[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:41

Karina schreef:
Leuk! En wat had hij voor tips voor het tempo regelen? Is echt moeilijk voor een paard wat graag rent maar ook duikt op het minste of geringste. Ik weet er alles van 8-)

ook ik weet er alles van die van mij loopt ook graag ''hard'' en duikt heel erg in de galop

dus ben ook wel benieuwd naar ''nieuwe'' tips want ik doe nu ook bijna hetzelfde als katie met mijn zit oplossen en kleine ophoudingen geven en dan weer toestaan loslaten maar ik zelf vindt het heel moeilijk

Katie1989

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:56

Dan moet ik wel zeggen dat er een groot verschil kan zitten in hoe je het met je zit regelt.
Ik kan me zwaarder maken en proberen wat tegen de beweging in te rijden zodat het paard mijn beweging op pakt. Of ik kan, hoe hemels het soms kan klinken, me echt 100% op mezelf richten, bewust ademhalen!!, ontspannen, mooi willen rijden, pas dan merk ik écht verschil. Als je namelijk probeert om met je zit in te werken door iets uit de beweging van het paard te rijden, ga je je spannen omdat het onnatuurlijk is.

Nou moet ik zeggen dat Enrique ontzettend gevoelig is op ademhaling, dus zolang ik maar zorg dat ik zelf m'n ademhaling omlaag breng scheelt dat al de helft.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:00

Maus: mooie bordercollie :O wij hebben ook een.. max.. doen we behendigheid, flyball en schapendrijven mee..
Tsjillert: haha ga jij je rit maar maken ga vanemiddag ook ff rijden
Amanda: Mooie fotos ;)

Feikje is uitgerekent op 8 mei maar we denken dat t ongeveer eind april gaat gebeuren aangezien ze nogal heftig reageert.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:13

Leeuk Amanda, die foto's! Lekkerding die Nino! :D Ik ga hem misschien binnenkort wel in t eggie zien!

Kreeg gister trouwens nog een mooi compliment :o . Iemand zei dat ze hem nog vind gegroeid (in de hoogte) en dat andere dat ook vonden had ze gehoord *D . Ik hoorde laatst ook al stalgenootje dat zeggen. Grappig he, heb het zelf niet door, maar zou best kunnen :D (maar hij is al 6 :P )

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:32

"Al 6" zegt niks Ilona, je weet wat Veludo gegroeit is hè, van zijn 6e tot zijn 7e... Alhoewel, weet het zelf niet eens meer precies want hij lijkt nog steeds groter te worden 8)7 . Even er aan denken dat ik weer eens een meetstok te leen vraag.

Katie, ik begrijp wat je bedoelt hoor! Veludo is ook zo'n adem-paard, vraag maar aan Gab :D . Hij reageert daar heel sterk op. Maar dat werkt beter in een echte serieuze overgang terug als in het tempo in een bepaalde gang terug brengen. Wat voor ons erg goed werkt is enkel op zithulp schouderbuitenwaarts langs de hoefslag (schenkelen) rijden, dat remt wat af waarna ik hem weer rechtstel zodra hij mijn tempo loopt. Werkt voor ons heel goed.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:18

Iloon Tsja,of er verschil zit in Veludo en Moreno qua rijden ......uhhhh...dag&nacht,warm&koud,water&vuur..nog meer??? _O-
Het is echt een mega verschil,Veludo is echt héél erg gevoelig op gewicht/evenwicht en idd ademen.Als ik mn navel introk stond ie stil :+ Hij is heel erg gevoelig ,maar op een fijne manier.
Moreno is dus echt absoluut niet gevoelig :') meer een rauwdouwer...ik ben bijv al een hele poos bezig met gewoon simpel halthouden zonder dat je bodybuilder hoeft te zijn ;)
Lachen was pas toen Karina er was en hem reed en hij verrekte het om ook maar te bedenken dat ie een pas opzij zou doen voor druk van dr kuit,waarna dus Karina ineens echt heel overdreven haar zit en gewicht 1 kant opduwde,waarop je Moreno zag struikelen en kon zien denken: "hé joh,wat doe je nou?Zo vallen we nog om!Blijf even recht zitten!" _O-
Ik denk dat Moreno zn wereldje wel eens heel klein is....niet groter of verder dan zn voorhand _O-

Maar het is wel een lekker ding ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:51

Gab - hoe dat jij nu moreno omschrijft dan denk ik precies aan die van mij die ik ook zo'n rauwdouwer ik ben nu ook al een hele tijd bezig om sipel halt te houden want af en toe ben je net een bodybuilder _O- :')
maar wat je zeg ze zijn wel heel lief en leuk

Iloon - het zegt idd niks hoor die van mij wordt nu ''al'' 7 en ook ik denk dat ik hem nog zie groeien :=

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:14

heikedenise schreef:
Cloris je hebt zeker gelijk dat mensen al heel snel oordelen dat de jury hun paard niet mag maar daar ben ik ook heel eerlijk in als ik geen nette proef laat zien of er gebeurt wat dan is het terecht dat ik geen punten krijg maar nu zij hij het ook letterlijk in mijn gezicht dat ik geen punten kreeg omdat die niet van een fries hield/houd dus ik vindt het ook niet terecht dat je een jury zomaar mag veroordelen en zelfs nu dat die dit zo recht voor zijn raap zij moest ik wel lachen ik weet dat we (nog) een hele weg te gaan hebben want we rijden zeker nog niet super maar het begin winst waardig te worden in de B dan he dus ik geniet gewoon en wat je zeg ik lach er maar om maar een jury zomaar veroordelen :n nee vindt ik niet netjes

Mij is wel eens toegeroepen door een jury; Dat paard hoort in een circus en niet mijn MIJN ring :+ netjes? neuh zeker niet maar als jury zette zij zichzelf gewoon puur voor l*l natuurlijk want ik bleef netjes.
En eerlijk is eerlijk ik heb het ook bij bepaalde jury's precies andersom, die houden juist van barok in de ring en dan krijg je wel eens een puntje extra. Het is en blijft een jurysport maar ik blijf het leuk vinden :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:21

Katie1989 schreef:
Heeeeerlijk gelest gister bij Piet :D Wel heel anders, maar ik merkte ook dat het werkte en daar gaat het om!
Ik zit er ook steeds aan te denken om te gaan starten, het lijkt me zo ontzettend leuk met Enrique... Maar als je een hengst wil starten moet je eerst L2 zijn geweest en aangezien ik dat nooit ben geweest... grrrr....

Meedoen met de Barokke wedstrijden in de startersklasse dan je WP halen in het L1 dan mag je overgaan naar de Landelijke met behoud van punten.
http://www.lusitano-paarden.nl/lusitano ... ting5.html ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:51

Hoi allemaal!

Dankje voor de leuke reacties!

Karina dat is inderdaad mijn moeder. Die heeft al zo veel paarden zadelmak gemaakt en ook landelijk shows gereden op Hogeschoolniveau en ja zelfs in het circus!
Dat komt nu dus wel heeeeeel goed uit haha..

Inderdaad Cloris dat had ik ook al gevonden! Ga ik straks wanneer Hincapie er klaar voor is ook doen.
Alleen hoop ik op dispensatie omdat ik L1+10 was toen ik mn paard in moest laten slapen. Dus hoop dat het gaat lukken....
Maarja dat duurt nog wel effe.

Prinslover Heerlijk zo een buitenrit joh!

Melis Spannend!!! Komt dan al snel dichterbij!

De rest heel erg sorry want ik kan niet verder terugkijken en weet het niet meer. dacht dat onthou ik wel...

Vandaag al een paar rondjes gestapt erop met mijn moeder ernaast en geoefend met stilstaan en weer wegstappen. Hij ging echt steeds makkelijker lopen.
Daarna lekker in het bos gaan wandelen met hem en hij mocht nog aan de longe op de wei genieten van de zon. Zalig dagje dus!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:59

Bijgelezen! Was heel wat, jullie zijn de afgelopen week snel gegaan!

Even showen! Ben n.l. heeeeeeel trots op mijn spekkie!

Ooit (2,5 jaar geleden) ging ik een paard bezichtigen en viel voor deze meneer:
Afbeelding

En tegenwoordig ziet ie er zo uit :~ *\o/*
Afbeelding

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:38

had je het tegen mij ??????????[/quote]
Goedemorgen

Ja, ik had het tegen jou[/quote]

ok goedemiddagggggggggggggggg sorryyyyyyyy wist het niet hihihi

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:41

Heey
Super laura :D
Klinkt als een heerlijke rit prinslover :D.
Gave bordercollie mauss :D. Wij hebben een jackrusseltje :P.

Vandaag grote schoonmaak gehouden :P.
Bijna alle spullen van moppie zijn weer schoon en droog :D

Net moppie nog even rustig gelongeert want hij was heel erg stijf na gisteren. Hij was best braaf :).
We denken dat hij gestoken is want ik mag niet aan zijn kont komen ( normaal altijd wel) Hij keek een beetje raar uit zijn ogen. En het gedrag wat ie gister vertoonde is niet zoals hij normaal is ( ook niet als ie fris en druk is)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:46

even alleen de laatste 3 pagina's, even iets minderen ;)

Laura: Leuk!! En hoe zat die!

denise: wat zegt je instructrive ervan? je hebt nu toch al even dat het best lang duurt voor je hem los krijgt?

ilona: Nou maar hopen dat chico er ook van geschrokken is! dan heeft hij waarschijnlijk wel geleerd!

Vandaag was vreselijk! Ik kon niks van die hele conferentie volgen...in de pauze even lekker buiten gezeten, daarna weer suf binnenzitten en om 4 uur eindenlijk na 6 uur naar huis! Ben nog nooit zo blij geweest naar huis te kunnen. Dus net maar even een mooie broek voor mezelf gekocht..ter compensatie om de dag nog iets leuker te maken!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:46

Mies Hij zat echt lekker. Wel heel wankel maar niet verkeerd. Maarja heb nog geen idee hoe hij draaft natuurlijk haha...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:52

je hebt ookal gstapt!
*ja ben zo gaar als iets dus vluchtig gelezen*

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:14

:wave: Ik zwaai even naar jullie vanaf m'n roze wolk, hoor!
Gisteravond weer een buitenrit gemaakt, dit keer zonder eerst in de bak te rijden en Rints was weer zoooooo braaf!
Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:31

Haha Zweef zweef hihi!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:33

Afbeelding
Haha even de MLP omruilen voor een pre en dan zie je ons zitten haha

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:35

Die lichtjes dat zijn wij, we stralen! :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:37

ff ego hoor

zit hier helemaal te flippen achter me computer.
we hadden vorig jaar die merrie natuurlijk weg gedaan, maar hebben tegen dat wijf gezegd als je dr weg doet om wat voorn reden dan ook nemen wij dr terug. Me nicht ook tegen haar gezegd.
Kom ik net op msn en een vriendin van me komt Online heb dat wijf die merrie weggedaan
aan de staleigenaar waar wij ook stonden met dr.
Nu loopt ze met dr 22 jaar in de manege lessen :@:@ en wij wisten helemaal van niks.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:53

hehe ben ik eindelijk weer ff. wat een k*tweek zeg. lange dagen (vandaar de meeleesmodus), veel stress, zieken hier thuis noem maar op.
laura: wat maak je me nou?? haha zie je nou wel!!! wanneer zei ik hier dat je er sneller op zou zitten dan je dacht... goed hoor. helaas zijn je filmpjes niet zichtbaar. ik kom op photobucket en dan vraagt ie om jou password.
ilona: hoor je jezelf zeggen: "normaal loopt ie er zo langs...." haha is net een paar keer de straat op gereden. wat zijn we toch verwend he.
peet: ja t was idd leuk! blijf je onder mijn harem of de nieuwe? hihi
denise: ik heb een eigen toko ja, ik teel champignons voornamelijk voor export naar frankrijk en zweden. klein beetje binnenland: grote kans dat als je van de zomer goede champi's eet in 1 van hollands strandtentjes aan de noordzeekust dat ze van mij af komen. overigens focus ik niet op die kleintjes uit de appie hein maar de grotere tot 11 cm doorsnee. die zijn in nl bijna niet te koop in de winkel.

goed, nou ff ego met minder goed nieuws.
vanmiddag stevige ruzie gehad met des. toevallig kwam ik op zo'n 100 m. afstand langs de weide lopen, ja ze mochten vandaag voor het eerst weer in het gras. des was bezig prince het leven zuur te maken: in een hoek drijven (dat doet ie in de bak ook weleens, vervolgens haalt prince dan uit en is het weer goed), maar nu sloeg des dus ook terug. dat ging zo op het 1e gezicht niet goed dus ik erheen. des onder de bloedplekken her en der, prince een bloedend achterbeen. bij des kwamen de plekken dus van de spetters die prince achterliet als ie zich verdedigde. meteen allebei naar stal. des mee naar buiten genomen om schoon te spoelen. ik was woest. hij is nu wel meteen helemaal koudwatermak, ik ging gewoon door met werkelijk overal op spuiten zelfs recht van voren op z'n snufferd. toen ie achteruitlopend tegen een kunststof bak stootte gaf ie zich over en begon ie uit de slang te drinken.
daarna prince naar buiten gehaald om die schoon te spoelen, z'n achterbeen bloedde flink dus dat haalde niks uit met water. de wond zit boven in het pijpbeen. da gebeld en die was er na een kwartiertje. hij heeft er drukverband op gedaan wat er morgenochtend of evt vanavond als de koot dik wordt, af mag.
goed, nu is frankie aan het twijfelen om des toch maar manneke af te helpen. over 2 weken komt de da sowieso 2 hengsten castreren.... volgens de da worden de meeste hengsten vervelend in het voorjaar.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:06

Klopt Frank, in het voorjaar zijn de meeste hengsten een poosje vervelend.
De hormonen spelen dan natuurlijk op en een lekkere merrie ruiken ze op een paar kilometer afstand!
Hopelijk valt de uiteindelijke schade bij Prince mee!

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:17

Frank: NEEE arme prince.....mijn oogappeltje in mn hart. Ik zeg CASTREREN die des. Nee hoor dat is een beetje kort door de bocht. Wat een vervelende toestand, even goed in de gaten houden. Veel sterkte met Prince(je)

Amanda: Leuke fotos van Nino, wat wordt hij wit!

Karina: mooie fotos

Gister begonnen de puberkriebels bij Bandito weer op te spelen, meteen de kop in gedrukt en daarna liep hij super.
Vandaag een strandrit gemaakt (meneer ging wel af en toe zoeken en dus jumpen voor een paaltje, een stoeprand, een zakje enz. maar hij krijg dan meteen een tik van me en klaar is meneer) In het bos en strand was hij super braaf en de terugweg in de bewoonde wereld schrok hij uiteraard nergens van....meneer zn energie was op hahha! Heerlijk met het verkoelende eezwater gespetterd!!! Toen ik weer terug op stal kwam schrok ik me rot........alles zat onder het zand me leren laarzen waren beige......We hebben dus flink gespeeld hahaha! Gelukkig nog met mn oude zadel, morgen ga ik longeren met mn nieuwe zadel. Ik heb er zin in!!! Vanmiddag lekker mn laarzen en de rest opgepoets en Dito lekker in zn naakie op het land gezet. Het leek wel zomer vandaag!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:52

Frank Ja je had helemaal gelijk haha. Maar het ging ook zo goed!
Hierbij de filmpjes opnieuw. Hopen dat ze het nu weer gewoon doen...
Afbeelding

Afbeelding

Saida ja wij stralen helemaal haha.. Vond het wel een leuk plaatje kon verder geen leuke roze wolken vinden haha...

Frank moeilijk dat Des zo vervelend is. Ja voorjaar dan spelen de hormonen echt weer op. Als je ziet hoeveel merries er op stal hengstig zijn das ook echt absurd en hengsten hebben er niet minder last van.

Michelle Oh balen. Das wel rot als je er zo achter moet komen dat je paard manegepaard is geworden. Kan je hem niet toch nog terugkopen?

Banditto heeeerlijk als je zo dicht bij het strand zit! ben jaloers!