[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:32

Ben net terug van stal. Pablo en Flan weer in t donker uit de wei gehaald. Pablo wilde wel weer graag mee.
Flan slaapt voor t eerst sinds lange tijd weer binnen. Kan ik ze morgen tegelijk op t land zetten :)
Allebei nog even gepoetst. Heb nog met Roosje gewandeld en haar voetjes uitgekrabt.
Geit was slecht vanaaf, wordt echt oud :\

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:55

Anouk; das grappig, ik heb Piropo 2 jaar in Waarland in pension gehad, op de Waarlandsweg bij Marcel Beukers dus ik kwam daar echt dagelijks, nu start ik af en toe nog bij manege Waarland :D Ik woon daar 30 km vandaan ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:55

Ingrid: Ja, Hedel is leuk hoor! De echte hèèlsen gaan de nacht voor de paardenmarkt helemaal uit hun dak. Echt helemaal! Goddeloos uit hun dak zelfs. Spectakels als politiepaarden in het café waren de normaalste zaak. Heel Hedel ging uit hun dak. Ik geloof dat het nu minder aan het worden is. Ik ga altijd puur voor de markt. Ben niet hèèls. haha. Ik wil er wel naartoe dit jaar. Vorig jaar ben ik 's middags geweest, maar dat doe ik niet meer. Het hoort 's morgens. 's Middags lopen alle mama's er met kinderwagentjes. Iets wat ik zelf nooit heb gedaan. Dát vind ik nou gevaarlijk... :o

Boukje gaat wel supergoed! Wordt idd tijd voor foto's! Fijn als je paardje zo lekker op het been is hè?

Jellie: Da's wel fijn idd dat ze er gewoon voor langs komen! Super geregeld en fijn dat Flan en Pablo relaxed kunnen kijken naar zo iets... Geen idee hoe het hier zo zijn.
Jij maakt ook veel mee daar zeg! Eerst dat tankstation en nou dit weer! Je kan onderhand een kinderboeken reeks schrijven: De avonturen van Flan en Pablo! *D

Lobke/ Judith: Houdt Calificado in dat hij dan alleen wit vererft? Omdat Judith refereert aan Red Wine zijn bruine velletje? Nog even en ik ga echt geloven dat ie voor mij bedoeld is... Maar ja, dan wordt mijn zadelmakerij een davend succes vóór 30 juni, want ik ga pas een paard kopen als ik centjes op mijn spaarbankboekje heb....

Beda: Haha, mijn zusje en ik zijn daar een keertje wezen kijken bij de pony's. Maar dat is al jaaaaren geleden. Mijn oma is inmiddels een jaar of 12 geleden overleden en zij leefde nog toen we daar rondliepen. ;) Maar yup, die manege ken ik! De wereld is echt klein! Mijn opa is geboren en gestorven op Veluweweg nr. 10. Een rasechte Pankras!
Frank heeft het eens gehad. Hij moest een cel vullen met mest voor de paddenstoelekes. En die chauffeur zegt: "Ik ben vandaag ergens geweest!" En Frank zo: "Ah, dat is vast Waarland dan ... " hij wist dat daar een kweker zat en kon vlekkeloos uitleggen hoe je dan moest rijden. Dus die chauffeur keek hem met open mond aan. hahahaha. Wel bezopen dat we hier in Zaltbommel weten waar het ligt hè? :+

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:00

Anouk, vind t ook wel makkelijk. T enige jammere is dat ik dan veel voorrijkosten heb want ze komen uit ridderkerk. Ze krijgt dan gelijk haar enting dus dat is wel mooi gecombineerd.
Ik kan idd wel boeken vol schrijven haha..
Heb ooit een verhaaltje over Lemmy geschreven.. zou t toen mbv een collega uitgeven maar die gozer was een beetje opdringerig naar mij toe dus uiteindelijk is dat er niet meer van gekomen. Had voor zijn band ook cdhoesje ontworpen.
Zat toen nog in mijn crea periode :')

Duik mijn bed in, trusten!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 01:31

Anouk: APTO ken je hè? De meeste PRE-hengsten worden APTO goedgekeurd als dekhengst (de keuring stelt niet zo veel voor, er wordt vanalles opgemeten en als dat binnen de rasstandaard valt, is het paard APTO). Calificado gaat nog een stapje verder qua keuring (dat is enkel voor de betere hengsten wegdelegd) en dan is er ook nog Elite (dan worden er nakomelingen gekeurd etc).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:54

Hedel ga ik normaal ook heen maar weet niet of ik het red dit jaar ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:59

Goedemorgen :wave:

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:06

idefix4 schreef:
Beda: Haha, mijn zusje en ik zijn daar een keertje wezen kijken bij de pony's. Maar dat is al jaaaaren geleden. Mijn oma is inmiddels een jaar of 12 geleden overleden en zij leefde nog toen we daar rondliepen. ;) Maar yup, die manege ken ik! De wereld is echt klein! Mijn opa is geboren en gestorven op Veluweweg nr. 10. Een rasechte Pankras!
Frank heeft het eens gehad. Hij moest een cel vullen met mest voor de paddenstoelekes. En die chauffeur zegt: "Ik ben vandaag ergens geweest!" En Frank zo: "Ah, dat is vast Waarland dan ... " hij wist dat daar een kweker zat en kon vlekkeloos uitleggen hoe je dan moest rijden. Dus die chauffeur keek hem met open mond aan. hahahaha. Wel bezopen dat we hier in Zaltbommel weten waar het ligt hè? :+

Haha ja snap ik dat hij raar opkijkt, wie ken Waarland nou :+ het is ook helemaal niets natuurlijk (nog steeds niet haha) en het stinkt er tijdens de kolencampagne :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:54

cloris schreef:
wie ken Waarland nou :+

:D :+ :D

...maar mis het niet, en de koolcampagnes al helemaal niet ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:14

Karina schreef:
cloris schreef:

Dan stinkt het niet alleen in Waarland! :+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:59

Karina schreef:
cloris schreef:

Brrr nee Waarland zou ik ook niet missen :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:59

Zoooo net terug van K3. Dochter vond het helemaal top EN heeft van Josje een high-five hand gekregen. Die ligt nu helemaal blij te wezen in bed (erg moe!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:38

Ah dat is leuk!

Jij het ook leuk gehad?

Wat is het errug stil hier :(

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 09:12

sssssssssssssssssssssssssst je stoort ons rust uurtje :+ :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:00

Ik lees nog altijd wel mee hoor :') maar ben razenddruk!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:14

:wave:

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:34

ZOoooooo! 4 posts vandaag! Jeetje, das een record! :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:54

nee hoor nu 5 posts :+

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:13

Dan doe ik ook mijn bijdrage zodat het 6 posts zijn :+ :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:14

:')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:37

Lobke - dank voor je uitleg! Da's dan heel duidelijk! Een Calificado is dus een betere dekhengst. is het te vergelijken met de 100 dagen test bij ons? Daar komen ook alleen de beste hengsten doorheen in Nederland. Een kennis van mij had een hengst die in de voorrondes op de laatste strande! Ieuw, wat baalde hij! Daarna is die hengst gecastreerd. Dat vond ik dan weer erg rigoreus. :+

Er zit dus wel degelijk verschil in dan! En ik nog denken dat het hengst allicht mag dekken in Spanje... :o Kan in Nederland een hengst ook calificado of Elite worden of kan dat alleen in Spanje?

Beda: Whaha! Ja, da's waar! Mijn opa heeft ook vervent aan de stank meegewerkt. Zijn vak was witte kool.. :D Ik eet het nu nog erg graag, maar ja, die brabantse maagjes hè?? die kunnen er niet tegen, dus ik mag het niet te vaak klaarmaken. De kids vinden het wel heerlijk.
Ach, Waarland, ja ik mis het wel. Ik mis mijn opa en oma nog regelmatig. Het waren echt schatten van mensen die me heel veel heel fijne vakanties en herinneringen hebben gegeven. Dus tja, dan krijg je een warm gevoel bij Waarland. Zelfs bij de stank :(:) Ik heb gewoonlijk weinig met mensen, maar die opa en oma.. zulke wens ik iedereen toe.

Wanda: Ja, leuk is K3 hè? Ik kan daar zelf niet eens stil zitten op een stoel en hoe ze omgaan met kids vind ik dan weer echt fantastisch. leuk dat je dochter zo'n fijne dag heeft gehad!

Ik heb het eens voor elkaar gehad om in 5 uur de enige te zijn... ;)

Nou vandaag lekker gereden en gisteren hadden we een klein accidentje met Prince weer. Mijn neefje ging met zijn pony rijden en ik wilde ook gaan rijden, maar ja, met mijn neefje en zijn pony moet ik oppassen voor een stampvoetende opa, dus Sam maar even laten wachten en Prince alleen gezadeld. Met Prince rijd ik wel gewoon altijd samen en Sam doet helemaal niks, is gewoon echt braaf. Maar opa gelooft dat niet, vandaar en zijn commentaar kan ik missen als kiespijn, dus dan wacht ik wel. Dus Sabrina en neefje samen rijden. Opa was het al snel beu dus die plukt zo die pony die bak uit en toen kwam Prince er volledig onverwacht in volle galop aangeracet met een: "Ikke ook klaar!!!" Wij hadden een paar minuten ervoor nog gezegd tegen Sabrina dat ze makkelijk een galopje kon wagen, maar dit was echt niet des Prince haha. Dus volle galop en gillende Sabrina... Maar ze bleef weer zitten! Goed hè? Ik riep al dat ik dat heel knap vond. Vandaag ging ze maar niet rijden. Na dat galopje was de lef weer even ver te zoeken.
Sabrina had de dag ervoor mijn neefje opgehitst om op Prince te stappen, want dat zou ie niet durven.. Haha, nee dus, dat durfde hij deze keer weer niet!!! hahahaha. :+
Ik stap op Sam en voila binnen een kwartier een regenbui. Ieuw echt frustrerend! Ik mag altijd hier als laatste de bak in, in het donker al en met die wind ziet Sam ook vanalles, van de week ben ik weer eens 2 keer lekker afgezeken door mijn schoonpa (en dan moet ik de wijste blijven), want aan Sam deugd letterlijk niks volgens hem en nou die pisbui. De afgelopen week heb ik veel te weinig gereden en dan dit ook nog. Volgende week mag ik op concours ;( . En dan kom je zeiknat binnen en word je ook nog eens uitgelachen, dat viel bij mij echt helemaal verkeerd. Was echt razend. :o Maar ja, vandaag heb ik wel gereden, nadat ik de buienradar had gecheckt... Het kan beter, maar ja, we hadden licht en het was droog...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:57

Zo goedenavond dames! Vanuit de middle of nowhere, EMDEN in Duitsland, haha!

Morgen Kyrtje mee naar huis nemen. En mijn jaarling, MY GOD! DIE IS GROOT!!! NIET NORMAAL MEER...

Haar achterhand is hoger als die van Kyra (1.68) alleen haar schoft is nog iets lager. Ik hou mijn hart vast!

Gelukkig wel heel chique. Ze heeft gewoon achterlijk lange benen!!!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:07

anita: Sterkte met je vader!

anouk: Hoe laat ben jij op hedel?

wanda: ben wel even benieuwd welk idool je hebt ontmoet! Leuk dat k3 zo'n succes was!

hosante: leuk dat boukje zo vooruit gaat! Over het algemeen al meer rust erin?

Volgende week op hedel inkopen doen! Ik wil zoieso een nieuwe frontriem!
Heb vorige maand wat meer overuren gemaakt dus dat komt goed uit ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:05

zo, het is wel rustig hier zeg.. Hier nog steeds beperkt internet, Goya nog steeds niet helemaal goed en zelf ook erg moe..

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:18

noi ja beetje rustig. Is het n og bij te lezen na 4 dagen leeuwarden met 3 andalusiers.
Toch maar even snel een "ego "berichtje Want hier thuis en vrachtwagen/stal is natuurlijk wel een puinhoop.

woensdag met de drie jongens vertekken naar Leeuwarden om te oefenen voor de grote jublileumshow van het Fries stamboek. De paarden zijn daar gebleven, nette boxen, genoeg stro en hooi. Chawaa nam Quilo meestal mee naar huis, net als Andel Marismeno. En heeeeeel erg veel muziek op de achter grond, en niet zo zachtjes. Iedereen was keihard aan het oefenen. Zoveel vrijwilligers die pro deo hun tijd in het evenenment staken echt indrukwekkend!!

Donderdag 2 x een oefensessie waaronder 's avonds de generale met de pers. Wisselend gewerkt met de 3 schimmels van ons, ombeurten mee oefenen.

vrijdagavond de eerste show. Was best spannend , de tribunes zaten werkelijk bom vol , maar een paar kaarten over van de ca. 8.000.
Onder de orkestbak met een spelend groot orkest naar binnen, 2 aan2 met 4 meter breed gangpas en 16 dansers voor je. Het ging goed.
Abanto en Gavucho hebben zich prima gedragen trijdens de cartoussell. Gelukkig reageerde ze vrijwel niet op het applaus wat men steeds tussen door gaf.

Best spannend zoiets. Er hangt toch wel een heel speciale sfeer in zo'n uitverkochte grote hal. Al dat licht en geluid, zoveel enthousiaste mensen...
Echt super gevoel. Daarna de finale, alles de ring in , natuurlijk onder de orkestbak door. Het orkest zette nu de knoppen helemaal op vol. Wat een "herrie" We hebben de Abanto maar omgeruild voor Reclamo, die stoorde zich daar wat minder aan. Liep de finale met een bek in de rondte van kijk mij eens hier. Gavucho hebben we steeds met wat hulp de ring in geproprt tijdens de finale,. Als hij er eenmaal in was gijng het wel behoorlijk.

Vanacht weer thuis gekomen na fikse rit met het hele spul. Net een volksverhuizing. De paarden staan er nu gelukkig weer fris en vrolijk bij in hun box, lekker kuil te eten. Kunnen ze zo even los of in de wei.

Wie owie heeft er foto's c.q. filmpje van met name de Oosterijk show?