Kjoetie; ik vind dat een fijn tempo/ houding om te starten, maar nadat ze los is zou ik haar verder terug rijden en dan weer eindigen met dit tempo/ houding. Je lijkt zelf iets achter de beweging aan te komen met lichtrijden waardoor je paard zich daar na wil aanpassen en dus langzamer wil gaan, waardoor jij weer meer moet drijven. Maar ik kan het mis hebben.
Oww ik schaam me diep.. lees steeds braaf bij maar post eigenlijk weinig (druk druk druk net als de rest van de wereld).
Allemaal mooie foto's weer Paardjes die weer beter lopen en die weer vooruit gaan onder het zadel. Braaf paard op het strand, mooie berichten.
Ik heb dit weekend 2x op Bello gereden. Ow ow ow wat voelde ik me zaterdag een beginner. Het spaanse rijden is nog zo nieuw voor me en Bello vond dat ik het allemaal wel helemaal goed moest doen anders wilde hij niet Gelijk heeft hij overigens. Ik kon wel lekker sturen en hij zat geweldig maar pfff wat is het allemaal anders. Daarna hem nog even lekker losgelaten en met hem in de bak gespeeld. Hij is dol op tikkertje
Tikkertje spelen heeft ons goed gedaan want gister was er duidelijk een beetje herkenning van zijn kant. Heb hem eerst heerlijk gepoetst en zijn manen gevlochten (zit steeds in de knoop ermee ). We gingen oefenen voor Bunschoten dus er waren al wat paarden in de bak. Dat vond hij in het begin reuze intressant maar op mijn beste spaans heb ik hem gerust gesteld (Ola Bello, tranquillo, muy bien ) En dat werkte super... (hij dacht vast aan ons tikkertje spel en herkende mijn stem).. Heb heerlijk gereden.. Op een gegeven moment liep hij heel mooi ontspannen en voelde ik me echt koningin te paard Eigenlijk moet ik alleen maar denken aan een hulp geven en het niet doen. Bello werkt niet met hulpen maar met telepatie.
Kan niet wachten tot volgende week, dan ga ik weer
Er zijn wel foto's gemaakt door de vriend/man van Jesser. Zij reed ook mee met haar mooie Quirido. Nog even op haar Spaanse zadel gezeten, heerlijk!
_Saida_
Geplaatst: 06-04-09 10:28
Michelle -> Leuk een nieuw projectje erbij! (Scooby)
Helga -> Jee Helga, wat sneu voor de buurman zeg...... hoe nam hij het op? Vaak hebben die oude mensjes niets anders en zijn ze heel erg gehecht aan hun diertjes.
Amanda -> Leuke foto's van jou met je mooie kerel! Zo te lezen ging het goed!
Laura -> Al gedraafd op Hincapie! Goed hoor!
Ellis -> Jouw spookje blijf ik toch wel een erg mooi spookje vinden, hoor! En ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niets heb met schimmels......
Cyrina -> Lekkere snuggeren heb je daar bij de KNHS, zeg! Spanje....... tssss! Wanneer ga je je eerste officiele wedstrijd starten? Jouw werkwijze met rijden lijkt wel iets op die van mij. Ik begin met stapoefeningen, spiertjes losmaken, dan gaan we draven in een rustig tempo en overgangen rijden om de achterhand te activeren en erbij te pakken, dan oefeningen in draf, tussendoor mag ze dan regelmatig even haar rug oprekken en met haar neus over de grond, dan eventueel de galop er even bij pakken en als laatste vindt Rints het de ene keer erg fijn om even een paar rondjes knalhard te draven en de andere keer wil ze rustig stappen met haar neus over de grond. Wat ik ook vaak doe is bij het poetsen al wat (st)rekoefeningen doen door met een paar brokjes biks haar hals helemaal naar links of rechts naar haar buik te laten buigen, en tussen haar voorbenen door en haar buikspieren verschillende keren aan laten spannen door er met m'n vingers op te drukken.
Miichelle90 -> Aan de ene kant l*llig dat je voormalig paardje aan de manege is verkocht, maar aan de andere kant ben ik het wel met Michelle eens, je hebt geen enkel recht meer zodra ze is verkocht. Dan hadden jullie het officieel via een contract moeten laten vastleggen, áls dat überhaupt mogelijk is....... Het blijft niet leuk ben ik met je eens!
Ilona -> Jij hebt het echt super getroffen met die kanjer van jou! Als jonkie dat nog maar net onder het zadel is en voor de 5e keer op het strand komt ook nog een eigenwijze haf meesleuren! Echt petje af, hoor!
Rintske en ik zijn gisteren weer op buitenrit geweest met Marieke en Buehne. Dit keer zijn we naar mijn huis gereden! Rints heeft echt een behoorlijk vuurdoop gehad! We hebben een weg afgestapt waar ze vaker 80-90 rijden dan de verplichte 60 (gelukkig was het zondag en niet zo druk). Rints was echt heel koel! Toen een provinciale weg overgestoken, en aangezien Buehne nooit stil kan staan bij het paaltje voor het stoplicht moesten Rints en ik dat doen, Rints bleef heel braaf staan. Eenmaal overgestoken kwamen er achter een heg en hek 2 kalven van honden die driftig aan het blaffen waren. De meiden schrokken wel en Rints ging zijwaarts lopen, maar toen één hond zich liet zien was het minder eng. In de verkaveling hebben we een aantal stukken gegaloppeerd (wat voor mij een hele overwinning was) en Rints was super goed bij me te houden, reageerde heel goed op m'n stem. Wel werd ze erg enthousiast van het galopperen! We zijn een brug overgelopen wat Rints maar raar vond en ze wilde ook vast niet aan de kant lopen. Vervolgens moesten we langs een athletiek terrein waar ze een hardloopwedstrijd hadden buiten het terrein om, en op het terrein zelf werd er door een luidspreker gepraat. Vlak voor het terrein werd het verkeer geregeld voor de hardlopers door mannen met feloranje en felgele hesjes aan en was het behoorlijk druk met auto's, fietsers en hardlopers. We moesten even wachten en dat deed Rintske heel netjes zonder dribbelen. Een stuk verderop zijn we een houten bruggetje over gegaan wat Rints ook erg eng vond. Het liefst wilde ze er heel snel overheen rennen, maar gelukkig stond Buehne ervoor zodat ze er wel rustig overheen móést. Daarna reden we langs een speeltuin waar het druk was met spelende kinderen en allemaal gekleurde toestellen. Rintske vond al die kinderen erg leuk om naar te kijken. En toen waren we bij mijn huis!
Op de terugweg zijn we een stukje door het park gegaan, hebben we nog een paar korte sprintjes getrokken en zijn we dezelfde weg weer terug gegaan. Voor Rintske was het een hele belevenis, en een flinke rit, maar leuk dat ze het vond! Haar oren stonden steeds naar voren! Op de terugweg hebben we verder alleen nog gestapt want m'n meisje was wel heel enthousiast en wilde wel erg graag, maar ik kon ook wel merken dat ze moe begon te worden. Al met al zijn we krap 2,5 uur weggeweest, 45-50 min. heen, 1/2 uur bij mij gerust en toen weer een uur terug. Vanavond zal ik haar maar even lichtjes laten lopen om de stijve spieren te verlichten, alhoewel ze na de rit de wei op is gegaan en straks ook nog de wei op gaat, dat scheelt al iets.
Ik klim er weer bij op die roze wolk, hoor!!!
Lisanne even op Rintske voor ons huis.
Zie die schuimmond van Rintske, die heeft ze bijna de hele weg gehad. De vlokken vlogen me om de oren af en toe.
Jorick op Buehne.
En Marieke en ik, weer klaar voor vertrek.
Prinslover
Geplaatst: 06-04-09 11:36
Amanda: Zo he, die laatste foto die je hebt geplaats. Knapperd is het toch!! Ik ben echt heel benieuwd naar hem, maar komt goed ! Het duurt niet lang meer hihi.
Laura: Oeff... Knappe Hincapie. Vind hem zooo stoer. Jammer dat het ietsje minder ging. Maar dat heeft iedereen wel is! En bovendien zijn paarden van het uit proberen haha . Volgende keer gaat het vast weer beter!
Ellis: Aha, je vriend is dus lekker aan het oefenen met de camera! Vind het super plaatjes
Cyrina: Klinkt goed van Cantaor . Ben heel benieuwd wat de score zal zijn! Spannend hoor, je 1e wedstrijd. Maar in Bunschoten was hij ook erg braaf!
Mies: Pfieuw... geen manege paard gelukkig! Arme Fem, had ze niet verdiend ook. Hopen dat een veulen nog lukt, ze is al wat ouder natuurlijk..
Saida: Haha, zo grappig, jij omschrijft ook al die dingen die ik meemaakte met Chico. Spelende kinderen, drukke voetbalvelden, bruggen.. Allemaal spannend he! Ik was zelf ook wel heel benieuwd hoe hij erop regeerde. Hij vind het heel spannend, maar blijft goed bij me! En Rints deed het ook goed zie en lees ik. Wat een toppertje he . Hele leuke foto's ook! Die laatste foto is echt leuk, straalt heel veel plezier uit, bij jullie én de paarden!
Kelly: Haha, gaat hier ook veelste hard he . Spaanse paarden, vertel mij wat . Ze zijn geweldig! Zó gevoelig... Heel prettig mee te werken, als je ze eenmaal door hebt. Grappig idd, vaak hoef je bij hun maar iets te denken, en ze begrijpen je.. Hoe het kan, ik weet het niet Maar het is prachtig om te mogen voelen. Leuk dat Nathaly er ook was met dr knapperd. Ben benieuwd naar de pics!
Bianc: Mooi filmpje van jou en Yippie! Ik ben het idd wel eens met Cyrina, ik zou haar ook stukken terug rijden. Maar zoals ik het lees doe je het (bijna) hetzelfde als ik. Is natuurlijk ook een beetje verschillend per paard... Sommige beginnen na het warm stappen al met de galop, omdat ze daarna super los zijn...
Marielle: Spanned!! Hopen dat het verkocht is dus!! Mooi filmpje . Lief ook van je.
Jolijn: Leuke foto's van Robijn! Rij je altijd al zonder cap? Of was het voor de foto/film?
Gab: Klinkt goed!! Rij je niet vaak buiten? En dat met zoooooo'n mooie omgeving .
Joyce: Fijn van je zadel! Zit dan meteen ook extra lekker he, als die nieuw is .
Frank: Thanks voor de tip, dat ga ik ff checken . haha En jeeetje, wat is Des een kleine 'opdonder' . Had hem wel ietsje groter geschat.. Ik kreeg de opmerkingen dat chico gegroeid lijkt te zijn! Moet hem ook maar eens officieel meten! Toen hem Jasmijn professories (of hoe schrijf je dat ) opgemeten, toen kwam er 1.57 m uit..
Peet: Leuke verhalen over de duinen haha lachenn!! Zeker wel heeeeeeerlijk rijden nu daar?
Michelle: Jaa, nog maar 2 weekjes girlll. Dan kan je hem zelf proberen! Ik zal de dressuur dan weer eens oppakken haha, want hij rijd nu alleen nog maar buiten met dit mooie weer . Fijn dat Shannon ook zo goed gaat! Hoe ver is de bak nu ?
Saida, erg lekker en leuk om zo met je paarden naar je huis te rijden
_Saida_
Geplaatst: 06-04-09 12:08
Ilona -> Ja dat heb ik ook bij jou, haha! Veel dingen die jij omschrijft herken ik ook idd.
Mauss -> Maurice is het toch? Ik vind het zo heerlijk om buitenritten te maken, lekker ontspannen en onderwijl babbelend met stalgenootje. Echt genieten vind ik dat!
Ik moet het hier echt weer wat beter gaan bijhouden . Maar jullie gaan ook zo hard!!!
Ilona: Super hoor dat Chico het zo goed doet!! Hij rustig het strand op en Amanda die aan het stuiteren is . Zou andersom moeten zijn . Laura: Leuke foto's van Hincapie! Amanda: Leuke foto! Kelly: Klinkt goed hoor dat rijden met Bello . En spelen in de bak is ook altijd heel leuk!! Saida: Lekker hoor zo'n buitenritje! Leuke foto's ook!!
Zo nu nog even aan school werken en dan naar de sportschool . Nog een weekje en dan zit ik weer lekker in het zonnige egypte!!
Prinslover
Geplaatst: 06-04-09 13:17
Oh, ik heb net nog een paar gave foto's gehad van Sanne van het rijden! Ze zijn in de binnenbak, dus de kwaliteit is daardoor wat minder, maar nog erg mooi vind ik . Ik vind vooral de plaatjes met Sanne gaaf . Wat liep die netjes . Ik zal sommige foto's van mezelf onthouden, want ik trek me toch een smoelwerk soms .
Hier nog de leukste! Dit was na de wandeling van het strand. Ik ging eerst even voorrrijden, daarna mocht Sanne
Even instappen:
Lekker drafje:
Volgens mij wou ik hier een gebroken lijn inzetten.
En dan na ong. een minuutje of 20 en even wennen, helemaal netjes
Haha, deze is grappig. Wel even vermelden dat ze hier nét aansprongen in galop. Waarschijnlijk iets teveel been van Sanne, waardoor meneer een bok gaf.. Dit is nét een moment daarna *whoesiejj*
En nog even de hals laten strekken
Mijn knappe poownie!
heikedenise
Geplaatst: 06-04-09 13:50
Jolijn - jij en robijn gaan echt goed lekker zo door blijven trainen dan komt het allemaal wel goed
Mies - bedankt voor het compliment heike is idd moeilijk om volgens het ''plaatje'' te rijden hij heeft een flinke nek en onderhals die meneer er graag opzet, en daarin tegen heeft meneer een eigen wil die die graag door wil dwingen maar ook ik geef niet op maar ik doe het wel met respect en gedult hij geef zijn eigen vanzelf wel over hoop ik ooit en die foto's van shannon echt gaaf die laatste 2 zal ik gewoon allebei uitvergroten
Amanda - leuke foto's van nino ook jullie gaan goed vooruit zeg echt top
Laura - super joh je gaat hard met hem en de foto's zijn super
Biance - fijn dat het rijden lekker gaat
Ilona - ook jij hartstikke bedankt voor je compliment af en toe blijf ik me zelf ook verbazen dat ik zoveel gedult heb maar ik weet dat ik heike nooit de schuld kan geven hij probeert zijn best te doen alleen zijn lijf werkt af en toe niet mee maar ook wij komen er wel daar heb ik alle vertrouwen in het kost een hoop gedult liefde en aandacht maar dat krijg ik ook dubbel en dwars van hem terug want ik weet dat ik hem niet kan straffen niet dat ik dat doe maar er zijn mensen die de fout bij het paard zoeken hier bedoel ik niet jou of andere van hier mee hoor maar ik weet dat de fout bij mezelf ligt maar het komt allemaal goed en wat super van chico hij is al zo volwassen vergelijken met de paarden die je wel eens opnoemt jij kan niet anders dan trots zijn heb ook echt respect voor je hoor en de foto's zijn weer super
Gab - lekker buiten gereden lekker hoor met dit weer
joyce - fijn dat je zadel super ligt gouw foto's plaatsen
Frank - heike is ook flink gegroeid nadat die gecastereerd was, maar als ik jou was zo ik nog even wachten
Ellis - spookie staat weer top op de foto heel mooi hoofstel idd
Saida - ook jij hebt weer een mijlpaal bereikt jullie gaan echt super goed vooruit echt mooi om dat iedere keer zo te lezen en de foto's geven echt een heel fijn en mooi beeld van jullie samen
Zo eindelijk ben ik weer bij met bijreageren als ik je vergeten ben sorry maar het was echt een hele hoop
teven voor iedereen die gevraagd heeft naar onze nieuwe trainingsschema bedankt doet me goed dat jullie zo meeleven harstikke bedankt.
heike en ik pakken de training tot nu toe goed op hij moet natuurlijk deze week lekker lang en laag gereden worden en hij heeft er duidelijk moeite mee hij loopt graag met zijn nek erop en nu ''moet'' die met zijn neusje over de grond hij doet echt super zijn best en ik merk al dat die minder vast zit dan afgelopen zaterdag dus we houden dit weekje lekker zo vol mijn kanjer
Ik heb even totaal geen zin om te reageren. De veearts is net geweest voor Irm, morgen moet ik foto's laten maken, ze vermoed overhoef. Ik heb het zelf ook gevoeld, er zat flink wat vocht boven de kroonrand. Ze durfde de conclusie niet zo te trekken omdat ze daar al eens mee de fout in was gegaan, vandaar de foto's. En dan weet ik het ook maar gelijk zeker. Maar ik lees zoveel tegenstrijdige verhalen op internet . Ik zet haar in ieder geval de zomerperiode dichtbij op het land, van de winter moet ik even kijken hoe of wat. De veearts zei dat ze nog een redelijk pijnvrij leventje op het land kon hebben.
Oei Benthe! Dat klinkt niet best! Maar rijden kan dus helemaal niet meer als ik het zo lees in je laatste zin. Echt erg zeg! Ik ben niet bekend met overhoef dus heb geen idee hoe en wat. Als je even je hart wilt luchten pb gerust. Heb net anderhalf jaar kwakkelen achter de rug dus weet er alles van...
Denise ja we gaan inderdaad hart maar hij pakt het ook zo makkelijk op. Had echt verwacht dat we een week nodig hadden om hem fatsoenlijk te laten stappen maar hij is echt zo braaf. We vliegen er gewoon doorheen! Fijn dat je echt het verschil al merkt!!!
Ilona gave foto's zeg!! Echt leuk. En die dat hij bokte echt waar gaan al die manen met dat paard naartoe? haha
Saida Leuke foto's ziet er heel gezellig uit!
Kelly fijn dat het rijden zo goed ging! En ja moeilijk he al die knopjes haha. En dan net de juiste vinden. Ben benieuwd of ik je in Bunschoten herken want kom zeker kijken!
Amanda Hij loopt netjes joh op die foto jammer dat jij er niet op staat!
Ohja vandaag ging Hincapie super!!! Heb het idee dat hij 's ochtends zich beter gedraagt dan 's avonds... Hebben weer een paar stukjes gedraafd en ging heel goed. in stap kon hij zelfs al aan een wat langere longe lopen zonder dat hij heel de tijd naar binnen kwam. Ging dus echt goed. Daardoor konden we nou ook een keer rechtsom stappen. Hij begon weer helemaal opnieuw met wankelen haha... Heb filmpjes gemaakt maar zit nu op de verkeerde pc dus kan ze er niet op zetten. (kabeltje kwijt en hier geen cardreader...) Filmpjes volgen dus vanavond!
Lau, dank je. Irma stond sowieso al met pensioen. Het enige wat ik echt niet wil is dat ze met een pijn pootje op pensioen staat, dat vind ik niet eerlijk. Vandaar dat ik ook lyrisch word van alle berichten, de een zegt dat het met wat rust geneest (lijkt me overigens niet dat een gewoekerd bot weer geneest, maar goed...), de ander beweert dat het enkel maar erger word. Maar ik zie het morgen wel, zal ook overleg plegen met de veeartsen. Irmaatje geeft niet zomaar op
Ja ik kreeg ook hele tegenstrijdige berichten. Toy (mijn vorige paard) had HKO en zeer zwaar. Waarschijnlijk altijd al een afwijking aan het bod gehad want hij had een deuk in zijn straalbeentje. Dit wekte een chronische ontsteking aan de pees op. Toen ben ik ook veel op internet gaan lezen maar ook 1000 verschillende meningen. Ik denk dat het ook heel erg per paard afhankelijk is. Gelukkig had ik een hele kundige goed DA die eerlijk zei waar het op stond. Die zei ook van je kan van alles proberen maar het zal nooit beter worden alleen maar slechter. Baalde toen als een stekker maar was wel blij dat hij zo eerlijk was. Anders krijg je weer hoop die daarna weer vervaagd als het allemaal toch niet blijkt te helpen.
Dat is ook het fijne van mijn DA, die vind ik ook heel erg eerlijk. Mijn vorige paardje (Rheinbaldi) heb ik door foto's ook laten inslapen. Die liep niet geheel 100% en door onderzoek en foto's waren zijn straalbenen voor dus gewoon verrot. Ook daar was ik erg blij met de eerlijkheid van mijn DA