[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:41

Mies ; Wij hadden haar aan die vrouw gegeven omdat ik er niet meer mee kon rijden hoe ik wou. En onbewust toch teveel dingen aan haar ging vragen. Daarom hadden we haar gegeven en met de afspraak als ze het niet meer kon onderhouden wij haar terug zouden nemen. En toen heb ze gezegd jaa als wij dr niet meer kunnen onderhouden komt ze terug bij jou. En me nicht had het ook 10 duizend x gezegd. Maargoed, ze heb dus niks laten weten en ineens is het een manegeknol geworden.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:20

Wat een schitterende foto van Spookje weer,wát een uitstraling :9

Ik ga lekker naar Moreno,ik heb vanochtend gewerkt,maar het is schitterend weer en heb zin in een mega buitenrit ;)
Ik hoop dat mijn hoofdpijn er een beetje van overgaat ;( helaas werkt daar de cap weer niet leuk aan mee :P

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:42

ff bijreageren...
peet: hè gelukkig dat je bij me blijft :P
benthe: haha je maakt met hakkietakkie..... dezelfde opmerking als m'n da. ik ben er ook altijd makkelijk in met paarden bij mekaar gooien. enne bij jou springcapriolen: paard lijkt vaak op z'n baasje he. welkom in de barokke wereld meis.
ilona: oooooohh, een stilstaand bord nog wel! hier steken af en toe lantaarnpalen over :D wat een rare tijden om te bokken joh
cyrina: ik weet dat ze niet zo'n "link"-geheugen hebben maar ik heb hem al uitgefoeterd terwijl ie nog aan het jagen was. hij had wel in de gaten dat ik boos was. met die waterslang was ie al vaker aan het zaniken om niks dus nu had ik zoiets van En nou erdoorheen! en dat werkte. haha die startkaart. echt weer knhs
esther: haha je zult wel raar gekeken hebben. foto!!
malin: dat weekend weet ik niet, zaterdag moet vrouwlief wsl helpen op een wedstrijd en zondag moet ze daar zelf rijden. of we moeten aan het eind van de middag afspreken, dan zou ik beide dagen wel kunnen. de dagen zijn immers al best lang. voor jouw naar ilona een goed half uur denk ik? voor mij een 5 kwartier verwacht ik
nathalia: das weer ff geleden jij hier. ben wel benieuwd naar je merrie
heidi: wat een arrogante kwal zeg.
sanne: zo jij hebt wat te doen gehad met reageren haha. hier thuis staan des en prince van mij. verder een welsh van mijn broer en 2 welshjes van mijn pa (allen merrie). verder nog 2 forest hengsten (nog 2 weken hengst) van mijn pa. had je johan's pinpas meegekregen?? haha
denise: hopen dat het zo goed gaat komen
bianca: en ist gelukt vandaag?
mies: leuk zo'n "projectje". nee, nog geen besluit genomen, tis moeilijk hoor haha. enne je topic kijk ik vanavond ff, nu geen tijd voor
branka: lekker he zo lang weer naar buiten. hier kan t in de winter helaas ook niet
ellis: hier heeft men een onzichtbaar doel voor ogen: z.s.m. die 500 vol maken. mooi schilderij ehhh foto
amanda: loopt lekker!
laura: echt weer dat spaanse karakter he. zoo braaf
michelle: weer zo'n k*tstreek. snap nooit dat iemand z'n woord niet kan houden

zo, en nu weer aan het werk, tis weer mijn zondagbeurt.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:12

ja tis gelukt vandaag :D Heb wel echt ff alles in de strijd moeten gooien zeg, tis echt een projectje dit :D. het gaat om een merrie die eigenlijk helemaal niet geinteresseerd is in mensen en de combinatie lomp en eigengereid maar wel angstig heeft.. Geen makkelijk paard dus. Ze hebben haar vorig jaar proberen te leren longeren en dat is niet gelukt, ze heeft een heel arsenaal aan truukjes om ertussenuit te gaan en walst dan gewoon dwars over je heen. Ben vandaag met haar aan de slag gegaan, eerst even wat simpele basisgrondwerkdingen geinstalleerd aan de hand en daarna op een heel kleine volte, en na heeel veel gesteggel gaf ze het eindelijk op toen ze doorhad dat meewerken uiteindelijk minder vermoeiend is :D Toen was ze uiteraard heeeeeel braaf en het knapste paard ter wereld, dus toen het eindelijk netjes ging vrij snel een punt erachter gezet, paard en ik waren allebei even modderig en bezweet := Maar ben wel trots op haar, ze heeft het uiteindelijk netjes gedaan :)

En nu ga ik pianospelen :D :wave:

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:27

Zo, het tempo zakt iets af :D . Iedereen is lekker met de paardjes bezig en van de zon aan het genieten denk ik! Kan ik mooi ff bijreageren! ;)

Mies: Haha, gekke Shaggy! Dat is een deugniet, een echte pony haha. Ik ben trouwens echt heel benieuwd naar Scooby ohz! Hoe zal zij het gaan doen? Ben echt benieuwd..

Heidi: Grrrrrr :( . Dat er zulke mensen zijn he... Bah....

Denise: Ik ga mee met wat Mies zegt. Volgens mij is Heike een koppige.. dus echt respect dat je het zo goed volhoud met geduld en liede +:)+

Helga: Ach gos... een kat aangereden, niet leuk.. ;( En een castratie, altijd ff spannend!

Jolijn: Jammer dat je les niet door is gegaan zeg...

Branka: Jou Frío doet het goed zie ik! Lekker aan het genieten van het land en rijden ect. Goed bezig! :)

Ellis: Wat een gave foto zeg!! Met je eigen toestelletje gemaakt *D ? Je hoofdstel is ook echt te gaaf :~

Amanda: Nino :+: . Wat een lekkerding is het ook zeg. Jullie zien er sjiek de friemel uit zo hihi. Rijden gaat al beter zie ik! Ik zie nog enige spanning (ook bij jou) maar lekker blijven oefenen, komt helemaal goed :j

Laura: Jeetje, wat ga jij hard met Hincapie zeg!! Nog steeds geen beugels aan je zadel dan? En rent je moeder dan mee? Of gewoon aan de longe? Leuk he die 1e pasjes :+:

Malin: Whaaa *\o/* Wat een plannen al!! Lijkt me echt héél gaaf! Als jij en Frank zeggen hoe, wat waar wanneer dan hou ik gewoon ff vrij. Misschien als Benthe ook vrij is, kan ze ook mee :) ! En we moeten even kijken hoe we dat gaan doen met de auto + trailer.. Want wij hebben maar een ini-mini terreintje..... Dus anders zouden we eventueel ergens anders kunnen afspreken! *Ik heb al een idee waar :D Op het terrein bij me werk (5 min van mijn stal), daar hebben ze mega parkeerplekken :j * .

Cyrina: Meen je niet _O- hahahaha. Noujaa, wel raar hoor :+ . Je zet netjes PRE neer, lijkt me niet zo moeilijk :') . Maarja, is ook weer wat apart! Wel stoer hoor, dat je lekker gaat starten... Doet Cantaor het nog steeds zo lekker?

Gab: En, hoe was je buitenrit met je stoere man?

Sanne: Zo lekker druk druk dus :D . Jaaaaa, ik wacht nog steeds op die andere foto's!! :#

Bianc: Je projectje viel nog mee dus... je hebt toch wat voor elkaar gekregen! Al een hele stap. Gaat vast snel beter ;)

Gister weer een ritje strand gedaan :D . Ik ging samen met baasje van Amanda en Amanda zelf... Mijn ex-verzorgpoownie. Amanda heeft er altijd al een handje van gehad bij onze strand-opgang er niet op te gaan.. :? En Amanda is altijd héél erg druk/gestressd buiten. Maar goed, baasje had al 2 x een poging gedaan het strand op te komen, maar Amanda weigerd het. Als je er naast het strand oploopt, prima, dan loopt ze mee. Maar zodra je opstapt en je zit, rent ze ala direct weer naar boven en wil niet stoppen of omdraaien.. Heel vreemd? Want als je haar er eenmaal doorheen hebt (als je het zover krijgt) dan is het okay (ze reageert ook niet op het andere paard dat wel het strand opgaat, maakt haar niks uit :') ). Voor zover wij weten is er nooit iets gebeurd op het strand, en bij een andere strandopgang probeert ze ook af te haken, maar is ze beter over te halen..

Enfin, CHico ernaast, en ja hoor, daar begon het al met Amanda.. Gekke pony! 90 graden omdraaien en niet meer willen lopen, alleen richting huis. Omtrekken lukte niet ect. Maar goed, ik had al gezegd, doe de leadrope om dr nek, dan kan ik dr mee 'trekken' het strand op. Amanda deed nog pogingen, maar zal vast aan het touw :+ . Dus dat was tevergeefs.. hihi. Dus toen ging ze mee het strand op. Ze was lekker over dr zeik natuurlijk, en maakte zich héél druk, kon niet normaal stappen ect. En ik, ik was super trots!! Want mijn nét beleerde kanjer, die voor de 5e keer op het strand was, bleef zo rustig als wat :D . Hij gaf geen kick, liet zich niet oppoken, en ik bestuurde hem met 1 hand, en met me andere hand had ik Amanda zitten, aan een lijn, die zich niet kon gedragen :+ . Oohhh, wat ben ik trots op mijn kanjer :+: 8-)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:46

Mn ma rent mee.
Had er nu wel beugels aan gedaan want anders zit ik denk ik niet zo stil. En hij is niet bang voor de beugels daar hebben we hem al vaker mee gelongeerd.
Ik doe nog helemaal niks met de teugels (althans niet noemenswaardig) en aan de longe komt hij nog wel eens naar binnen dus er naast lopen was nog veiliger. Gaan langzaam aan proberen te longeren met mij erop. Steeds een babystapje verder.

Wat geweldig dat Chico zo goed gaat zeg! Zou ook echt trots zijn als ik jou was!
Ennuh maffe pony die Amanda haha...

Ik ben ook lekker naar het bos geweest met een pony van een kennisje. Wat was die aan het miepen zeg. Eerst wilde ze al niet het erf af, daarna niet het bos in etc. etc. Heel de tijd wegspringen en achter het andere paard kruipen. Ik moest gewoon constant flink drijven om haar vooruit te krijgen. Dit is nou al de tweede keer dat ze zo doet en iedere keer geef ik dr op dr donder want ze komt al jaren in het bos maar dit is een nieuw trucje. Bij de eigenares werkt dat nog wel eens dus dan is het dubbel zo leuk. Maar die pakken haar gelukkig tegenwoordig ook aan maar waren er dit jaar nog niet op naar het bos geweest. Maarja toch lekker in het bos geweest ook al was het niet zo een zalig ritje..

Verder nog lekker met hincapie op de wei gelopen en hem lekker laten grazen echt heerlijk met dit weer. Ook al moet ik zeggen dat ik na 20 min op de wei staan het toch wel beu was.....
Zo meteen ga ik er weer naartoe in de hoop dat de bak vrij is en ik kan gaan "rijden"...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:18

Goedzo Bianca :D

Ik heb trouwens wat filmpjes voor je ;)
Op bestelling :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:22

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:54

Heey
Zijn weer een hoop mooie foto's voorbij gekomen :D
Fijn dat je haar uiteindelijk lekker had lopen kjoetie :D
Ziet er goed uit robijntjah :D.
Super dat ie rustig en braaf bleef prinslover :D.

Ik ga moppie zo even rustig longeren, hij is nog steeds wat stijfjes

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:08

hallo`tjes dan iedereen ook zo` mooi weekend gehad als ons

weten jullie wat het topheid is van lol op een knol

MET ZE TWEETJES OP EEN PAARD DOOR DE DUINEN

ECHT ZO GAAF we hebben zo`n lol gehad en tsjil was zo braaf hij genoot van ons gelachu op zijn rug
later hebben we hem nog heerlijk verwend

ja branka je had er bij kunnen zijn hoor
volgende keer maar weer he en mooi dat frio zo geniet

we hebben niet zo lang zo gereden hoor en alleen gestapt :D :D :+

frank ik blijf cker bij je hoor, dat weet je wel he ;)

heb nog onthouden van een aangereden poes altijd sneu dit soort dingen
verdr mooi foto van spook gezien
en de rest een hele mooi foto in het water geweldig zo zeg
verder niet zo veel gelezen ben nog aan het genieten van vandaag met dit mooie weer zo buiten :D
zal proberen wat meer bij te lezen en te reageren op jullie

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:10

Lau: Ja ik rijd altijd met bodyprotector. Voor mijn eigen veiligheid. Hij loopt nu een maandje braaf zijn rondje. Dus binnenkort doe ik hem wel af. Wat goed dat je hebt gedraafd!
Ellis: Wat een super mooie foto. Dat hoofstel :~ .
Cyrina: Wat leuk dat je daar hebt gewoond. Ik ga daar dus wonen, omdat ik daar ga studeren. Ken er nog helemaal niemand :D . Maar ik heb gesolliciteerd bij De Rede van dronten. Wat grappig van je startkaart. :+ .
borderjay: Hopen dat je hoofdpijn is overgegaan en dat je lekker een buitenrit hebt gemaakt.
Ilona: Wat een kanjer :+: . Super paard heb je! Het klopt van die spanning. Maar zo een verandering al. Binnenkort ga jij er ook op zitten hoor ;) .
Jolijn: Ik zie steeds vooruitgang met jullie. Goed hoor.

Vandaag weer lekker gereden. Lekker rustig aan gedaan. En voor het eerst zonder zadel even uitstappen :+:

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:41

tsjillert schreef:

Hahaha, ware het niet dat ik met een vriendin naar menwedstrijden ben wezen kijken. Heel leuk om eens te zien! En knap!
Maar we spreken binnenkort weer af! Met dit weer zou het jammer zijn om dat niet te doen!
Weet je ondertussen of je over 2 weken tijd voor mij/ons hebt? ;)

Ellis, Spookje ziet er op de foto prachtig uit.

Jolijn, jullie gaan zo te zien heerlijk!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:58

Amanda ja dan is het wel zo slim ja... Ik heb er nog nooit mee gereden eigenlijk. Geen idee waarom niet. Kan goed rollen denk ik haha...
Gaaf hoor zonder zadel uitgestapt!!!

Ellis wat heb je toch een mooie knol!! En mooi hoofdstel inderdaad!! Waar heb je die gehaald en zijn ze er ook in het zwart??

Petra fijn dat je zo veel plezier met je paard hebt gehad! Lol is ok heel belangrijk haha...

Jolijn DAt ziet er netjes uit joh! Hij loopt echt netjes. Op de tweede foto lijkt het net of hij een tuigerstaartje heeft hahah.
Die foto in het water is echt gaaf.

Net weer Hincapie gereden. Hij was vandaag in een rothumeur haha. Meneer had geen zin. Liep heel de tijd in de longe te happen en met zijn hoofd naar buiten te trekken waardoor hij naar binnen viel. Lekker aan het drammen dus. Daarna wilde we een stukje gaan draven en toen nam meneer een sprintje er tussenuit. Gelukkig geeft mijn moeder niet snel op en stond hij na 10 meter weer stil. Daarna probeerde hij het nog een keer en toen kon hij weer rustig draven haha. En hij stapte daarna ook al redelijk netjes op een stukje afstand van mijn moeder. Dus dat ging wel goed!
Hij was dus lekker eigenwijs vandaag...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:02

Ohja gister heeft mn broertje nog foto's gemaakt. Zaten wel een paar hele leuke tussen.
Moet ze alleen als link zetten want ze zijn te groot...

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 0_0003.jpg
Noodstop!

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 0_0004.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 0_0011.jpg
Strekken!

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 0_0015.jpg
Voetjes van de vloer

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 0_0016.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 0_0027.jpg
Had zijn neus afgedaan met een babydoekje: FLEMEN!! haha

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 0_0033.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 0_0035.jpg
Knap koppie!

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 0_0043.jpg
En er op!

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 0_0046.jpg
Stappen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:04

Ilona; Je hebt een Spanjaard, dus tuurlijk doet hij dat voor je!! Toppertje!

Cantaor word steeds sterker en doet het idd netjes, alleen zijn uithoudingsvermogen is nog niet helemaal op en top.

Jolijn, ik vind je houding echt niet slecht hoor, ik vind alleen Robij linksachter niet helemaal zuiver lopen. Kan door kracht te kort zijn, je tempo is ook erg hoog. Ik zou haar persoonlijk wat langzamer, meer gedragen laten lopen, om balans en kracfht te ontwikkelen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:19

Mooie foto's laura :D.

Net moppie eventjes gelongeert. hij is nog steeds erg stijf ( stijver als gister :(). Hij was best wel braaf

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:30

BrankaZ schreef:
tsjillert schreef:

Hahaha, ware het niet dat ik met een vriendin naar menwedstrijden ben wezen kijken. Heel leuk om eens te zien! En knap!
Maar we spreken binnenkort weer af! Met dit weer zou het jammer zijn om dat niet te doen!
Weet je ondertussen of je over 2 weken tijd voor mij/ons hebt? ;)

Ellis, Spookje ziet er op de foto prachtig uit.

Jolijn, jullie gaan zo te zien heerlijk!

had al een idee van niet, we hebben een feestje die dag
volgende keer zijn we er cker weer bij
en waneer je weer mee wilt door het mooie hek hahahaahha of een mooie stok opzoeken hoor ik het graag

en die sms`je die zijn door de kpn uitgeroepen tot het record hahaha me telefoon loopt er zelfs van ophol

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:34

amanda: Leuke foto's!! Jullie gaan hard vooruit!

laura: Je past helemaal in het topic!!! Zo ging het bij ons ook.... rustig oppakken maar ondertussen op een goede manier als een speer gaan!
Hoe oud was hij? Hij heeft al lekker een body!

ellis: Gave foto!

Michelle: Ik dacht dat je haar had verkocht omdat je haar niet meer kon onderhouden... Ik hoor wel vaker zulke afspraken en denk dan bij mezelf...waarom verkoop je een paard nu als je het later terug wilt kopen. Maar das mijn mening, ieder voor zich.

Gabriella: nog een lekkere rit gemaakt!

Bianca:Leuk dat het zo goed ging! Ga je haar inrijden of?

Ilona: Die kan een stuk beter bokken dan shannon ;) Ben ook wel benieuwd..doe het heel rustig iig... kan er pas in juni ivm tijd echt op en beginnen!
Chico is ook echt een super paard ook! Ben benieuwd om hem ohz te zien!

Jolijn: Leuke foto's! Zit lekker tempo in!

Vandaag heerlijk getraind met pownie! Het wordt nog een echt dressuurpaard! En Joris en Encanto mochten lekker naar het bos...ik had vrij weinig te zeggen (wat wil je met 2 mannen) ahja...mocht gezellig meeliften ;)
Binnenkort lekker een weekend naar parijs!! op het huis + hondjes van vrienden passen die daar wonen! heb er zin in!!!
*meerdere redenen :9 *

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:36

laura wat heb je toch een plaatje van een paard
geniet ervan

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:40

Goed nieuws :)

Paard gaat wss niet meer de lessen in. Ze word nu geleasd en wss dit jaar nog gedekt als DA haar nagekeken heeft. Veulens vind ze zooo leuk :)
En is zoo goed ervoor, dus hoop dat het kan. En ben dan benieuwd wat voorn veulen eruit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:07

Cyrina schreef:
Ilona; Je hebt een Spanjaard, dus tuurlijk doet hij dat voor je!! Toppertje!

Cantaor word steeds sterker en doet het idd netjes, alleen zijn uithoudingsvermogen is nog niet helemaal op en top.

Jolijn, ik vind je houding echt niet slecht hoor, ik vind alleen Robij linksachter niet helemaal zuiver lopen. Kan door kracht te kort zijn, je tempo is ook erg hoog. Ik zou haar persoonlijk wat langzamer, meer gedragen laten lopen, om balans en kracfht te ontwikkelen.

Ik vroeg me al af of iemand het zou zien :+
Ze loopt idd niet helemaal zuiver, dit is een spierprobleem en komt dus juist door het terug rijden! Ze heeft moeite met haar achterhand, heel erg veel spierpijn enzo, en kan dus beter voorwaarts rijden voorlopig, anders wordt het alleen maar erger!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:37

bianca: goed bezig geweest dus met veel geduld
ilona: whaaaa wat een superdier heb je toch joh
peet: hoe ouwer hoe gekker he, zeg ik ook altijd over mezelf. lekker zo relaxed door de natuur
jolijn: mooie foto's ertussen en idd een voorwaartse film
amanda: lekker he zonder zadel
laura: jullie gaan echt op z'n PRE's haha goed dus
mies: jaja meerdere redenen... en dat in parijs. kheb gereageerd in je mooie topic

zojuist des weer even gereden en enkele stukken gefilmd, ook om me eigen houding en hulpen te kunnen beoordelen.
daarna de meetlat erlangs gehouden en helaas tis maar krapjes met hem: ca. 151. dit doet mijn twijfel naar wel castreren sterker worden....

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:45

Hihi, ja ik zie het eigenlijk altijd. Dat ze door het terugrijden spierpijn krijgt is logisch, het is zwaar, spierpijn is spiergroei :D Alleen natuurlijk niet fijn/ eerlijk naar je paard.
Wat er veel gedaan wordt in het klassieke rijden is je paard sterker maken, door dus terug te rijden, alleen maar hele kleine stukjes, zodat ze geen spierpijn krijgen. Liever 10 minuten kracht opbouwen dan 3 kwartier hard in de ronte gaan.
En altijd afwisselen, terug en weer voorwaarts (maar nooit boven het tempo van het paard) en weer terug enz.

Ik moet het met Cantaor ook, die was echt super slap toen ik hem kreeg (juist door het alleen maar boven zijn tempo te zijn gereden) en vreselijk stijf hierdoor en tegendraads. Ga maar eens veel snelwandelen, je word dan niet zozeer stijf van de spierpijn, maar je krijgt wel pijn van het overstrecht zijn. Ik heb hem dus zoals bovenstaan opgepakt en het gaat echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:47

Ja, ik doe dat aan het einde meestal idd 10 minuutjes, heb ik denk ik dalijk ook nog wel een filmpje van, maar ben er nu extra voorzichtig mee, het zit me gewoon niet helemaal lekker!

Maar thanks voor de tips, ga er zeker mee aan de gang!