Esther -> Rintske mag idd graag de aandacht, en als ze die niet gewoon krijgt dan trekt ze wel de aandacht op de één of andere manier.
Negeren en/of weglopen is idd een goede oplossing, hier dacht ik zelf ook al aan.
Eens kijken of mijn meisje zo slim is dat ze het begrijpt.
Vorig jaar toen ik mijn eerste friese merrie ging leasen heb ik ook per ongeluk een keer de verkeerde uit het land gehaald.
Ik vond haar al zo druk aan de hand en toen ik haar op de poetsplaats neerzette zaten haar manen in eens aan de verkeerde kant, hahaha!
Iris -> Hahaha! Dit hoofdstel heeft iig al wat van Nederland kunnen zien!
Ik heb 'm binnen en hij past goed, dus ik ben weer blij!
Nu nog een bit erbij kopen, en dan kan het binnenkort in gebruik.
Michelle90 -> Natuurlijk wil je het beste voor je kindje!
Wat een schattig meisje is ze trouwens!
Maar ik kan me ook voorstellen dat je je paard niet kwijt wilt.
Hopelijk vindt je een goed adres voor haar!
Hoeveel moet je nu betalen per maand, en wat zit daar allemall bij?
Manegelessen vind ik persoonlijk ook niet zo leuk, van een half uur privéles leer ik veel meer dan een uur groepsles.
Michelle -> Bij een klophengst willen ze nog wel eens de ingezakte bal verwijderen voor de verkoop.
Dan kan hij als zijnde ruin worden verkocht, want een klophengst wordt slechter verkocht.
De niet ingezakte bal moet via de lies worden verwijderd, maar aan zo'n operatie kleven meer risico's en een veel hoger prijskaartje.
Wordt die niet verwijderd dan is de kans er dat hij evengoed nog vruchtbaar is en kan dekken.
Het schijnt wel zo te zijn dat hoe ouder de hengst wordt, hoe minder groot de kans is dat hij nog vruchtbaar is omdat de niet ingezakte bal wordt ingekapseld.
Ik heb ook wel gehoord dat als deze bal niet wordt verwijderd dat er kans is op een kankergezwel daar.
Lekker joh, je werkstuk af!
Nog even en je kan vakantie vieren met Shannon!
Ilona -> Het enige wat ik uit de hand voer is een appel als ik aankom, verder krijgt ze alles in haar voerbak en ook op het moment dat ze al in stal staat en ikzelf klaar ben met opruimen.
Ik denk dat ze op de vorige stal telkens aandacht heeft gekregen als ze die vroeg, want ik vernam ook al van de vorige eigenaresse dat ze nogal eens tegen de staldeur kan schoppen.
Dat heb ik dan nog niet meegemaakt, maar wel het schrapen.
Ik ga net negeren en loop weg als ze het doet, hopelijk heeft ze dan snel door dat het haar niets oplevert.
Lisenka - Hyves is ook leuk! Ik ben ook fanatiek Hyver en heb al verschillende mensen 'teruggevonden'.
Spannend, volgend jaar wel 3 van die leuke, lieve, mooie, schattige, speelse veulentjes die rondcrossen in je wei!
Sanne -> Ik moet nog even een bit halen, dan zal ik er wat mooie foto's van maken.
Het hoofdstel past iig, dat heb ik gisteravond even geprobeerd.
Hahaha! Lees van alles over wat je met Tiberius doet, appuyeren, vliegende gallopwissels, pirouettes, en ik zit me te bedenken dat ik eerst nog maar eens op Rintske d'r rug moet zien te belanden, hahaha!
Petra -> Heb je geen foto's van je nieuwe kleding?
Potloodventer, eh Frank
-> Dat je graag tussen de meiden zit is wel duidelijk, het gros is meisje/vrouw wat te vinden is op de rug van een paard.
Volgens mij moet je als man best wel eens stevig in je schoenen staan met al die dames, hahaha!
Tsja, een slotenmaaier maakt zo'n beestje natuurlijk ook niet dagelijks mee en is dan logisch best wel eng.
Des geen verwondingen overgehouden van het draad? *lees net van niet*
Er is een heel lief klein hengstveulentje geboren gisternacht op stal.
De mama is een Gribaldi en de papa is het reservepaard dat Anky meeneemt naar de OS. (weet zo ff de naam niet, ben niet zo thuis in de kwpn-ers)
Gistermorgen was ie al losgebroken uit het weiland en liep rond op het erf, moeders helemaal in paniek, andere paarden ook allemaal ongerust.
Ze staan nu op een afgezet stukje waar hij niet onder het draad door kan.
Hij heeft een hele aparte kleur zwart, het lijkt wel vaalzwart tegen heeeeeel donkergrijs aan.
Gisteren mijn nieuwe hoofdstel gepast en het zit erg mooi.
Nu nog even een bit erbij kopen en dan is het compleet en zal ik foto's maken voor jullie.
Tijdens het passen stond ze buiten op de poetsplaats en kwam er iemand terug met auto en trailer erachter.
Een auto vindt ze al eng, dus laat staan met een trailer erachter!
Ze raakte licht in paniek, maar ik liet haar persé staan, anders leert ze het nooit.
Ze hield het goed in de gaten en draaide zich zover mogelijk in de richting van de auto.
Daarna natuurlijk uitbundig beloond.
Ik hoorde al dat er iemand regelmatig met crossauto's daar komt, die zet hij dan in de schuur tegenover de poetsplaats om te repareren en laat dan ook vaak de moter draaien.
Daar zal ze ook van leren hoop ik.
Ik had gisteravond een geel/blauwe leren voetbal meegenomen naar stal.
Deze was toch lek en ik wilde wel eens zien hoe Rintske daarop zou reageren.
Dus ik met Rintske de binnenbak in, de bal lag daar al, en kijken hoe ze reageerde.
Ze liep er meteen naartoe, niet eens snuiven oid, en ging eraan ruiken.
Dus ik geef de bal een klein schopje, ook dat deed haar niets.
Op een gegeven moment waren we samen aan het rennen door de bak, ik voetballend en Rintske achter mij aan dravend.
* hijg hijg, puf puf*
Ik kon de bal zelfs op haar rug en kont leggen en laten rollen, tussen haar benen en tegen haar benen schoppen, het deed haar allemaal niets.
Het viel mij mee, ik had ergens wel verwacht dat ze het eng zou vinden maar niet dus.
Ze pakte de bal zelfs tussen haar tanden op en stond er met haar voorbeen tegen te schrapen.
Volgende keer ga ik vlaggetjes/slingers ophangen en als dat goed gaat ballonnen erbij.
Zo doen we onze eigen schriktraining!