[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:38

Hmmm door het schrikdraad heen... Heeft ie dr verder niks aan over gehouden? Bij ons op stal is een veulen al twee keer door het schrikdraad gegaan en die had een behoorlijke snee in zijn nek... Dan zal die dr misschien wel over heen zijn gegaan...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:48

Frankiej : Lekker zeg ben je blij mee Knipoog
Maar hij heb geen verwondingen ofzo?
Maargoed, slotenmaaiers zijn ook best wel eng natuurlijk :p

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:49

nee hij had verders niks gelukkig, we hebben ook alleen maar gladde draad en geen prikkeldraad.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:51

Ja maar goed, schrikdraad kan natuurlijk ook best snaaien.
Daarom, maar gelukkig dat die niks heb xD
Mijn paard is een x door het prikkeldraad heen gegaan en die kon gelijk door om het te laten hechten. Vel lag op het fietspad waar het eraf gevallen was. (ze ging van het land erzo doorheen en zo het fietspad op).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:11

Wij hebben ook gewoon glad draad... Maar het veulen lag wel open... Maar die zijn natuurlijk ook een stuk kwetsbaarder.... En het touw zat om zijn nek en hij is er nog een stuk mee doorgerend... Gelukkig was het niet heel ernstig en is het nu weer netjes dicht Lachen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:00

Sanne: Wat leuk om te horen dat het al zo goed gaat voor de 2e keer!! jij bofkont Knipoog Ik zou ook wel weer eens op een leuke spanjaard willen zitten Nagelbijten / Gniffelen Helaas komt dat er voorlopig nog ff niet van ben ik bang hihi. Maar geduld is ook een schone zaak he Clown .

Frank: Hahaha, met jou kan je wel lachen volgens mij Haha! Haha! . Ik hou daar wel van, een beetje humor ROFL . Wel vervelend van Des trouwens Ach gut .. Maar gelukkig heeft ie er niks aan over gehouden!

Mies: Vind het k.lote hoor dat je Fem moet verkopen.... Maarja, ik ken dat wel. Hier in de buurt is het moeilijk om een leuke verzorgster te vinden die ook nog is mee betaalt... En stalling is hier echt allemaal dezelfde prijs, en gigantisch hoog Rolleyes

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:19

Esther -> Rintske mag idd graag de aandacht, en als ze die niet gewoon krijgt dan trekt ze wel de aandacht op de één of andere manier.
Negeren en/of weglopen is idd een goede oplossing, hier dacht ik zelf ook al aan.
Eens kijken of mijn meisje zo slim is dat ze het begrijpt. Knipoog
Vorig jaar toen ik mijn eerste friese merrie ging leasen heb ik ook per ongeluk een keer de verkeerde uit het land gehaald. Sigaar
Ik vond haar al zo druk aan de hand en toen ik haar op de poetsplaats neerzette zaten haar manen in eens aan de verkeerde kant, hahaha!

Iris -> Hahaha! Dit hoofdstel heeft iig al wat van Nederland kunnen zien! Haha!
Ik heb 'm binnen en hij past goed, dus ik ben weer blij!
Nu nog een bit erbij kopen, en dan kan het binnenkort in gebruik.

Michelle90 -> Natuurlijk wil je het beste voor je kindje!
Wat een schattig meisje is ze trouwens!
Maar ik kan me ook voorstellen dat je je paard niet kwijt wilt.
Hopelijk vindt je een goed adres voor haar!
Hoeveel moet je nu betalen per maand, en wat zit daar allemall bij?
Manegelessen vind ik persoonlijk ook niet zo leuk, van een half uur privéles leer ik veel meer dan een uur groepsles.

Michelle -> Bij een klophengst willen ze nog wel eens de ingezakte bal verwijderen voor de verkoop.
Dan kan hij als zijnde ruin worden verkocht, want een klophengst wordt slechter verkocht.
De niet ingezakte bal moet via de lies worden verwijderd, maar aan zo'n operatie kleven meer risico's en een veel hoger prijskaartje.
Wordt die niet verwijderd dan is de kans er dat hij evengoed nog vruchtbaar is en kan dekken.
Het schijnt wel zo te zijn dat hoe ouder de hengst wordt, hoe minder groot de kans is dat hij nog vruchtbaar is omdat de niet ingezakte bal wordt ingekapseld.
Ik heb ook wel gehoord dat als deze bal niet wordt verwijderd dat er kans is op een kankergezwel daar.
Lekker joh, je werkstuk af!
Nog even en je kan vakantie vieren met Shannon! Go jij! Go jij!

Ilona -> Het enige wat ik uit de hand voer is een appel als ik aankom, verder krijgt ze alles in haar voerbak en ook op het moment dat ze al in stal staat en ikzelf klaar ben met opruimen.
Ik denk dat ze op de vorige stal telkens aandacht heeft gekregen als ze die vroeg, want ik vernam ook al van de vorige eigenaresse dat ze nogal eens tegen de staldeur kan schoppen.
Dat heb ik dan nog niet meegemaakt, maar wel het schrapen.
Ik ga net negeren en loop weg als ze het doet, hopelijk heeft ze dan snel door dat het haar niets oplevert.

Lisenka - Hyves is ook leuk! Ik ben ook fanatiek Hyver en heb al verschillende mensen 'teruggevonden'.
Spannend, volgend jaar wel 3 van die leuke, lieve, mooie, schattige, speelse veulentjes die rondcrossen in je wei!

Sanne -> Ik moet nog even een bit halen, dan zal ik er wat mooie foto's van maken.
Het hoofdstel past iig, dat heb ik gisteravond even geprobeerd.
Hahaha! Lees van alles over wat je met Tiberius doet, appuyeren, vliegende gallopwissels, pirouettes, en ik zit me te bedenken dat ik eerst nog maar eens op Rintske d'r rug moet zien te belanden, hahaha!

Petra -> Heb je geen foto's van je nieuwe kleding? Vork

Potloodventer, eh Frank Knipoog -> Dat je graag tussen de meiden zit is wel duidelijk, het gros is meisje/vrouw wat te vinden is op de rug van een paard.
Volgens mij moet je als man best wel eens stevig in je schoenen staan met al die dames, hahaha!
Tsja, een slotenmaaier maakt zo'n beestje natuurlijk ook niet dagelijks mee en is dan logisch best wel eng.
Des geen verwondingen overgehouden van het draad? *lees net van niet*

Er is een heel lief klein hengstveulentje geboren gisternacht op stal.
De mama is een Gribaldi en de papa is het reservepaard dat Anky meeneemt naar de OS. (weet zo ff de naam niet, ben niet zo thuis in de kwpn-ers)
Gistermorgen was ie al losgebroken uit het weiland en liep rond op het erf, moeders helemaal in paniek, andere paarden ook allemaal ongerust.
Ze staan nu op een afgezet stukje waar hij niet onder het draad door kan.
Hij heeft een hele aparte kleur zwart, het lijkt wel vaalzwart tegen heeeeeel donkergrijs aan.

Gisteren mijn nieuwe hoofdstel gepast en het zit erg mooi.
Nu nog even een bit erbij kopen en dan is het compleet en zal ik foto's maken voor jullie.

Tijdens het passen stond ze buiten op de poetsplaats en kwam er iemand terug met auto en trailer erachter.
Een auto vindt ze al eng, dus laat staan met een trailer erachter!
Ze raakte licht in paniek, maar ik liet haar persé staan, anders leert ze het nooit.
Ze hield het goed in de gaten en draaide zich zover mogelijk in de richting van de auto.
Daarna natuurlijk uitbundig beloond.
Ik hoorde al dat er iemand regelmatig met crossauto's daar komt, die zet hij dan in de schuur tegenover de poetsplaats om te repareren en laat dan ook vaak de moter draaien.
Daar zal ze ook van leren hoop ik.

Ik had gisteravond een geel/blauwe leren voetbal meegenomen naar stal.
Deze was toch lek en ik wilde wel eens zien hoe Rintske daarop zou reageren.
Dus ik met Rintske de binnenbak in, de bal lag daar al, en kijken hoe ze reageerde.
Ze liep er meteen naartoe, niet eens snuiven oid, en ging eraan ruiken.
Dus ik geef de bal een klein schopje, ook dat deed haar niets.
Op een gegeven moment waren we samen aan het rennen door de bak, ik voetballend en Rintske achter mij aan dravend.
* hijg hijg, puf puf*
Ik kon de bal zelfs op haar rug en kont leggen en laten rollen, tussen haar benen en tegen haar benen schoppen, het deed haar allemaal niets.
Het viel mij mee, ik had ergens wel verwacht dat ze het eng zou vinden maar niet dus.
Ze pakte de bal zelfs tussen haar tanden op en stond er met haar voorbeen tegen te schrapen.
Volgende keer ga ik vlaggetjes/slingers ophangen en als dat goed gaat ballonnen erbij.
Zo doen we onze eigen schriktraining!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:46

Frank: Gelukkig maar dat hij er geen verwondingen aan overgehouden heeft. Mijn fjord ging vroeger overal doorheen, overheen, onderdoor. Dat was echt een ramp. Zelfs door sloten ging hij heen en stond dan onder het kroos in een ander weiland. Heeft nog nooit een schrammetje opgelopen. Met Sonrisa en Baldomero gaat het goed. Ik vind dat Baldomero steeds meer op zijn pappie gaat lijken.

Saida: Klinkt alsof je al een goede band hebt met Rintske. Super.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:12

Nou, ik heb vandaag gemerkt dat het rijden op een ervaren paard niet altijd over rozen gaat. Vandaag was Tiberius mij flink aan het uitproberen! Met het bit tussen zijn tanden er tussen uit knijpen, weg lopen over de schouder, ik had mijn handen vol aan hem. Niet zo'n voldaan gevoel dus als de andere twee keer. Maar het kan natuurlijk niet altijd goed gaan.

Verder was meneer vandaag weer flink de clown aan het uithangen Clown Hij is echt doodsbang voor het witte lint waarmee de bak en de wei omheind zijn, maar de drinkbak staat er bijna tegen aan. Dus meneer snuiven en draaien en er naar toe gaan, maar dan toch weer niet, was echt een ontzettend komisch gezicht! ROFL Het is echt een held op sokken!

Saida: Dat is inderdaad compleet het tegenovergestelde.. haha, ik doe allemaal oefeningen waar sommige paarden nooit aan toe komen en Rintske moet eerste de basis nog goed leren. Maar dat heb ik ook een beetje dat gevoel, want mijn veulentje is ook op komst en die moet ook echt alles nog leren en ik vind het daarom ook wel fijn dat ik mag rijden op zo'n ervaren paard, daar leer je toch een hoop van!
Wat leuk, dat kleine spul is altijd zo lief! Painted Black is de vader dan Knipoog
Ik vind het echt super hoe je Rintske veel dingen leert kennen, ik vond dat ook al zo goed hoe je dat bij Grytsje deed! Volgens mij heb je heel veel geduld, maar je krijgt er ook zeker wat voor terug.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:20

* komt even uit de meeleesmodus*

Hebben gisteren de hannoveraan van onze kennis naar Chawwa gebracht om dekken te laten van Quilo. Gisteravond is ze al gedekt! Nu maar hopen dat alles goed gaat, dan hebben we volgend jaar 2 veulens van Quilo....en over 4 jaar een super span.. Haha!

*kruipt weer in de meeleesmodus*

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:59

Lisenka: wat leuk, zoveel drachtige merries!

Sanne: leuk dat het nu al zo fijn voelt!
Oh ik lees net dat het vandaag wat minder ging.
Dat ken ik wel, dat je een aantal keren heerlijk rijdt en de daaropvolgende keer is het raak hoor. Dan schiet hij weg van alles wat niet te zien is en loopt langs alles wat normaal doodeng is, paarden blijven verrassend Knipoog !

Frankie: misschien heeft Desporado een beetje claustrofobie, hij zag de slotenmaker en dacht: nee hij sluit me op!
Gelukkig maar dattie er niets aan over gehouden heeft

Saida: hahaha manen ineens aan de verkeerde kant!
Gelukkig heb ik dat probleem niet met Luitje, dat ik de verkeerde zou kunnen halen.
Hij is diegene in de wei met de áller minste aftekeningen, best makkelijk dus!
Haha, wat grappig dat Rintske daar dan helemaal niet van onder de indruk is!

Mies_ heerlijk dat je je werkstuk af hebt! Voelt vast alsof er een enorme last van je schouders af valt of niet ?!

Nou Jongens, ik krijg over 4 tot 4.5 uur de uitslag van de examens Haha! spannend!

michelle90 ik ga nu even je hyves bekijken Knipoog !

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:02

ik zal voor je duimen!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:09

Spannend de uitslagen!! Heb je dr een beetje vertrouwen in?

_saida_ Ze lijken ook zo op elkaar he Tong uitsteken. Atlas is gelukkig wel makkelijk te herkennen... Zijn tong hangt meestal uit zijn mond Tong uitsteken. Doordat hij 10 jaar verwaarloost is waren zijn tanden zo slecht dat ze dr allemaal uit moesten... Nu heeft ie beetje moeite om zijn tong binnen te houden en zijn lip hangt ook een beetje... Vaak merk je het niet eens alleen als ie moe wordt, maar je ziet het wel een beetje...

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:35

(heb alles net nagekeken en de norm er op toegepast en ik kan wel stiekem al zachtjes zeggen dat ik geslaagd ben Haha! )!

[img]wist ik eigenlijk ookal zonder dat bekend was of je er nog punten bij zou krijgen Knipoog [/img]

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:54

Haha, dat had ik vorig jaar ook, maar nog steeds niet durfde ik te zeggen dat ik geslaagd zou zijn, alvast een kleine gefeliciteerd dan maar. Ga je het nog vieren?

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:59

jaaaaa de 15e Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:04

Als je dr al vertrouwen in hebt komt het vaak wel goed Lachen. Ook al taart enz in huis gehaald om het met de familie te vieren Tong uitsteken (en niet te vergeten champagne Knipoog ).

Ik wist ook al dat ik zou slagen... Ik ging al met hele goede cijfers de examen week in... Hoefde niet hoog te scoren om een voldoende te halen Lachen. Dus dat was wel lekker!!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:26

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:32

sorry kan onze eigen woning er nog niet op zetten maar naar dit huis gaan we als
het lukt vanavond zet ik het er nog even op

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:39

Saida: Leuk, zo'n veulentje! Paps is dan wel een knappe vent denk ik zo Haha! . En nu al eigenwijs lees ik. Clown
En wat leuk zo'n schriktraining! Amanda is absoluut niet bang voor auto's e.d. maar zo'n bal, daar gaat ze keihard voor rennen ROFL . Zo zie je maar hoe ze kunnen verschillen Knipoog

Lisenka: Heb je geen leuke foto's van die kleintjes Haha! ? Wil ook wel eens zien hoe Baldomero nu is! Ja

Sanne; Jammer dat het wat minder ging, maar het kan niet altijd goed gaan idd. En hij zal je zeker nog gaan uitproberen. Maar dat komt allemaal wel weer goed hoor! Knipoog Ik heb met manda zo nu en dan ook nog flinke strijd Clown

Frisiangirl: Cool! Quilo is zo gaaf! Lovers Ben benieuwd wat er uit komt!

Zoe-Iris: En weet je al wat meer? Ik hoop het iig wel voor je Haha! !

Djemo: Jeetje, jij ook al verhuizen! Haha! Heeft Peet je aangestoken Haha! ?! Wel ontzettend leuk een boerderij!! Pling

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:48

nee peet heeft ons niet aan gestoken we willen al heel lang iets groots hebben dit huis was een tussen stap om naar iets groots tegaan

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:38

Djemo: Onder voorbehoud gefeliciteerd Knipoog

Ilona: Tja, zo is het nou eenmaal met paarden, zij kunnen hun dag ook wel eens niet hebben!
Wanneer begin je trouwens met je baan?

Ik heb net een Sanne Nieuwsblad gemaakt voor een goede vriendin van mij die ik al heeeeeel lang niet gezien heb. Zij woont namelijk op kamers in Enschede en als zij thuis is moet ik meestal werken... stom! Maar goed, de vakantie staat voor de deur, dus ik dacht komt ik maak een krant voor haar Tong uitsteken

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:07

Heel verhaal getypt weg verhaal; even een verkorte versie

Frank: Hopelijk was het een eenmalige ontsnapping en heeft hij het trucje nu niet door!

Lisenka: Binnenkort kom ik je drachtige dames en hally bewonderen!!!!

Iris: En ben je geslaagd?

Saida: Makkelijk zo je eigen schriktraining, wij hebben ook van die dingen op stal, je moet ze even weten te vinden.

Ik heb vakantie!!!!!!!!!!!!! moet nog wel vakantiewerk doen maar geen school!
Heerlijk lekker met shannon trainen...let maar is op wat voor paard ik aan het eind van de vakantie heb!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:10

Hahaha, straks heb je geen paard meer over na de vakantie Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:15

Owjaaa...was nog in mijn verkorte versie vergeten:

Sanne Tong uitsteken op een volleerd paard ook werken he Knipoog
Ik hou een mooie spierbundel over!!! En ze krijgt ook een weekje vakantie en bosritte training...komt goed!