Stiekem zou ik wel weer Tsjalle er op willen. Maar er zijn zoveel gave hengsten en weet natuurlijk niet hoe het veulen nu zou zijn. En hoe het qua karakter is.
Jenny_S
Geplaatst: 04-11-14 20:51
Zou veulen best leuk vinden. Maar zeker niet voor de verkoop
Tot welke leeftijd is het voor een merrie nog te doen om drachtig te zijn?
Volgens mij moet je niet te laat het eerste veulen fokken. Jaartje of 7 8. Teminste dat zei een fokker die ik er naar gevraagd heb. Veulen fokken lijkt me super leuk alleen ben ik echt geen merrie mens.
Kaula
Geplaatst: 04-11-14 21:04
Wat gaaf Marjolein een veulen bij je eigen merrie fokken. Lijkt mij heel mooi om dan nog iets van je eigen merrie te hebben later. Kan het stamboek hier geen advies in geven?
Ok jammer. Leek me leuk om rond haar 13-14 jaar te doen zodat ik kan beginnen met inrijden rond haar 16de-17de met haar dochter of zoon haha
Kaula
Geplaatst: 04-11-14 21:13
Volgens mij moet dat nog prima te doen zijn als je merrie in goede conditie is hoor. Het mooist zal wel tussen 7-8 jaar zijn, maar ken zat merries die rond hun 13de nog een eerste veulen kregen.
Ja zoiets als jenny dacht ik ook maar omdat ze dus dit jaar leeg is gebleven wil ik voor de zekerheid wel iets eerder beginnen. Kan idd ook altijd advies vragen via het stamboek indien mogelijk
Jenny_S
Geplaatst: 04-11-14 21:33
en anders kopen we er gewoon eentje, ze lijken toch allemaal op elkaar
Alles wat net geboren is is schattig! Ik zat net op de website van friesian horse in Rotterdam te kijken ohh ik was in de paarden hemel wat een plaatjes! Ik heb dan toch weer een zwak voor de hengsten. Zag dat ik weer dure smaak had hihi
DewiRox
Geplaatst: 04-11-14 23:17
Wij hebben 5 paarden uit eigen fok. 2 zijn net terug uit de opfok, 2 andere verkocht en er staat er nog 1 in de opfok. In maart krijgt de merrie die ik rijd dan een veulen.
4 hengsten trouwens en 1 merrie.
Kaula
Geplaatst: 04-11-14 23:27
Even iets heel anders en een grote egopost, maar ik heb mijn wedstrijdset helemaal bij elkaar en naar wens. Ik ben de komende 5 jaar blut geloof ik, maar ik voel me zo mooi, ik heb het er voor over.
Hier ook regelmatig veulentjes gehad bij de merries. Mijn vader is daar nu wel mee aan het afbouwen. Wil minderen met de paarden. Rijd dan ook alleen op eigen fok. En de merrie die ik hiervoor in de sport had. Heb ik zelf gefokt uit de merrie die ik van mijn moeder op haar sterfbed kreeg.