[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:44

Denk dat het iets anders gaat. Heb zondag op het wedstrijdsecretariaat van mijn rijvereniging gewerkt. Daar moesten we na afloop een schema voor de KNHS invullen met de punten van de wedstrijd. Denk dat dat vooruitlopend is op de nieuwe manier van werken. Vorige keer hoefde dat n.l. niet (was een paar maanden geleden). Op ons wedstrijdsecretariaat staat n.l. een laptop. Maar dat is niet overal zo, denk dat bij andere verenigingen het thuis wordt gedaan door iemand.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:01

bij een vereniging hier vlakbij staat idd ook al een laptop waar de punten worden ingetypd.
ik zal het wel horen van ons secretariaat hoe het gaat veranderen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:06

Denk wel dat het nog belangrijker wordt om de protocollen te bewaren.
Voorheen altijd de coupons die opgestuurd werden, maar nu dus overtypen en dat opsturen. Actie meer, dus meer kans op foutjes.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:10

Miichelle90 schreef:
Denise, Het is altijd nog maar afwachten als kleine eenmaal geboren is. Ze heeft natuurlijk wel 4 jaar lang alle aandacht voor zichzelf gehad. En dat moet ze wel ineens gaan delen, dus dat zal wel even wennen worden der.
Wanneer moet je precies terug naar de dokter??

Wat goed werkt is om haar overal bij te betrekken en op haar manier te laten helpen.
Geef haar haar eigen babypop waar ze dan dezelfde dingen mee kan doen als jij, maar die zij nog niet met haar broertje/zusje kan doen.
Zoals aankleden, in bad doen, luier verschonen.
Laat haar jou 'helpen' en geef haar het gevoel dat ze heel belangrijk is door haar te prijzen.
Geef je haar borstvoeding, dan kan zij 'helpen' met het aanleggen, en dingetjes aanreiken zoals een doekje ofzo.
En met flesvoeding kan ze samen met jou het flesje vasthouden.
Je zult merken dat na een paar weken het nieuwe eraf is, en ze steeds meer haar eigen ding gaat doen.
Juist door haar erbij te betrekken voelt ze zich niet bedreigd of gepasseerd/jaloers.

Sanne - Wat leuk dat jouw foto tussen de nominaties staat! Gefeliciteerd!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:06

Ja ze gaat ook helpen met de kleine. Ze doet nu ook helpen stofzuigen enz in de babykamer, veel kleertjes heeft zij uitgekozen. En straks gaat ze helpen met flesje geven, luier verschonen en noem maar op.
Zelfde als met de beesten, die moeten ook gelijk ruiken aan de kleine als we thuis komen en mee de kamer in haha..
Samantha is nu samen met me vriend luiers en dergelijke aan het kopen..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:19

dat denk ik ook branka ik bewaar nu al mijn coupons goed

samantha leuk zeg dat ze met der papa mee is voor der zusje

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:58

Hi meiden..

Ik weet niet of iemand van hier er interesse in heeft maar ik verkoop mijn spaans getinte wedstrijdjasje.
Eventueel (als de maat goed is) met bijpassende cap en frontriem.

Het jasje is een pikeur Diana wol (nieuwprijs 230euro) lengtemaat 38.
Het jasje heeft een fluwelen kraag waar ik geel met rode steentjes op heb gemaakt.
Heb nu even geen foto waarop dit te zien is maar die wordt gemaakt dus komt snel.

De cap is maat 57 en van het merk HH.
Langs de fluwelen rand zitten mooie geel met rode stenen.

De frontriem is van Ukie en 42cm.

De vraaprijs voor het jasje is 125euro en voor de hele set 150euro.

Ik vind het zelf een super mooi gezicht op een spanjaard :)

Foto van de cap en frontriem
Afbeelding

Foto van het jasje (nog zonder steentjes)
Afbeelding

Jasje en cap worden schoon afgeleverd :D

Mocht je intresse hebben, graag even een pb’tje sturen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:17

Miichelle90 schreef:
Ja ze gaat ook helpen met de kleine. Ze doet nu ook helpen stofzuigen enz in de babykamer, veel kleertjes heeft zij uitgekozen. En straks gaat ze helpen met flesje geven, luier verschonen en noem maar op.
Zelfde als met de beesten, die moeten ook gelijk ruiken aan de kleine als we thuis komen en mee de kamer in haha..
Samantha is nu samen met me vriend luiers en dergelijke aan het kopen..

Ja zo hebben wij het ook gedaan met onze rottweiler en met onze dochter toen onze zoon werd geboren.
Gewoon overal bij betrekken, en dan blijven de jaloerse reacties en het gevoel om buitengesloten te zijn uit.
Onze rottweiler mocht nooit boven komen, maar toen wel om mee te kijken bij alles wat we deden met de kleine.
Bij onze dochter bleef ze best wel lang nieuwsgierig, maar bij onze zoon was na 2 weken het nieuwtje eraf. :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:30

zonde dat je het weg doet kel, het stond jou en adorno gaaf

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:19

hier een paar foto's van de wondjes

net uit het ziekenhuis
Afbeelding
de eerste 3

Afbeelding
nummer 4

toen al de pleisters eraf waren
Afbeelding
de grootste snee

Afbeelding
nummer 2

Afbeelding
nummer 3

Afbeelding
nummer 4

ze zien er nou een stuk beter uit maar daar nog geen foto's van

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:33

Saida ja leuk, zag je foto op facebook! Ziet er goed uit :D lekker weer een beetje aan de slag dus... Tja als je nog niet rijden kan is dat wel een heel leuk alternatief :)

Denise ja geduld is een schone zaak he! Nog even afwachten en dan kan je ook weer... Ziet er wel netjes uit al, geneest goed he? De kleine blijft op het heetst van de dag en ook die extreem hete dagen helemaal binnen, we hebben gewoon airco dus dat gaat best :j

Sanne lekker zo'n wandeling! Maar hoe gaat het nu met Noot, geen last meer van haar schouder?

Angela super dat het met Nouchka zo goed gaat :D

Esther ooh dat klinkt leuk!

Debby als het zo idioot heet is blijven we lekker binnen onder de airco :D en ja, heb er echt weer zin in zeg! Nog 2 weekjes wachten eigenlijk... Hihi zal dan wel iemand met een camera regelen, alhoewel, de eerste keer gelijk... :') misschien beter even wachten :=
Super dat het zo lekker met Xantha gaat! En al helemaal super dat je weer voor een jaar zeker goed bent!! Echt goed nieuws :D

Michelle ooh ben toch zo benieuwd, het komt nu wel erg dichtbij ook voor jullie he!

Hier gaat alles goed, temperaturen zijn weer ietsje zachter met een graad of 35 :) met de paarden gaat het goed, 's middags staan Mouza en Kalife nu steeds samen en dat gaat ook erg lekker :) Kalife ziet er echt steeds beter uit, ronder en glimmender.. Flavio is de laatste tijd erg kroelerig, zo lief <3 alleen heeft Kalife wel een bosje manen van Flaaf opgevreten :(
Verder gaan we heel binnenkort weer aan de slag met bouwen, we gaan het huis daar uitbreiden zodat we er ook comfortabel met de kleine kunnen wonen straks *\o/*
Heb trouwens een paard aangeboden gekregen van een kennis hier.. Een Europese vrouw die haar paard op een ranch gestald had en zelf niet meer erop rijdt en ook niet tevreden is met hoe het paard daar wordt behandeld.. Het is een mooi paard, een stevige schimmel berber hengst, zie hem zelf wel zitten.. Maar helaas, we kunnen nog wel een paar boxen neerzetten maar dan zouden we ook weer een paddock erbij moeten hebben, anders kunnen ze allemaal maar erg kort buiten staan.. Wel jammer, je krijgt tenslotte niet elke dag een mooi gratis paard aangeboden :+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:32

Denise - Zo! Ze hebben je flink te grazen gehad, zeg!
Ik hoop dat het alle ellende waard is!
Gaat het al weer wat beter nu?

Martine - Jammer dat de schimmel er niet bij kan!
Had een mooie kleur aanvulling geweest op de anderen! ;)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:32

Saida, Ja toen Samantha geboren werd hebben wij het ook zo met alle beesten gedaan die mijn ouders toen in huis hadden(woonde toen nog bij mijn ouders) Is ook allemaal gewoon goed gegaan. Scheelt nu ook wel dat pup en baby met elkaar opgroeien.
Je hoort ook wel eens dat mensen de eerste poepluier geven aan de honden, maar dat doe ik niet hoor haha.

Denise, ze hebben je aardig toegetakeld. Heb je nog veel pijn eraan?

Martine, Wij zijn ook erg benieuwd en komt zeker wel erg dichtbij nu. Ik ben nu 36 weken & 5 dagen. Maar ze mag zich nu wel melden. We zijn het wachten allemaal wel zat..
Hoe gaat het met jullie?
Jammer dat je de schimmel er niet bij kan nemen, maar wat niet gaat dat gaat niet :(

Donderdag verloskundige geweest. Alles was goed, bloeddruk was mooi laag 100/55 en ontsluiting was nog steeds hetzelfde.
Nu maar afwachten wanneer ze gaat komen...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:19

Saida ja ik vond het ook erg jammer, was ook een mooi barok type, een mooie maat, zo net onder de 1.60 en al goed ingereden.. Maar het kwam gewoon niet echt uit nu, zou een beetje te veel worden, ga het toch al druk krijgen van de winter met al die paarden die toch ook eens wat moeten gaan doen :') Hoe gaat het met jou, hoe voel je je nu? En ben je nog met de lange lijnen bezig geweest met Rints?

Michelle oeh ja die laatste weken was ik het ook echt goed zat! Uiteindelijk met 38,5 bevallen.. Kan je nog wel een beetje bewegen of gaat alles echt steeds moeilijker nu? Fijn dat het bij de verloskundige iig allemaal goed was!! Hier gaat alles goed, ze groeit flink de kleine :D ja wel jammer van de schimmel maar genoeg is genoeg he :')

Had nog een topicje gemaakt van Mabrouk en Darius, link in m'n onderschrift :)
Vanochtend lekker met Flaaf getut, borstelen, hoefjes doen, vlechtjes .. :') hij stond ook echt te genieten, het is zo'n lieverd nu :D wilde er eigenlijk wel weer even stiekem opstappen maar wacht nog maar even, eigenlijk moet ik nog anderhalve week wachten maar voel me al weer helemaal goed dus het kriebelt nu wel erg hard! Verder gelukkig nog flink haver in kunnen slaan voor een paar maanden, het schijnt dat er binnenkort minder te krijgen zal zijn..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:11

Voor alle Shaggy fans :P. We hadden vandaag een fotomeeting op het strand van Noordwijk waar ik aanwezig was als fotograaf en mijn bijrijdster met Shaggy als model (ik ben er zelf natuurlijk ook wel op gestapt want wilde ook wel leuke foto's :) ). Moet nog even op die met mij erop wachten maar alvast een hele gave met mn bijrijdster. Pony vond het helemaal geweldig!
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:23

:wave:

sorry, loop een beetje achter hier, probeer wel steeds even bij te lezen tussendoor...

esther wat een onwijs gave foto zeg! *\o/*

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:38

Ik loop ook weer wat achter :o

Denise, volgens mij zien de wondjes er niet eens zo slecht uit.
Na mijn operatie zag het er ook een beetje uit zoals bij jou en het is heel mooi genezen!!

Ellis, zag op fb een filmpje van jou en Fifi!! *\o/*

Esther, gave foto!!

Martine, jammer dat de schimmel er niet bij kan, dan zou je zo'n beetje alle kleuren in huis hebben, haha :D

Gisteren ben ik met een paar vriendinnen naar Horse Event geweest, het was weer geweldig leuk.
Helaas geen bekende gezien, liep alleen bijna tegen Anky op, hihi.
Had niet eens door dat zij het was.
Vrijdag weer heerlijk op mijn kanjer gereden.
Ze zijn donderdag van het land gekomen en staan weer op stal, de merries waren lekker naar elkaar aan het roepen.
Xantha vond het wel best weer op stal en stond heerlijk van haar hooi te eten.
Gelukkig gaat ze elke ochtend de paddock in :j
Dinsdag weer les!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:50

Heey

Sorry, ook ik loop wat wachter.

Denise: Dat ziet er wel heftig uit. Hoe gaat het nu met je?

Ellis: Echt zo geweldig dat je weer een beetje aan de slag bent met der *\o/* *\o/*

Esther: Wat aan gave foto :~. Wat staan knotten hem onwijs leuk zeg.

Martine: Jammer dat jullie geen plek meer hebben. Super dat het zo goed gaat met je en met de kleine :D.

Debby: Super dat Horse Event leuk was en dat je weer heerlijk hebt gereden :D.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:34

Martine - Ik ben vorige week nog bezig geweest met de lange lijnen, en het gaat steeds wat beter.
Vrijdag heeft Beda Rints gereden, en vandaag ben ik met haar aan het gymen geweest met de lange teugels.
We zijn dus lekker bezig steeds! :D

Esther - Gave foto!!!
Nog even en dan is het 1 okt.! Mogen jullie weer overdag op het strand!
Dat dekje van jou heb ik ook, maar dan in friezenstijl! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:45

Debby: Leuk hoor horse event! Hoop er nog steeds een keertje heen te gaan :).

Saida: Bij ons mogen we hele zomer gewoon lekker het strand op :). En vanaf 1 september mogen we ook alweer lekker bij de oprit rechtdoor dus dan is het weer wat korter rijden naar strand.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:59

Hallo,

Zou ik me hier ook kunnen en mogen melden. Ik ben bijna in het bezit van een geweldige merrie. Ze is 1,5 jaar en ze is een friese schone. Volgende week mits het mogelijk is wordt ze gekeurd. Daarna komt ze zo snel als het kan en mogelijk is naar mij toe. Kan haast niet meer wachten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:36

Deb, was jij er ook zaterdag?
Ik ook! Was Callista helpen met Urquiya voorbrengen.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:02

Flamon, natuurlijk mag je je hier melden! Wat leuk dat je bijna in het bezit bent van een Fries. Ik snap dat je haast niet meer kan wachten! Succes met de aankomende keuring.

Angela, hoe zit het met een aankomend paard? Al iets gevonden??

esther, wat een leuke foto!!

Martine, Ik hoop wat eerder te bevallen als met 38 weken haha.. Hoop dat ze zich deze week meldt maar met mijn mazzel zal het wel niet. Ze zeggen dat een 2e altijd eerder komt toch?? Dan moet ze vanavond komen dan is ze eerder als Samantha haha.
Ik kan me nog wel bewegen al willen me bekken niet echt meer meewerken, ze zijn echt heel pijnlijk en zeker als ik te lang in dezelfde houding lig, zit of loop. Ik lig altijd op me zij in bed en dan 1 been boven me dekens geslagen, maar dat lukt nu niet meer door die bekken.
Wel vind Nina het heel jammer dat ik op het moment niet meer kan rennen, normaal met uitlaten ging ik rennen met der. Ze vind het namelijk helemaal geweldig om eerst achter iemand aan te rennen en dan moet ik bv. achter der aan rennen. Maar dat gaat niet meer, gelukkig doet Patrick dat 's avonds met der. En Samantha rent na schooltijd wel met der maar die rent natuurlijk nog niet zo heel hard dus Nina heeft het dan wel snel gezien.
Hoeveel is je kleine meisje al aangekomen? Slaapt ze de nachten door?
Ja genoeg is inderdaad genoeg en wat niet gaat dat gaat niet.
Ik ga zo even in je topic spieken!! :)
Hoezo minder haver te krijgen binnenkort???
Ik hoorde wel dat hier het stro bijna op was en dat ze de grootste moeite moeten doen om stro te kunnen krijgen. Als ik het goed begreep en het echt niet meer ging lukken ging die stal waar Heeb staat over op vlas omdat er daar nog genoeg van schijnt te zijn.

Gister met me nicht mee geweest naar Maheeba. Wat is het toch een schat van een paard! Ik ben wel heel stoer geweest maar gister toen ze naar me ging hinniken toen brak me hartje toch wel.
Toch mis ik der wel, maar ergens ben ik ook nog steeds wel blij dat ik die verantwoording en de plicht niet meer heb! Zeker nu met die bekken.
Was bijna erop gestapt maar uiteindelijk ging het onweren en werd ze onrustig dus toch maar niet gedaan.
Na me bevalling pak ik der en dan ga ik even lekker hobbelen met der, ze staat wel heel erg fijn op de stal waar ze nu staat! Ze is heel rustig en echt aanhankelijker.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:17

Hihihihi komt net een gave binnen van een andere fotograaf, ook met mijn bijrijdster :).
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:21

Gave foto!