Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Zsazsa_ schreef:Nombrado, Cyrina en nog een aantal hier op bokt. Je kunt ook kijken of een advertentie plaatsen bij Pre/Andalusier vrienden forum op Facebook.
Naar wat voor iets ben je op zoek?
Sterkte met je verlies iig, wat mankeerde je Pre?
claudiadvx schreef:Hoi iedereen!
Ik zou graag willen meekletsen hier! Ik heb een kruising PRE als bijrijdpaard!
Hij is moment 6 jaartjes jong en denk zo'n jaar onder het zadel nu
[ [url=m/wCNR3K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PlOHJI.jpg]Afbeelding[/url] ]
xyzutu2 schreef:@ Blensink: Als je die foto's ziet dan is het bijna niet voor te stellen dat het daar ooit regent.![]()
Ziet er heerlijk ontspannen uit.![]()
Wat ik me laatst trouwens weer eens afvroeg; worden Andalusiers wel begrepen door instructeurs en ruiters?
Als ik op Bokt/Marktplaats/Facebook rondkijk dan zie ik vaak dat mensen vertellen hoe fijn Andalusiers/PRE's sjouwen en hoeveel ruimte ze in het voorbeen hebben en hoe actief het achterbeen onder de massa treedt, zonder dat ze lijken te beseffen dat Andalusiers juist een ster zijn in sjouwen met de benen zonder dat ze daar ook maar één ruggenwerveltje gebruiken. Dus dan zie je bijzonder akelige hangruggen met spectaculaire benen, maar dat eerste lijken mensen niet te zien?
Ik snap het ook wel; als je als instructeur KWPNers gewend bent die behoorlijk wat werk vereisen voor ze gaan zitten met een actief achterbeen of je bent gek op bijvoorbeeld verzamelde rijkunst, dan is het misschien lastig om door de bubbel heen te prikken als je geconfronteerd wordt met een paard die dat alles als vanzelf aan lijkt te bieden (alleen dan zonder ruggebruik). Dus ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen met instructeurs en Andalusiers/PRE's (of die instructeurs nou van jezelf zijn of van anderen)?
Edit: daarmee bedoel ik trouwens niet dat alle foto's/filmpjes perfect moeten zijn, maar soms krijg ik het idee dat instructeurs het lastig vinden om door dat sjouwen heen te prikken, misschien omdat ze gewoon niet beseffen dat Andalusiers Schenkelgänger bij uitstek zijn?
xyzutu2 schreef:Grappig dat je dat zegt; sinds we met Rio eindelijk echt aan de revalidatietraining konden beginnen is hij veel 'saaier' gaan lopen. Eerst vlogen de beentjes elke kant op en liep hij voor met knieactie en campaneo, maar sinds hij zijn eigen rug optilt in beweging loopt hij veel vlakker en efficienter. Waarschijnlijk zit hij nu gewoon steviger in elkaar waardoor hij niet meer zo hypermobiel met pootjes zwaait.