Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:02

Ik stond ook al met mijn thermo rijbroek in mijn handen vanmiddag, maar toch nog maar even mijn gewone rijbroek gepakt. Zo reed ik inderdaad zaterdag nog in mijn shirt en nu in mijn softshell jasje, met bodywarmer en vest..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:14

Mag ik zo even tussendoor wat vragen?
Een tijdje terug heb ik me ivm Isanne haar been afgemeld voor een wedstrijd. Ik heb dit te laat doorgegeven, had toen nog geen duidelijkheid. Dus betalen begrijp ik. Maar ik krijg nu een rekening administratiekosten.. kan dat zomaar? Dat heb ik namelijk nog niet eerder meegemaakt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:17

Ja, dat mogen ze doen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:38

Tnx voor de snelle reactie! Snap het niet, dan gaan mensen toch geen moeite meer doen om af te melden. Een andere vereniging heeft me helemaal geen rekening gestuurd.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:17

Dat is ook wel wisselend maar de meeste verenigingen sturen wel een rekening als je je afmeldt nadat de startlijst er al op staat. Als je voor die tijd weer afmeldt is het meestal zonder gevolgen. Ik had me in augustus voor een concours afgemeld van jouw eigen rv Berdien en daar nooit een rekening van gekregen. Maar de meesten sturen direct een rekening met adm.kosten.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:18

Trouwens gisteren heb ik de 200 grams deken al weer opgedaan. Vond het nu echt te koud worden voor de 0-grams. En Carolien is begin oktober geschoren maar toen was het nog best warm. Gevolg: ze zit nu best al weer dik in het haar dus komende week wordt ze nog een keer geschoren.......
Volgend jaar dus niet meer zo vroeg scheren, weer wat geleerd :D

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:29

Ik ook een 200 grams op alleen is ze nog niet geschoren zit nog altijd in dubio misschien eind deze maand

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:57

Sommige rv's vinden het teveel moeite om een rekening te sturen. Maar meeste doen het dus wel

Bij geschoren zou ik ook 200 op gedaan hebben
Ongeschoren pas bij 8 graden

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:12

Die van mij staat zo dik in de dekens nog niet, wel geschoren dus.
Ik heb de eczeemdeken nog op en daar zit nu een 100grams overheen.
Ik durf de eczeemdeken nog niet af te doen. Met dat gekke wisselvallige warme weer... Zijn die rot vliegjes nog niet weg..

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:35

Hier is het al een aantal dagen 7 tot 10 graden geweest overdag, wij zitten dan ook dicht bij het strand dus die wind is echt vreselijk koud en ze staan overdag altijd buiten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:47

Nou ja ik zal 'm gewoon betalen. Wel vreemd al die verschillende manieren :P

Ik hou de 0-grams nog even aan, maar hier ook een ongeschoren paard natuurlijk..

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:13

Als je DA verklaring hebt mogen ze geen kosten berekenen toch? Of geldt dit niet meer

Woon in het midden van het land en paarden staan enigszins beschut in de paddock dus de kou zal hierdoor minder zijn

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:14

Geld niet altijd, Jenny. En die is soms duurder dan de startkosten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:17

Ja tuurlijk maar als die toch moest komen. Zou niet laten komen speciaal voor dat nee

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:32

Da verklaring is tegenwoordig ook niet meer geldig dacht ik. T is dan gewoon dikke pech :(

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:44

Nou tot zo ver het bijblijven en bij lezen.. sorry!

Caro_MarjaH schreef:
Jeetje, beterschap RG en sterkte verder. Lijkt me echt vreselijk om op zo'n manier je paard te verliezen.

Ondertussen staat Carolien al een paar dagen in haar nieuwe stal. Volgens mij heeft ze het er wel naar haar zin ;-) En rijden in de binnenbak, zo hee wat een luxe zeg, geen rekening meer houden met wat voor weer het wordt en of het een blubberbodem is of niet. Echt super genieten.
Nu mijn rug nog weer wat beter en dan is het echt helemaal top. De uitstralingspijn in mijn linkerbeen is gelukkig vrijwel weg, ook zonder pijnstillers. Nu alleen weer een flinke stijve onderrug en ik vermoed dat dat toch echt spieren zijn die een opdonder hebben gehad en nu flink stijf zijn. Als het ff meezit verdwijnt dat binnen enkele dagen en loopt alles met een sisser af........

Wat fijn dat de nieuwe stal goed bevalt!
Pff.. uitstralingen vanuit je rug zijn altijd heel erg vervelend, fijn dat het nu beter gaat! Inmiddels met je onderrug ook al weer beter?

maralyn, wat een verschil idd! Wel heel erg fijn natuurlijk, gaat het nu nog steeds zo goed?
Goed dat je haar doorpakt, vaak hebben paarden gewoon heel veel duidelijkheid nodig en vinden ze dat heel fijn waardoor ze makkelijker worden in alles.

over de trucjes, denk dat dat heel erg per combinatie verschild.
Voor mij en Luna werkt het totaal niet, ik heb geen geduld daar voor en Luna raakt helemaal in de war.
Mijn stalgenoot daar in tegen, van het ingeslapen paard, dat ging geweldig paar knapte er zo van op en die 2 hadden een band echt ongelooflijk. Dus denk dat je dat per persoon en paard moet kijken.

M_arjolein schreef:
Zijn er ook nog mensen die veulentjes krijgen trouwens volgend jaar.
Ben me zelf af en toe aan het verdiepen voor een leuke hengst voor Caroliene over een aantal jaar.
Ze heeft een Tsjalle veulen gehad waar ik wel erg weg van was, en dit jaar zou ze een Epke veulen krijgen
maar is leeg gebleven.

Wij krijgen komend jaar een Epke veulen uit onze Leffert.
Mijn eigen merrie is helaas leeg gebleven die word van het voorjaar weer opnieuw gedekt, deze keer met Tsjalke.
Lekker de tijd nemen om een leuke hengst te kiezen, er zijn er zo veel haha.
Wij hebben nu meerdere eigen fok staan en het is zo heerlijk dat je ze vanaf veulen al kent en een band opbouwt.

Kaula, wat een gave set!! echt heel erg mooi :D

Berdien, hoe gaat het inmiddels met Isanne? Zag idd op facebook de stal wisseling, ziet er wel heel erg netjes uit :j
Balen van die rekening, dat wist ik ook niet dat dat gewoon mocht.

Lauke, heerlijk dat het rijden zo goed ging!
Grappig om te lezen dat jullie paarden zo'n verschil tonen met hengstigheid, dat hebben die van mij helemaal niet gelukkig :P

Luna is ook ongeschoren en staat nog lekker onder de nul grams.
Zodra t kouder word gaat de scheermachine er overheen en een dikke deken erop.

---

Sorry dat ik weer afwezig was.
Hoop gebeurd, we hebben vorige week een hond gekocht :D :o Dus daar lekker druk mee geweest.
En minder nieuws, mijn merrie Vamke staat met Koliek :(
Die doos heeft uit nijt zand staan vreten toen we het veulen eraf gehaald hebben.. Dus die staat op een kuur en pijnstillers -O-
Zelf bij de fysio geweest, geen wonder dat rijden pijn deed, er zijn met de val 2 wervels verschoven dus nu moet ik oefeningen doen en dinsdag terug komen om te kraken. Hoop wel dat ik echt weer snel kan gaan rijden, zo gaat mijn indoor seizoen er flink aan.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:57

Oehh wat leuk een nieuwe hond! Wat voor? En hoe oud?

Ahhh arme Vamke.. Jullie hebben wel veel pech! Sterkte meijd!

Isanne is nog niet goed.. Dinsdag komt de DA weer, en als die het met mij eens is moet ze op de foto.
Zou wel blij zijn als ik straks weet wat er aan de hand is.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:37

_R_G_ schreef:
Pff.. uitstralingen vanuit je rug zijn altijd heel erg vervelend, fijn dat het nu beter gaat! Inmiddels met je onderrug ook al weer beter?

Ik heb nog regelmatig wel flink pijn in de onderrug. Volgende week wordt er vrijdag een rugscan gemaakt bij een chiropractiepraktijk. Maar eens zien wat ze daarop ontdekken en of ze kunnen helpen om de blokkades op te heffen.
Met paardrijden gaat het op zich wel goed, beetje afhankelijk van hoe ik me voel. Morgen heb ik een georganiseerde rit door het Drents Friese Wold van ongeveer 20 km, dus ik ben wel benieuwd hoe ik me daarna voel........

Sterkte met Vamke!
Wat voor hond heb je gekocht?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:38

berdien85 schreef:

Isanne is nog niet goed.. Dinsdag komt de DA weer, en als die het met mij eens is moet ze op de foto.

Balen Berdien, ik hoop dat een foto meer duidelijkheid geeft.........

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:11

Caro_MarjaH schreef:
_R_G_ schreef:

Ik heb nog regelmatig wel flink pijn in de onderrug. Volgende week wordt er vrijdag een rugscan gemaakt bij een chiropractiepraktijk. Maar eens zien wat ze daarop ontdekken en of ze kunnen helpen om de blokkades op te heffen.
Met paardrijden gaat het op zich wel goed, beetje afhankelijk van hoe ik me voel. Morgen heb ik een georganiseerde rit door het Drents Friese Wold van ongeveer 20 km, dus ik ben wel benieuwd hoe ik me daarna voel........

Sterkte met Vamke!
Wat voor hond heb je gekocht?

Zo dat is wel gedurfd hoor, een rit van 20 km!
Hopelijk kunnen ze wel wat voor je doen in de chiropractiepraktijk.
Over het algemeen is paardrijden meestal wel goed voor je rug hoor ik vaak :)

Bedankt meiden! Hoop dat ze snel opknapt van de medicijnen

We hebben een Barzoi gekocht :) Ze is anderhalf jaar oud en echt zo'n enorme schat
Afbeelding

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:13

ho.. een heel deel kwijt, even opnieuw

berdien85 schreef:

Balen zeg! Hoop dat het snel beter gaat met haar.
Het lijkt me heel vervelend om niet helemaal precies te weten wat het nu is.
Misschien idd na een foto wat meer duidelijkheid

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:19

Och wat een lieverd!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:21

Wat een leuke barzoi! Ik heb jarenlang shows gelopen met mijn newfoundlanders en vond de barzois altijd erg mooi en statig!

Klaskelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:34

ik ben momenteel bezig om een 11 jarige Fries klaar te makrn

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:17

Vandaag osteo geweest bij doutZ
Ze was erg onder de indruk van haar bouw en flexibelheid.
Schouder rechtsvoor iets vast weer losgemaakt. Paar rugwervels ook rechtgezet. Accupentuurtje. Zadel in orde. Helemaal blij!
Mooi sportfriesje kreeg ik als compliment :D