro etend dat zo in bosjes groeit in de woestijn:

Afbeelding

Cyrina, nu omgedoopt tot Epona haha leuk verhaal en prachtig dat je zo'n mooie band voelt met je paard!
Ik kende Epona niet,...

Jellie mooie foto's!

Elise, are you out there somewhere?
Jij liet laatst een kunstof zadel zien. Nu kan ik er 1 ruilen tegen een trektocht en heb ik van de week zelf ook op een kunstof gereden en ermee gesjouwd en dat scheelt aardig in gewicht.
Wat is jouw idee van kunstof zadels?

Martine! Ik was helemaal onthutst dat jij in NL nog was, ik was er van overtuigd dat je dinsdags weer terug was gekomen en nu kon ik afgelopen zaterdag geen koffieafspraak met jou maken op Djerba! Ik heb je wel een sms gestuurd. hahaha
Hoe gaat jouw zadeljacht? Heb je het een beetje naar je zin in NL?

Verder heb ik al die pagina's niet teruggelezen, hoewel 1 van idefix Anouk die voorstelde dat ik of Martine iets kon zeggen over arabiertjes? Wij hebben een 4 jarige staan die erg huppelig is nog, ik heb niet zoveel ervaring met het ras, het is de enige die ik onder handen heb.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:34

Heey
romantico : Wat een gaaf paard zeg :D
annash : Fijn dat het goed gaat met de 2 paarden :D
jellie : Gave foto's :D

Vrijdag gereden, ging erg lekker :D hij was redelijk braaf en heerlijk los in zijn lijf :D
gister gereden, ging wat minder, hij bokte een paar keer gemeen en was erg sterk, maar op het eind liep ie toch best lekker :)

vandaag ook even gereden maar ging niet lekker, hij zit vandaag niet lekker in zijn vel, hij had een snotneus, was veel te rustig en te braaf, hij bokte niet eens bij het aangaloperen, ook was hij erg hangerig :(