[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:42

Mies_Apollo schreef:
wanda: ben wel even benieuwd welk idool je hebt ontmoet! Leuk dat k3 zo'n succes was!

Ja K3 was echt leuk. En ik snap ook gewoon heo dat voor een kind is. Vroeger hadden we dat nooit zo dat je iemand kon ontmoeten, live kon zien etc. Nou ja, mijn idool uit de VS is 1 keer in Nederland geweest tesamen met 2 anderen en dat was toen echt een enorme hit, hype, chaos etc. Dus ik was erg blij dat ik als volwassene nu deze kans aan mijn dochter kon geven. En dat ik als volwassene dus de kans heb gehad mijn idool te ontmoeten toen hij toch weer eens in Nederland was op de Dutch Star Con.

En wie dat is...
Oooh, dat mag je weten hoor :D Dirk Benedict :o

Wie dat niets zegt: Faceman uit het A-team :7 , Starbuck uit Battlestar Galatica :7 ,

Maar vooral toegewijd vader, inspirerende verhalenverteller en groot filosoof (alleen weet bijna niemand dat dus, alleen de fans die wat verder zich in hem verdiept hebben)

Ik heb vele reacties gehad als puber dat ik op zo'n oppervlakkig persoon viel }:0 en zelfs manlief had zoiets van mwah... maar ik heb altijd geweten dat er een interessante man achter die rollen school, want het zijn maar rollen! En dat bleek ook wel dat 2 keer dat ik hem ontmoet heb :Y) En mijn man is ook helemaal om (de eerste keer was hij mee en ik in verwachting van dochterlief. De tweede keer was 2 jaar terug en toen waren we met het hele gezin.)

Beide keren was ook Dwight erbij (Murdock en tevens grote vriend van Dirk)

OK vooruit... fotootje:
Weten jullie ook meteen hoe ik eruit zie (En let niet op mijn vuurrode wangen)
Dirk - ik zei de gek - Dwight (mei 2007)

Afbeelding

Ik heb nog heel wat mooi anecdotes te vertellen over beide keren dat ik hem ontmoet heb, wat allemaal neerkomt op het feit dat hij dus echt een heel andere man is dan zijn rollen doen vermoeden...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:31

wooooow wat zijn die veranderd sinds the a team!!!
gaaf hoor dat je die mogelijkheid hebt! Ik denk niet dat ik ooit chad micheal murry zal zien :~
(denk ook niet dat hij dan zn leven veilig is, want dan gaat ie toch mooi met een strikje erom in een tasje mee naar huis)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:50

Mies_Apollo schreef:
wooooow wat zijn die veranderd sinds the a team!!!
gaaf hoor dat je die mogelijkheid hebt! Ik denk niet dat ik ooit chad micheal murry zal zien :~
(denk ook niet dat hij dan zn leven veilig is, want dan gaat ie toch mooi met een strikje erom in een tasje mee naar huis)

Zoals Dirk zelf zegt: alleen maar wat ouder geworden hoor... ;) Hij is dan ook al 64 jaar (62 op deze foto) EN Dwight is ik dacht een jaartje ouder. Dirk zelf heeft een column geschreven over de "vloek" van Mickey Mouse... Die is ook al bejaard en ziet er nog net zo jong uit als op zijn eerste tekening. Hij heeft er flink ervaring mee dat mensen 'geschokt' reageerden omdat men erachter kwam dat hij toch echt ouder was geworden in die 20 jaar tijd :P Want ja je ziet ze altijd op film... En deze foto si dus ook gewoon au naturel: geen dikke make-up etc. Gewoon Dirk en Dwight in hun gewone kloffies met wat extra rimpels erbij haha. Maar nog net zo gek als een deur hoor, die 2 bij elkaar. Vrienden voor het leven zijn ze en ze geven samen dan ook een heerlijke show weg met de bekend Q&A (Vraag en Antwoord)... Nou ja en antwoord.... je stelt ze 1 vraag en dan krijg je een antwoord van 20 minuten wat gewoon complete stand-up comedy is van 2 volledig op elkaar ingespeelde acteurs... In 1 woord geweldig!

Wat betreft Chad Michael Murry: gewoon Dutch Star Con en dat soort dingen in de smiezen houden. De acteurs van 'Allo 'Allo! komen bijv al jaren naar Nederland, zo ook die van de Star Wars films etc. Dus je weet maar nooit!

Vorige keer in 2007 zaten alle acteurs klaar voor meet & greets. OA die van Star Wars (die nieuwe, en dan heb ik het over enkele hoofdrolspelers. Die hadden geen klap te doen. Ik drsaide me om, om te kijken of D&D al terug waren..... stond er toch een rij wachtenden voor hun tafels!!! Beetje pijnlijk voor de andere acteurs. 1 ervan (die die koningtin ofzo speelt in de StarWars films) pakte haar fototoestel en ging uitgebreid foto's van D&D maken. Mijn man zei: Dat is om thuis te laten zien dat het toch echt wel druk was.... :Y)

Anoniem

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:55

Mijn broer is naar Dirk Benedict vernoemd :+:

Leuke foto zeg!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:55

cloris schreef:
_Saida_ schreef:
Beda -> Niet echt naast de deur dus voor mij.

Ik start ook niet vaak naast jouw deur, dat is namelijk weer niet naast mijn deur :+ :D

Jammer, want om nou even voor een proefje kijken daar naartoe te rijden.....
Misschien dan binnenkort weer eens jouw kant op komen?
Kan ik die knappe kerels van je weer zien en dan heb je vast wel ff tijd voor een bakkie. ;)

Robijntjah schreef:
Ja, dat was ik ook van plan!

Voel me echt ontzettend bezwaard, deze week net weer begonnen op mijn stage na de operatie, en vandaag weer ziek....
Maarja, ik weet dat als ik vandaag ga dat ik morgen echt niet naar school kan en school heb ik ook al 2 weken van gemist dus is even belangrijker....

Je hebt gelijk, school is even belangrijker dan stage. :j
Hoe gaat het vandaag met je?

Wanda -> Leuk naar K3 met je dochter!
Ik ben er met Lisanne ook 2x naartoe geweest, hele indrukwekkende ervaring voor haar!

Hosante -> Fijn dat het rijden zo lekker gaat met Boukje!
En ja wat denk jij nou! Sinterklaas heeft z'n zwarte pieten alvast vooruit gestuurd om iedereen in de gaten te houden.
Die zitten natuurlijk verstopt in de bosjes en hoekjes, dat is wel heul errug eng, hoor! :D

Marielle -> Is alles goed met het paard dat te water is geraakt?

Anouk -> Sabrina wordt het vanzelf gewoon dat gekke gedoe van Prince, ze krijgt vanzelf meer zelfvertrouwen.

Barrye -> Ik heb op de hyves van een aantal gasten hele enthousiaste berichten gelezen over de show!
Wat een ervaring moet dat zijn geweest voor jullie! :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:35

Saida; Langskomen en een bakkie doen kan natuuuuuurlijk altijd dat weet je! je moet maar een GIL geven wanneer je kan.
Hopelijk krijg je woensdag wat meer duidelijkheid omtrent Rints, ik zou lekker rechte stukken pakken met haar en meters maken, heb je het zadel ook even bekeken? omdat ze in het land zo makkelijk rent en loopt maar onder de vrouw niet.. wie weet.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:51

;( ik meld mij ook maar weer...

Het zit hier gewoon echt niet mee...

Afgelopen week weer in het ziekenhuis geweest voor mijn ogen. Wat de laatste controle had moeten worden, is waarschijnlijk het begin geweest van een nieuw onderzoek.

Men vermoed dat ik een schildklierafwijking heb, met als gevolg daarvan de oogziekte van Graves (dat staat overigens los van het oogletsel wat ik had opgelopen, maar is daardoor wel aan het licht gekomen).

Ik moet nu zsm naar het ziekenhuis om mijn schildklier te laten onderzoeken en als blijkt dat mijn arts gelijk heeft, dan gaan ze eerst mijn schildklier afremmen cq. stilleggen en daarna mijn ogen behandelen...

Ik ben er zo klaar mee... Dit betekend dus weer een berg medicatie erbij, wat moet dit in vredesnaam wel niet op de lange termijn met mijn organen gaan doen?!?!

Het maakt me gewoon bang... ;(

Ik heb het hele weekend op internet gezocht naar de ziekte van Graves en ik vertoon alle symptomen, ben er alleen nooit op aangeslagen omdat ik eigenlijk altijd gewoon doorga, zo ben ik ook opgevoed...

En dan denk je echt alles gehad te hebben... Nee wat denk je...

schrijft KPN bijna ZEVENDUIZEND EURO van mijn rekening af!!!!! Vanochtend meteen de Rabobank gebeld om het bedrag te laten storneren... Duurt 5 werkdagen :( godzijdank dat mijn hypotheek de eerste van de maand wordt afgeschreven, anders had ik mooi een groot probleem gehad dankzij KPN... Ik geloof dat ik (voor de derde keer) maar weer eens een claim bij hun ga neerleggen!!!

Zucht...

Goede nieuws is dat ik heelhuids met mijn jonge merrie uit Duitsland ben teruggekomen. Zij is verkocht en ik ga haar nu doortrainen voor het sportpredikaat...

En mijn jaarling (bijna 2 jarige) gezien. Lekker gepoetst maar mijn god, wat is die groot geworden zeggen!!! Lieve hemel...

Ze is op het kruis hoger als mijn 5 jarige van 1.68!!! Alleen haar schoft is nog lager... Ik weet niet wat voor kanon dit moet gaan worden :+ wordt de komende 4 jaar nog niet inrijden, denk ik!!! Dit groeit wel heel hard zo!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:52

@ Zilfstar, mijn jeugd idolen!!! Wat gaaf!!! Murdoch en Face :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:21

Jellie Altijd spannend een paard in de sloot, wij hebben het ook wel eens een keer gehad toen de oudjes nog aan een dijk stonden.

Anouk Ik ga ook altijd in de ochtend, maar meestal is het wel heel koud als ik ga, hoop deze keer op iets betere temperaturen. En die foto’s weer niet gelukt maar komt goed anders tijdens mijn les met Pedro dan zijn er meer mensen in de buurt.
Ik begrijp wat je bedoelt zit je net op je paard en dan zo’n bui grrr.. En ik ken ook zulke mensen hoor die zeggen het ligt aan jou en niet aan je paard als ik weer eens problemen heb als het waait, maar ze doet het ook als ze losloopt dus ze is meestal echt bang, en dan ga ik niet slaan en schoppen.
Elise, leuk je paarden weer thuis en ik ben benieuwd hoe hoog je jaarling gaat worden. Jeetje Elise, het zit je niet mee dan mag je best een keer in de put zitten hoor, maar gelukkig ben je positief ingesteld en zal dit ook (hopelijk) overgaan.
Mies-appolo: Dank je

Barrye Geweldig leuk zeg zo’n show geven en wat goed dat je paarden zo rustig blijven, ik heb het niet gezien vind het iets te ver weg om te gaan.
Zilfstar Ik was ook altijd een fan van Dirk hoor.

Ik heb gisteren een lekker buitenritje gedaan was heerlijk, over 2 weken voor het eerst naar het strand vind het nu al eng. :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:15

Suelza schreef:
@ Zilfstar, mijn jeugd idolen!!! Wat gaaf!!! Murdoch en Face :D

Ik zag het net pas, haha The A-Team vond ik altijd leuk! :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:11

Beda -> Dat is idd wel een goed idee om weer even te kijken hoe het zadel ligt.
Heb ik volgens mij voor het laatst na de zomervakantie gedaan.
Ik heb 'm vorige week nog gepoetst, en toen kon ik er geen oneffenheden oid aan ontdekken.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:01

Leuk al die A-team fans hier!!! Hahaha. Doet me goed.

Suelza: Nee het zit je niet mee nee. Wat een gedoe met je gezondheid zeg. En heb je een idee waarom KPN dat bedrag bij je int? Kommaatje verkeerd ofzo?

Hier even een roze wolkje: Vandaag na een week vakantie weer lekker met Jippe gewerkt. Vanaf vandaag mogen ze de wei niet meer op, want die is echt te nat. Dus paddocktijd. Vanmorgen hem op poetsplaats gezet met bak hooi voor zijn snufferd en ik zijn stal gemest (wij houden elkaar goed bezig. Hij graaft elke nachte en kuiltje om in te liggen en ik schep die elke dag weer vol :+ ) en dat ging prima. Poetsen, optuigen met longeersingel, rustig naar de bak en heel goed gewerkt. Jippe keert zich nu om op commando ZONDER gebruik van zweep (dus rust gewoon op de grond)! Beide kanten op, no problem. En het commando "Rustig draven" pakt hij ook mooi op. Dan zie je hem een lagere versnelling kiezen en verzamelen komt dan ook al redelijk.

Ben zo tevreden!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:06

Hallo allemaal,

Ga proberen weer poging te wagen uit de meeleesmodus te komen.

Als eerste de Ateam, leuk!! Vroeguh.. als jonge meid helemaal verkikkerd op Face.. ehhem, nu wel wat ouder geworden die beste man! Maar leuk dat ze regelmatig naar Nederland komen, wist ik helemaal niet. Zag wel het intervieuw paar jaar geleden bij Jensen.

Saida, vervelend dat het nog niet zo lekker allemaal gaat met je mooie friese parel (en oohhh die lange manen...) hoop dat het snel voor je opgelost gaat worden...

Cloris, Hoe gaat het met Piep, loopt hij weer regelmatig?

Hosante, ik heb de ervaring dat je minder van anderen moet aantrekken, want ze weten het altijd beter, terwijl jij dag en nacht voor je paard zorgt, verzorgt, bereidt, betutteld, enz. Je kent je paard dan ook beter dan wie ook.. Laat je niet gek maken..
Het strand.. heerlijk lijkt me dat eens om met mijn eigen paardje erover te gaan! Volgend jaar ben ik van plan om dat maar eens op te gaan zoeken...

Suelza, heel vervelend dat gedoe met je ogen, heb je er veel last/hinder van?? Ik zou zowiezo vragen en doorvragen voor het gebruik van de medicijnen.. Niet genoegen nemen met vage antwoorden..
Voor wat betreft Kpn, en al dat soort instanties.. heb er vaak genoeg gedonder mee gehad! Ze menen maar zo maar dingen te kunnen doen, omdat ze zo groot zijn.. Je schrikt je rot als er ineens zoveel geld verdwenen blijkt te zijn.. Stelletje dieven!

Barrye, je bent er heel druk meegeweest, maar fijn dat het zo'n succes is geworden! Kon je ook echt genieten van het moment zelf, of ben je dan alleen druk met het rijden, en rekening houden/opletten met je mederuiters??

Anouk.. ik heb begrepen dat alleen calificado of Elite hengsten in Spanje verblijven.. ze worden daar gekeurd en mogen niet naar het buitenland.. Correct me if i'm wrong..

Soeskee, oh oh.. grieperig aan het worden?? Hoop dat het ook met Goya snel weer beter gaat!!

Voor degeen die ik heb overgeslagen, excuus!

Nu over mij en Querido, tja.. waar te beginnen, paar weken geleden mijn pijnblok gekregen, na een week begon het goed te werken.. Van daar af weer lekker aan het trainen met Querido, ondertussen overgestapt naar een andere instructice en druk bezig met het bouwen van een WE parcours. Nu is dit af. Af en toe wil ik als er genoeg animo voor is oefendag organiseren om kennis te maken met zo'n parcours en te ervaren dat WE pittig maar erg leuk en afwisselend is. We zijn ook een kleine week naar Andalusie geweest. Nee niet voor de paarden maar georganiseerd door de aannemers bij ons in de regio. (Mijn man is aannemer)We hebben zoveel prachtige dingen gezien, heerlijk gegeten en genoten van de temperatuur en het spaanse leven daar..Zeer zeker de moeite waard om dat nog eens en langer te willen zien bekijken, en te proeven..! (en hopelijk wat meer paarden zien..)
Ben net begonnen mijn rijlessen voor mij E rijbewijs. Tjonge.. een bak van een aanhanger kreeg ik om mee te rijden.. Helaas kon ik thuis maar een keer oefenen met onze eigen aanhanger, want ik kreeg GRIEP.. tja.. of het die griep is, of een gewone ik weet het niet..Voor zowel de Mexicaanse griep en de normale griep zijn het beiden dezelfde kenmerken...Koorts, hoofdpijn, rillingen droge hoest.. enz..
Dus zit nu weer thuis om te herstellen.. bleehhh dus.. Gisteren dacht ik nog.. hee ik voel me weer goed, ook niet zo slap, dus ging ik naar mijn knapen, Querido en Muffin, maar vandaag weer foute boel... erg veel hoofdpijn en heb de halve dag geslapen..

Met Querido en Muffin gaat het goed! Querido wordt echt met de tijd lichter en lichter, en Muffin meer roanvosje.. Het rijden gaat heel erg goed, ik geniet ook om met hem zo bezig te zijn. Je merkt dat er een samenspel is, en hij doet vreselijk zijn best voor me! We zijn de pubertijd voorbij en je merkt dat zijn concentratie sterker is geworden. Ook zijn will to please is enorm aanwezig. Wat een heerlijk paard is hij!! Enorm aanhankelijk, maar rustig en relaxt in omgang met andere mensen. Andere paarden doe je hem een groot plezier mee! Hij is erg sociaal. Muffin is een vriendelijk mannetje, wat gewoon als gezelschappony zijn best mag doen.. Ontzettende knuffel, ik ga op mijn hurken en hij vliegt naar me toe om te vlooien.. (doet hij altijd letterlijk, mijn haar, rug schouders, benen, waar hij maar kan wil ie vlooien) Beiden zijn vrienden, maar weten heel goed waar hun plek in hun kleine kudde is. Ze zijn vriendelijk en tevreden, komen altijd enthousiast en blij naar me toe.. en ik ben nog steeds dol gelukkig met die twee!!

Hier een voorbeeld van Querido toen we hem net kochten twee en half jaar geleden..

Afbeelding
Afbeelding

En nu afgelopen zomer genomen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En onze Muffin toen..
Afbeelding

en nu..

Afbeelding
Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:34

Eveline: TOF om zo dan een show neer te zetten en applaus betekent ook dat ze waarderen wat je doet hè? netjes gedaan!

Wanda: Ook helemaal mijn serie! Het A-Team! Taatattatatatata.... ;)
Ik was vroeger helemaal verliefd op Dirk Benedict. Keek voor hem ook Battlestar. :o Nu kijk ik samen met de kids op een regenachtige dag nog wel eens en nu ben ik fan van Dwight. Wat een humor had die man in die rol! Echt geweldig gewoon. Hij heeft ook in films geacteerd. Ik heb ook een traantje weggepinkt hoor toen in het nieuws kwam dat Hannibal helaas was overleden. Met Dwight en Dirk wil ik ook best een keer op de foto. Wanneer komen ze weer?

Het is maar waar je voor komt hè? Het A-Team was wel een icoon hoor! Meer nog dan starwars. ;) Ach ze zullen het elkaar vast wel gunnen!

Michelle: Nee, die zou bij mij ook een beschuitje mogen eten zeg! Ik heb ook erg veel met wat oudere acteurs, maar ja, die zijn voor jou vast te oud haha!

Elise: Wat balen dat het ongeluk zo op je hielen zit!!! Maar het tij gaat vast keren. Om te beginnen was je merrie al een verrassing!

Hosante: Dit jaar zal het wel zacht zijn. ;) Ik ga op de fiets als het even kan. Sam maakt zich niet druk om wat wind, maar hij en ik zijn momenteel niet zo gemotiveerd. Er gaat zo veel door mijn hoofd momenteel. En op zo'n moment ga ik nadenken. Het denkt zo lekker op zijn rug. Ik zal er pas heenkunnen als ik de kids heb weggebracht. De oudste kan nu wel mee, maar ik wacht daar nog maar even mee. Ze is dik 6 en niet zo'n held tussen de paarden. :+

Nathaly: Mooie foto's! Querido mag er wezen en Muffin ook. Hier was Prince vandaag de gezelschapspony.. haha. Hij stond vast aan de stal aan Des. Prince is de enige die stiekem de stal uit kan sjoefelen. *D Prince lekker flemen en Des was al snel op hem uitgekeken. Ik zag je onderschrift en dacht ow, even bruidje kijken... waar zijn die foto's?

Morgen om 10 voor 9 sta ik een dorp verderop om Sabrina en Prince hun les bij Irene Smeets te laten volgen! Sabrina weet nog niet of ze het leuk gaat vinden, maar ik wel! Irene geeft kinderen een drie kwartier les in hoe ga ik met mijn pony om. Voor mijn idee heel erg belangrijk en leerzaam. Ben benieuwd wat ze opsteekt en ik hoop dat ik haar goed kan verstaan, zodat ik er ook wat van leer. Sam en ik staan ook altijd open voor nieuwe ideeën!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:32

Oh Anouk, haaha.... ik al blij dat ik wat paardenfoto's in mijn profiel had neergezet, was wat rommelig.. Maar ik zal er wat voor je neerzetten,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er waren zoveel mooie en ontroerende foto's, maar deze deden me gewoon veel!

http://www.mijnalbum.nl/Album=TSHQMBKT gewoon het hele album

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:12

Jesser, flink verschil hoor ze zien er best uit *D prachtstel is het! Die griep blijft trouwens nog wel even doorsudderen, dat kuchen en die kriebelhoest en die rillingen heb ik best een tijd gehad. Genoeg slaap heeft het bij mij eigenlijk een heel stuk verbeterd gelukkig.

Met Piropo gaat het goed, hij deed vorige week nog iets stoms, hij ging stom rennen in de paddock, raakte in paniek en kon bijna niet meer op tijd stoppen, gleed weg over het straatje en maakte een noodstop waardoor hij zijn schouder/borstspieren vermoedelijk heeft overrekt, want als ik daar aankwam verstijfde het zucht.... dus traumeelpillen weer uit het stof getrokken en de boel ingesmeerd met srl-gelei met een goede massage. Lekker met hem gewandeld en de dag daarna weer erop gestapt, voelde niet anders dan anders maar heb het toch rustig aan gedaan.
Afgelopen 2 dagen heb ik hem weer gewoon aan het werk gehad en het voede gewoon goed, gister natuurlijk precies in een hoosbui haha en hij was wakker zat beetje te wakker naar mijn idee maar ik heb wel een paar fijne dingen kunnen doen dus.
We moeten ons even concentreren op de andere proeven anders ga ik straks gewoon de foute proeven rijden :+

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:37

Piropo uit de lappenmand, Frío erin... |(
Kwam gisteren op stal en toen hij zijn stal uitstapte twijfelde ik al of het goed zat. Dacht even dat het kwam door een klont zand onder zijn hoef dus gepoetst en opgezadeld. Maar in de bak sloeg de twijfel nog meer toe. Stalgenoot bevestigde twijfel. Dus afgezadeld en aan longeerlijn bekeken waar het probleem zat. Stap was slecht, draf drama. Hij heeft echt last van zijn rechterschouder. Paarden staan sinds gisteren in de paddocks en doordat ze dichter op elkaar staan is er wat onrust. Mogelijk dat 2 van 'zijn' merries elkaar in de haren zijn gevlogen en hij er tussen stond. Verder staat ie naast een ruin die vrij druk was (zelf niet gezien, maar van aantal mensen gehoord) en daar reageerde Frío ook op. Hij wil kennelijk toch zijn merries 'beschermen'. Dus andere mogelijkheid is dat hij iets verdraaid heeft.
Hij heeft er in ieder geval behoorlijk last van, wil liever niet te veel op het been leunen, en voelt zich zielig. Hij wilde graag veel aandacht. Ook nog reiki gegeven.
Hoop dat een weekje rust goed doet.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:28

Staan ze met zoveel in een paddock dan Branka? waardeloos hoor die verstappingen.. hopelijk is hij snel weer up and running ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:53

@ Zilfstar, ik heb KPN nog niet gebeld, ik wil eerst zien dat dat geld weer terug is. Daarna ga ik met KPN bellen! Ik vertrouw die gasten voor geen cent! Heb al tot 2x toe een zaak tegen ze aangespannen (en gewonnen!!!) en ben erg op mijn hoede voor die @%!@$%!@%@

@ Jesser, wat is Querido een mooi paardje zeg! Hij is echt gegroeid in massa! En wat een uitstraling!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:54

@ Jesser, prachtige foto's zeg!!!! Whaaa... vind bruidjes altijd zo mooi!!!

@ Branka... Jeeeej... da's balen zeg!!! Hopen dat het maar snel beter wordt!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:11

Oei oei, Frio in de lappenmand. Hoop dat hij snel opknapt. Als je ruimte beperkt gaat worden, krijg je toch dit soort ongelukken..Vervelend maar weinig aan te doen.

Piropo.. gelukkig dat het nog mee valt. Hoe gaat het nu zonder de ijzers? Loopt hij daar nu goed op? Wil Querido ook van de ijzers af, loopt daar al lang op, en heeft er alleen maar ellende mee gehad. Wil nu in deze natte periode, dus de grond wat zachter ermee beginnen. Ik ben helemaal niet meer in de dressuur wedstrijden, maar wil je alvast veel succes wensen!

Suelza, ik weet het, het is een cliche, maar kun je niet naar een andere provider stappen..??

Bedankt voor de complimenten... Jaa het zijn vriendelijke knapen en hebben het naar hun zin bij ons..!
De meeste mensen kennen Querido al, maar hij is maar een klein manneke Suelza, maar heeft heel veel uitstraling! Vooral erop. Dan blaast hij zich helemaal op!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:11

Jesser schreef:
Piropo.. gelukkig dat het nog mee valt. Hoe gaat het nu zonder de ijzers? Loopt hij daar nu goed op? Wil Querido ook van de ijzers af, loopt daar al lang op, en heeft er alleen maar ellende mee gehad. Wil nu in deze natte periode, dus de grond wat zachter ermee beginnen. Ik ben helemaal niet meer in de dressuur wedstrijden, maar wil je alvast veel succes wensen!

Ja het gaat super zonder ijzers, het was even wennen hoor voor hem maar met regelmatig bijhouden (bekapcursus gedaan) en het snappen van de filosofie erachter (aanhouden zool en witte lijn) zijn de voeten zo ongelofelijk aan het opknappen, het moeilijkste is de nagelgaten, dan zie je gewoon echt roest zitten IN de wand, kan niet goed zijn he ;)
Maar de zoolgevoeligheid valt mij zo ongelofelijk mee, ja als hij op een steentje staat maar goed dat is een langduriger proces. Sinds ik ook die mustangroll maak merk ik echt verschil in zijn lopen.
Hij moest echt wennen hoor en opnieuw zijn weg zoeken maar nu loopt hij veel lichtvoetiger, overtuigd dat het beter was zonder ijzers wist ik al maar dat een voet zo kan opknappen met NB en hoofcare was voor mij echt een complete shock, zeker omdat ik best heel sceptisch was hierover.. Over straat draven kon hij best, stamperdestamp maar echt heel zeker liep hij nooit, nu rijd ik in draf over de asfalt weg en hij voelt zoveel beter en verender, de hoef is echt weer zijn functionaliteit aan het terugkrijgen, ik ben daar echt blij mee en ik ben ook blij dat ik straks van die ellende in het groene seizoen afben, geen proppen meer indraaien met kans op blessures enz.

Ik laat wel weten wat het geworden is met die wedstrijd, hier heerst over het algemeen een hele gezellige sfeer, kom altijd dezelfde mensen tegen dus tis altijd meer van Heeeee, hooooi hoe'ist enz :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:15

Idefix: Ik weet niet wanneer en OF ze weer naar NL komen. Er werd gezegd dat de vorige keer laatste keer was. Dirk heeft alles stopgezet om met zijn zoon door Europa mee te gaan. Die voetbalt op hoog nivo schijnt. Maar nu komen er via de website geruchten dat hij september 2010 in Duitsland zal zijn, evt ook met Dwight (liefst gaan ze samen). Maar Dirk wil dat nog niet bevestigen. Er kan nog zoveel gebeuren in die tussentijd.

En wat betreft het interview bij Jensen... daar zit nog een heel staartje aan wat alleen ik, Dirk en vermoedelijk Dwight weten (en mijn man en ouders) :o Of beter een voorloopje.
Ik had namelijk het hotel gebeld waar de conventie gehouden werd of de sterren daar ook logeerden. Ja dus. En of het mogelijk was post bij ze te laten bezorgen. Geen probleem! Gewoon naar het hotel tav de ster in kwestie en zij zouden het bezorgen! Ik dus stoute schoenen aan gedaan en brief gestuurd (en een kaartje). Dirk had namelijk de keer ervoor zijn boek voor mij gesigneerd (zit ook een heel verhaal aan haha) met een tekst speciaal voor mij, vanuit ons gesprekje. Die tekst had ik zowel op kaart als in de brief gezet. In die brief had ik met name aangestipt dat ik het altijd zo jammer vind dat als hij geinterviewd wordt, de interviewer altijd blijft hangen op de rol van Face, het rokkenjagen etc. En dat terwijl Dirk dus heel anders is. En dat ik het dus zo jammer ook voor hem vond dat men nooit eens verder kijkt, dieper, achter de rol... En laat Jensen dat nou dus inderdaad doen: Hem vast pinnen op die rol: Ik zal nooit vergeten hoe Jensen het daarover heeft, vooral het feit dat hij niet snapt dat Dirk al jaren single is terwijl hij toch zo'n rokkenjager is. Dirk zegt dan dus ook dat is een rol die ik speel. Ik geloof dat Jensen dan zoiets zegt dat mensen hem neit anders zien. Dirk zegt dan (echt verontwaardigd) Yes They DO!!! Jensen eroverheen: No they Don't ... }:0

Gezien de tijdslijn wanneer ik de brief had verstuurd en Dirk hem gehad moet hebben en dit interview, MOET Dirk mijn brief gelezen hebben voor dit interview bij Jensen. EN gezien Dirks reactie..... Ik zei meteen tegen mijn man: Hij heeft mijn brief gelezen! :o Volgende dag was dus deze shoot (van de foto) en na de foto moesten we even wachten of ie gelukt was. Dus ik spreek Dirk aan over of hij mijn post gehad had (moest het zeker weten) en zeg o.a. het begin van de tekst die hij voor mij had geschreven. En toen bevestigde hij inderdaad mijn post gehad te hebben en toen moest helaas de volgende en moest ik weg. Maar ik hoorde dat hij tegen Dwight erover door ging en ik hoorde ook even de naam Jensen vallen... Best gaaf hoe je op zo'n wijze invloed kan hebben op een interview...

Verder weer even over paarden: 1 GROTE ROZE WOLK hier afleveren AUB. Ik heb heerlijk op Jippe gereden! Fris uit de stal gepoetst en gezadeld. Even een minuutje of 5 a 7 gelongeerd, maar ik wilde er zo graag op. Lege rijbak, kruk erbij. Jippe liep even weg toen ik de kruk neerzette, maar bleef tweede keer keurig staan. Zonder hulp erop! Lekker stappen, draven, hij zoekt echt naar een juist tempo. Aan de longe ben ik bezig met draven en meer verzameld en rustiger draven op commando. Dat commando, heel toepasselijk Rustig genaamd, gebruikte ik ook vandaag en ik voelde hem terugshcakelen, verzamelen, aanleuning zoeken en de achterhand er meer onder zetten :D Ook galopjes gedaan. 1 keer beugel kwijt geraakt, maar blijven zitten hihi. Ik heb zo'n 30 minuten gereden en een kwartier uitgestapt denk ik. In 1 woord heerlijk. Ik had echt lol met mijn knol.

Wel merk ik duidelijk dat stappen en draven op de hoefslag goed gaat, maar een 'simpele' volte in de draf gaat waardeloos. Ook de galop gaat goed, maar in de bochten houdt ie de kadans niet en vervalt in draf. Nu is hij pas 6 en heeft een half jaar vrij weinig gedaan onder de man. Dus ik denk dat hij zijn balans een beetje boel kwijt is. Wie heeft er tips om dat weer goed op te pakken? Ik dacht zelf aan gewoon rijden, niet te ingewikkeld maken en dus de tijdsduur en de figuren rustig opbouwen. Eerst maar eens beginnen met figuren in stap en draf en dan met name de grote volte, van hand veranderen en E-B en A-C lijn lopen. Beetje stelling binnen en buiten. En regelmatig een galopje simpel op de hoefslag.

Halt houden lukt, achteruit lopen niet. Maar dat wil ik eerst qua grondwerk, aan de longe en de lange lijnen opbouwen. Hij is leergierig genoeg.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:21

Wanda -> Bij ons mogen ze vanaf vandaag ook niet meer de wei op.
We hebben al behoorlijk afgebouwd met de paarden w.b. de tijd dat ze nog buiten stonden, maar toch zal het wel weer flink wennen zijn voor ze.

Nathaly -> Hey! Wat leuk je weer hier te zien!
Zo te lezen gaat het je weer goed na de pijnblok!
Leuke foto's weer van je mooie Querido en Muffin!
Het is alleen net of zijn manen korter zijn geworden in de 2,5 jaar dat je hem hebt. Zonde! ;)
Bij Rintske zijn ze het afgelopen jaar zeker wel zo'n 10 cm. gegroeid, maar een paar weken geleden heeft ze zelf een stuk afgeknabbeld. ;(
Het schijnt dat als je paard een tekort heeft aan biotine, en je geeft hem dit extra bij, dat de manen dan ook heel snel kunnen gaan groeien.
Bind me er niet op vast, heb ik eens ergens gehoord of gelezen, zelf geen ervaring mee.

Anouk -> Hoe is de les van Sabrina gegaan?

Beda -> Rij jij de proeven uit je hoofd dan?
Maffe Piropo, die probeert je gewoon wijs te maken dat ie een heel groot weiland voor zichzelf wil. :P

Branka -> Ojee, Frío ook al in de lappenmand.
Beterschap voor je mannetje!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:24

_Saida_ schreef:
Beda -> Rij jij de proeven uit je hoofd dan?
Maffe Piropo, die probeert je gewoon wijs te maken dat ie een heel groot weiland voor zichzelf wil. :P

Ik leer ze wel uit mijn hoofd ja, heb wel een voorlezer maar als ik de foute proef in mijn hoofd heb zet ik em ook fout in..
Tja hij kan zoveel willen, maar hij moet het even doen met de ruimte die ik heb :Y)