[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:06

Dat schrapen met het voorbeen.... Dat doet Atlas ook wel eens (vooral als ie vind dat ie aandacht te kort krijgt). Toen ik hem ging verzorgen was bij hem al ingeprent dat ie het niet mag doen, dus ik hoef alleen even 'Atlas' te zeggen en hij weet al dat ie fout bezig is... Meestal houd hij er dan gelijk mee op...

Met voeren deed hij het ook wel eens, maar dan liep ik gewoon weg (moest ook van de eigenaar). En dan kwam ik na 5min ofzo terug en gingen we het weer proberen... En als ie dan niet schraapte kreeg hij zijn voer en anders moest ie weer wachten... Na een paar keer had hij dat door en bleef gewoon netjes staan (bij Atlas bereik je heel veel met eten Tong uitsteken).

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:12

Petra: een ware moeder Haha!

Fanny: ik heb het nog nooit gedaan, longeren met dubbele longe!

Frankie: hahaha wat zei je broer Haha!

Lindy: faya is een acrobaatje! Ze kan op haar achterbenen lopen Knipoog

Stelletje nachtbrakers zijn jullie!

Saida : haha lekker omslachtig om het hoofdstel binnen te krijgen!
Luitje schraapt niet, die gaat hengelen als hij denkt wat lekkers te krijgen.
Meestal negeer ik het en ik voer hem ook nóóit snoepjes uit de hand.
Als ik me er aan ga ergeren geef ik hem een klein duwtje tegen z’n schouder.
Dan moet hij wel op dat been gaan staan.

Verder zou ik het ook niet weten, hoe je het af moet leren!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:43

Saida : Ja het is inderdaad niet leuk en ook heel erg moeilijk.
Maar er moeten nou gewoon eenmaal keuzes gemaakt worden, en wil gewoon het beste voor me kindtje.

Foto's staan op mijn hyves en er staan foto's op mijn partyflock waar me meisie er ook opzit.
En ja ik ben wel al langzamerhand aan het zoeken naar een verzorgpaardtje.
Want ik wil er niet helemaal mee stoppen, alleen manegelessen vindt ik nooit wat. Altijd standaard hetzelfde enzo.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:48

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:04

Wat een lief kindje Lachen. Mooi paardje heb je ook! Jammer dat je dr weg moet doen.... Maar het is idd duur om een paard te onderhouden... Bij ons is de stalling ook al 250 (of nog meer vanwege de stijgende stro prijzen enz), maar gelukkig betaal ik dat niet...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:10

evdpanne : Bedankt Knipoog Ze is ook echt lief.
En ja van me paardtje is het echt jammer. Ze is zo lief en heeft zo geweldig karakter. Ze is wel echt een paardtje wat een concequent iemand nodig heeft. En als ze je mag doet ze echt alles voor je! Maar ze is ook al aan leeftijd. Ze is al 20 jaar (al ziet ze er niet zo uit en gedraagd ze zich ook niet zo) Tong uitsteken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:14

Zo ken ik er nog eentje Lachen. Mijn verzorgpaard is ook al 20... En toen kwam dr een keer iemand om Igram te verzorgen (fries van 11) en die haalde per ongeluk Atlas uit het land (en die is toch echt al 20....). Friezen lijken wel een beetje op elkaar, maar als ze ouder worden en grijs zoals Atlas moet je het verschil wel zien Knipoog.

Maar ja hij gedraagt zich ook niet als 20.... Hij is klophengst en zit nog steeds druk achter de merries aan en moet alles regelen...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:16

Michelle90 -> Kan je je paardje niet verhuren, of een poos ergens anders onderbrengen waar het goedkoper is?
Ik heb niet gekeken waar je ongeveer woont, maar desnoods een stuk verderop als er bij jou in de buurt niets te vinden is?
Zijn er geen privéstallen bij je in de buurt?
Daar kan je je paard meestal veel goedkoper stallen.
Vaak heb je dan geen binnenbak, maar de meeste privéstallen hebben wel een buitenbak of mogen gebruik maken van een bak in de buurt.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:17

evdpanne schreef:
Zo ken ik er nog eentje Lachen. Mijn verzorgpaard is ook al 20... En toen kwam dr een keer iemand om Igram te verzorgen (fries van 11) en die haalde per ongeluk Atlas uit het land (en die is toch echt al 20....). Friezen lijken wel een beetje op elkaar, maar als ze ouder worden en grijs zoals Atlas moet je het verschil wel zien Knipoog.

Maar ja hij gedraagt zich ook niet als 20.... Hij is klophengst en zit nog steeds druk achter de merries aan en moet alles regelen...

Staat hij evengoed tussen de merries dan???? Nors opkijken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:18

Zou mooi zijn als iemand haar voor een tijdje wil leasen idd.... En als het dan nog niet lukt kan je altijd nog beslissen haar te verkopen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:21

Ja hij staat gewoon bij merries en dat gaat al 10 jaar goed.... Hij kan niet samen met ruinen omdat hij heel dominant is en nu die met twee merries op het land staat gaat het helemaal goed Lachen. Als andere paarden te dicht bij het hek komen verdedigt hij zijn merries wel maar dat geeft verder geen problemen....

Dat dekken zit er niet meer in Knipoog. De eigenaar heeft heel lang geprobeerd om een veulentje van m te krijgen maar dat was echt onmogelijk....

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:23

Bij ons op de manege heeft een (friese) klophengst dus wel een (kwpn) merrie gedekt en daar is een maand geleden een heel leuk veulentje uitgekomen......

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:30

De eigenaar van de merrie die dr bij loopt zou het ook niet erg vinden om een veulen van At te krijgen Tong uitsteken (stiekem hoopt ze dat zelfs). En de ander die dr bij loopt weet ook dat ie klophengst is maar heeft er geen problemen mee....

Maar denk niet dat Atlas nog kan dekken... Hij is op zijn vorige stal zo vaak op een merrie gesprongen en die is nooit drachtig geworden (en het lag niet aan de merrie want toen ze gedekt werd door een ander was ze gelijk drachtig Tong uitsteken). En de eigenaar heeft ook heel lang geprobeerd om dr iets uit te krijgen Tong uitsteken maar dat is ook niet gelukt.... Hij was niet meer vruchtbaar Knipoog. Maar mocht er een veulen komen uit Atlas en die andere merrie dan is iedereen volgens mij helemaal gelukkig Tong uitsteken.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:06

esther: Daarom heb ik ook voor criminologie gekozen en niet voor rechten, is echt heel interessant! ik heb 1,5 fanatiek gespaard en daarvoor eigenlijk ook al redelijk en heb nu mn eigen paardje kunnen kopen!

ess: Ben heel trots! Zeker nu mijn 32 pagina's grote werkstuk af is! Ben benieuwd naar de foto's! Het is al lang geleden wat we fuego gezien hebben!

peet: Nog even volhouden! Ze mist jou vast ook! Leuk dat jullie zo'n goede band hebben!

frank: Met 2 dames nog wel, toe maar Knipoog

lindy: Ze wordt met de dag mooier!

saida: 16 is de leeftijd dat de meesten stoppen inderdaad, kun je altijd goed zien op maneges...en dan rond de 18 komt nog zo'n fase, na de middelbare school, maar de meesten die dan doorgaan blijven het ook doen.
Mijn vriendin reed niet op een handelsstal, was gewoon particulier, dus ook totaal niet verwacht.
Ik krijg volgende week vrijdag uitslag van mn paper.
Heeft lang geduurd zeg, maar een mooi hoofdstel!
Tsjah dat schrapen...de moeder van shannon doet het ook vreselijk..meestal om aandacht of eten, maar dus ook gewoon als je er niet bij staat...ik denk dat die tip van weglopen wel zal helpen!

michelle: Wat jammer zeg van je paardje, het is een mooi ding!
Is er geen simpel weitje oid in de buurt?

Bij klophengsten ligt het er geloof ik aan welke bal verwijderd is, naja dat had er iig mee te maken.

Mn werkstuk is af Go jij! Go jij! morgen nog een eindgesprek van een ander vak en dan vakantie!!!!!!!! Zodra mn moeder klaar is met doorlezen ga ik eerst even lekker rijden!!! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:20

Saida: Zeker een meevaller hihi Haha! . En hoorde vandaag dat ik ook het vak P&O heb gehaald! Haha! Dus ik ben op de goede weg.. maar ben er nog niet helemaal Knipoog . Maar komt wel goed hoop ik..
Rommelstallen zijn vaak het gezelligst met de leukste mensen! Daar gaat het toch om! Over het schrapen; ik heb altijd geleerd dat het beste is om niks uit de handen te voeren *al doe ik het soms toch Bloos * En het schrapen kan je het beste negeren. Ze vragen om aandacht. En welke aandacht je ze dan geeft -dus ook negatieve aandacht- is niet goed. Als het goed is moeten ze dan zelf ophouden... Maar ik vind het ook altijd vervelend, amanda doet het ook Nagelbijten / Gniffelen *Mooi hoofdstel trouwens!

evdpanne; Jammer dat het dekken niet is gelukt, had wel leuk geweest een veulen van je eigen paard! Pling

Mies: Sam word ook al een grote meid man!! Ik weet nog als de dag van gister dat ik hoorde dat je zwanger was Haha! . Gaat zo snel die tijd!! Knipoog

Mies_Ap: Yeaah! Het einde is inzicht voor jou, lekker hoor! Haha! En je gaat lekker rijden lees ik, veel plezier Pling

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:33

Ja had zeker leuk geweest als er een nog een veulentje uit gekomen was.... Hij heeft ook een goede afstamming (is nog van de hengst Romke die met 24 nog steeds Z reed, helaas overleden weet niet meer waaraan). Met de keuring is hij toendertijd geloof ik 2de of 3de premie geworden en ze hadden de eigenaar aangeraden het volgende jaar terug te komen want dan zou hij een 1ste kunnen krijgen (hij was nog aan het bijkomen, aangezien hij de eerste 10 jaar van zijn leven een eigenaar had die hem verwaarloosde...). Maar de enige reden dat de eigenaar naar de keuring ging was om hem uit het veulenboek te krijgen Tong uitsteken. Die vind het verder allemaal wel goed.... Zij heeft een instelling dat het Atlas niet interesseerd wat er op zijn papier staat en dat het voor haar dan ook niet belangrijk is Knipoog.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:37

@ Mies_Appolo: Ik heb in de eerste toen ook het vak criminologie gehad, was ook wel heel leuk Lachen. Maar ik heb toch net iets meer met rechten... Een medestudent van mij doet die opleiding nu ook naast haar hbo-rechten. Dat vindt ik ook wel knap... Ik dacht dat ze het ook gewoon voltijd deed...

Maar ja ik vind gewoon te veel leuk... En daarnaast wil ik ook nog graag ergens in het buitenland gaan wonen voor een jaartje (of langer) en daar kan ik niet eens met mijn opleiding terecht... Tenzij ik bij een ambassade kan werken ofzo...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:34

Sorry, tijdje niet gereageerd, maar was aan de hyves geraakt.

Ik heb mooie foto's voorbij zien komen.

Madelief: Met mij gaat het goed. Zit weer veel beter in mijn vel. Ben ook weer druk met de wedstrijden en kan daar ook weer echt van genieten. Ben heel blij dat Desperado bij Frank terecht is gekomen, want een beter huisje had ik waarschijnlijk niet voor hem kunnen vinden.

Sanne: Gaaf dat zo'n superleerpaard mag verzorgen.

Peet: Heerlijk zo'n strandrit en Schoorl is een prachtige omgeving.

Ilona: Gefeliciteerd met je voldoende voor je stage, die heb je alvast binnen. Nu de rest nog.

Esmee: Ben je alweer helemaal gewend in Nederland. Hoe vindt Fuege het.

Frank: Foei, je broer zo plagen. Ben heel benieuwd naar zijn reactie.

Evelien: Sterkte met de verkoop van Enno.

Welkom aan alle nieuwkomers op het forum.

Ik heb contact gehad met Sanne over de meeting. Gezellig.

Zowel Lagartera, Esperanza als Chistosa zijn drachtig van Halley. Voor Esperanza was het de eerste keer (zij is nu 4) en direct raak. Volgend jaar tussen 16 april en 25 april ongeveer verwachten wij 3 veulentjes. Halley heeft dus zijn werk weer goed gedaan.

Degene die ik vergeten ben, sorry. Het gaat hier lekker snel.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:20

evdpanne; Gelukkig heeft ie het nu goed dan!! Zonde van die eerste 10 jaar van zn leven dan....

Lisenka: Leuk dat je komt buurten! Hyves is ook erug leuk idd! Haha! En Des heeft het idd reuze naar zn zin bij Frank volgens mij!! Pling . Wat goed van Halley dat ie zo zn best heeft gedaan hihi! Volgend jaar dus weer 3 van die knapperds!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:34

Nee dr is niet veel goedkopers hier in de buurt, scheelt een 10tje.
Zijn zat mensen die dr willen doen die willen er alleen niet voor betalen.

Ilona : Ja gaat zeker snel, ze loopt en praat Haha! Maar goed, jij heb dr natuurlijk zoooooo lang niet gezien. Je loop achter jo:P
Ik weet niet maar ga je naar Dewi dr verjaardag?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:45

Michelle: Dat gaat lekker!! Ik had vandaag ook mijn laatste dingen voor school en ik heb nu ook vakantie op twee vakanties na dan! De beurs vandaag was trouwens vet bagger, sloeg echt nergens op en er waren bijna geen bezoekers, heb ik daarvoor mijn alarm zolang af laten gaan. Ik ga morgenochtend nadat ik op Tiberius heb gereden gelijk naar Otje en Fifty toe!

Lisenka: Ja, we komen gezellig al je paarden bekijken en dus ook 3 zwangere dames! Halley gaat zo te horen zorgen voor heel veel nakomelingen Knipoog

Saida: Wat een schitterend hoofdstel, maak je snel een foto van hoe het op Rintske staat?

Vandaag heb ik weer heerlijk gereden op Tiberius, al vanochtend vroeg! Vandaag ging het al een stuk beter dan maandag, hij kwam voor wat meer los en liep niet meer zo in mijn handen te hangen. En ik heb mijn eerste poging tot appuyeren gedaan en het ging nog best goed ook. Verder nog wat aan het los laten gewerkt, dat vindt hij echt heel moeilijk en wederom vliegende galopwissels en pirouette in galop Haha! Ik vind het echt zo gaaf om op hem te rijden, ik wacht nog steeds tot dat iemand mij wakker knijpt.
Leuk puntje, hij kwam vandaag naar me toe lopen, ik paai hem dan ook met snoepjes, maar toch....

Morgenochtend ga ik weer!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:54

Miichelle90 schreef:
Peetisgreat : Is dat jou huisje?

ja en als je wilt kan je hem kopen hoor Haha!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:56

Haha nou had ik dat geld maar (A) Had ik het zo gedaan haha

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:02

wat gaat het weer snel
heb lekker gelest en nu ga ik ff gtst kijken hihihi
celine heeft al weer gebeld en ze heeft het erg leuk dus fijn voor haar
maar het is zo stil ben vanmiddag maar gaan shoppen en heb nieuwe kleren gekocht en een nieuwe telefoon
hihi moets toch wat he

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:03

gvd heel verhaal getypt, valt me draadloos weg.
naja effe kort dan:
me broer kent me dus die antwoordde met: heee potloodventer. ja ik zit graag tussen de meiden daarom is paardrijden een leuke hobby haha. Laatst reed ik zelfs met 8 meiden in de bak. En vroeger had ik bij de ponyclub een achttal met meiden onder me. Ze luisterden ook nog!
Lisenka: hoe gaat t met Sonrisa en Baldomero? Leuk joh volgend jaar 3 veulens. Overigens komt onze buurman bij jullie uit de buurt ("een stukje boven winschoten"). Achternaam is Keijzer.
Vandaag ging Desperado door of over de schrikdraad doordat er een slotenmaaier naast z'n wei bezig was. Maar goed dat ik er een soort portaaltje voor heb van 5 bij 5 m. Daar bleef ie lekker genieten van het lange gras.