Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
frankiej schreef:goed, nou ff ego met minder goed nieuws.
vanmiddag stevige ruzie gehad met des. toevallig kwam ik op zo'n 100 m. afstand langs de weide lopen, ja ze mochten vandaag voor het eerst weer in het gras. des was bezig prince het leven zuur te maken: in een hoek drijven (dat doet ie in de bak ook weleens, vervolgens haalt prince dan uit en is het weer goed), maar nu sloeg des dus ook terug. dat ging zo op het 1e gezicht niet goed dus ik erheen. des onder de bloedplekken her en der, prince een bloedend achterbeen. bij des kwamen de plekken dus van de spetters die prince achterliet als ie zich verdedigde. meteen allebei naar stal. des mee naar buiten genomen om schoon te spoelen. ik was woest. hij is nu wel meteen helemaal koudwatermak, ik ging gewoon door met werkelijk overal op spuiten zelfs recht van voren op z'n snufferd. toen ie achteruitlopend tegen een kunststof bak stootte gaf ie zich over en begon ie uit de slang te drinken.
daarna prince naar buiten gehaald om die schoon te spoelen, z'n achterbeen bloedde flink dus dat haalde niks uit met water. de wond zit boven in het pijpbeen. da gebeld en die was er na een kwartiertje. hij heeft er drukverband op gedaan wat er morgenochtend of evt vanavond als de koot dik wordt, af mag.
goed, nu is frankie aan het twijfelen om des toch maar manneke af te helpen. over 2 weken komt de da sowieso 2 hengsten castreren.... volgens de da worden de meeste hengsten vervelend in het voorjaar.