Zonnebloem92 schreef:Merrie is goed gekeurd.![]()
Dierenarts vind dat ze erg goede hoeven heeft, wel fijn om te horen aangezien de hoeven van mijn ruin echt om te huilen zijn.
Gefeliciteerd! En goede hoeven zijn heel belangrijk
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jinthe1 schreef:Absolem, iedereen moet ergens beginnen en het begint voornamelijk met plezier!! Daarna kan veel geleerd worden en ik vind het echt super dat dit is georganiseerd en dat er mensen deelnemen die normaal niet van het tuigen zijn. Ze maken toch een begin en zullen zich er echt wel in verdiepen als ze verder gaan/willen. Enthousiaste mensen vinden is moeilijk en dus zouden we op iedereen zuinig moeten zijn. Of we nu het gewenste plaatje laten zien of niet. Ik denk dat het voor Appaloosa een hele gave ervaring is geweest en misschien zelf voor herhaling vatbaar
Absolem schreef:Udo zal vast en zeker veel vriendelijker commentaar geven dan ik.![]()
Maar ik vind dit geen tuigen onder het zadel....
Ik zie hier gewoon iemand die dressuur aan het rijden is.
Ik mis knie actie. Buiging in het sprongewricht, opwaartse beweging. Paard wordt lang laag gereden terwijl je met tuigen wil dat ie de wereld trots en fier in kijkt. En je hebt geen men hoofdstel in... Maar een normaal hoofdstel met een normaal bit. Dat helpt je ook niet echt.
Met tuigen op de wagen heb je niets anders dan je handen. je verkrijgt de nageeflijkheid en de gedragenheid vanuit je handen. Je zweep vormt je buiten been. Datzelfde principe neem je mee met tuigen onder het zadel. Je probeert zo stil mogelijk te zitten, je paard op stem en zweep te rijden en hem te verfijnen vanuit je handen.
Over twee jaar zal ik laten zien wat ik bedoel. Ik heb nu geen paard waarmee ik kan tuigen onder het zadel.
Jinthe1 schreef:Wat heerlijk dat je zo kon wegrijden en dat ze zo braaf was na een jaar! Ging het ook met het veulen?
Zonnebloem92 schreef:GabberGill schreef:Voor degene die vroeg over frysk andaluz
Wij hebben de fries die ik rijd bij Stal Mersken gehaald. Daar haalt frysk andaluz ook paarden vandaan.
Een merrie die hun voor 15.000 verkopen kost bij Mersken 8000.
Ja klopt, heeft de eigenaresse van de Merksen ook verteld.
Overigens had ik ook contact met een kleinschalige fokker in België die ook voor relatief goedkoop vrij groene paarden naar Frysk Andaluz verkocht, die zij dan een maand of 2/3 trainde en de hoofdprijs voor vroegen.
Ik ga dit weekend 2 Friezen kijken, voelt wel dubbel nu ik Tom nog heb maar kijk toch alvast rond.