Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Zsazsa_ schreef:Is het jullie ook niet opgevallen dat er zoveel verhalen de laatste tijd omhoogkomen met miskopen in de Pre handel? Ik ben natuurlijk veel aan het zoeken geweest op internet omdat ik ook met een probleem zit. Maar wat een verhalen kom ik tegen zeg. De stallen in Den Haag, Zeeland, Olmen, Bussum staan zo slecht aangeschreven. Ik ben nu met veel mensen in gesprek hierover en wat me op valt is dat vele van de paarden wel door de standaard keuringen komen. Maar vervolgens met verborgen gebreken zitten. Zomer exceem, kissing spikes, artrose in de nek(überhaupt ergens artrose) mondproblemen, kapot gereden/bang en ga zo maar door. Hoe kan het dat dat zolang door kan gaan? Die stallen zouden nu toch zo'n slechte naam moeten hebben dat haast niemand er meer koopt.
Ik zit zelf ook door naïviteit nu ook met de gebakken peren en eindeloze dierenarts kosten. 5 merries gekocht voor mijn fokkerij. Na 5 dagen 1 dood, 1 met wss Zomer Exceem, 2 die zadelmak zouden moeten zijn en het niet zijn en allemaal bloedwormen. Gelukkig kan ik het betalen om ze alle zorg te geven maar je wil niet weten wat ik kwijt ben hieraan. Veeartsen, tandartsen, 8 wormkuren en onderzoeken, nu zijn ze op de zomer excemer na allemaal goed en nagekeken maar ben flink wat armer. Wijze les voor mezelf en een dikke motivatie om gezonde Pre's te gaan fokken. Met gezonde harde merrie en goede hengsten.
Weet niet wat ik hiermee wil bereiken maar het lucht wel op. Vieze handel over de rug van dieren. Mijn paarden gaan gezond de deur uit als ze moeten gaan. Maar nu zit ik met een ZE-er en ik weet niet wat ik er mee moet. Die oplichtster is geen afspraken mee te maken. Plus dat ik al een rechtzaak heb met haar.. iemand btw nog tips voor een Pre met zomer exceem qua voeding? Of iemand die aan de kust woont en voor een nette prijs een Escalera merrie van 13 wil hebben. Apta gekeurd en klinisch goedgekeurd. Ik wil niet fokken met een ZE-er dus voor mijn fokkerij is ze niet geschikt. Bovendien woon ik midden in de bossen. Dat is niet eerlijk voor haar.
MissDD schreef:Ik vind al die verhalen rondom Pre's erg verontrustend. Ik heb mijn hart verloren aan het ras en als Etreros niet herstelt van zijn blessure, zou ik niet weten waar ik moet beginnen met zoeken naar een nieuwe (goede) Pre.
(Etreros blijft trouwens sowieso voor aaaaaaltijd bij me hoor, om mijn part als grasmaaier, clown of gezelschapspaardmaar ik zou ook graag willen rijden)
Ik weet niet of ik het zo nog aandurf
Elisa2 schreef:MissDD, gewoon hulp zoeken van iemand die er verstand van heeft..er zijn ook echt wel goede anda's te koop.
_Zsazsa_ schreef:@Kinke, dat is mooi klote, heb nog nooit een ZE gehad. Mijn paarden staat 24/7 buiten met een grote inloopstal aan huis aan de bosrand op een weiland waar altijd gras op staat. Relatief kort dan maar dat gaat groeien dadelijk. Misschien kan ik iets aparts maken voor haar. Maar de omstandigheden zijn voor haar verre van ideaal.