Century, allereerst; je kaapt het topic niet. We zijn hier om te kletsen over onze Iberiërs en alles wat daarmee te maken heeft. Jouw uitdaging heeft daar ook mee te maken. Daarbij is het lenen van een paar ervaren koppen heel erg belangrijk, als je maar niet vergeet om uiteindelijk je eigen pad te blijven bewandelen!
Al eerder gezegd: blijf je gevoel volgen. Als je wilt blijven rijden, dan doe je dat. Al is het voorlopig maar 2 minuten stappen in een hoekje van de bak. Durf je naar buiten? Doen! Dat balansprobleem kun je nu toch niet oplossen, want je focust geheel begrijpelijk op je eigen angst. Zodra je daar goed mee om kunt gaan, komt de rest ook wel. Daarbij, regelmatig lang rechtuit stappen en draven doet ook wonderen voor beider lijf, conditie, vertrouwen in elkaar en bewustwording. Waar je weer profijt van hebt als je gericht zo’n balansprobleem gaat aanpakken. Je verliest er dus niets mee, ook geen tijd.
Weet je, als ik twijfel aan mijn rijderij en dan met name aan rechtgerichtheid en mijn balans, denk ik geregeld aan Joop Stokkel. Ooit van gehoord?
Als 7-jarige zijn linkerarm en rechterbeen kwijtgeraakt maar wel meerdere hippische medailles gewonnen op drie opeenvolgende para Olympische Spelen. Waaronder een keer goud. Deze man kan onmogelijk een gelijke gewichtsverdeling hebben. Nou zeg ik niet dat je olympische ambities moet hebben hoor, maar Joop heeft mij laten inzien dat je niet perfect hoeft te zijn om een goed resultaat te behalen. En wat het doel is, bepaal jij.
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 21-04-25 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt