[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:55

Lau, ik heb erover heen gelezen dat je jarig bent, maar alsnog van Harte! Jullie hebben een prachtige dag vandaag!! Veel zon.. geniet ervan...

Kelly ook weer hier! Leuk! Fijn dat je zo van je mooie vent geniet! Ik ben niet tegen of voor ijzers. Maar zelf zolang ik Querido heb, gaat dat niet goed. Van goede sterke hoefjes naar zwakke afbrokkelende hoeven en verkeerde stand en schimmel.. enz..
De manen van Querido werden wel wat dunner, maar bleven wel lang, nu zie je ook dat er nieuwe lijn erover groeit. Maar van onderen en stuk ertussen zijn ze weggeknabbeld.. En daar baal ik van..Ik doe er weinig aan. Voor het rijden is het handiger als ze ingevlochten zijn, anders raken ze verstrikt in mijn handen en teugel. Af en toe even eruit halen, voorzichtig beetje losmaken de strengen en daarna weer invlechten.. Tja.. dat vind ik voor mijn gevoel er weinig mee doen. Ik smeer er geen rommel of wat ook in..
Heb nu vanochtend voor het eerst gereden, en oh oh, hij liep eerst kort en op eieren, maar na tien minuten durfde hij zijn voeten neer te zetten en werd hij ruimer. Daarna heerlijk met hem aan het werk gegaan. Veel loswerken, links om, rechts om.. het viel me niet tegen, hij was verder niet onzeker. Na het werk in de bak, even de wei nog opgegaan, het parcours rond gegaan, en wat hij in het begin had, had hij helemaal niet meer het kort lopen.. Wel waren wat stukjes aan de zijkant gebrokkelt.. Tja was te verwachten, ik ga dat ook netjes bijhouden..Mijn nieuwe smid had ook door wat ik bedoelde en zei zelf al paar keer, dat de hoef breder moest worden. Gelukkig ben ik zelf ook aardig opgeknapt! Heerlijk om zo in het zonnetje met je paardje te rijden!

Hosante, maakt niet uit hoor, ik was van plan om regelmatig oefendag te gaan plannen. Nu is het zo dat er gelijk een clinic erbij aan zit, maar dat is ook juist fijn, kan het op een goede manier uitgelegd worden.
Oei oei... zadels, altijd zo lastig om een goed fijn zadel te vinden en te houden...hoop dat het nog meevalt.

Ik wens iedereen nog een fijne dag!
Geniet van het zonnetje.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:26

Ik kom ook maar weer binnen vallen :D. Moet echt van mezelf het topic beter bijhouden!

Saida en Laura: Gefeliciteerd met jullie verjaardagen!
Elise: Het zit je ook niet mee he.... Hopelijk gaat de behandeling goed aanslaan en mag je weer snel van de medicijnen af!
Branka: Hopelijk loopt Frio snel weer beter!
Cloris: Fijn dat het weer goed gaat met Piropo!
Lakshmi: Veel plezier in Nederland!
Michelle: Ook een Chad Micheal Murray fan :D. Als ik die toch eens tegen zou komen....
Kelly: Leuke foto's van jou en Adorno! Hij ziet er echt goed uit!

Hier gaat alles goed! Vannochtend schrok ik me wel weer even rot toen ik de draver van de staleigenaar ging buitenzetten... Ik stond al met hem in het land en wilde zijn halster afdoen toen die waarschijnlijk ergens van schrok en gewoon recht over me heen stormde. Daar lag ik heerlijk in de modder, gelukkig heeft ie mij niet echt hard geraakt maar was wel behoorlijk geschrokken! En dan zeggen ze altijd dat paarden niet zo over je heen lopen, nou deze kon alle kanten op maar besloot toch maar even mij omver te lopen! Daarna Shaggy en Vymar naar het land gebracht die gelukkig wel braaf waren!

__Elizabeth

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:25

Hoihoi!
mag ik hier mischien ook meekletsen? :)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:17

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:52

Ik heb het voor je ingevuld ;).

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:13

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:40

jesser: Ja, bij ons was het andersom. haha. Ik had Sam al toen Frank en ik trouwden. Hij was ruim 2 jaar. ;) En toen we verkering kregen vond voornamelijk Frank het belangrijk, dat dat een afspraak was. Koets mét Friezen. Dat was zijn favo ras paard en nog wel hoor, maar inmiddels waardeert hij de PRE zijn makkelijke karakter meer. Hier in de omgeving zijn een aantal haal stugge Friese paarden. Dus ik doe mijn lief dan graag een plezier hè? In die periode waren er door omstandigheden maar weinig paarden om ons heen, maar ik vond die koets toch wel heel charmant! Had hem niet willen missen. Een cabrio is ook leuk, maar ja, daar hebben wij dan weer minder mee. 8-)
Ik vind het idd ook reuze leuk dat de kids alledrie best interesse hebben in paarden. Bij Saida hebben ze zich ook wel netjes gedragen (volgens mij) Ze gaan graag mee, helemaal als ze denken dat ze er ook op mogen. Sam heeft met heel veel dingen gewoon tijd nodig. Het is een heel onzeker paard, hoe groot en brutaal hij er ook mag uitzien.

Beda: Dit concours was in Brabant en dat staat bij ons bekend om zijn zandgrond. Dat schuift zelden. Helaas was juist die ring dus geen zand maar klei. Dat had ik van te voren niet voorzien. Het is tussendoor ook flink gaan regenen, waardoor de boel spekglad werd. Er rustte gewoon geen zegen op die dag. ;) Gewoonlijk houd ik het wel in de gaten hoor, maar ja, om voor die éne wedstrijd dure hoefijzers onder mijn paard te plakken? Wij zijn daar nogal op tegen ook. Ik zou niet eens weten wat Sam dan doet, want hij kent helemaal geen ijzers en hij is altijd knap rillerig bij onze hoefsmid. Overigens echt een heel geduldige man. Hij heeft Sam nu 4 keer bekapt en de laatste keer ging Sam ontspannen bij hem, maar het blijft uitkijken. Sam is gewend om met klei om te gaan. waar ik woon zijn het echte komgronden met heel zware klei. En Sam kan spurten en slidings maken waar een quarter u tegen zegt. Dus idd kun je wel zeggen dat Sam wel met klei overweg kan. Alleen niet als het vrouwtje zit te prullen op zijn rug en hem niet voldoende op de achterhand heeft, zoals hier gebeurde. In mijn geval was het idd een balans/evenwicht verhaal. Ik geef het helemaal toe... :o

Kelly: Wouw, mooie foto's!!! En wat heerlijk dat Adorno zich zo thuis voelt. Sam deelt Adorno zijn mening hoor! Hier stonden vandaag ook weer 3 prutjes op de wei :P

Hosante: Ik heb er op de vorige bladzijde over geschreven. De les van Sabrina met Prince ging niet vlekkeloos volgens het boekje, maar ze heeft wel ontzettend veel zelfvertrouwen gekregen van de les. Het begon met een rillerige Sabrina, omdat Prince in het begin opzij was gesprongen van de klap van een vallend plastic opgevouwen zeil. Het eindigde met een meisje wat thuis meteen weer wilde ponyrijden en 's middags nog een keer aan het oefenen sloeg. Ze heeft er dus heel veel zelfvertrouwen van gekregen.

Esther: Paarden niet over je heen lopen? Nou dat risico neem ik allang niet meer haha! Mijn oude merrie liep altijd gewoon door hoor. Hopelijk blijft het bij moddervlekken en houd je er niet te veel schrik van over!

Elizabeth: Welkom! Leuk een Menorquin-kenner! Vertel: Waarom heb je gekozen voor dit ras? Ben er wel benieuwd naar!

Jasmijn: Gedaan! ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:51

Zo ego...

Vandaag eerst Despi gelongeerd met 2 lijnen. Hij vond het borstelen zalig en dat duurde door zijn modderbadje langer dan gepland. Hij geniet er ook zo intens van, dat ik het hem maar gun. ;)
Het longeren ging best aardig. Hij ging ook fijn omlaag met de bol. Dat doet ie niet zo graag. Frank is ook bezig om hem meer naar beneden te krijgen. Maar elke keer als ik riep goedzo! of Braaf... Dan stopte Des om dat even te komen 'bespreken'. Dus dat was echt een 'braaf!' en een tikkie met de zweep, want anders stond ie weer stil haha!

In de middag heb ik Sam gelongeerd. Ook hem eerst lekker gepoetst en toen opgetuigd. Toen hij merkte dat ik geen ongebroken trens, maar een gebroken trens aanbood, hapte hij die mooi het mondje in en ook bij hem ging het longeren aardig. Hij wil in de draf nog niet echt doen wat ik wil, maar ook hij ging mooi neerwaarts. En zo fijn! Je roept draf en hoppa, Sam draaft en blíjft draven als je goedzo zegt haha!

Sabrina wilde nog rijden, maar helaas, daar werd het toch te laat voor. Morgenochtend gaan we dat maar doen.

Opa was me aan het mopperen toen ik er aan kwam met Sam. Zijn pony's stonden net binnen en ik vermoedde dat hij het over Sam had, omdat ik hem waarschijnlijk in de weg zou lopen. Mijn neefje rijdt ook regelmatig rond die tijd. Wat bleek: Zijn jongste merrie was aan het stijgeren gegaan en hij had daardoor zijn evenwicht verloren en was gevallen. Hij had 2 pony's vast en één ervan ontsnapte. Neefje had snel zijn pony op stal gezet en meteen opa geholpen om de ontsnapte pony van de doorgaande weg te vissen. Maar hij liep dus te foeteren op zijn eigen pony's. :+ Naar ik begreep heeft het vallen hem wel zeer gedaan. Hij is inmiddels ook bijna 76 jaar.
De schrik had hem doen vergeten om de stal van die merrie dicht te doen, want Frank was net achter en kwam een pony tegen. haha! Maar ja, dat gebeurt vaker hier. Onze Prince heeft ook al 2 nachten feest gehouden bij de brokkenton. Opa is daarin wat vergeetachtig aan het worden. Meestal check ik de deuren als ik klaar ben met Sam, maar door de haast om ons gezin van eten te voorzien had ik het deze keer ook niet gecheckt.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:56

Anouk, thanks!! Zaten wat nieuwe puntjes bij, top :D

Ik heb er genoeg nu.

Nu lekker uitwerken etc :) Jippie.. Mn favovak dit *not*.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:24

Anouk: Heerlijk van die ontsnapte pony's... Bij ons op stal is dat ook een paar weken terug gebeurd. Nieuwe haflinger was door de stroomdraden op het land gerend en als je dan de hekken niet sluit (echt gewoon dom van al die mensen) lopen de paardjes ineens los op het erf. Nog geluk dat het voer ze overal bezig hield want ze hadden ook zo de weg op kunnen lopen....

Fijn dat het zo goed gaat met Des en Sam!! Je hebt het er maar druk mee al die paardjes ;). Mijn moeder begint hier al te klagen dat ze me nooit meer ziet :=.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:42

Hoi allemaal,

Wat gaat het hard hier en ik hoop dat jullie me nog kennen? hahaha.

Nou ik krijg en of koop mijn ex-paard terug, de huidige eigenaresse, vind het erg leuk dat ik nog erg begaan ben met mijn ex-paard en is bereid daarover te praten.

Het gaat op het moment niet goed met hem en ik bood aan om hem te gaan overnemen en te verzorgen, ik heb er de ruimte voor en heb tijd zat om hem lekker veel aandacht te geven en te helpen.

Dus mijn zoektocht naar een paard is ten einde.

Vandaag heb ik hem opgezocht, en hij kende me nog steeds en dat na 4 jaren, het was gelijk alsof er geen 4 jaren verloren was gegaan, zijn karakter is niets veranderd, echt erg leuk.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:50

evdpanne schreef:
Anouk: Heerlijk van die ontsnapte pony's... Bij ons op stal is dat ook een paar weken terug gebeurd. Nieuwe haflinger was door de stroomdraden op het land gerend en als je dan de hekken niet sluit (echt gewoon dom van al die mensen) lopen de paardjes ineens los op het erf. Nog geluk dat het voer ze overal bezig hield want ze hadden ook zo de weg op kunnen lopen....

Fijn dat het zo goed gaat met Des en Sam!! Je hebt het er maar druk mee al die paardjes ;). Mijn moeder begint hier al te klagen dat ze me nooit meer ziet :=.

Ja, hier hebben ze in de stal ook zat te eten om tegen te komen. Alleen de brokken staan nu netjes in een afgesloten ton. Opa zette voorheen regelmatig een volle emmer klaar om alles 's morgens te kunnen voeren. Met dank aan de muizen staat die emmer nu in de ton. haha. De meeste pony's hier zijn gelukkig niet zo ondernemer, alhoewel ik vermoed dat Prince wel op pad gaat, als ie de kans krijgt. Maar ja, daar let ik secuur op, dat die netjes dicht is. ;)
Druk hè, een eigen paard! Ik zou het werk ervan niet willen missen, maar het is soms handig dat ik het niet altijd hoef te doen. Dan doet Frank dat. :P Er komt zat bij kijken.

Sandra: Waarom heb je je paard toen eigenlijk verkocht? Niet om te oordelen hoor, puur interesse. Ik hoor het niet vaak dat een 'ex' paard wordt teruggekocht. Meestal is er een goede reden voor verkoop of werd je er op dat moment toe gedwongen om je eigen redenen? (Hoef je natuurlijk niet te antwoorden als je dat niet wil) Wel fijn dat je het zo kan regelen! Tof!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:22

Elizabeth dacht al.. wilp..achterhoek daar zitten de Menorquens! Moet nog steeds een keer op bezoek bij Sisco en zijn vrouw.. komt er maar niet van, wil je ze de hartelijke groeten van mij doen, en hoop echt een keer een afspraak te kunnen maken. (nathaly van Querido) ik leerde sisco kennen bij de d.a/kliniek in Vorden.. Cursus EHBO voor paarden..

Anoek, ohhh die vergeten staldeuren he.. Heb het zelf ook wel dat ik af en toe verschrikt terugrij naar stal, heb ik echt die schuif beneden er wel opgezet?? Heb een keer meegemaakt dat Querido ook los stond.. Gelukkig had hij de voerton niet gevonden, maar toch nog lekker zooitje ervan gemaakt.. Nu doe ik het standaard, maar als ik het niet meer zeker weet, rij ik er voor terug..

Ragdollcat, wel bijzonder dat je je vorige paard terug neemt! Alsnog heel veel plezier met hem!
Bijzonder hoor dat ie je nog herkent.. geniet van hem!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:41

Nee hoor jullie mogen het weten: de reden van verkoop is, omdat hij lui is, ik hou van pittige paarden, ben dan ook dravers gewend, had 4 jaren dravers verzorgd en gereden en toen wilde ik een eigen paard en kocht een jaarling volbloed arabier en kon dus natuurlijk niet proefrijden he, want nog te jong :+ en hij was lekker pittig, in alles, maar met 2 jaar oud werd hij gecastreerd en werd rustiger.

Met 3 1/2 jaar ging ik hem zadelmak maken en met 4 jaar rijden, bleek wel erg rustig te zijn, en na jaren proberen bleek dat hij gewoon niet erg voorwaarts is, dat hij gewoon zo is, heb ik daarvoor een volbloed arabier gekocht :+ omdat het ras erom bekend staat dat het lekker pittig is :o , nou deze is gewoon een heel rustige arabier, dus had ik geen plezier meer in en besloot hem te verkopen aan iemand die wel graag een heel leuk en rustig paard wilde, helaas werd hij binnen 3 maanden te koop gezet zonder dat ik het wist, en voor meer geld en zonder toebehoren, ik had hem verkocht met toebehoren en goedkoper, want goed tehuis is belangerijker dan geld, ik was boos zeg, ook was die boos op mij omdat hij ging steigeren en ervandoor ging met haar 6 jarige dochtertje, tja daar kan ik niets aan doen, ik heb dat kind er niet opgezet en heb altijd gezegd, "pas op het blijft een paard zet er geen kindje van 6 jaar op" ze zet haar dochtertje er dus wel op en liet het alleen en zonder toezicht rijden, heel dom natuurlijk, en hij is best groot voor een arabier en toen hoorde ik niets meer van haar, en ik ging zoeken, en heb m weer gevonden en bleef m een beetje volgen en nu heeft hij problemen, dus wil ik hem overnemen en dan gaat hij niet meer weg, mag hij oud worden bij mij, voor hem heb ik dat ervoor over.

Het leuke is, dat hij me nog kent na 4 jaar en heeft mijn gezicht lekker afgelebberd, ik janken natuurlijk.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 01:06

Ja, duh! Jij hebt hem groot gebracht! Sam herkent mij ook uit duizenden en is ook altijd blij mij te zien! Ik ben zijn steun en toeverlaat. Dan vergeten ze je echt niet. Maar ja, dat luie is vast nog niet over. Ga je je daar dan niet weer aan ergeren? Mss hebben Martine of Wenda tips? Berbers zijn dan wel geen arabieren, maar staan ook bekend om hun pit. Mss weten zij nog manieren om van een luie arabier een wakkere te maken.

Goh pittige paarden, dan ga je kwijlen bij mijn Sam... ;)

Nathaly: Prince niet hoor! Die had de emmer schoon leeg! Had hem zelfs netjes van het stro af gehaald...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:13

Loslopende paarden is denk ik iets wat we allemaal wel eens hebben meegemaakt, maar ook al doe je de deur goed dicht kan het nog gebeuren :D Piropo had staan schuren tegen de schuifdeur van zijn stal (toen hij op pension stond) en hij duwde de hele deur uit de rails, die stommert is er toen onderdoor gegaan en heeft dus die zware schuifdeur over zijn rug laten glijden, gelukkig had hij een dik dek op want dat was gescheurd van schoft tot kruis.. tja en toen stond hij op het terrein hahaha al die kinderen; HENGST LOOOOOOOSSSS en Piropo stond daar en vond het dood eng maar hij kon zijn stal niet meer in want die deur was weer teruggeklapt, toen hebben ze hem maar in de buitenbaan gezet :+

Ragdollcat ben wanneer ga je hem halen? leuk hoor je oude paard, wellicht moet je toch eens anders naar hem kijken misschien is hij wel niet 'lui' ;)

_elizabeth welkom hier, vertel eens wat meer over jezelf?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:03

Sandra: Eindelijk je zoektocht ten einde ;). Bij ons op stal staat ook een 'luie' arabier... De eigenaar is aan het trainen voor de endurance wat ze met de moeder van deze merrie ook gedaan heeft. Maar zij heeft er veel steun aan als ze met buitenrijden een paard voor dr heeft met hoger tempo waar haar paard naartoe trekt, zodat ze toch leert op hoger tempo te lopen. Misschien ook voor jou een manier om te oefenen ;).

Anouk: Het is zeker druk, maar ik vind het echt heerlijk :D. Ik blijf ook veel te lang hangen altijd omdat ik met iedereen sta te praten daar... Heerlijk die ontsnappingsmonsters :). Het is Shaggy nog niet gelukt, al staat ie af en toe druk met de deursleuting te spelen :D.

Gister heb ik nog even lekker een buitenritje gemaakt met Shaggy. Samen met Simone en Vymar. Hij was echt weer super braaf! Hij schrok wel even toen er een skieër op wieltjes van achter aan kwam. Maar dat maakte ook een raar geluid :P. Maar zijn schrikreacties stellen gelukkig niet zoveel voor en hij blijft netjes bij me :). Ben echt trots op mijn pony ;).

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:07

Fijn Esther, dat je zo op je paardje kunt vertrouwen!

Ohhh Cloris, da's een heel ander verhaal, hele deur op zijn rug gehad... gelukkig dat die deken dat opgevangen had!
Querido stond me heel onschuldig in zijn stal aan te kijken hoor, met zijn staldeur open..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:11

Jesser schreef:
Fijn Esther, dat je zo op je paardje kunt vertrouwen!

Ohhh Cloris, da's een heel ander verhaal, hele deur op zijn rug gehad... gelukkig dat die deken dat opgevangen had!

Ja anders had zijn rug helemaal open gelegen, we hebben gelijk een buis aan de binnenkant van de stal gemaakt zodat hij niet met zijn gewicht tegen de deur kon leunen, handig ook wel eigenlijk want je kon daarna gewoon de deur openlaten haha. Gelukkig heb ik dat allemaal niet meer, nu staat de deur altijd open behalve s'nachts :+ Gisteravond gingen ze ook pas om 23.00 uur naar binnen het was zo zalig weer *D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:04

Ik heb ooit een merrie gehad, die als ze ontsnapte op de trailer ging staan. Daar voelde ze zich het veiligst. :+ Zelfs in Utrecht, waar ze was van wege zware koliek! Toen ze naar huis mocht, kon ik haar echt niet meer houden en wat deed ze? In een bloedgang de trailer op! Wat daar natuurlijk weer heel begrijpelijk is...

Esther ik val om van jaloersigheid! Een buitenrit! dat wil ik ook... |(

En Sam taalt er niet naar om de stal uit te lopen. Hij heeft wel een keer een half uur lopen showen op de weg, langs de paardenwei. Kreeg ik hem ook niet meer te pakken. Gelukkig kwam er een heel behulpzame jongen in een auto die me hielp en toen had ik hem zo te pakken.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:05

Gaat er hier nog iemand naar Paard en Koets op 20-22 november? Er komt een show van zwarte lippi's (waren er ook op de LT dag en er staat ook een foto van op deze site) en een clinic over Garrachocha. (Pin me niet vast op de spelling!) Dat is georganiseerd door... de PRE vereniging!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:18

idefix4 schreef:
Gaat er hier nog iemand naar Paard en Koets op 20-22 november? Er komt een show van zwarte lippi's (waren er ook op de LT dag en er staat ook een foto van op deze site) en een clinic over Garrachocha. (Pin me niet vast op de spelling!) Dat is georganiseerd door... de PRE vereniging!

Lijkt me leuk! Is dat in Hardenberg?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:23

Welke dag ga je Anoek? Ik ben er op zondag ( samen met Capriola )

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:17

Ik ben nog in onderhandeling! Zondag leest als een heel leuke dag om te zien. Zaterdag ook, maar dan is Sinterklaas er ook... En tja, met drie gelovige kindertjes, kun je je vast wel voorstellen, welke dag het interessantst is. Maar de zondag is ook zeker een optie. Volgens mij moet Frank die dag wel werken, dus dat is duimen dat ze op tijd klaar zijn...

Uhm Gab... Paard en Koets is voor mij een fenomeen van de Brabanthallen in 's Hertogenbosch... :+ :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:37

Paard en koets lijkt me wel leuk, maar denk dat ik niemand ga vinden die zin heeft om mee te gaan :P. Wanneer is het eigenlijk precies?

Anouk: Bij ons op stal is een zadelmaker geweest die zelf haar zadels laat maken in Engeland en ze zelf ontwerpt en alles. De zadels dragen ook haar naam. Degene die bij haar gekocht heeft is erg tevreden. Zal even navragen wie het precies is ;).