[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:17

Heb even in Yara's topic bijgelezen en gereageerd, wat doet het deugd om te lezen dat alles zo stilletjes aan op zijn pootjes terechtkomt.

Vanmorgen ook wat foto's van Licor gemaakt, viel me toch op dat hij lekker rond is (vroeger had ik vaak het probleem dat hij te dun werd).
Afbeelding
Rest staat op het Barokke Paarden Forum Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:19

ranna, ja, dat heb ik ook hoor, veel meer het idee dat het helpt met reiki. Sommige dingen natuurlijk niet, daar moet gewoon een arts voor komen. Leuk dat jij dat ook doet!
Hoop ook dat er maar 28 of minder aanmelden haha.
Mooie foto van Licor!
Vandaag dus naar Oenkerk geweest, voor Brooke. Vond het helaas wat tegenvallen. Showteam Allegria reed mee, paarden waren erg onrustig en vond het nou niet echt spectaculair om eerlijk te zijn. Josien met Pablo was er ook, vond dat nou ook niet echt denderend eigenlijk.. Verder heb ik Hanneke met Bondadoso aan de lange lijnen helaas gemist, wel wat springruiters gezien, was wel goed en Ilona Mens was er ook.. Horse ball was ook wel eens grappig om te zien en de 2 dames op een fries met een dames zadel vond ik ook wel mooi om te zien. Heb wat foto's en filmpjes, zet ze er zo even op

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:48

Jeetje...krijg steeds weer kippevel als ik op het yara forum kijk.
Fijn dat het goed gaat met het veulen, en dat ze er zo lief tegen is, hoop dat het goed komt allemaal.

Verder veel gelezen...veel mooie fotos gezien.
Patries, ik vind hem erg leuk, hoop voor je dat ie goed gekeurd word...ooohh men....wat ziet je paard eruit hahaha, die krijg je niet meer schoon hahaha.

Fryske , ik zie ineens dat jij in annerveenschekanaal woont. Haha!

Morgen ga ik met 20 meiden op buitenrit ( als het weer mee zit), er was een meisje uit harkstede die een oproep op marktplaats heeft geplaats. Er zijn inmiddels 20 dames die zich op hebben gegeven, ik heb er echt heel veel zin in. Van onze stal gaan er 4 mee, dus dat word reuze gezellig.

Vorige week wilde ik met mijn nichtje gaan rijden, mijn pony staat 10 minuten rijden van mijn fries, normaal rijd ik mijn pony dan naar Jacolien haar stal, ik wilde het nu eens andersom proberen.
Jacolien is heel rustig buiten maar ik was nog nooit met haar alleen naar buiten geweest.
Langs de weg gedroeg ze zich keurig, ik was helelmaal trots .
We gaan slaan een fietspad in tussen allerlei net aangeplante bosjes en een watertje.
Schrikt ze ineens van iets, ze springt midden in de struiken...allemaal kleine boompjes die in haar buik prikten of kietelden ( is dat normaal nederlands?) , dus dat was feest, aan de galop..niets aan de hand, maar toen ging madam weer gemeen bokken. Dus ik lag er weer naast, kon alleen maar aan mijn hersenschudding denken op dat moment en dat ik haar teugels moest vast houden zodat ze dr niet vandoor kon. Werd nog stukje mee gesleept aan de teugels ook, daarna stond ze me raar aan te kijken zo van "wat doe jij nou ?"

Gelukkig ging het helemaal goed, mijn nichtje die er op de fiets naast reed was helemaal in paniek.
Die wilde dat ik verder ging lopen of eerst Jacolien naar huis bracht. Ik kon alleen maar denken aan mijn Opa die altijd zei "de weer op ". Dus ik heel stoer er weer op Bloos .
Rest van dr rit naar de manege, heeft ze zich keurig gedragen en we zijn heerlijk op buitenrit geweest. Ben achteraf blij dat ik heb doorgezet,voor mijn gevoel heb ik nu weer iets bereikt.(al valt het soms niet mee Knipoog )

Nou ga ik rennen...ik ga met mijn nichtje naar Replay ( die nederlandse band uit de jaren 90, ben benieuwd hahaha)
Laatst bijgewerkt door Lonan op 24-02-07 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:55

Laatst bijgewerkt door Enamorado op 24-02-07 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:55

Redina, je paardje is zó gaaf. Kwijl

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:59

Mooie foto's! En wat een grof brandmerk, jammer altijd..
Stoer halster ook Knipoog

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:07

ja erg he! Het is een een hele grote, lelijke. Een soort albert heijn (dat zeggen ze op stal steeds) ik wou dat ik het weg kon halen maar helaas....

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:21

Wat een knapperd toch die Enno Lovers

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:26

Haha, ja, dacht idd ook meteen aan Albert Hein, maar durfde niets te zeggen hihi

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:56

Idra en Redina willen jullie vooral meer en vaker foto's van deze kanjers maken!!!

@ Leonietje, yep klopt helemaal. Bijna niemand kent het. Zelfs in Hoogezand enzo staan ze me soms aan te kijken als ik moet zeggen waar ik woon alsof ze het weet ik veel waar horen donderen.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:08

wat een geweldig mooi paard heb je superrrrrrrrrrrrrrrrr
en wat maakt het brandmerk uit joh
hij is gewoon super vergeet dat niet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:32

Redina, gave foto's!
Wat een hals!!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:02

Wow, Leonietje... da's best eng! Gelukkig is alles goed afgelopen en dat Jacolien verder zo braaf was. Hopen dat je vandaag geen spierpijn krijgt.

Vandaag op buitenrit?? Ik liever niet('t is wel heel nat)... maar een andere keer lijkt me heel gezellig met een stel uit de regio. Als er nog eens zoiets geornganiseerd wordt wil ik ook wel eens mee Haha!

Enno is zo'n leuk beestje.. eigenlijk vindt ik het wel een fijn idee dat Marissa hem mist. Klinkt een beetje cru.
Maar ik vindt het heel fijn dat Ensueño's vorige eigenaresse hem ook nog steeds mist. Heb je in ieder geval het gevoel dat hij uit een liefdevol huis komt en dat ze hem niet zomaar weg hebben gedaan als een oud stuk speelgoed bv..

soeske schreef:
Vandaag dus naar Oenkerk geweest, voor Brooke. Vond het helaas wat tegenvallen. Showteam Allegria reed mee, paarden waren erg onrustig en vond het nou niet echt spectaculair om eerlijk te zijn. Josien met Pablo was er ook, vond dat nou ook niet echt denderend eigenlijk.. Verder heb ik Hanneke met Bondadoso aan de lange lijnen helaas gemist, wel wat springruiters gezien, was wel goed en Ilona Mens was er ook.. Horse ball was ook wel eens grappig om te zien en de 2 dames op een fries met een dames zadel vond ik ook wel mooi om te zien. Heb wat foto's en filmpjes, zet ze er zo even op

Hai Suus... jammer dat ik je niet veel heb gesproken. Vondt het ook heel jammer dat ik Hanneke gemist had(wel leuk om met haar kennis te maken..gezellig)
Ik was dus ook in Oenkerk en ik vondt het ook erg tegenvallen. Weinig publiek...maar er was ook weinig publiciteit geweest.
Josien en Pablo vondt ik ook niet zo super... en ik had me meer van Pablo voorgesteld..als je de foto's zien en je ziet het dan in real life...jammer. ik vondt het wel leuk om mijn kereltje weer eens terug te zien(Pablo heb ik een tijdlang verzorgd)

Alegria...tje.. ze hebben hun best gedaan..maar 3 van de 4 paarden was voor het eerst mee. Er misten ook nog een aantal die geblesseerd waren helaas. En idd vrij onrustig om te zien. Voor Alegria was het een soort training. Optredens zijn er eigenlijk nog bijna niet gedaan omdat ze er nog niet aan toe waren.

Die 2 in dameszadel op hun fries vond ik ook erg leuk...
Ging ook net goed met dat ene meisje..die viel er later bijna achterover vanaf toen haar fries ervandoor ging. Ik hoorde later dat ze pas voor de 6de keer op een dameszadel reed. Knap werk!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:49

@Idra en Redina, willen jullie nooooit meer van die heerlijke foto's plaatsen? Ik zit helemaal te kwijlen hier!

@Leonietje, blij dat het goed is afgelopen een ongeluk zit in een klein hoekje en is zomaar gebeurd.

@Soeske, wanneer is het bekend dat je die opleiding mag gaan volgen (of niet)?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:11

Ik ga ook ff meedoen Haha!

Had dit op het barokke forum geplaatst voor Patries om te vergelijken, maar daar doen mn foto's het niet Verward

Toen:
Afbeelding
Afbeelding

Nu (Hij is pas zo mooi rond sinds vorig jaar doordat we eindelijk het juiste voer voor hem hebben gevonden):
Afbeelding
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:13

Okej ik heb het probleem op het barokke forum nu verholpen Haha!

Iemand vroeg mij trouwens nog naar hulsebos zadels (Nouvel?) maar ik heb er zelf alleen maar ontzettend goede ervaringen mee. Met het zadel, de pasvorm, de service, alles. Ik wil dus nooit meer anders!
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 25-02-07 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:28

Dat ene meisje op het dames zadel die er bijna af ging heb ik bij in de klas gezeten. Toevallig haha.
Ja Patries, weinig gesproken. Maar zag Nirvano op een gegeven moment niet meer, dus dacht dat jij ook wel weg was haha. Ik zal zo de filmpjes en wat fotos even uploaden.
Dinkey: Wat een verandering, lekker rond geworden.
Ranna: Kheb geen idee wanneer ik dat hoor. Ik moet in elk geval een soort solicitatiebrief schrijven, daar wordt ook op geselecteerd, met spelfouten etc. Dan moet ik ook nog 2 intervieuws met dierenarts assistentes doen en dan ook nog een gesprek met iemand van die school.. Wanneer dat plaatsvind, geen idee haha

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:28

leonietje schreef:
Morgen ga ik met 20 meiden op buitenrit ( als het weer mee zit), er was een meisje uit harkstede die een oproep op marktplaats heeft geplaats. Er zijn inmiddels 20 dames die zich op hebben gegeven, ik heb er echt heel veel zin in. Van onze stal gaan er 4 mee, dus dat word reuze gezellig.

Vanmorgen om 10 uur emailtje dat het niet door gaat ivm de regen en de wind die op gaat zetten vanmiddag.

@Redina, weer hele mooie fotos, ik vind het echt een lekker ding.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 25-02-07 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:30

Oh wie zei dat nou dat springen en western niet vaak gedaan wordt met barokkies? Ik spring graag alleen door zn blessures is er niet echt veel meer van gekomen, en ik weet dat er zowiezo hier op bokt nog meer mensen zijn met goede springende barokkies en sommige rijden samengesteld. Ik zou dus ook wel graag een spring subforum zien hoor Tong uitsteken

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:37

ik zie net dat er een : Mooie Bruine Lusitano Merrie word aangeboden in ons dorp (op marktplaats).

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:36

leonietje schreef:
ik zie net dat er een : Mooie Bruine Lusitano Merrie word aangeboden in ons dorp (op marktplaats).

Linkje???

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:51

Ik kwam net wat grappig tegen, de PRE wereld is toch erg klein... Ik heb 6 maanden in een stal in Benissa gewerkt (vlakbij waar Malin nog met Suev gewoond heeft), en op die stal stonden 4 paarden (3 PRE's en 1 Hispano - Arab) van een 11-jarig Duits meisje met een stinkend rijke papa. Nu staan er op de website van waar ik Licor heb gekocht ( http://www.andalusier.com ) 2 van de 4 te koop. Helaas de 2 mindere (Amistoso en Cantor). Als ze nu haar andere PRE hengst (Fabuloso) te koop had gezet, dan zou ik zelf overwegen om Licor in te ruilen, zo'n knap dier dat dat was! Nou ja, de beste zal ze zelf houden wschlk...
Het is daar precies wel een beetje overal "ons kent ons" want op zich wonen die bemiddelaars in een totaal andere deel van Spanje dan waar ik werkte...

Malin, herinner jij je Cantor niet nog? Volgens mij had jij hem ooit gezien Lachen

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:11

Fryske schreef:
leonietje schreef:

Linkje???

Linkje werkte niet .De tekst is :

Te koop aangeboden: zesjarige bruine lusitano merrie; grote(1.60) rastypische barokke lusitano met extreem veel zwart behang. Komt uit bekende Portugese bloedlijnen en staat ingeschreven in het stamboek aldaar. Erg temperamentvol paard, dus niet geschikt voor onervaren of beginnende paardeliefhebbers! Ze is erg persoonsgericht en bijzonder fijngevoelig. Vanwege het niet klikken met de andere merries in de groep ben ik genoodzaakt om haar te verkopen. Voor meer inlichtingen/foto's kunt u gerust een mailtje sturen.

Advertentienr.:6987445713
http://www.marktplaats.nl

Ze staat bij paarden, als je postcode 9602 intoets en binnen straal van 10 km gaat zoeken staat ze op de tweede pagina.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 25-02-07 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:13

Idra schreef:
Ik kwam net wat grappig tegen, de PRE wereld is toch erg klein... Ik heb 6 maanden in een stal in Benissa gewerkt (vlakbij waar Malin nog met Suev gewoond heeft), en op die stal stonden 4 paarden (3 PRE's en 1 Hispano - Arab) van een 11-jarig Duits meisje met een stinkend rijke papa. Nu staan er op de website van waar ik Licor heb gekocht ( http://www.andalusier.com ) 2 van de 4 te koop. Helaas de 2 mindere (Amistoso en Cantor). Als ze nu haar andere PRE hengst (Fabuloso) te koop had gezet, dan zou ik zelf overwegen om Licor in te ruilen, zo'n knap dier dat dat was! Nou ja, de beste zal ze zelf houden wschlk...
Het is daar precies wel een beetje overal "ons kent ons" want op zich wonen die bemiddelaars in een totaal andere deel van Spanje dan waar ik werkte...

Malin, herinner jij je Cantor niet nog? Volgens mij had jij hem ooit gezien Lachen

Haha dat zou best kunnen, heb daar zo veel paarden gezien Tong uitsteken Misschien als ik een foto zie?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:16