Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat een rare tijden om te bokken joh
Heb wel echt ff alles in de strijd moeten gooien zeg, tis echt een projectje dit
. het gaat om een merrie die eigenlijk helemaal niet geinteresseerd is in mensen en de combinatie lomp en eigengereid maar wel angstig heeft.. Geen makkelijk paard dus. Ze hebben haar vorig jaar proberen te leren longeren en dat is niet gelukt, ze heeft een heel arsenaal aan truukjes om ertussenuit te gaan en walst dan gewoon dwars over je heen. Ben vandaag met haar aan de slag gegaan, eerst even wat simpele basisgrondwerkdingen geinstalleerd aan de hand en daarna op een heel kleine volte, en na heeel veel gesteggel gaf ze het eindelijk op toen ze doorhad dat meewerken uiteindelijk minder vermoeiend is
Toen was ze uiteraard heeeeeel braaf en het knapste paard ter wereld, dus toen het eindelijk netjes ging vrij snel een punt erachter gezet, paard en ik waren allebei even modderig en bezweet
Maar ben wel trots op haar, ze heeft het uiteindelijk netjes gedaan
. Iedereen is lekker met de paardjes bezig en van de zon aan het genieten denk ik! Kan ik mooi ff bijreageren! 
. Dat er zulke mensen zijn he... Bah....
En een castratie, altijd ff spannend!
? Je hoofdstel is ook echt te gaaf 
. Wat een lekkerding is het ook zeg. Jullie zien er sjiek de friemel uit zo hihi. Rijden gaat al beter zie ik! Ik zie nog enige spanning (ook bij jou) maar lekker blijven oefenen, komt helemaal goed 
Wat een plannen al!! Lijkt me echt héél gaaf! Als jij en Frank zeggen hoe, wat waar wanneer dan hou ik gewoon ff vrij. Misschien als Benthe ook vrij is, kan ze ook mee
! En we moeten even kijken hoe we dat gaan doen met de auto + trailer.. Want wij hebben maar een ini-mini terreintje..... Dus anders zouden we eventueel ergens anders kunnen afspreken! *Ik heb al een idee waar
Op het terrein bij me werk (5 min van mijn stal), daar hebben ze mega parkeerplekken
* .
hahahaha. Noujaa, wel raar hoor
. Je zet netjes PRE neer, lijkt me niet zo moeilijk
. Maarja, is ook weer wat apart! Wel stoer hoor, dat je lekker gaat starten... Doet Cantaor het nog steeds zo lekker?
. Jaaaaa, ik wacht nog steeds op die andere foto's!!

. Ik ging samen met baasje van Amanda en Amanda zelf... Mijn ex-verzorgpoownie. Amanda heeft er altijd al een handje van gehad bij onze strand-opgang er niet op te gaan..
En Amanda is altijd héél erg druk/gestressd buiten. Maar goed, baasje had al 2 x een poging gedaan het strand op te komen, maar Amanda weigerd het. Als je er naast het strand oploopt, prima, dan loopt ze mee. Maar zodra je opstapt en je zit, rent ze ala direct weer naar boven en wil niet stoppen of omdraaien.. Heel vreemd? Want als je haar er eenmaal doorheen hebt (als je het zover krijgt) dan is het okay (ze reageert ook niet op het andere paard dat wel het strand opgaat, maakt haar niks uit
). Voor zover wij weten is er nooit iets gebeurd op het strand, en bij een andere strandopgang probeert ze ook af te haken, maar is ze beter over te halen..
. Dus dat was tevergeefs.. hihi. Dus toen ging ze mee het strand op. Ze was lekker over dr zeik natuurlijk, en maakte zich héél druk, kon niet normaal stappen ect. En ik, ik was super trots!! Want mijn nét beleerde kanjer, die voor de 5e keer op het strand was, bleef zo rustig als wat
. Hij gaf geen kick, liet zich niet oppoken, en ik bestuurde hem met 1 hand, en met me andere hand had ik Amanda zitten, aan een lijn, die zich niet kon gedragen
. Oohhh, wat ben ik trots op mijn kanjer

.
.

.
. Maar ik heb gesolliciteerd bij De Rede van dronten. Wat grappig van je startkaart.
.
. Super paard heb je! Het klopt van die spanning. Maar zo een verandering al. Binnenkort ga jij er ook op zitten hoor
.
tsjillert schreef:ja branka je had er bij kunnen zijn hoor
volgende keer maar weer he en mooi dat frio zo geniet
.
). Hij was best wel braaf BrankaZ schreef:tsjillert schreef:ja branka je had er bij kunnen zijn hoor
volgende keer maar weer he en mooi dat frio zo geniet
Hahaha, ware het niet dat ik met een vriendin naar menwedstrijden ben wezen kijken. Heel leuk om eens te zien! En knap!
Maar we spreken binnenkort weer af! Met dit weer zou het jammer zijn om dat niet te doen!
Weet je ondertussen of je over 2 weken tijd voor mij/ons hebt?![]()
Ellis, Spookje ziet er op de foto prachtig uit.
Jolijn, jullie gaan zo te zien heerlijk!
Ben ook wel benieuwd..doe het heel rustig iig... kan er pas in juni ivm tijd echt op en beginnen!
* 

Cyrina schreef:Ilona; Je hebt een Spanjaard, dus tuurlijk doet hij dat voor je!! Toppertje!
Cantaor word steeds sterker en doet het idd netjes, alleen zijn uithoudingsvermogen is nog niet helemaal op en top.
Jolijn, ik vind je houding echt niet slecht hoor, ik vind alleen Robij linksachter niet helemaal zuiver lopen. Kan door kracht te kort zijn, je tempo is ook erg hoog. Ik zou haar persoonlijk wat langzamer, meer gedragen laten lopen, om balans en kracfht te ontwikkelen.

Alleen natuurlijk niet fijn/ eerlijk naar je paard.