[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:50

Ben wel heel benieuwd, zal me niet verbazen als ze via het MSFC werkt. Die doen ook alles met Engeland. ;) Dat ontwerpen enzo klinkt heel mooi, maar ze hanteren gewoon spullen van één fabriek. Mss was het een zadel van Strada? Daar werkt trekkingsaddles ook nauw mee samen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:54

Ik zou het niet weten, zal het even aan haar navragen :D. Vond de service in ieder geval super! Ze is een hele middag bezig geweest met passen en nu moet ze het zadel 14 dagen in rijden en dan komt ze het weer controleren. Haar zadel is bruin met zwart, echt ontzettend mooi. Helemaal hoe ze het zelf bedacht had. En het is zo mooi geworden dat ze het zelfs in haar folder gaat plaatsen ;).

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:44

Sorry had gisteren geen tijd meer :)

Ik ben dus Elizabeth 17 jaar. heb 10 jaar lang mijn eigen paard of pony gehad maar sinds afgelopen zomer niet meer.

Ben dit schooljaar begonnen met mijn stage bij het Soerhuis en het bevalt me prima! :) Heb eigenlijk niet voor het ras gekozen omdat ik dat zo leuk vond maar m,eer omdat ik niet anders kon. ik moet dit jaar bij een fokkerij stage lopen en hun zijn de enige hier in de buurt. maar ik heb zeker geen spijt. ben ondertussen helemaal gek van dit ras en vooral als ik ze ga vergelijken met de kwpners. ondertussen mag ik daar zelf een beetje weten wat ik met de paarden doe. Ik rij daar 3 hengsten en 2 merrie's maar we zijn ook bezig om er 3 te beleren (zitten we eigenlijk al op:Y)). word wel weer wat minder want 8 van de 9 merrie's zijn drachtig..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:51

Elizabeth: Wat een prachtige plek heb je om stage te lopen! Echt super mooie paarden hebben ze daar! Vooral die hengsten!
Anouk: Ik ben er achter welke zadelmaker het is ;), maar ze zit in Epe dus dat is denk ook te ver weg voor jou... http://www.zadelatelier.nl/

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:29

Oeh al die verhalen van loslopende paarden... Mijn bijrijdster had ook een keerd at Jippe los was geraakt en toen was hij de grote schuur ingelopen... waar al het hooi en kuil ligt. Dat vond ie wel interessant.

Ragdollcat: Wat klinkt dat goed zeg, dat je je oude paardje weer terug kan krijgen! En dat ie je dan herkent na 4 jaar, prachtig hoor!

Nou gisteren was het superweer! Zoonlief heeft een half uur op Jippe rondgelopen in de rijbak. Er was verder niemand op stal op dat moment dus alle ruimte voor osnzelf! Jippe dit keer emt hoofdstel, wit bontchabrak, voltigesingel en portugese stijgbeugels :D uitgerust. Stefan wilde dat ik hem eerst longeerde, want ja hij kwam net uit de stal. En hij weet nog dat zijn verzorgshet dan altijd vrij wild was. maar ja, dit is Jippe die al had gezien dat Stefan zijn cap opzette. Ik zweer dat Jippe dat snapt! Was superbraaf aan de longe, wilde niet eens echt hard doordraven en zat met een schuin oog naar dat kleine joch te kijken. Dus na 2 minuten rijbak in, kruk ernaast, Stefan erop. Lekker stappen. Heb Stefan een eerste echt rijlesje gegeven. OK hij liep met de shet vroeger al los en draafde dan ook wat, maar het echte werk kan nu beginnen vind ik. Hij is bijna 8 en rijdt nu op een echt paard! (Heb zelf vroeger ook op een Fries leren rijden :P ). Dus teugels op de juiste wijze vast laten nemen, op zijn hart gedrukt dat Jippe supergevoelig in de mond is dus dat hij echt niet eraan mag gaan sjorren (doe maar net of er eieren aan de teugels zitten die niet kapot mogen gaan!) longe wat langer en Stefan Jippe op de hoefslag laten houden terwijl ik zelf wat meer afstand nam. Hij merkte zelf ook wel dat Jippe supergevoelig is op de hulpen. Deed het echt heel netjes, niet te kort, niet te lang de teugels, niet te veel druk, niks geen getrek! Jippe zocht zelfs zijn hand op, kwam in een mooie lichte aanleuning en was na 5 minuten zelfs lichtjes aan het schuimen... Dat beessie was echt aan het werk met die kruimel op zijn rug! Dit hebben we een kleine 10 minuten gedaan en toen was het ook gewoon genoeg.

Ik had wel flinke spierpijn van dinsdag moet ik zeggen haha.

Vandaag Jippe gelongeerd zonder verdere poespas eraan. Mooie overgangen van draf naar een rustig verzameld drafje gezien. Na 20 minuten kwam echt de stoom van zijn lijf terwijl ik er geen bijzet aan had ofzo. Wrs toch al wintervacht in aankomst. Daarna nog lekker Lange teugelwerk gedaan, in stap. Leuke manier van uitstappen (tot adem komen). Hij was redelijk droog alleen op de borst en oksels niet en wat op de hals. Maar supergewerkt en een beetje de spierpijn er uitgelopen.

Oja, poetsen op poetplaats gaat nu super, alsof ie niet naders gedaan heeft. Voetjes geven en hoeven krabben ook. En sinds gisteren blijft ie niet meer star omhoog staan met zijn hoofd als ik het hoofdstel in wil doen, maar komt ie omlaag. Belonen!!! Wel draait ie zijn hoofd weg als ik met het hoofdstel begin, maar als ik eenmaal zijn neus heb geeft ie ook wel toe. Wil toch eens een bitloos hoofdstel proberen, maar ben een beetje huiverig om dat meteen onder het zadel te doen. Dus als ik er 1 koop, dan doe ik dat eerst maar eens aan de Lange Teugel. Kan ik beter zien hoe hij reageert. Wil dan ook eerst een tweedehandsje kopen (wie er 1 weet: PB me) om uit te proberen voor ik aan een nieuwe denk.

Iemand nog tips over welk soort bitloos het beste is? Begrijp dat er meerdere soorten zijn. Zit nu zelf in elk geval aan een leren te denken en dus geen touwhalster/ crossrope bridle tenzij jullei mij overtuigen dat dat beter is... :D )

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:19

heey
sorry dat ik een tijd niet meer ben geweest maar had het echt ontzettend druk, ga nu proberen weer te reageren en alles bij te houden.

dyio is er nog steeds :D het rijden gaat momenteel super :D hij doet goed zijn best en het gaat gewoon lekker :D

ook rijd ik sinds kort scooter :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:24

moppielover schreef:
heey
sorry dat ik een tijd niet meer ben geweest maar had het echt ontzettend druk, ga nu proberen weer te reageren en alles bij te houden.

dyio is er nog steeds :D het rijden gaat momenteel super :D hij doet goed zijn best en het gaat gewoon lekker :D

ook rijd ik sinds kort scooter :D

Toch wel nageeflijk hoop ik? En aan het been? :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:31

Angela!!! Wow Dyo is er nog! Dus niet verkocht.. en jij rijdt lekker verder. Fantastisch dat dat nog kan, want je had al afscheid moeten nemen toch?

Esther: Mooie site! Die kende ik nog niet. Ziet er professioneel uit. Epe is idd te ver en ik ben inmiddels voorzien hè? Moet alleen nog mijn tekst hier aanpassen. :+ Maar dat doe ik pas als het helemaal rond is. Ow en paard en koets is in Den Bosch. Heel goed te combineren met ons dus. ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:35

zilfstar : Jaa, hij loopt netjes nagevenlijk, en ik kan hem met mijn zit rijden ;)

idefix : hij zou idd naar de zuidlaardermarkt gaan maar ze hadden geen plek meer in de trailer en ze willen hem toch liever particulier verkopen ( meer geld en ze weten ongeveer waar hij terecht komt) dus nu blijft hij nog even :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:48

Moppielover: wel bitloos dan he!!! :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:07

Anouk: Van welke zadelmaker ga je nu leren dan ;). Maar over een paar jaartjes kan ik jou dus bellen voor Shaggy :P. En wanneer is het dan precies? Misschien dat ik nog iemand zo gek krijg ;).
Moppielover: Fijn dat Dyio er nog is! En je scooter maakt geen rare bokken enz :P.

Ik kwam net op stal en zag dat Shaggy, Vymar en Tintel lekker aan het rennen waren in het land. Ze bleven maar gaan, stelletje gekken.... Toen we bij het land gearriveerd waren stonden ze bij het andere hek en toen we ze riepen kwamen ze rustig naar het hek toe lopen. Shaggy en Vymar waren allebei behoorlijk bezweet en tintel ook (die staat ook al met deken en onderdeken in strijd tegen het haar :P). We zijn buiten maar even met ze gaan stappen, konden ze weer even tot rust komen. Het zijn echt een stel gekken :P, overdag hebben ze dat ook wel eens dat ze met zijn alle aan het rennen zijn.... En heel stout hekken naar andere landen openen zodat je daar met de andere paarden kan rennen :D. Gelukkig gaat het hek waar ze door het land uit gaan niet zo makkelijk open!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:10

Op welke dag is die PRE en lippi show bij paard en koets? Wij gaan op zondag.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:18

Sorry mensen, drukjes hier! Kennen jullie me nog?! :D haha Ik kom ook weer even buurten!

Las dat het met Jippe al stukken beter gaat he, Zilfstar. Hij wordt steeds braver op de poetsplaats. Ik denk dat je het gewoon hetzelfde moet blijven doen, wbt het hoofdstel. Met poetsen en voetjes geven is het immers ook goed gekomen ;) .

Moppielover, welkom terug ;) . Hier ook iemand die tijdje hier niet is geweest haha.

Nieuwkomer, welkom!

Esther, jeetje, lekker ff omver gelopen :oo . Doet zeer he? Ik werd laatst ook omver gesprongen door een reus van 1.75m :wow: . Voelde ook niet lekker haha! Maar gelukkig is jou Shaggy wat braver. En helemaal dolletjes op de wei. Chico vorige keer ook, heb me rot gelachen toen :D

Met Chico en mij gaat ie super. We genieten met volle teugen en rijden/trainen echt serieus door (dressuur), maar een buitenritje op zn tijd zijn we ook niet vies van ;) . Zo ben ik laatst met Heidi op het strand geweest en Annick. Voor de geïnteresseerde een linkje:
[RIJ-ITP] Spaanse heren (andalusiers) op het strand!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:23

Nee ik ga me er niet meer aan ergeren aan de lui/sloomheid, verhaal komt nog, nu even niet, want hij is op dit moment nog niet bij mij op stal, en dus ook niet van mij, maar ik ben erg blij dat de eigenaresse erg begaan is met hem en contact opnam met mij, zodat ik hem kon zien en met haar erover kan praten, naar het hoe en wat, en daar ben ik erg blij om, als hij bij mij staat en weer van mij is dan komt het hele verhaal.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:44

Ilona: Ja het is echt een heerlijk gevoel.... Mijn nek is hardstikke stijf en ik heb last van mijn been, maar dat valt gelukkig allemaal nog mee! Een ruiter bij ons op stal is met paard en al onderuit gegaan en toen hij opstond is ie op haar arm gestaan, maar dat zag er toch een stuk minder fijn uit....

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:47

DinkeyGirl schreef:

Ik ga je zien :D wij moeten om 13.20u

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:48

DinkeyGirl schreef:

Hee Malin, ik geloof dat ik zondag ingedeeld sta in de stand van de Lusitano's :)

Zilfstar, welk bitloos hoofdstel het "beste" is, is volledig afhankelijk van het paard. Maar ben het wel eens met je keuze voor leer ipv touw. Via bitloos.nl kun je een probeer-service krijgen, misschien is dat wat voor je?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:40

Iemand bij mij op stal heeft een mooi bitlooshoofdstel, zit van alles in verwerkt en heeft pas een prijs gewonnen van een beurs in Engeland...

Er zit een kaptoom in verwerkt, je kan er ook een bit aan doen, en er kan op nog een aantal maniere bitloos mee gereden worden. Zal eens even navragen ;).

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:59

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:08

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 01:15

Nickeltje,

Ik ben blij dat het topic weer geopend is hoor!
Nogmaals mijn dank hiervoor...
Wow, leuk die link, maar ik zie alleen maar friese hengsten..
Hoop dat er ook snel mensen komen die ook wat over de pre nakomelingen kunnen zetten. of de Lusitanos etc.

Ik heb klein nieuwtje... ben bezig met het papier van Querido te achterhalen.. Toen ik hem kocht was het bekend dat er papier bij zou zitten, maar dat is nooit opgestuurd/gekomen naar degene waar ik Querido van gekocht hebt. Het werd me verteld dat het erg lastig zou worden om zo'n papier te achterhalen omdat je alle voorgaande eigenaren zou moeten opsporen. Ik heb het er niet bij gelaten, en ben wat verder gaan 'snuffelen'. Heb zijn chipnummer ingetoetst bij Gescab en wat bleek, er kwam een heel verhaal uit, althans paard naam ouders enz. Ohhhh en nu? Ik heb naar de penningmeester van de pre stamboek gebeld en de situatie uitgelegd, op advies van een bevriende fokker. De penningmeester heeft mij een mail terug gestuurd, en ze heeft geinformeerd naar de oude eigenaar van Querido, en hij was overleden. Nu mag ik een hele papier molen doorspitten, invullen, enz, er wordt ook een DNA monster genomen van Querido, zodat gekeken wordt dat zijn vader, en moeder ook echt zijn vader en moeder zijn.. en als dat zo match.. wordt er een copie paspoort/eigenaarsverklaring/enz. aangevraagd. Joehoe... Het kan een hele poos duren voor ik meer weet.. Maar ik heb goede hoop. En nee, hij wordt nooit verkocht.. en nee ik ga er niet mee fokken, want zijn cohones zijn twee jaar geleden al weggehaald.. maar ik vind het fijn om te weten wie hij nu is, en waar hij vandaan komt. Mijn kleine grote stoere Querido....

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:02

anouk: Goed idee! Ik ga is even kijken of er bij ons animo is op stal om te gaan!

ragdollcat: Leuk dat je de kans hebt om je paard terug te kopen!

Esther: Hij IS gewoon braaf :P Echt leuk om te horen dat hij het zo naar zn zin heeft!

elizabeth: Welkom!

wanda: Leuk hoor dat jippe zo braaf is met de kinderen!

Sorry als ik iemand vergeten ben!
Ik wil ook wel naar paard en koets! Alleen volgens mij viert mn opa zondag zn verjaardag...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:47

Ik hoef hem niet terug te kopen, ik krijg hem, want ze kunnen en willen er geen geld voor vragen, omdat hij een gebleseerde paard is, dus ik krijg hem, wel tof van ze, blijven ze ook een beetje van hun, en als ooit wat met mij gebeurd, ziekte of wat dan ook, dan mag hij altijd terug naar ze, dus hij zal nooit in verkeerde handen terechtkomen, en wij weten hoe en wat met hem om te gaan.

En heb ik mijn allereerste paard weer terug op het nest, hij was mijn eerste eigen paard.

Leuke verhalen weer hier op het topic, ik denk dat ik hier niet pas in deze topic, want het is een Barokkepaarden topic he, en ik heb een Volbloed Arabier, en mijn zoektocht is ten einde, want ik zal geen paard erbij kopen, ik hou me liever gericht aan 1 paard, zodat tijd en aandacht verzekerd is.

ik zal hier zo nu en dan lezen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:58

Esther: Dat vertel ik via PB.

Malin: Zondag is Regine er ook! DE lippi's zijn op zaterdag.

Ilona: Die roze wolk van jou houdt maar niet op. Genieten!!!

Sandra: Mooi! Je hebt er goed over nagedacht, dat komt helemaal goed! Het was niet negatief bedoeld natuurlijk, maar ja, zo'n opmerking maakte mij wel benieuwd naar je verhaal. Wacht het met interesse af. Geblesseerd? Hoe erg?
En uhm... mijn paard is een KWPN... :o Alleen zijn naam is spaans. Als je de paarden mooi vindt moet je gewoon blijven posten hoor. We zijn hier ook voor de gezelligheid. ;)

Karina: Jij er ook op zondag! En Sol? Mag die mee?

Wanda/Esther: Ja, dat soort bitloos zou mij het meeste aanspreken. Ik heb jaren geleden gereden met een meroth hoofdstel. Ligt hier nog voor Laura om uit te proberen... Binnenkort kom ik het een keer brengen hoor Laura! Persoonlijk is dat niet zo mijn ding. Het hangt echt van je paard af wat het fijnste rijdt.

Nathaly: Dat is zeker keigoed nieuws. Ja, het is leuk om dat te weten. Ik heb met Sam ook dat ik op een forum kom van Cabochon. Die overeenkomsten in karakter zijn echt superleuk. Verder vind ik het fijn dat anderen dingen herkennen en soms andere oplossingen hebben voor karaktertrekjes. Ik leer ervan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:21

BrankaZ schreef:
Bedoel je deze?
[HAR] Rambo Micklem competitie hoofdstel maar dan in de uitvoering multi?
O.a. hier te koop: http://www.mzm-geestig.nl/
Vind 'm zelf ook gaaf. Beetje duur voor erbij, maar wel heel multifunctioneel als trainingshoofdstel.

Ja dat klopt die is het ;). Je kan er echt veel kanten mee op! En wat ik van degene begreep die het gekocht heeft is het speciaal ontwikkeld na aaleiding van een onderzoek naar bepaalde drukpunten op het hoofd van een paard. En het ziet er ook wel mooi uit :D.