[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:52

Dankje evelien :D
Wat leuk inderdaad dat je nichtje nu ook een Fries wil! Gaat een goeie zoektocht worden dus...

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:34

Jinthe1 schreef:
Wat leuk dat je je nichtje hebt aangestoken met het Friezen virus _/-\o_ Zoekt ze een recreatie of echt sportpaard?

Ze heeft zelf een gelders paard, maar die is wat lui in de bak. Toen heeft ze Véline gereden en was gelijk verliefd <3
Ze zoekt een moderne Fries , lief en werkwillig met een goede galop om zowel wedstrijd mee te kunnen rijden en braaf op buitenrit .

xHylkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:59

Wat leuk Evelien! Veel succes met de zoektocht, een mooi avontuur! :D

Hier wachten we rustig door.. Ik ben bang dat het wel eens een lange dracht kan gaan worden...

Afbeelding

Afbeelding

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:44

Misschien kan ze een oproepje plaatsen ergens in een groep voor Friezen ofzo? Particulier staan er wellicht best wat te koop en een handelstal wil ik vaak ook wat op verdienen. Wij hebben wel een driejarige groene merrie die eventueel weg mag. Maar dat is niet wat ze zoekt vermoed ik. Totaal groen en redelijk karakter. Eerlijk maar beetje rillerig soms.

Hylkje, voor wanneer is het veulen? Dat ziet er inderdaad nog niet uit alsof het voor ieder moment is. Haar buik lijkt ook mee te vallen? Ken het paard uiteraard niet :P
Hopelijk verrast ze je snel met een prachtig veulen <3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:00

Jinthe moet die merrie nog zadelmak gemaakt worden of komt die helemaal groen uit de wei?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:43

Wel een hele mooie merrie Hylkje! :+:

xHylkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:54

Jinthe: ze had afgelopen zaterdag de 340 dagen, heeft 2 juli vorig jaar de laatste dekking gehad. Ze heeft inderdaad een bescheiden buikje :+ Al is ze ook vrij groot (ik gok iets over de 1,75m) dus ze heeft genoeg ruimte, en heb haar redelijk lang door kunnen rijden, dus ze was goed in conditie! Met de vorige drachten had ze ons allemaal verrast en was ze drie weken te vroeg maar had ze wel een megabuik... Deze keer is heel anders :+

Utopia, dankjewel! Ben er ook ontzettend blij mee <3

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:59

Hylkje, spannend dan! Van wie heb je haar dragend?

Eveliem, die driejarige merrie is een Baert uit onze 1ste premie sterpreferente Sape merrie. Ze kent de longe en ook een singeltje. Ze heeft enkele keren het tuig op gehad en een band gesleept maar eenzadel heeft ze nog niet op gehad.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:19

Dit is het paard.
Afbeelding
Afbeelding

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:26

Jinthe heb je net even pb gestuurd ;)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:54

[quote="xXutopiaXx"]Dankje evelien :D
Wat leuk inderdaad dat je nichtje nu ook een Fries wil! Gaat een goeie zoektocht worden dus...

Is Dije niet te koop? :o :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:43

Mijn Friesje hangt eindelijk aan de muur <3
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:58

_evelien_ schreef:
xXutopiaXx schreef:
Dankje evelien :D

Is Dije niet te koop? :o :D

Hahaha jawel :P Maar die zijn we nog aan het bevestigen.. heeft nu 2x iemand op gezeten, en het liefst geef ik ze niet zo weg, omdat ik er dan niet garant voor kan staan dat ie klaar is voor z'n forever home, ofzo :') Weet niet, voelt nooit goed om ze snel weer weg te doen _O- Maar, als er een bijzondere klik is, is het dat natuurlijk wel waard :D

Wat een prachtige merrie Jinthe <3 Waarom hou je haar niet zelf aan?

Mooi schilderij zeg Janine!! :+: Gaaf behangetje ook erachter, past er helemaal bij :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:02

Utopia, omdat we er gewoon teveel hebben. Ik heb een merrie om te rijden en we rijden aangespannen met de ruin. Dan nog de jaarling en drie veulens met merries aan huis en eentje in de opfok. Met deze willen we niet fokken omdat het geen uitzonderlijk bloed is en dus mag ze weg. Aan de ander kant kan ze er ook zomaar nog staan over een half jaar als blijkt dat ze heel fijn is in het werk onder zadel. We zien wel maar alle stallen zijn vol en als je jaarlijks fokt kun je gewoon niet alles houden. Helaas... Hahaha overigens staat ze nog niet te koop aangeboden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:14

Wat zijn nu echt de aanraders qua sites/ stallen om te kijken naar een Fries?
(Budget tot eur 8000, minimaal 4 en braaf zadelmak).

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:24

Boemel het is overal een gekte in de handel ben ook op zoek voor mijn nichtje. Maar bij vele handelsstallen vliegen de paarden als warme broodjes over de toonbank..
met gevolg dat de prijzen ook omhoog schieten..
Denk dat we net in een verkeerde periode naar een paard zoeken..

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:25

Ik denk dat ze bij stallen meestal wel duurder zullen zijn dan bij een particulier. Ik zeg liever niets openbaar over stallen :P Zoek je in een bepaalde omgeving?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:00

Ik ga zelf voor Friezen toch wel graag richting Friesland :D

Dat is waar ja Jinthe... helaas.. :P Maar niet zo helaas <3 Want die veulentjes zijn om op te vreten <3 Ik hooooop zo erg om mij ooit ook fokker te kunnen noemen :+: Eerst even sparen voor een goeie fokmerrie :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:20

Jinthe1 schreef:
Ik denk dat ze bij stallen meestal wel duurder zullen zijn dan bij een particulier. Ik zeg liever niets openbaar over stallen :P Zoek je in een bepaalde omgeving?

Nou liefst in Gelderland, maar vrees dat ik de "grens" over moet. ;)

Ik kom ze wel tegen in deze prijsklasse hoor, maar bijna alles naar gading is drachtig :(

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:23

_evelien_ schreef:
Boemel het is overal een gekte in de handel ben ook op zoek voor mijn nichtje. Maar bij vele handelsstallen vliegen de paarden als warme broodjes over de toonbank..
met gevolg dat de prijzen ook omhoog schieten..
Denk dat we net in een verkeerde periode naar een paard zoeken..

Ja, dat zeker!
Voor mij hoeft t niet eens persé een Fries te zijn. Gezond en karakter zijn belangrijker. Maar bij de KWPN-ers kom ik ook nog niet echt verder, ha ha.

We hebben 1 Friese merrie en willen er gewoon graag een 2e rijpaard bij.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:26

Hestegaarden of Demro stables willen nog wel eens normaal geprijsde rijpaardjes hebben (Friezen). Heb je daar al contact mee gehad?
Zitten wel in Brabant dus ook een grens over :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:31

Ik geef Frysk Andaluz ook wel gelijk, maar ga om die reden liever richting Friesland omdat de prijzen daar gewoon wat lager liggen.
Ik denk dat je voor 8.000 wel kan slagen, ben zelf ook zoekende met zo'n budget alleen kom je dan vooral uit op jonge, groene paarden of paarden die al een jaar of 14 zijn.
Heb het weekend een prachtige brave ruin gereden binnen budget, echter had hij wel een schoonheidsfoutje.

Wat is Dije toch een knappe vent!

@xHylkje: ze houdt het nog even spannend!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:39

Demro Stables ook leuk ja! :D +:)+

Dankje Zonnebloem :+:
Schoonheidsfoutje?!

Heb inderdaad wel het idee dat iedereen nu op zoek is naar paarden haha. Dije staat nog niet eens te koop, maar men weet ons al te vinden _O- Al is de interesse ook snel weer getemperd, maar normaal heb ik nooit al zoveel berichtjes als ik nog bezig ben met een paard.. of Dije valt gewoon in de smaak :P

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:03

Voor 8000 moet je zeker kunnen slagen!
Demro heeft toch wel zo'n paardjes staan en ook wel voor minder. Je zou ze een mailtje kunnen sturen.

Utopia, jij verkoopt Dije gewoon voor een goede prijs en koopt een fokmerrie terug :#
Wij hebben ook nog nooit geadverteerd met de paarden. Als veulen zijn ze meestal al snel verkocht en worden er langs de keuringsbaan telefoonnummers uitgewisseld. We hebben wel vaak dezelfde mensen die voor de hengstjes komen. Dit jaar nog geen idee of we naar een veulenkeuring gaan. Even kijken wat er nog op de agenda komt want de keuring bij ons in de omgeving zijn te vroeg voor onze veulens. Wil niet helemaal naar het noorden rijden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:21

xXutopiaXx schreef:
Demro Stables ook leuk ja! :D +:)+

Dankje Zonnebloem :+:
Schoonheidsfoutje?!

Heb inderdaad wel het idee dat iedereen nu op zoek is naar paarden haha. Dije staat nog niet eens te koop, maar men weet ons al te vinden _O- Al is de interesse ook snel weer getemperd, maar normaal heb ik nooit al zoveel berichtjes als ik nog bezig ben met een paard.. of Dije valt gewoon in de smaak :P

Ja paard was verkocht naar het buitenland, maar kreeg wat plekjes pigmentverlies dus ze wilden het paard niet meer.

Ik heb (als ze goed gekeurd wordt tenminste) een leuke merrie gevonden.