[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:41

cloris schreef:
Ik leer ze wel uit mijn hoofd ja, heb wel een voorlezer maar als ik de foute proef in mijn hoofd heb zet ik em ook fout in..
Tja hij kan zoveel willen, maar hij moet het even doen met de ruimte die ik heb :Y)

En zo is het maar net. ;)
Had je de avatar op m'n Hyves nog gezien?
Heb er al veel reacties op gekregen! :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:12

_Saida_ schreef:
cloris schreef:
Ik leer ze wel uit mijn hoofd ja, heb wel een voorlezer maar als ik de foute proef in mijn hoofd heb zet ik em ook fout in..
Tja hij kan zoveel willen, maar hij moet het even doen met de ruimte die ik heb :Y)

En zo is het maar net. ;)
Had je de avatar op m'n Hyves nog gezien?
Heb er al veel reacties op gekregen! :D

Haha ja ik zag em, mensen vroegen zeker of je Rints met witwasmiddel hebt gewassen :+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:30

Verschillend eigenlijk.
'Huh? Je had toch een zwart paard?' 'Gaaf paard!' (ja hèhè! :D ) 'Heb je Rints geschminkt?'
En idd ook of ik een beetje te hard m'n best had gedaan met Rints te wassen. ;)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:47

Haha ja dat kan je verwachten natuurlijk :D voortaan een zwartwasmiddel gebruiken hoor :D

Zitouna

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:05

Elise, jeetje, wat vervelend! Hoe zit het met behandelingen daarvoor?? Ben trouwens weer in NL, zal ik nog een x langskomen?

Jesser, leuke trouwfoto's! Ieeh ik ook volgend jaar :)

Anouk: leuk zo'n les voor je dochter, en idd wie weet pik je er zelf ook nog iets interessants van mee :) je had het al eerder over haar gehad he?

Cloris, gelukkig Piropo weer wat beter :)

Branka: en Frio in de prak :( vervelend, hopelijk knapt hij snel op..

Ik ben vanochtend weer naar NL gevlogen, blijf hier weer een weekje. Ditmaal geen stress en geregel, ( niet zoveel althans) gewoon vakantie :) heb een auto tot m'n beschikking dus lekker mobiel :) het valt hier trouwens nog best mee met de kou. Flaafje ging de laatste dagen erg goed, heerlijk buitengereden.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:41

10000000x sorry dat ik hier niks meer laat horen maar red het allemaal gewoon niet. Heb amper tijd voor de dagelijkse dingen dus laat staan voor bokt...
Ennuh de tijd die ik dan over heb is voor Hincapie...

Maar wilde toch even dit met jullie delen:
[RIJ-ITP] De schimmeltjes weer op stap

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:44

Nathaly: Wat een mooi bruidje en wat een deftige bruidegom en jonker!!!!! Super zeg! Alleen uhm... auto? Ik moest Frank beloven dat ik met de friezen voor de koets mee zou gaan, anders had onze verkering geen half jaar geduurd haha!

Beda: Fijn dat Piropo weer betert
Branka: Balen dat Frío de lappenmand insjeesd. Het is ook altijd wat hè, als de paardjes kleinere ruimtes krijgen. Ben blij dat ze hier ruimte zat hebben en een goeie zandbak om in te remmen. Sam weet al precies hoe dat moet!

Beda: Dat proppen indraaien zie ik ook altijd om me heen. Ik heb er pas één keer echt bijna problemen van gehad dat ik op concours ging zonder ijzers. Toen schoof hij echt uit. Dit was heel gladde kleigrond. Maar ik was niet de enige en Sam bleef overeind, omdat hij het voelde gebeuren. Een ander paard is volledig onderuit gegaan en die had wel ijzers, zonder knoppen. Die klei hier is het eigenlijk niet wijs om zonder 'voetbalschoenen' te gaan, maar ja, daar heb ik het dan weer niet voor over. Dan sla ik zo'n concours wel gewoon over. ;)

Wanda: Mooi idd hoe je dat interview dan kan veranderen, nou ja, voor hem dan, want Jensen laat zich niks zeggen natuurlijk..
Dat sterker worden in de voltes heb ik gedaan met ontzettend veel slangevoltes en gebroken lijnen. Sam is daar heel sterk van geworden en je buigt met een slangevolte heel veel kanten op. Het is echt gymnastiseren. Let er wel op dat je hem voldoende steun geeft met benen en goede teugelvoering. Niet hangen aan de teugels, maar ook niet te los. (Een heel moeilijk issue, maar toch wel belangrijk) Achterwaarts moet je nog niet vragen hoor! Daar heeft een paard behoorlijk wat balans en zelfvertrouwen voor nodig. Dat kun je beter in de stal leren met een commando. Ik gebruik het woordje terug. Als hij dat snapt, kun je dat commando ook gebruiken als je er op zit. Sam is nu 10 en ik ben pas een jaar of 2 bezig om het hem te leren. Hij vond het heel vernederend om achteruit te moeten lopen.

Saida: Dat is er één met een witte Fries toch? *D

Zo ons dagje...
Sabrina snapte allereerst niet dat je al zo vroeg je rijbroek aan moest! Haha. Irene vond dat ook onzin, maar toen ik haar vertelde, dat als Sabrina met al haar kleren bij Prince de stal in loopt, mijn wasstapel zo groeit, begreep ze mijn insteek wel. ;)
Vandaag stond Sabrina in de bak wat bibberig met Prince, want Prince was zich te pletter geschrokken van een zeil wat met een klap achter zijn hakken viel. 2 jonge kids hielpen hun moeder om Irene haar spullen klaar te leggen. Dan springt Prince altijd even. Dus een jonger vriendinnetje wandelde met hem weg tot de les begon. Ze moest een ander halstertje om en Irene heeft in 2008 met vlag en wimpel haar diploma gehaald bij Emiel Voest. Dan krijgen jullie een idee van de handelswijze. Eerst moesten de kids achteruit lopen met de pony en de handen omhoog om de pony te laten stoppen. Prince vond dat wel geinig. Het was echt: 'pony, waar ga je met het meisje heen?' Ze moesten ook 'heel spannend' naar de billen van de pony kijken. Prince reageerde daar weer heel goed op. En slalommen aan de hand en voetjes optillen. Prince deed dat weer super! Zelfs de achtervoetjes. Na ruim 3 kwartier begon Sabrina toch wel heel zeker van haar zaak te worden en ze had er heel veel plezier in, ook al ging het lang niet volgens het boekje van Irene. Ze laat de kids echt vrij om gewoon zelfvertrouwen op te bouwen. En daarin is ze bij allevier de kinderen geslaagd. Daarna waren er nog 4 lessen, maar ja, wij moesten naar huis om Prince thuis te brengen.

Thuis bleek Sam al buiten te staan en een modderbad genomen te hebben en ook Prince zakte in de wei meteen door de beentjes, dus eerst even Mega Mindy kijken en eten. In de middag Sam en Prince gezadeld en gereden. Sam moet overduidelijk meer brokkies hebben, want hij is echt niet vooruit te branden! Echt geconcentreerd kun je ook niet rijden met zo'n smurf tussen je voorbenen haha. Maar het was relaxed en Sam had zijn bit weer lekker vast. Loswerken was heel moeilijk vandaag. Na een uur ben ik afgestapt en is Sabrina er op geklommen!
Een roze wolk voor mij, want voor Sam is dat een heuse overwinning om Sabrina op zijn rug te laten klimmen met veel geschop en geklauter! Hij bleef heel geduldig en ontspannen staan! Zo relaxed heb ik hem nog nooit meegemaakt. Toen Sam begon te schudden met zijn nek, omdat hij nogal last had van kleine mugjes, wilde ze er na 2 rondjes af. Dat schudden vindt ze heel eng haha! Maar ook dat er af klauteren werd door Sam heel relaxed afgewacht.

Als de kids zo op bed liggen ga ik Des nog even poetsen en mss longeren. Nadeel is de duisternis...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:14

idefix4 schreef:
Saida: Dat is er één met een witte Fries toch? *D

Oei, ik ben bang dat je Koning Hagelslag nu wel beledigt hebt, hoor. ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:18

Ach, haha, we weten wie het zegt hè? Haha. En vergeleken worden met een fries is niet beledigend toch?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:20

idefix4 schreef:
Ach, haha, we weten wie het zegt hè? Haha. En vergeleken worden met een fries is niet beledigend toch?

Das waar, ze is niet zomaar een fries! :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:07

cloris schreef:
Staan ze met zoveel in een paddock dan Branka? waardeloos hoor die verstappingen.. hopelijk is hij snel weer up and running ;)

Nee, hij staat gelukkig niet met zo veel in de paddock. Met de 3 merries waar hij ook mee op het land stond. Dus niet echt veel.
Maar 1 van de ruinen in de paddock naast hem is ook een aardig mannetje en dan moet Frío toch 'zijn merries' beschermen. Hoewel hij mogelijk ook tussen 2 van de dames kan hebben gestaan die elkaar toch wat minder liggen. Dan kan ie net een dreun hebben opgevangen.
Maar helaas is de ruimte wat beperkt. Maar ja, dat liever dan de hele dag op stal.
Echt er onder lijden doet hij niet, hij heeft vandaag rustig met zijn dames buiten gestaan en geniet van het poetsen en knuffelen (is sowieso erg knuffelig op het moment). Verder waren de appel en mandarijn uiteraard zo lekker dat het eigenlijk veeeeeeel te weinig was :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:09

lakshmi schreef:
Elise, jeetje, wat vervelend! Hoe zit het met behandelingen daarvoor?? Ben trouwens weer in NL, zal ik nog een x langskomen?

Heeey je bent er weer! Wat leuk! Nog in je boek gelezen :+

Ja, kom vooral nog een x langs! Je bent welkom! Zal dan gelijk dvdtjes voor je maken! (als mij dat lukt )...

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:01

Saida, vertel me er niet van! Zijn mooie manen zijn een stuk afgeknabbelt afgelopen zomer.. :( Was altijd zo voorzichtig ermee, maar in onze vakantie heeft ie tijdelijk bij andere paarden gestaan en die lustten er wel wat van.. |( |( |( ben al met biotine weer bezig... Had eerst van Naf, maar dat is behoorlijk duur, en nu gewoon bij de welkoop gehaald, hoorde ik daar ook hele goede verhalen over. Alleen helaas gaan ze die nu net uit het assortiment gooien.. Maar mijn smid is bezig om het vanuit engeland te bestellen en wil dan ook extra potje voor mij achterhouden.

Cloris, nou ze zijn er af! Smid was even verrast, maar ik wil ze er echt gewoon eraf hebben. Ik begrijp heel goed dat ze even gevoelig kunnen zijn in het begin, kan ook niet anders. Maar zolang als ik hem heb, en ook op de ijzers had gedaan heb ik er problemen mee. Vorige smid zette er te kleine ijzers op, haalde teveel van de hoef weg en het werden gewoon ponyhoeven... :( Heeft zelfs hierdoor schimmel gekregen.. ben het gewoon zat, eraf die ondingen! Heeft alleen maar ellende opgeleverd. Nu kijken hoe het gaat worden. Zal wel even duren, maar denk dat we nu echt wel beter af zijn. De smid zei dat het ongeveer een jaar duurt voor een hoef zichzelf 'vervangen' heeft. Nu groeit het bij hem langzaam, ben nu ook biotine aan het geven sinds week of twee.
Ben benieuwd hoe het jullie vergaat met de dressuurproeven!

Zilfstar Leuk om zo af en toe contact met je idolen te hebben! Jammer dan he dat er maar zo weinig tijd is...je wilt zoveel zeggen, maar een ander achter je staat al te dringen...

Lakshmi, ooo ook trouwen, ja ik had af en toe ook dat 'iek' gevoel hoor! Heel spannend voor jullie! Veel plezier bij het plannen van jullie huwelijk! Geniet van je trip naar Nederland.

Laulau85, ik geef je groot gelijk dat je tijd voor Hincapie belangrijker is als bokt. Hier kun je je verhaal kwijt, maar je verhaal beleeft je met je mooie paard, geniet van hem...

Anouk, had al begrepen dat het met Sam niet altijd even gemakkelijk is.. Mijn kids hebben niet zoveel met paarden/pony's. Ja af en toe de onze vinden ze lief, leuk en gezellig, maar moet ze niet teveel mee vragen, want dan komt al gauw Waarom??? Leuk dat jullie kinderen er duidelijk wel van genieten!
We hadden wel hele mooie auto's hoor.. Prachtige klassieke Rolls bordeau rood uit 1967 en na onze receptie en compleet nieuwe mercedes cabrio.. (die hebben we nog een weekend tegoed, het regende namelijk eventjes en konden we niet met open dak rijden.. nou dat is geen probleem hoor.. dat weekend komt nog wel.. we hebben ook nog een prachtige fles bubbels erbij gekregen.. dus dat komt nog wel goed!) Daarnaast, mijn lief had eigenlijk al koets geregeld, maar weet je.. ik zit al elke dag met paarden, mijn paarden, en daar ben ik al intens blij en dankbaar om.. Ik vond het wel goed zo!

Branka oh gelukkig maar dat het niet hutje mutje is.. lijkt me ook niet zo prettig..

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:06

Kerabol bevorderd ook de manengroei...zit ook biotine in.Ik kreeg het voor onze haflinger dr hoef,en die kreeg me toch ineens een lange manen!Bleek van de kerabol af te komen *D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 01:51

Idefix: even snel: ja in de stal en op de poetsplaats gebruik ik ook al "achteruit" en ook met grondwerken. In al die gevallen sta ik voor hem of iets naast hem. Dat geeft hem schijnbaar of het gevoel dat hij niet over mij heen wil lopen en/of het idee dat ik wel achter hem zie of het kan... Dus dan doet ie wel een pasje of 2 soms 3. En in de stal weet hij als ik achteruit zeg (en hij met zijn hoofd door de deur staat die open moet (zo'n traliedeur met hoofduitsparing zeg maar) dat als die deur open schuift dat tegen zijn harses aan kan komen (nooit gebeurd hoor, maar dat concept snapt ie wel). Dus dan doet ie wel stapje terug. Belonen! :D

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 02:03

@ Branka: ik hoop dat Frio snel weer opknapt. Het gaat net allemaal net zo lekker! Als het morgen nog niet gaat en je wil toch rijden, kun je gerust op Symphonie stappen. Als het goed is weet je de spullen te vinden. Zadel op de muursteun en de rest in het kastje :)

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:24

laulau en saida :+ :+ :+ :+ :+ van harte met jullie verjaardag maak er wat moois van en al veel verwend dan
liefs peet

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:36

GEFELICITEERD voor onze jarigen ;)

Zilfstar; Vergeet niet dat een volte zo simpel niet is voor een paard en veel figuren rijden ben ik zelf helemaal niet zo gek op eigenlijk, zeker niet omdat je dan zoveel hulpen nodig hebt om hem goed te begeleiden dat ik zou kiezen voor eenvoudigere oplossingen, als hij sterker wordt en meer balans vindt zal hij die oefeningen ook veel makkelijker oppakken. Bij achteruit lopen moet een paard ook het bekken kantelen en de buikspieren aanspannen, doen ze dat niet dan gaan ze niet achterwaards of gooien het hoofd omhoog en drukken de rug weg, dat kan je iid heel goed met grondwerk oefenen en geduld hebben. Ga niet je benen naar achter gooien (als je erop zit) en naar voren hangen en hem terug rijden op de teugel, want dat zie je maar wat vaak gebeuren.

Anouk; Met ijzers en zonder proppen op gras en kleigrond zou ik nooit aan beginnen, maar zonder ijzers hebben ze zowieso meer grip kijk maar naar paarden in de vrijheid natuurlijk, als je paarden ziet glijden in een proef is het ook vaak een balans/evenwicht verhaal maar dat wil niet iedereen toegeven natuurlijk :+

Zeg we gaan Piropo niet als witte Fries bestempelen he, hij is niet Fries en al helemaal niet wit, plus hij mist de sokken :D

Jesser een hoef groeit in 1 jaar weer helemaal 'overnieuw' maar dan moet je die hoef wel goed bijhouden, als de hoefwant een eind van de witte lijn wijkt en de wand dus te lang is kan je een jaar wachten maar zal de kwaliteit niet verbeteren, als je de voetjes goed bijhoudt zie je de troep eruit groeien, ik zie nu een scheur die Piropo altijd al heeft gehad in zijn voet verdwijnen omdat ik de wand goed bijhoud. Gelukkig gaat mijn buuf nu ook de cursus volgen en kunnen we straks elkaar een beetje helpen met vijlen enz.
Die proefjes lukken wel hoor, moet nog 4 punten en dan gaan we pas in het groene seizoen aan het 'echte' werk beginnen :+

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:53

Saida gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Cloris We gaan het ook bijhouden, ik krijg er al hulp bij straks.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:04

Goeiemorgen dames!

Gefeliciteerd aan de jarige.. dat jullie maar veel cadeaus mogen krijgen.. :D

Blote voetjes versus ijzers.. moeilijk.
Adorno heeft een tijdje zonder ijzers gestaan ivm vakantie van de smid. Zijn hoeven werden hiervan wat smal ipv breed en ik merkte dat hij met name in het zand echt minder grip had.
Nu is grip voor hem het belangrijkst ivm zijn onzekerheid dus heb hem voor toch weer op een ijzertje staan!

Spannend hoor Cloris het "echte" werk. Al keek ik vroeger altijd erg op tegen mensen die Z reden en toen ik het eenmaal zelf reed dacht ik... is dit het nou :? Kon mezelf bij tijd en wijlen echt nog een prutser voelen _O-
Plaats je snel weer Piropo actie foto's?

Zonde van de manen Naat.. maar ja .. na zijn castratie is hij so wie so al veel verloren.
Vraag me wel af of al dat vlechten en prutsen eraan nou zo goed is .. volgens mij dun je dan ook veel uit.
Bij Adorno doe ik er niks aan. Af en toe met mijn vingers de knoopjes eruit halen. En als ze echt te vies zijn om aan te pakken dan was ik ze :D

Jellie Heerlijk dat je zo van je nieuwe paardje aan het genieten bent. Het is ook echt een knapperd zeg :~

Heel veel sterkte met Frio Branka. Vervelend dat hij niet in orde is.

Anouk Adorno is ook gek op modderbaden haha.. goed voor de huid toch O:)

Nou... Adorno staat inmiddels vanaf zaterdag bij mij thuis en hij doet het goehoed!!
Alleen in de bak vind hij nog wel wat spannend maar dat gaat met de dag beter. Zijn stalletje vind hij heerlijk! Iedere dag tref ik hem aan met stro van voor tot achter in zijn voorpluk, manen en staart :=

Heb pas geleden een fotoshoot met hem gehad bij Esmee..
Volgens mij had ik hier nog niets laten zien.. maar bij deze :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even spelen in de bak :+

Afbeelding

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:37

laura en saida gefeliciteerd!!!!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:39

Mooie foto's Kelly!

Frío staat al ruim een jaar zonder ijzers en ik heb er geen moment spijt van. Zijn hoeven zijn in de zomer wat droger en daardoor scheurden de nagelgaten op een gegeven moment uit. Dus zwakkere hoeven. De eerste tijd zonder ijzers trapte Frío wel de randen helemaal stuk tot waar de nagelgaten zaten, maar afgelopen zomer was het alleen de randjes na een aantal weken.

Ik hoop ook dat Frío snel weer goed op de been is want hij vindt een paar dagen vertroetelen wel leuk, maar dan houdt het ook wel op.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:09

Kelly_Taco schreef:
Blote voetjes versus ijzers.. moeilijk.
Adorno heeft een tijdje zonder ijzers gestaan ivm vakantie van de smid. Zijn hoeven werden hiervan wat smal ipv breed en ik merkte dat hij met name in het zand echt minder grip had.
Nu is grip voor hem het belangrijkst ivm zijn onzekerheid dus heb hem voor toch weer op een ijzertje staan!

Binnen zo'n korte tijd kan je ook geen veranderingen zien, als alleen het ijzer eronder uit is maar de hielen zijn nog te hoog krijg je dus dat wanneer de hiel op de grond komt met het gewicht van het paard dat het gaat knijpen bij het straalgedeelte, daarbij moet je wel de wand 'kort' houden. Het is bij paarden met een knijp-achtige voet (zoals heel veel spaanse paarden) heel belangrijk dat ze wat ruimer kunnen worden, de stand van het been verandert hier niet mee, dat is dus ook wat ik altijd dacht maar dat is dus niet zo, gelukkig snapt mijn hoefsmid precies wat ik bedoel want die kon dat ook helemaal beamen en tjekt nu 1x in de zoveel tijd mijn werk weer :+
Ik weet wel dat Piropo lichtvoetiger is gaan lopen en zekerder, maarrrr dat was even wennen voor hem.
Citaat:
Spannend hoor Cloris het "echte" werk. Al keek ik vroeger altijd erg op tegen mensen die Z reden en toen ik het eenmaal zelf reed dacht ik... is dit het nou :? Kon mezelf bij tijd en wijlen echt nog een prutser voelen _O-
Plaats je snel weer Piropo actie foto's?

IK kijk dus niet op tegen mensen die in het Z rijden, ja een enkeling.. maar bij vele heb ik slechts verbazing hoe ze daar gekomen zijn. Voor mij is het een mijlpaal na alle tegenslagen maar ook een punt waar we al een tijd naar toe werken, ik zal snel weer eens fotos laten maken ;)

Heerlijke fotos van Adorno en heerlijk dat hij zo geniet!!!!!

BrankaZ schreef:
Frío staat al ruim een jaar zonder ijzers en ik heb er geen moment spijt van. Zijn hoeven zijn in de zomer wat droger en daardoor scheurden de nagelgaten op een gegeven moment uit. Dus zwakkere hoeven. De eerste tijd zonder ijzers trapte Frío wel de randen helemaal stuk tot waar de nagelgaten zaten, maar afgelopen zomer was het alleen de randjes na een aantal weken.

Weetje Branka, zwakkere hoeven is echt een kwestie van tijd, nogmaals brokkelen komt niet omdat ze droog zijn of zwak maar omdat de wand te lang is. Het stuk waar de nagelgaten zaten is idd een heel zwak gedeelte maar als je daar doorheen bent gaat het snel, daarom heb ik zelf leren raspen en vijlen, zo kan je het goed bijhouden want het groeit zo snel.. Piropo had achter altijd brokkelhoeven, zwakke hoeven zij mijn vorige smid maar sinds ik ze zelf doe brokkelen ze niet meer. Voor moeten ze nog veel langer revalideren van het ijzerverhaal, dat zie ik maar ik zie ook dingen eruit groeien nu en dat vind ik wonderbaarlijk eigenlijk vooral omdat die wijkende wand een veel grotere hoef liet zien dan hij eigenlijk had, nu zie je zijn echte voetmaat pas. Nou hebben wij ook contact met een hoofcare specialist want het paard van mijn buuf is na 17 jaar van de ijzers af en die had hele constructies met zolen en siliconen enz, dier loopt geweldig nu maar och die ging van een maatje 5 (ijzer) naar een maatje 3 (zou je dat in ijzermaat uitdrukken) allemaal wijkende wand waardoor het leek dat hij een platvoet had.. ja als je die gasten spreekt en ze leggen het uit gaat er echt een wereld voor je open en het is puur logisch hahaha.
Citaat:
Ik hoop ook dat Frío snel weer goed op de been is want hij vindt een paar dagen vertroetelen wel leuk, maar dan houdt het ook wel op.

Ik hoop het ook Branka ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:16

Saida en Lau, gefeliciteerd!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:53

Nathaly: Beterschap met je griep, ik hoop dat ik het niet krijg.
Ik ben het met je eens, ik doe gewoon wat ik denk dat goed voor haar en mij is. Wat betreft de WE, ik ben wel geïnteresseerd maar 15 november heb ik al les. Ik denk dat het voor Boukje wel leuk is om weer eens met andere dingen bezig te zijn. Ik ben wel eens mee geweest naar een lezing over WE.
Mooie foto’s hoor.

Anouk: Ik stap ook alleen op als ik gemotiveerd ben want anders kan ik al haar gestress niet handelen, als ik er zin in heb kan ik er wel om lachen en op een gegeven moment gaat het dan goed. Maar als ik niet lekker in mijn vel zit stap ik er niet op of ik ga een rondje naar buiten.
Ik ga er ook van uit dat het maandag wel lekker is en ik kan me voorstellen dat het voor zo’n jong kind niet zo leuk is tussen die drukte en de paarden. Hoe was de les van Sabrina en Prince??

Cloris: Gelukkig viel het mee met Piropo, die van mij kunnen ook af en toe zo maf doen.

Branka: Dat klinkt niet lekker met Frio, maar hopelijk knapt hij snel op.

Zilfstar: Klinkt super je ritje met Jippe. Ik denk dat de balans in draf in de voltes vanzelf komt, gewoon niet te kleine figuren rijden en steeds blijven rechtrichten. In galop doe ik ook nog niet zoveel met Boukje hoor alleen grote lijnen en tempowisselingen en dan niet terug maar alleen naar voor en op de korte zijde vang ik haar wat op en dan weer weg. (Het sluiten gaat steeds beter zo)

Saida: Gefeliciteerd met je verjaardag.

Laulau: Ook gefeliciteerd met je verjaardag

Kelly: Heerlijk dat je je paard nu thuis hebt en ik vind hem echt geweldig

Ik heb mijn paarden op een beslag staan omdat ze achter op slot slaan en de smit heeft
dit nu als laatste middel geprobeerd en ik moet zeggen ze loopt een stuk beter.
Gisteren even ruzie gehad met mijn jonge paard, ze wou absoluut niet gaan draven, d
us heb voor alle zekerheid maar even de zadelmaker gebeld en die komt vrijdag even
kijken.

Ingrid.