Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Moet echt van mezelf het topic beter bijhouden!
. Als ik die toch eens tegen zou komen....

.
heb er iig meer dan zat nu!
En toen we verkering kregen vond voornamelijk Frank het belangrijk, dat dat een afspraak was. Koets mét Friezen. Dat was zijn favo ras paard en nog wel hoor, maar inmiddels waardeert hij de PRE zijn makkelijke karakter meer. Hier in de omgeving zijn een aantal haal stugge Friese paarden. Dus ik doe mijn lief dan graag een plezier hè? In die periode waren er door omstandigheden maar weinig paarden om ons heen, maar ik vond die koets toch wel heel charmant! Had hem niet willen missen. Een cabrio is ook leuk, maar ja, daar hebben wij dan weer minder mee.
Gewoonlijk houd ik het wel in de gaten hoor, maar ja, om voor die éne wedstrijd dure hoefijzers onder mijn paard te plakken? Wij zijn daar nogal op tegen ook. Ik zou niet eens weten wat Sam dan doet, want hij kent helemaal geen ijzers en hij is altijd knap rillerig bij onze hoefsmid. Overigens echt een heel geduldige man. Hij heeft Sam nu 4 keer bekapt en de laatste keer ging Sam ontspannen bij hem, maar het blijft uitkijken. Sam is gewend om met klei om te gaan. waar ik woon zijn het echte komgronden met heel zware klei. En Sam kan spurten en slidings maken waar een quarter u tegen zegt. Dus idd kun je wel zeggen dat Sam wel met klei overweg kan. Alleen niet als het vrouwtje zit te prullen op zijn rug en hem niet voldoende op de achterhand heeft, zoals hier gebeurde. In mijn geval was het idd een balans/evenwicht verhaal. Ik geef het helemaal toe...
Naar ik begreep heeft het vallen hem wel zeer gedaan. Hij is inmiddels ook bijna 76 jaar.
Jippie.. Mn favovak dit *not*.
. Mijn moeder begint hier al te klagen dat ze me nooit meer ziet
. evdpanne schreef:Anouk: Heerlijk van die ontsnapte pony's... Bij ons op stal is dat ook een paar weken terug gebeurd. Nieuwe haflinger was door de stroomdraden op het land gerend en als je dan de hekken niet sluit (echt gewoon dom van al die mensen) lopen de paardjes ineens los op het erf. Nog geluk dat het voer ze overal bezig hield want ze hadden ook zo de weg op kunnen lopen....
Fijn dat het zo goed gaat met Des en Sam!! Je hebt het er maar druk mee al die paardjes. Mijn moeder begint hier al te klagen dat ze me nooit meer ziet
.

Er komt zat bij kijken.
en hij was lekker pittig, in alles, maar met 2 jaar oud werd hij gecastreerd en werd rustiger.
omdat het ras erom bekend staat dat het lekker pittig is
, nou deze is gewoon een heel rustige arabier, dus had ik geen plezier meer in en besloot hem te verkopen aan iemand die wel graag een heel leuk en rustig paard wilde, helaas werd hij binnen 3 maanden te koop gezet zonder dat ik het wist, en voor meer geld en zonder toebehoren, ik had hem verkocht met toebehoren en goedkoper, want goed tehuis is belangerijker dan geld, ik was boos zeg, ook was die boos op mij omdat hij ging steigeren en ervandoor ging met haar 6 jarige dochtertje, tja daar kan ik niets aan doen, ik heb dat kind er niet opgezet en heb altijd gezegd, "pas op het blijft een paard zet er geen kindje van 6 jaar op" ze zet haar dochtertje er dus wel op en liet het alleen en zonder toezicht rijden, heel dom natuurlijk, en hij is best groot voor een arabier en toen hoorde ik niets meer van haar, en ik ging zoeken, en heb m weer gevonden en bleef m een beetje volgen en nu heeft hij problemen, dus wil ik hem overnemen en dan gaat hij niet meer weg, mag hij oud worden bij mij, voor hem heb ik dat ervoor over.
Piropo had staan schuren tegen de schuifdeur van zijn stal (toen hij op pension stond) en hij duwde de hele deur uit de rails, die stommert is er toen onderdoor gegaan en heeft dus die zware schuifdeur over zijn rug laten glijden, gelukkig had hij een dik dek op want dat was gescheurd van schoft tot kruis.. tja en toen stond hij op het terrein hahaha al die kinderen; HENGST LOOOOOOOSSSS en Piropo stond daar en vond het dood eng maar hij kon zijn stal niet meer in want die deur was weer teruggeklapt, toen hebben ze hem maar in de buitenbaan gezet
. Bij ons op stal staat ook een 'luie' arabier... De eigenaar is aan het trainen voor de endurance wat ze met de moeder van deze merrie ook gedaan heeft. Maar zij heeft er veel steun aan als ze met buitenrijden een paard voor dr heeft met hoger tempo waar haar paard naartoe trekt, zodat ze toch leert op hoger tempo te lopen. Misschien ook voor jou een manier om te oefenen
.
. Ik blijf ook veel te lang hangen altijd omdat ik met iedereen sta te praten daar... Heerlijk die ontsnappingsmonsters
. Het is Shaggy nog niet gelukt, al staat ie af en toe druk met de deursleuting te spelen
.
. Maar zijn schrikreacties stellen gelukkig niet zoveel voor en hij blijft netjes bij me
. Ben echt trots op mijn pony
. Jesser schreef:Fijn Esther, dat je zo op je paardje kunt vertrouwen!
Ohhh Cloris, da's een heel ander verhaal, hele deur op zijn rug gehad... gelukkig dat die deken dat opgevangen had!
Gisteravond gingen ze ook pas om 23.00 uur naar binnen het was zo zalig weer
Zelfs in Utrecht, waar ze was van wege zware koliek! Toen ze naar huis mocht, kon ik haar echt niet meer houden en wat deed ze? In een bloedgang de trailer op! Wat daar natuurlijk weer heel begrijpelijk is...
idefix4 schreef:Gaat er hier nog iemand naar Paard en Koets op 20-22 november? Er komt een show van zwarte lippi's (waren er ook op de LT dag en er staat ook een foto van op deze site) en een clinic over Garrachocha. (Pin me niet vast op de spelling!) Dat is georganiseerd door... de PRE vereniging!
. Wanneer is het eigenlijk precies?
.